Bowdenes, de az ellentétes oldalon ott a szenzor, az üzemanyagrendszer befecskendezős amit a központi egység vezérel a szenzorok jelei alapján. Amikor megnyomjuk a gázpedált akkor ad jelet a TPS szenzor, a MAP szenzor, a levegő beömlőcsőnél is van még egy szenzor ami áramlást vagy hőmérsékletet figyel, már nem is tudom, akkor jönnek információk a lambda szondáktól. Egy gázadásnál ezeket a jeleket fel kell dolgozni és előállítani a parancsot, mennyi benya menjen a hengerekbe.
A gázpedálnak van egy szenzora, az küld egy jelet a központi egységnek. Gondolom a feldolgozási idő az, ami ilyenkor adódik. Más típusoknál is ez van, az Opel G Astránál is, de a Skoda Fábiáknál is ezt tapasztaltam régebben. Ezek nem Zsigulik hogy nyomod a gázt, ömlik a benya, reagál az autó. Itt közbe van iktatva az elektronika is.
Az alapjárat ingadozása lehet az alapjárati szelep problémája, de azt majd mások jobban el tudják mondani biztos.
Szeretném kérni a meglátásotokat a következő témában. Nemrég vettem egy 2004-es Kalos 1.4S 8 szelepest, és két furcsa dologra lettem figyelmes:
1. Hirtelen gázadásnál gondolkodik olyan 0,5mp-et, utána kezd csak gyorsulni. Ez főleg 1-es fokozatban érezhető.
2. Ma reggel elég hideg volt, és amíg be nem melegedett a motor, az alapjárati fordulatszám 500-600 körül lehetett. A klíma bekapcsolásával felugrott normál 800-900 körülire, klímát kikapcsolva megint 500-600 lett.
Szia. Ugyanez a hiba volt nálam is... A toronycsapágy gumiágy csere után viszont megszűnt. Először nálam is visszakerült a helyére.Később amikor rendeltem újat, kiderült 1-2 mm-t össze volt ülve a régi...
Én is bomlasztottam jobb első futómű felől hallható nyekergéssel egykét szervizest, de mivel ők nem hallották, azt mondták nem futóműből jön és csak beképzelem :) Aztán meglett a ludas, a direktszűrő alucsöve hozzáért a jobb első torony házához és ahogy remegett, nyekergett... De mire rájöttem kiidegelt... Lehet hogy nálad is valami hasonló bagatell dolog van.
Valami tompán kopog a Kalos jobb elejében 2-3 hónapja. A futómű létező összes alkatrészét átnézettem. A torony is komplett ki lett szerelve. Szinte semmi hibát nem találtunk. Ami egy kicsit is gyanús volt, azt inkább kicseréltettem. Nem változott semmi.Ami eddig cserés lett:
Mindkét oldali stabilizátor pálca, jobb lengőkar gömbcsukló, mindkét lengőkar hátsó szilent,mindkét féknyereg rögzítő csap.
Eredmény: a hátsó szilentek cseréjének köszönhetően a korábbi - kanyarodáskor jelentkező - nyiszorgó hang megszűnt, a féknyereg eddig zörgött rázós úton, most már nem zörög. Semmi egyéb.
A toronycsapágy és toronyszilent ép, nem ropog a kormány. A lengéscsillapító műszer szerint és érzésre is jó.
A tompa kopogás akár 10-el gurulva át egy beton fugán vagy repedésen már meg is szólal. Sima úton semmi hang.Kiszereltük a doblemezt, hátha mögé beesett valami, de nem. Átraktam a téli kereket, hátha a gumi, de nem.
Egy tippje van a szerelőnek: a teleszkóp szára adja a hangot, kicsit lóg.....Ez kézzel nem érzékelhető.( De ez már túl drága ahhoz, hogy találomra kicseréljük).
Van még egy érdekes észrevétel: a jobb féltengely tengely irányban 2-3 mm-t mozog, és ez ad is hasonló kopogó hangot.(Bal oldali féltengely meg se mozdul.)
De a szerelő szerint ez nem tud hajtás közben kopogni, mert megfeszül. Próbáltuk a féltengely csuklót, kicsavarva a kormányt keményen indulni stb, de meg se nyikkan semmi hangja, nem ropog. Tehát nem valószínű, hogy féltengely csukló. De talán abban szabadult fel valami. Találomra ezt sem szeretném szétszedetni. Így is jó kis pénznyelő lett.
Több szerelőt is megkerestem, nincs jó ötlet. 160000 km van a kocsiban, és 1.4 16 v motor.
Gondom van a 2004-es 1,2-es ferdehátú kallosommal.Négy éve a dobfék betétek szakadtak le,kicseréltem,azóta rendben.
De! Kb.2 hónapja,szokás szerint napon parkolva,a bal oldali irányjelzők folyamatosan bekapcsolódtak,lemerítették az akkumulátort!Feltöltöttem,reggel beraktam,/hűvös volt,semmi hiba...
Ma napon parkolt a járgány,indulni akartam,pillanatra bekapcsolt a riasztó,majd a bal odali három irányjelző izzó folyamatosan égett!Még akkor is,ha az irányjelzőkar O-ba volt,és a relét kiemeltem,sőt leállítottam a kocsit,még akkor is..Bedögleni készűl a riasztó?Csak ha felforrósodik a kocsi,akkor csinálja..Köszi a segítséget!
2004-es 1.2es Daewoo Kalos típusú autómmal lenne egy kis probléma. Miután a motor hűtővize elérte az üzemi hőfokot nagyobb gázadásra csökken a hőfok a mutató szerint. Eddig ilyen nem történt, ha elérte a hőfokot onnantól kezdve tartotta stabilan. Valakinek volt esetleg hasonló tapasztalata? Mi lehet a probléma?
Á, a csavarokra mindig figyelek, amit meg kell húzni azt meghúzom ahogy kell. Ez a koppanás már enyhe fékezésnél is jön, de van amikor nem majd megint.
Most kapcsol az agyam. Nincs e valakinek véletlenül kapcsolási rajza az autóhoz? Nem kell komplett, elég a motortér kábelezése is (1 jeladónak kellene a bázispontja, hogy honnan és hova megy vissza).
Bocs, de a műanyag borítást nem lehet roncsolás nélkül ennyi év után levarázsolni. A ködlámpa melletti lukból meg semmit sem látszik ami csatlakozó lenne.
Környezetemben csak 2 van,de csak kompett köteget adnának biztosítékdobozostol az összes elől lévő csatlakozóval horror áron.Gondoltam kitalálok rá valamit,csak jó lenne tudni melyik vezeték hol van.Bár szerintem mindegy,de fő a biztonság!