Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2020.10.16 -1 0 2024

A baj pontosan a szellőző átalakítása, meghosszabbítása. Ahhoz valamit bár barkácsolni kell, és van ugyan egy roncs kasztnim, amiről le tudnám operálni a tetőszellőzőt, de azt szépen hozzáépíteni a másikhoz, már nyűgösebb dolog. Egyrészt: pont kétszer akkora volt a hosszú szellőző? Vagy mekkora? Ha hozzáépítem, akkor ott gittelni is kell, ráadásul a szellőző tetejét alulról és oldalról is, aminek szép elkészítése meglehetősen nagy kihívás. A gittet még festeni is kell, tehát egy újabb macera az átpályaszámozáson kívül. Márpedig én sokkal inkább hazai járműveket modelleznék, mint egy DR-essel tökölni.

 

Tehervonatokhoz nem akarnék külön mozdonyt, ugyanis ezt a 86-ost a III-as korszakos Hruska utód altenbergi kocsijaimhoz szánom. Tehervonatokhoz, más személyvonathoz van 2 db. BR24-esem, meg egy BR64-esem.

Előzmény: György barát (2020)
RhB Creative Commons License 2020.10.15 0 0 2023

Mondtam, hogy elő kéne bányászni. Kb. egy órás pakolás oda-vissza, és alig vagyok itthon, amikor meg igen, ezer más dolog van. De igyekszek, nincs elfelejtve...

Előzmény: György barát (2022)
György barát Creative Commons License 2020.10.15 0 0 2022

Akkor milyen könyv az a Müglitztal? Nincsenek listák és képaláírások? Talán Meseország? 

 

Előzmény: RhB (2021)
RhB Creative Commons License 2020.10.14 0 0 2021

Pályaszámokról halvány lila gőzöm sincs...

Előzmény: György barát (2020)
György barát Creative Commons License 2020.10.14 0 0 2020

Hoppá! 

Délelőtt kibogoztam neked a csomót, most viszont elveszítettem a fonalat.   😢 

Korábban azt írtad, az 1800-asodat akarod harmadolni. Azon csak a szellőzőt kell hosszabbítani és 563-as lesz. (Meg a felirat, de az más lappra tartozik.) Most mi a baj? 

Más. 

Tehervonatokhoz ajánlom a porosz 93-ast. Korábban azok jártak a vonalon. (Pályaszámot RhB kollégánktól kell kunyerálnod. Egyáltalán melyik maradt meg ott a 60-as évekig?) Max. seb. 65 ill. 70. A 86 563 => 80 km/h. 

 

Előzmény: alkotasu (2019)
alkotasu Creative Commons License 2020.10.14 -1 0 2019

A sajátomat még csak-csak át tudnám építeni, bár nagyon nem fűlik hozzá a fogam, de az ismeretlen német modellező megtalálása már komolyabb nehézségekbe ütközik. :-)

 

De a fene azt a szellőzőt! Az mindent elront! A 390-esnek is hosszú volt... Basszus, csak ilyen ortopéd mozdonyok közlekedtek az altenbergi vonalon? Az egyiknek kevesebb az ablaka, a másiknak hosszú a szellőzője a konyhán... :-((((

Előzmény: György barát (2018)
György barát Creative Commons License 2020.10.14 0 0 2018

Néhány megjegyzés: 

2015. hsz. Látható a központi zár a füstszekrényajtón. A modelled is olyan, tehát nem kell vacakolni. 

2016. hsz. A konyha fölött rövid a szellőző. A te masinádon is. Ellenben az 563-asnak hosszú. Átépítendő! 

Mindkettő. A füstterelőt csak 1966 után kapta a mozdony, amikor északra telepítették. Neked nem kell. 

 

Előzmény: György barát (2017)
György barát Creative Commons License 2020.10.14 0 0 2017

Itt egy másik gép-kép. Látszik a fix ablak is. 

 

 

Forrás: Eisenbahnstiftung 

 

Előzmény: alkotasu (2015)
alkotasu Creative Commons License 2020.10.13 -1 0 2016

Valaki megcsinálta régi Gützold alapra már a hosszú pályaszámmal:

 

Előzmény: alkotasu (2015)
alkotasu Creative Commons License 2020.10.13 -1 0 2015

Illetve találtam egy rossz minőségű képet a neten, de ezen mintha csak 1 ablaka lenne oldalt. De a fene tudja...

Előzmény: alkotasu (2014)
alkotasu Creative Commons License 2020.10.13 0 0 2014

"Örülj az 563-nak!"

 

Örülök, örülök, de azért jobban örülnék, ha lenne róla kép, és 100%-ig biztos lehetnék abban, hogy 2 ablakos volt.

Előzmény: György barát (2013)
György barát Creative Commons License 2020.10.13 0 0 2013

Mi talán pontosan el tudunk számolni a mozdonyaink pillanatnyi hely(zet)ével? Örülj az 563-nak!   :-) 

 

https://revisionsdaten.de/tfzdatenbank/tfz_detail.php?sa&id=68406&fahrzeugsuche=86+563&art=1&such_start=0 

 

Előzmény: alkotasu (2012)
alkotasu Creative Commons License 2020.10.12 0 0 2012

Ja, meg a 608 sincs a listájukban, holott arról fénykép is készült az altenbergi vonalon.

Előzmény: György barát (2006)
alkotasu Creative Commons License 2020.10.12 0 0 2011

Kösz!

