Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

weaveworld1989 Creative Commons License 2018.09.28 0 0 155949

Szép napot. Egy Saab 9.5 2.2 tid vector automata 2003 tulaj lettem. A Sid panel nem lát rds jelet. Nem pixel hibás teljsen jóműködiklA fejegység az eredeti, érintőképernyős navi, most lesz frissítve. Ötlet? 

anonym19 Creative Commons License 2018.09.26 0 0 155948

Szia BmS!

 

Tegnap tudatosult bennem hogy megdöglött a turbóm. Meleg oldalon a középrész és a leömlő csonkja között szivárog az olaj. Turborail terméket epítettetek már be?

Előzmény: BmS1 (155944)
h i r d e t é s
anonym19 Creative Commons License 2018.09.26 0 0 155947

Szia!

 

Nem volt hiba kód, mert mint írtam van egy másik EGR szelepem is amit a helyére dugtam, csak az le volt téve a motor mellé.

Ha nem működik és bekokszolódott akkor esélyes. Otthon nem állnék neki szerszámozottság nélkül, pl: spec levegős kulcs ami rezegteti.

Előzmény: Saab93z19dth (155946)
Saab93z19dth Creative Commons License 2018.09.26 0 0 155946

Amikor lehúztad az EGR csatlakozót, motor check lámpa nem gyulladt ki, vagy miután végeztél nem maradt égve? Teljesítmény korlátozás nem volt?

Egyik ismerős az izzító gyertyát mondta, hogy nézzem meg. Mennyire esélyes a bent szakadás úgy, hogy 316e km van a kocsiban?

Előzmény: anonym19 (155940)
anonym19 Creative Commons License 2018.09.25 0 0 155945

Szép feladat! 

Előzmény: BmS1 (155944)
BmS1 Creative Commons License 2018.09.25 0 0 155944

1. Egy fallslevegő szívás. Marha mázli, hogy a tűzfal előtt még nagynehezen, éppen beért a kezünk a sérült csőhöz. Egyébként ki kellett volna szedni a motort.

 

2. Kábelköteg hiba. A nagy hőt (tele a motortér, két turbó, 12 henger) korlátozottan bírja a kábelszigetelés.  Nem volt kis meló kitalálni, mi a történet. Kiváltottunk egy 30 centis kötegrészt.

 

üdv

 

Előzmény: anonym19 (155943)
anonym19 Creative Commons License 2018.09.25 0 0 155943

Ez elég jól néz ki. Mi volt a probléma? :) 

Előzmény: BmS1 (155942)
BmS1 Creative Commons License 2018.09.24 0 0 155942

Szia.

 

Mindig van vmi, mondjuk ilyen. 12 henger két turbó, stb....

 

330 körül a vége, elég jól gyorsul, na.

 

Egy hétig nem voltam itthon, holnaptól megint szabin vagyok.

 

üdv

 

Előzmény: anonym19 (155941)
anonym19 Creative Commons License 2018.09.24 0 0 155941

Szia Mester! 

 

Nálatok mi újság van? Volt valami ritkább típusú jármű, vagy valami egzotikus probléma jelenség? 

anonym19 Creative Commons License 2018.09.24 0 0 155940

Ahogy elnézem, ez egyre gyakoribb hiba jelenség. Én eddig amit észrevettem, hogy lehúzott EGR-el tökéletesen jár az autó. A lehúzott EGR helyére a korábban kibontott EGR-t dugtam rá és figyeltem hogy mi történik. Füst nincs, rángatás nincs. A beépített EGR-re visszadugva ismét jelentkezett mindkét jelenség. A beépített EGR vadonatúj gyári Pierburg. Beépítés óta kb 11 ekm -et mentem. Miután beépítettem sem változott semmi, szóval nem maga az EGR rossz, hanem valami a szívóoldalon. 

 

Előbb utóbb eljutok a szívósor cseréhez, egyúttal akkor a folytószelepet és az EGR-t is megtisztítom. Ha netalántán neked ezek előbb megtörténnének, írd meg kérlek a fejleményt.

Előzmény: Saab93z19dth (155939)
Saab93z19dth Creative Commons License 2018.09.24 0 0 155939

Üdv!

Adott egy 9-3 2006-os Z19DTH motoros kocsi. Hidegen mintha az egyik henger nem menne, dadog, kicsit kékes füstje van. Megmértem a résolaj mennyiséget, az 1. 25ml, 2. 30ml, 3. 23ml, 4. 20ml volt 2 perc alapjárat után meleg motornál. Kérdezem, hogy ezek az adatok adhatnak információt, hogy a befecskendezőktől csinálja a dadogást? EGR, fojtószelep, nyomásszenzor tisztítása megtörtént, szívósor csere még nem. Hibakód nincs, 60-70 fok körül rendesen jár a motor.

