sajna nem tudok én sem innen többet, nem látom összefüggésben hogy sebességet nem tudsz váltani, majd utána nem indul, max ha mégis vált, mert ugye sebességben nem indíthato.... szombathelyen tudok segíteni, tisztelettel
A SAM modul jó ötletnek tűnik, de ha jól sejtem ott kontakt hiba léphet fel. Ez esetben viszont mozgás közben is kéne jelentkeznie a jelenségnek, de akkor semmi baj nincs, csak, ha megállok. Most reggel megnézem, hogy hidegen is csinálja e vagy csak, ha már üzemmeleg a motor, ha nem, akkor nincs más, mint a hűtés. ROsszul látom?
Igen, pontosan ezt teszi. Az autót beindítom vagy megállás után tovább jár, de N-be tettem, mert várok valakire és ha ezt követően A-ba vagy R-be teszem, a váltókar elmozdul, de az autó nem és a kijelzőn N marad. (Es igen, nyomom a féket és benzin is van benne :))
Nem teker az önindító, ezért is gyanakszom szoftveres tiltásra, de az okát nem tudom a szoftveres tiltásnak, ezt próbálom nyomozni. Kulcselfordításra néma csend.
A napokban megvettem az első Smartom. Fortwo, 2008-as, 1.0 benzin.
Már a hazaúton megviccelt, ma pedig 2x is előadta ugyanazt. Megálláskor N-be tettem a váltót, majd 2 perc múlva mentem volna tovább, de hiába raktam A-ba vagy R-be, az autó nem mozdult, a kijelző N-t mutatott. Leállítottam az autót, de nem indult újra. Vártam vele néhány percet, beindult és a simán ment A-ba is és R-ben is. A hibajelenség nekem teljesen olyan, mintha az autó maga tiltaná le a mozgást és a várakozás utáni ujraindulás meg arra enged következtetni, hogy valaminek le kell hülnie, de a motorhőmérséklet visszajelzőn 2 vagy három jel nem világít felülről. (Miután ez az első Smartom gőzöm sincs, hogy a 8 rublikából hánynak kell sötét színűnek lennie, de azt egy kicsit furcsálom, hogy nem egy adott szinten van, hanem folyamatos üzem mellett is változik a motor hőmérséklete.) Lehet ez a baj vagy valami teljesen más?
Sziasztok ! most vettünk pár napja egy 2002 es 600ccm Smart city coup ot !
olyan hiba lépett fel hogy amikor a lámpa magasságot szeretném állítani vagy fel kapcsolóm a világítást .. egy fura berregő hangot ad ki .. volt már valakinek hasonló ? Mi lehet a probléma ?
Sziasztok! Olyannal találkoztatok már, hogy indítást követően már azonnal nem úgy gyorsul a 2002-es fortwo dízel, mint ahogyan szokott? Nem pörgeti fel a motort magas fordulatra és hamarabb el kell váltani, ha gyorsabban akarok menni, különben csak kínlódik. Ilyenkor megy 90-110km/h-t is, ha van türelmem végigváltogatni 6-ig, csak nem olyan dinamikusan gyorsul, mint általában. Jellemzően melegebb időben csinálja, főleg ha sokáig süti a nap. Ha félreállok vele, leállítom és megvárom míg elalszik a műszerfal háttérvilágítás és újraindítom, akkor a probléma megszűnik és nem is jön elő újra amíg használom csak másnap. Hibát nem ír a diagnosztika. Néhány szerelőnél volt már, de nem jöttek rá mi lehet a baja. Van ötletetek mi lehet, vagy ez a típus ilyen és tanuljak meg vele élni? :)
Sajnos erős a gyanu hogy kuplung, az biztos hogy nem a motor. De itt még lehetséges hibák : vezetékszakadás, kuplungmotor hiba, és egyéb finomság. Egyébként jó helyen jársz, ha kell ha felújított kuplung mert rajtam kívűl szerintem nem csinál senki sem magyarországon. 35000 Ft , ha szettben kéred akkor 65000 ft postával, olajjal, és kinyomócsapággyal.
Adott egy 2003 MC01 599cm3 benzines Smart, egyik napról a másikra amikor elindultam vele bakkecske-szerűen ugrálva indult csak is elinduláskor csinálta amikor váltott fentebb vagy lentebb akkor már nem, ezután másnap beindítom az autót N-be semmi probléma amikor váltok akkor kattan 10-et és kidobja a 3 vonal hibakódot.
Ismerősnek volt már ilyen probléma azt mondta ,hogy vegyek felújított kuplungot mert az lesz a baja neki kattogot mikor váltani akart és kidobta a hibát viszont neki elinduláskor nem volt ez az ugrálás utána olvastam facebookon akinek volt ez a bakkecskeszerű elindulás és a 3 csík is neki azt mondta a szerelő ,hogy fel kell újítani a motort.
Mit gondoltok mi lehet a probléma ? Bárhol olvastam utána azt mondták,hogy ez a 3 csík a kuplung lesz, viszont most ez a post ami fogadott megijesztett, sajnos a közelben nincs " specialista " szerelő aki ilyenket csinál, az autó járóképtelen, aki szereli a másik kettő autóm nem sokat tud mondani róla, aki ajánlotta,hogy felujított kuplungot tudok töle vásárolni elmondja,hogy majd mi a teendő és a szerelőm az alapján csinálná meg ,ha azt mondjátok,hogy tényleg kuplunk lehet és nyugodtan megvásárolhatom ?! Mit gondoltok ezek alapján akár lehet a motornak is kaput ?
Szép napot mindenkinek! A napokban vettem egy 2001-es 0.8 cm3-es diesel smartot.Már az eladótól hazafelé 2x menet közben kivillant pár visszajelző a műszerfalon és egyszerűen leállt menet közben. Félre gurultam, majd próbáltam indítani de semmi...15-20 perc eltelte után simán indult mintha mi sem történt volna. Másnap is pár km megtétele után párszor ugyanígy menet közben leállt az autó majd pici pihenések után pöcc-röff. Hívtam a volt tulajdonost, hogy nála volt-e ilyen jelenség de azt mondta nem. Felhívott a szerelője és azt mondta, hogy cseréltessem ki az üzemanyag szűrőt, tuti az csinálja... Tegnap kicseréltettem majd 2 órán belül 3x is újra leállt menet közben városon belül. Tudna valaki segíteni , hogy mi okozhatja ezt, vagy mitől. Esetleg nagyon hálás lennék, ha Pest megyében lenne olyan szerelő vagy hozzá értő,aki elvállalná, megszerelné mert mozgássérült fiatalember vagyok, kórházban dolgozom és így nem merek vele elindulni nagyon. Sajnos nekem létszükség minden nap az autó. Nagyon szépen köszönöm a válaszokat,segítségeket előre is. További szép napot kívánok mindenkinek!.
Igen, indulásnál mikor rálépek a gázra rángatva indul el, de pár perc múlva már normálisan indul el álló helyzetből. Viszont a sebességeket normálisan kapcsolgatja.
Rángat motor? Ezt fejsd ki bövebben. Mert a motor az a motor. Vagy pedig mikor szeretnél elindulni tehát rálépsz a gázra és akkor rángatva indul el a kocsi. Tehát ugymond keményen kuplungol?!