Nem akarok vitát gerjeszteni, gondolom ez már le lett ragva párszor :)
De az én véleményem: ugyebár kiderult hogy a 7 fok paraxtvakitas, 0 fokig szárazon meg meg mindig jobb a nyarigumi. Pszichológia: ez saját megfigyelés, H amikor téli gumi volt fent az autón, jobban, bátrabban nyomtam télen is, mondván téli gumik van, mi baj lehet.. míg nyarival óvatosabban megyek, ezzel már vmit ki is egyenlítettem a téli gumi fekut stb előnyéből.. persze ez lehet hülyeség.. azt elismeremh hóban, jeges úton jobb a téli gumi, na de nalunka mar lassan a komoly fagy is ritka,.nemhogy a hó.. ha esik is ho, 1-2 nap utan eldurjak/lejárjak..
Sztem felhasználási profiltol függ, kinek éri meg a téligumi.. aki sokat megy, meg hegyekben lakik, nekik esetleg. De egy Alföldi, vagy pesti "kocaautosnak" sztem felesleges pénzkidobás..
Teljes tartományában, tehát ha csak épp gurul az autó (5-10km/h) vagy országúti a tempó, a kormány időnként szitál. Ha van egy kis kanyarodás, eltér a kerekek fordulatszáma, akkor vagy előjön, vagy elmúlik a jelenség.
Tavaly tavasszal új Vredestein Sportrac 5 195/65 R15 gumik kerültek fel a kopott Continentálok helyére. Még aznap visszamentem a gumishoz, mert kanyarodások alkalmával hol előjött, hol eltűnt a kormánykerék szitálása. Első gumikat megnézték, centrírozásuk korrektnek tűntek, gumik is egyenletesen forogtak.
Jött az ősz, itthon felraktam a téli szettet és idén tavaszig minden oké volt.
Ekkor, felrakás előtt újra megnézettem mind a négy nyárit a gumissal, igen minimális súlykorrekciót kaptak. A hátul futottak előre mentek, az elsők hátra. A helyzet idén is ugyanaz volt, időnként szitál a kormány.
Hétvégén felmentek a téliek, azok ismét tökéletesek.
A problémás nyáriakon nem látok rendellenességet, mindössze azt figyeltem meg leszerelés előtt forgatva, hogy ahol épp a talajjal érintkezett, ott minimálisan "lapult".
Eddig több autóra, több szett gumit szereltettem az adott gumissal, két évente centríroztatni szoktam, sosem volt gondom. Most azon agyalok, elviszem egy másikhoz a kérdéses gumikat.
téli gumi, LExus RX450h (2020), 235/55 R20. Korábban Nokiant használtunk a régebbi (r19-es) RX-eken, de legutoljára Toyot. Ahol cserélik az abroncsokat, ott most épp Toyo van, Nokian nincs. Az egyik autó fűtött garázsban áll, évente kb 8-9ekm-et megy (90% BP és előváros), a másik fedett beállóban, de 'hegyen', ha leesik a hó, akkor mindegy milyen a téli gumi, lejönni veszélyes, illetve évi 12-14ekm, télen többször Balaton m7 oda-vissza.
Korábban Continentalt is használtunk, de nagyon hamar elkopott, nem éri meg ilyen felhasználás mellett.
Tehát a kérdés, hoyg Toyo és Nokian között van -e lényeges különbség (szetm nem).
Sztem az lesz, H ebből a tesztbol "kioptimalizalom" a saját felhasználási profilunkra a gumit, és az alapján döntök. Pl hóban remekles nem feltétel, mivel nem nagyon van hó, ha van is, egy idő után csak letakaritjak/lejárnak. Inkább szárazon/nedvesn legyen jobb, de hóban se legyen nagyon gagyi.
Tanácstalan lettem gumikerdesben, adott egy Corolla, asszony hajtja lightosan, otthon-melohely, kb 10 km varos-elovaros. Jelenleg Vredestein sportrac nyári van rajta, 7 eves gumi. Kopasilag még jó lenne sokáig, de ugye a kor.. mikrorepedesek már vannak rajta. Van téligumi is acélfelni, az 18 éves.. :D. Azt nem rakom már fel. Eleve paraxtvakitasnak tartom a teligumit.. ezért vmi jobb negyevszakosra gondoltam, de melyiket?? A tesztekben elvesztem, az egyik évben, egyik méretben dobogós az adott gumi, máshol meg az utolsó.. ?? Ilyen méretben nincs teszt, de találtam egyet,.ami kozel all méretileg, 205/60 15. Ja, a Corolla 195/60 15. Ez egy osztrák teszt volt ahola Fulda multicontrol második lett. Sztetek ez jó lehetne? Alföldön lakunk, hó nem nagyon van, igaz, ha esik, akkor nem takarítják.. síelni nem járunk. De még az is lehet H nagy hoba busszal jár majd a zasszony.. akkor meg majdnem felesleges is a negyevszakos mi?
Keresek egy db 205/60 R16 abroncsot pótkeréknek. Helyileg BP. 10 vagy 13. ker lenne az igazi.
Új, "sokadmárkában" gondolkodok, de ha van valami egy db megmaradt tökéletes alig használt, az is oké.
Ez ugye nem éppen a Tesco-Auchan slágerméret, meg azok is már a télire gyúrnak így rá vagyok szorulva az abroncskeresekedelemben jártas szakikra.
Mivel teljes értékű pótkerék lesz a dologból, így talán jó lenne a nyári mintázat.
Sokat gondolkodtam, a mankókerék vásárlásán, de rádöbbentnem, hoyg telepakolt autóba hoba a szószba rakom a rendes kereket, ha a csomagtérroló foglalja ale a fél helyet... Marad kint a roló, rendes kerék megy ba az autó hasába, emelővel mindenestül... A felni + emelő + szerszámok ma kerültek beszerzésre, már csak az abroncs maradt...
Felkerültek a téli gumik (Conti TS860), lekerültek a nyárik, amiket átvizsgálgattam (Conti PremiumContact 2, 2017 42.hét a DOT, de 2018 április végén ez volt az újonnan vett autón.)
Volt pár érdekesség teszek fel képeket.
Az első kép az a kagylós kopás vagy az micsoda? 20000 km van kb a gumikban, az hogy ilyen serülések vannak rajta az a természetes velejárója a használatnak, vagy ez sok 20000 km után?
Szép napot! 2013-as 7-es golf 1,2 tsi trendline 77 kw 105 le. Ezt a felnit szeretném megvenni hozzá, jó lesz rá. Volkswagen gyári 5x112 lyukosztású 6J R15 újszerű alufelni [#21267436]
Én 140-nel szoktam bármilyen autó csavarjait meghúzni, ami kevesebb, mint amikor kereszt kulccsal húztam meg "érzésből". A gumis vagy szakműhelyes légkulcsos nyomatéknál pedig drasztikusan kevesebb! Tavaly a fiam haverjának VW Golf 7 fl-jének kerekét úgy próbáltuk leszedni úgy, hogy a keresztkulcs alá tettem egy 2 tonnás hidraulikus emelőt és még úgy is nagy kínlódások közepette sikerült lelazítani (a PoHu-nál tették fel így azt az egy kereket). Szóval a 140 bármihez jó és egyáltalán nem sok.