Köszönöm a segítséget!

harsanyi1 Creative Commons License 2018.09.22 0 0 155938

Sziasztok,

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Adott egy 9-3 SS 2.0t b207L, manuális. A hibajelenség ami kb havonta 1x szokott jelentkezni, hogy indítás után égve marad a Check engine és ilyenkor leszabályoz az elektronika, 1-es 2-esben alig húz az autó, a turbó töltés jelző nem megy 1/2 vagy 3/4-en túl, 3-asban már jobban megy, 4-esben meg szinte semmit fojtást nem észlelni. közlekedek így kb 10 percig, aztán leállít, kulcs ki, kulcs be, újraindít és máris rendesen működik minden, bár a check engine még égve marad 3-4 indításig, aztán az is kialszik. Tegnap már nem igazán akart kijönni ebből a limp módból, kiolvastam az autót Bosch kts-el és a következő hibákat tárolta:

  • P2135 Folytószelep/pedál helyzetérzékelő  -  Nem plauzibilis arány
  • P0638 Pillangószelep - Funkció zavar
  • P1681 Vezérlőegység - Belső hiba
  • P1683 gyújtás - Feszültségtartományon kívül

Minden hibát ki tudtam törölni, indítás után ki is aludt a Check engine.

Ma, kezdődött minden előröl, csak most újraindítás után megint rendesen működik az autó.

Folytószelep cserét javasolnak, de mielőtt tényleg vennék egy újat gondoltam megérdeklődöm, hátha van valakinek más ötlete...

Egyszer már cseréltem folytószelepházat, akkor egy gyári bontottat kapott, de ezzel is ugyan ezek a tünetek.

Kérdés hogy, most mind a 2 folytószelep hibás lenne vagy esetleg valami más gond lehet, mielőtt vennék egy újat 100x ezerért szeretnék biztosra menni! 

Esetleg valakinek valami ötlete?

 

Előre is köszi!

edeba Creative Commons License 2018.09.16 0 0 155937

Kedves Bary79Covacipeter, illetve ha mást is érint!

 

Mostanra sikerült megoldani, azért nem jeleztem vissza eddig: mindkettőtöknek igaza volt: a váltóbowden végén található gumipersely szétrohadt, az itthoni szervizek csak a komplett váltobowdent szerették volna cserélni, 80e Ft-tól felfelé. Úgyhogy inkább megrendeltem 20$-ért a bushingfix.com-ról a gumibetétet, és már csak ki kellett várni az egy hetet, amíg megérkezett Floridából Ferihegyre, illetve a másik két hetet, amíg Ferihegyről Rákosszentmihályra...

A csere maga kb 10 perc volt, akksi kivétellel, -visszarakással együtt. Remélem, most egy darabig nem lesz vele gond.

 

Köszönöm a segítséget!

Edebá

Előzmény: edeba (155883)
Bary79 Creative Commons License 2018.09.14 0 0 155936

A váltóbowden váltó felőli végén levő műanyag csatlakozás eltörött, és egyszerűen kiakadt, üresen járt a bowden, ugye ez volt a hiba? 

Előzmény: edeba (155883)
v_tom Creative Commons License 2018.09.13 0 0 155935

Sajnos még a múlt hét további fejleménye, hogy többször előjött a "Traction control failure" üzenet, egyszer az ABS-lámpa is felvillant. Pár napig úgy tűnt, hogy indításkor egyenletlen az alapjárat de utána már szépen jár, de aztán egyszer menet közben is berángatott.
Pénteken el kellett utaznom, így ott hagytam az autót levett akkumulátor-saruval, október első hetében tudom majd újra tesztelni.

 

Van esetleg ötletetek, hogy mi mehetett tönkre? Sokkal egyszerűbb (és olcsóbb) volna nekem kintről beszerezni a cserealkatrészt, mint otthon felhajtani.

 

@BmS1: Köszönöm a válaszodat, megkereslek magánban időpontot kérni egy diagnosztikára.

Előzmény: BmS1 (155926)
weaveworld1989 Creative Commons License 2018.09.12 0 0 155934

Köszi. A gondolatom nekem is ez volt de így bizti. Köszi 

Előzmény: anonym19 (155933)
anonym19 Creative Commons License 2018.09.12 0 0 155933

Szia!