Megette a fene... Amelyikről van kép, az mind egyablakos. Egyedül az 563-as lehet még esélyes, mert az 573-assal együtt a BMAG készítette egy sorozatban 1942-ben, és ez utóbbi 2 ablakos volt.

 

Csak azt nem értem, hogy a 390-es miért maradt ki a listából, holott az is pirnai volt. Vagy csak egyszerűen nem küldték arrafelé?

Előzmény: György barát (2006)
alkotasu Creative Commons License 2020.10.12 0 0 2010

Köszi, ez egy tök jó oldal!

Előzmény: M63,008 (2003)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.10.08 0 1 2009

Köszönöm, további magyarázat igazából nekem nem is kell. Amit eredetileg írtam, azt sem azért írtam, hogy kötözködjek, hanem mert - bár tényleg úgy lenne logikus, ahogy te is írtad - különösebb akadálya nem volt a pirnai kiszolgálásnak (fun fact: a monori és albertirsai tolatósteher is Szolnokról indul, pedig Fradi közelebb lenne...).

Előzmény: György barát (2008)
György barát Creative Commons License 2020.10.08 0 1 2008

A korongosok adtak erről egy részletezést is. Indokot nem, de nem is kértem. 

1938-tól 1955-ig a két drezdai szolgálati hely adta a gépeket, 

1955-től 1968-ig Pirna, 

1968-tól az egyesített drezdai. 

 

Előzmény: SÜNÖCSKe (2007)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.10.08 0 0 2007

Hát akkor valami logika vagy célszerűség csak volt benne (pl. Drezdában helyhiány), ok nélkül a német se hülye :)

Előzmény: György barát (2006)
György barát Creative Commons License 2020.10.07 0 0 2006

Téged meggyőztelek, de a németeket nem. Ők mégis Pirnából szolgálták ki a vonalat. 

 

@alkotasu 

A szóba jöhető mozdonyok: 

86 461, 463, 501, 545, 548, 555, 556, 560, 563, 621, 623, 725, 744, 748, 773 und 868. 

Forrás: Drehscheibe 

 

Előzmény: SÜNÖCSKe (2005)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.10.07 0 1 2005

Meggyőztél, köszönöm a magyarázatot!

Előzmény: György barát (2002)
György barát Creative Commons License 2020.10.07 0 0 2004

2a. Heidenaun át Altenbergbe. 

 

Előzmény: György barát (2002)
M63,008 Creative Commons License 2020.10.06 -1 0 2003
Előzmény: alkotasu (1993)
György barát Creative Commons License 2020.10.06 0 0 2002

1. Van ott ÉÉK felé, föl Arnsdorfig egy kétvágányú vonal. Úgy vélem, a pirnai gépek ott jártak. 

2. A Heidenauba közlekedő vonatok Drezdából mentek a hegyre és vissza. 

3. A (kifejezetten erre a hegyi) pályára tervezett 84-es gépek honállomása: D-Altstadt és D-Friedrichstadt volt. A pótlék 86-ost miért telepítették volna máshová? 

4. Mi értelme lenne egy vonalat középről (és távolabbról) ellátni? 

 

Előzmény: SÜNÖCSKe (2001)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.10.06 0 0 2001

Én nem látok kizáró okot.

Előzmény: György barát (2000)
György barát Creative Commons License 2020.10.06 0 0 2000

A térkép alapján nem valószínű (a pirnai kiszolgálás). 

 

 

Forrás. Wikipedia 

 

Előzmény: alkotasu (1999)
alkotasu Creative Commons License 2020.10.05 -1 1 1999

Ha minden igaz, és ez a sorozat is 2 ablakos, akkor a 86 390 jó pályaszám lehet az altenbergi kocsijaim elé, mert 1949--től 1965-ig Pirnába volt állomásítva, és szerintem onnan szolgálták ki az altenbergi vonalat.

Előzmény: alkotasu (1998)
alkotasu Creative Commons License 2020.10.05 -1 1 1998

Köszi! Megnéztem, az is WLF gyártású.

Előzmény: tumikas (1997)
tumikas Creative Commons License 2020.10.05 -1 0 1997

Nekem nincs kifejezetten a 86-os sorozatról szóló művem, viszont most fellapoztam egy két könyvemet, amiben a sorozatról készül képeken 90%-a befalazott ablakos. Egyedül a 86 1435-6-os psz-ú gépet találtam ami két ablakkal rendelkezett 1975-ben. Ezek alapján erre a gépre talán rámerném mondani hogy '70 előtt is ilyen volt.

Előzmény: alkotasu (1995)
György barát Creative Commons License 2020.10.05 0 0 1996

Igen. Ezeknek egy vagy két ablaka volt.   😂 

(Nem tudom. Sajnálom.) 

Talán a Dampflokarchiv (egyesülés utáni) 3. kötetében van ilyen bontás. Vagy a sorozatról szóló műben. Nekem ezek nincsenek meg. 

 

Előzmény: alkotasu (1995)
alkotasu Creative Commons License 2020.10.05 -1 1 1995

A lenti honlap szerint a 86 800-as a WLF-nél készült '42-ben - hasonlóan a 781-8xx-ig. De '42-ben Berlinben készültek a 7xx-780-asok. Namármost ezeknél 1 vagy 2 ablak volt?

Előzmény: György barát (1994)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!