Új autót legutóbb a 80-as években vettem, anno más szelek fújkáltak.
Használtnál valóban csak eredetvizsgát csináltam saját kezűleg néha néha, a többi ( volt mikor eredetvizsgát is ) intéznivalót kiadtam megbízásra, fillérekért elintézte egy autókereskedés az átírást, mégha nem is vettem náluk autót.
Először egy ajánlatot kapsz KGFBre a biztositotól, ezt már elfogadják az okmányirodában. Ha megtörtenik a forgalomba helyezés, akkor változik szerződéssé, miután a kereskedés megküldi a biztosítónak a rendszámot és a forgalmi másolatát.
MédiaNav bal felső sarkán kikapcs gomb. Nekem ekkor átmegy a kék kezdőképernyőre, nem kapcsol ki teljesen. Főmenüben viszont van egy holdacska de nem az oldalsó menüsávban, hanem a rádió menü fölött. Némítom a kormány alól és ezt megnyomva "elcsendesedik". Zeneszám/rádióadó neve, idő, külső hőmérő aktív marad egy csíkon.
3-ik dákó alapján, van egy bejáratási időszak, utána megváltozik teljesen a motor karakterisztikája. Teendő semmi, ki kell várni. Nem menet közben táltosodik meg, hanem átpördülsz - a benyáson 3e-en - és köv indítás után új motort kapsz 😎
Kisturbós: Alacsony fordulaton ne. A motort hűteni és kenni kell. Fordulatszámból jön az olajnyomás a kenési rendszerben, nagykönyv szerint. A váltási segédet is rendszeresen felülbírálom, nem megyek 1500 1/min-el, pláne nem 4,5,6-ikban, vagy a motort, vagy a kéttömegűt nyírja ki.
Amit nem írnak le, elindulni úgy illik, hogy már van olajnyomás -> ezért is irtjuk ki a stop-startot, + kis várakozás.
Leállítani úgy illik, hogy már nem pörgi szét magát a turbó.
Stop-start: számold meg adott útvonalon hányszor aktiválja magát, majd gondold végig van-e x-szer tartósabb aksi, önindító, lámpától olajnyomás nélkül gázzal/fordulattal, terhelve induló kopás nélküli motor. Szerintem.
Nekem tálcát adtak, mint kiderült nem vonóhorgot számoltak, hanem country-packot, ahhoz járnak a sárvédő izék a kerekek mögé és gyári gumitálcák. Tényleg folyton lábnyomosak. Az aldi/lidl szőnyeg meglepően jól passzol bele, tisztítható. Én mondjuk belepróbáltam majd visszamentem venni még két garnitúrát, ha nagyon összesarazom eldobom. A kerékdob felőli lábtartót nem takarja, ott jól összekentem sáros bakanccsal a kárpitot. Kipucolni tökölős így autókozmetika.
És még egyszer: Sok örömöt hozzá és nincs még egy márka, aminek sörnyitó lenne az emblémája 😎
CASCO-t és a KGFB-t egy ismerőssel kötöttem meg kötöttem
A forgalomba helyezés napjától él mindkettő. És meglepően kevés mindkettőnek az éves dija, legalábbis én többre számitottam. A Dusterrel A00-ba kerültem és az éves díj igy is kevesebb, mint fele, mint egy Renault Scenic esetében, ahol B10-ben vagyok. A CASCO-nál 50 ezres önrészt választottam.
csak a szokásos gyári garancia van, + CASCO-t kötöttem hozzá.
Tegnap a nyári gumival autókáztam vagy 5 km-t, és hát a motort nekem tanulnom kell. Fura, hogy egy körforgalomban nem nagyon lehet lefulladás veszélye nélkül 3-asba bemenni, illetve megfelelő fordulaton igencsak megugrik. Ez az első turbómotoros kocsim, szóval majd összeszokom vele.
A multimédiát is szoknom kell, egyelőre arra még nem jöttem rá, hogy a rádiót hogyan kell kikapcsolni. Állandóan szól a rádió (kivéve a kezdőképernyőt), elhallgattatni csak némitással tudom, de akkor meg a navi hangja sem megy. Pl. a navigáció alatt is szól a rádió. Jól van ez igy? Átolvastam a kézikönyvet, de abból nem jöttem rá.
Gondoltam én mondjuk vmi szőnyegre ami nem gumiszőnyeg hanem gyári szövet (filc), az árlistán van 15 ill. 22 ezerért....a különbségeket nem tudom.
Gumiszőnyeget használok én is, azt azért nem kedvelem igazáből a filccel szemben mert az szinte mindig koszos, a filcset meg pillanatok alatt kézzel is ki lehet prolni, és már tiszta is.
A gumiszőnyeg meg akkor tiszta ha le van mosva, de csak addig.