 

Előzmény: weaveworld1989 (155932)
weaveworld1989 Creative Commons License 2018.09.12 0 0 155932

Szép napot kívánok a Saasok-nak. Lett egy Saab 9.5 vector automata váltós 2003 - as 2.2 tid autóm végre. Kicsit vagyok kezdő. Olaj cserét megcsinàlnàm, értek hozzàk, csak nincs egy normàlis infó, hogy hol helyezkedik el az olajszűrő. Gondolom jól van, de egy kép segítene. Köszönöm. Fodor László 

v_tom Creative Commons License 2018.09.11 0 1 155931

A kép alapján kevésbé tűnik magasnak mint az eredeti, illetve nem látszik miként lehet kicsire csukni ha el kell rakni. Én a gyárit használom: drága volt (három éve £225-ért vettem márkakereskedőtől), de összehasonlíthatatlan élményt ad a vezetés, mint széltörő nélkül; minden penny megérte.

Az angol ebay-en (igaz még licit alatt) több használt eredeti is látszik jóval olcsóbban: https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1311.R1.TR11.TRC1.A0.H0.Xsaab+wind.TRS0&_nkw=saab+wind+deflector&_sacat=0 , nem tudom mennyi szokott a licitek vége lenni.

Előzmény: szaszu7 (155930)
szaszu7 Creative Commons License 2018.09.11 0 0 155930

9.3 kabriora nezegetek szelfogot, de a gyari 120ezer korul mozog, s hasznaltat nem talalok. Ezt talaltam a neten. Van valakinek velemeny errol? Udv, Szabolcs https://m.ebay.de/itm/AIRAX-Windschott-Saab-9-3-ab-2004-2014-9-3-II-Federsystem-WSP043-Tasche/142543974538?_mwBanner=1&_rdt=1

Vik_Thorka Creative Commons License 2018.09.06 0 0 155929

Gondolom abban is lent van a generátor. Nekem régen egy B Vectra csinálta árvíz után. De bármelyik szenzor lehet ami alacsonybban van. Gondolom nem tereprallis módszerrel gázoltál a vizen keresztül?

Előzmény: v_tom (155925)
BmS1 Creative Commons License 2018.09.06 0 0 155928

Nincs infom róla.

De ha csak egy hétig áll vízben, már akkor is menthetetlen egy sor (elektronikai) alkatrész.

Előzmény: newman2018 (155927)
newman2018 Creative Commons License 2018.09.06 0 0 155927

Ez évekig állt a vízben? Akkor rohad így meg valami.

Előzmény: BmS1 (155926)
BmS1 Creative Commons License 2018.09.06 0 0 155926

Ez azért nem biztos, hogy a "gyere cipó megeszlek" esete.

Maga a hibaüzenet: égés (és nem: gyújtás) kimaradás, ami infoval nem lehetsz túl boldog, mert túl sok kiváltó oka lehet.

Valószínűtlen, hogy a víz közvetlenül érintette volna a motor tetején a gyújtás egységeit, de felfröccsenő vízet akár kaphattak is. Ez talán a legelső amit meg kell nézni. (Kellő műszerezettség és hozzáértés nélkül felejtős.)

 

A víz eszetlen kárt tud csinálni, egy fél méteres vízben álló, egyébként gyönyörű Ferrari Mondialban pl. egy többmilliós kárt. (komplett kábelköteg, biztosíték és relé táblák, ECU csere)

Előzmény: v_tom (155925)
v_tom Creative Commons License 2018.09.06 0 0 155925

Sziasztok, hétfő éjjel a viharban sikerült megúsztatnom az autómat (2005-ös 9-3 SS 1.8t): hosszan, mély vízben kellett mennem. Azóta időnként (nem mindig) egyenlőtlenül jár a motorja, az OBD kiolvasásával függő hibakódként P0300-at ír.
Van ötletetek, hogy merre keressem a hiba okát, mi ázhatott be?
Előre is köszönöm az ötleteket.

pedro210 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 155924

Üdv Urak!

 

Érdeklődni szeretnék.

2003-as évjáratú 9-3 2.2 Tid-en ugyanott találom az üzemanyagszűrőt, mint a 9-5 Tid-en?

anonym19 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 155923

Vagy esetleg opeles fórumokon.

Előzmény: Vik_Thorka (155922)
Vik_Thorka Creative Commons License 2018.09.04 0 0 155922

Kicsit gondolkodtam,de sajnos nem ismerem ezt a fiat származású motort, lehet egy fiatos, vagy jtd-s fórumon hamarabb segítenek.

 

 

 

Előzmény: Saab19tidsvector (155920)
anonym19 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 155921

Ellenőrizd a szívósorod szerintem. 

Előzmény: Saab19tidsvector (155920)
Saab19tidsvector Creative Commons License 2018.09.03 0 0 155920

Melegen semmi gond, sőt ez csak indítás után van körül belül addig amig meg nem mozdul a hőfookmérő. Indítás után füst van, de az is elmúlik. Menet közben már semmi.

 

Előzmény: Vik_Thorka (155918)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!