Gondoltam még mondjuk riasztóra is, én valószínűleg kérek azt is hozzá, évtizedek óta nincs autóm riasztó nélkül.
Köszönöm az információt, az az igazság, hogy nem szeretek csatangolni össze-vissza a gumimárkák/típusok között.
Megvannak a kedvelt márkáim, prémium ill. mostanában a sok "csalódás" miatt már inkább a középkategória amiből szoktam választani.
Mindenkinek megvannnak a szokásai, kedvelt márkái, esetleg hajlamos ismeretlenbe is belevágni, no ez nem én vagyok, inkább maradok a beváltaknál.
Jónéhány éve, a prémiumos csalódások miatt, átálltam középkategóriára azon belül Hankookra nyári ill. téliekben, csalódás nincs, tehát nekem beváltak, itt ugye nem 1-2 garnitúráról van szó hanem már többről.
Vredesteint Quatrac-ot használ a családban fiatalúr már a 3. autóján, neki bevált, nálam 2. éve fut a kisautó vele.
Mivel ma megbizonyosodtam róla, hogy nem igazán szereti a havat ezért Dusterra sem fogok olyat venni.
Mintázatát figyelembe véve kicsit "téliesebbet" kell nézni, a Hankook, és a Nexen, ill. topiktárs által ajánlott Kleber inkább olyan.
Tehát választék van, előbb utóbb elfogom dönteni, hogy melyik lesz, szerintem a Hankook hiszen ezekkel csak pozitív tapasztalataim vannak, igaz 4 évszakossal még nem, de hát 1x csak el kell kezdeni.:)
Aztán ha nem jó mehet a levesbe....mint anno a Michelin Energy Saver....Nokian W téligumi....stb......stb....
Amikor ezt kerestem a gumisoknál, akkor volt pár érdekes reakció. Pl. egyiknél megtudtam, hogy ez biztosan nem négyévszakos, szerinte ez nyári gumi. Még szerencse, hogy egy másik téliként azonosította. :)
Egyébként ez a minta nem sokkal durvább, mint pl egy Barum téligumié. Elég ideális kompromisszum, szépen teljesít télen és nyáron, országúton és mellette. Talán a tapadós mély sarat nem szereti, de azt egyik AT sem, ahhoz MT kell, de azzal meg autózzon országúton, akinek két anyukája volt. Duster saját méretében nincs elérhető, legközelebbi a 215/70/r16 amiben kapni lehet. Már ha lehet, mert nem nagyon találtam az ősszel sehol. Nálam most ez a kedvenc. Csak lassan elkopik. Most van benne jó 40 ezer km.
Inkább télies a mintázata, ami persze nem hátrány...télen.
Néhány éve téli-nyáriban Hankook-ot használok ( a misik leszerepeltek nálam ), eddig semmi bajom sincs velük, most is nézegettem 4 évszakost, épp most néztem a jelenlegi téli gumim ( természetesen Hankook ) hasonlatosságát a 4 évszakoshoz vagy fordítva:
4 évszakos
Téli W330 Winter i*cept evo3 ( előtte W320- volt):
Ez Kleber ahogy látom ( jellemző a keresztben felírt számozás miatt ), a mintázata nem éppen nyárias, de ugye eddig nem is arról volt szó hanem, hogy havas úton se járjon úgy az ember, mint én a mai napon.
Az "erőgépen" Vredestein Quatrac 5 van 2. éve ( a felkeményedett csúszkálós Nokian semmit nem érő téliek után), úgy látszik a havat nem igazán szereti, mondjuk a mintázata ( 3 hosszanti árok) sem éppen télies használatra utal.
Esőben nagyon jó, hóban ez a mintázat nem igazán jött be, nekem.
A majd vmikor megérkező Dusterre is Vredestein Quatrac Pro-t néztem, de annál ráadásul 4 hosszanti árok van, esős úton biztosan kiválóan teljesít, de hóban, ha egyáltalán lesz a következő években, szerintem nem igazán fog jól viselkedni.
Ezért erősen meggondolandó milyen 4 évszakost rendeljek, hogy a kecske is jól lakjon, és káposzta is maradjon.
A Hankook mindig az arany középút:
Mintázatát nézve a NexenN blue 4 Season sem rossz:
" Ahol téli gumival 70-nel száguldozom, ott 4 évszakossal csak 60-nal megyek. "
Ez nagyon igaz, én is ugyanígy voltam kénytelen közlekedni, kicsit vissza kell venni ha úgy érzi az ember, most úgy éreztem a ház elől indulva...mert már ott kipörgött a kerék....a kis mennyiségű hó ellenére.
A párom autójával nem én járok, ritkán ülök bele, és főleg nagyon ritkán vezetem ha hó is van....mikor is van hó?
Most is csak azért mentünk azzal mert az enyém tisztán áll a garázsban, és nem akartam összekoszolni, a páromé meg úgyis koszos volt. :)