Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DelSonar Creative Commons License 2014.08.28 0 0 12601

Bowdenes, de az ellentétes oldalon ott a szenzor, az üzemanyagrendszer befecskendezős amit a központi egység vezérel a szenzorok jelei alapján. Amikor megnyomjuk a gázpedált akkor ad jelet a TPS szenzor, a MAP szenzor, a levegő beömlőcsőnél is van még egy szenzor ami áramlást vagy hőmérsékletet figyel, már nem is tudom, akkor jönnek információk a lambda szondáktól. Egy gázadásnál ezeket a jeleket fel kell dolgozni és előállítani a parancsot, mennyi benya menjen a hengerekbe.

Előzmény: Ken_Block (12600)
Ken_Block Creative Commons License 2014.08.28 0 0 12600

Bovdenes a gázpedál....lehet van egy érzékelő rajta, de hogy ez a fajta pedál nem szabad késsen semmit az fix. Lehet el van koszolódva a folytószelep.

Előzmény: DelSonar (12597)
DelSonar Creative Commons License 2014.08.28 0 0 12599

Ezen analógia szerint a Lambda-szondákról is levehető a jel: http://users.ininet.hu/leirasok/Adatok/lambda.mp4

 

Mellé lehet tenni az EGR-szelep visszajelzőjét és máris van egy kis visszajelző-rendszer a motorról: http://users.ininet.hu/leirasok/Adatok/EGR.mp4

Előzmény: DelSonar (12598)
DelSonar Creative Commons License 2014.08.28 0 0 12598

Erre a szenzorra akár telepíteni is lehet egy 10 LED-es visszajelzőt ami a gázpedál állását adja vissza 10%-os felbontásban:

 

http://users.ininet.hu/leirasok/Adatok/TPS.mp4

Előzmény: DelSonar (12597)
DelSonar Creative Commons License 2014.08.28 0 0 12597

A gázpedálnak van egy szenzora, az küld egy jelet a központi egységnek. Gondolom a feldolgozási idő az, ami ilyenkor adódik. Más típusoknál is ez van, az Opel G Astránál is, de a Skoda Fábiáknál is ezt tapasztaltam régebben. Ezek nem Zsigulik hogy nyomod a gázt, ömlik a benya, reagál az autó. Itt közbe van iktatva az elektronika is.

Az alapjárat ingadozása lehet az alapjárati szelep problémája, de azt majd mások jobban el tudják mondani biztos.

Előzmény: FZoli74 (12596)
FZoli74 Creative Commons License 2014.08.28 0 0 12596

Sziasztok!

 

Szeretném kérni a meglátásotokat a következő témában. Nemrég vettem egy 2004-es Kalos 1.4S 8 szelepest, és két furcsa dologra lettem figyelmes:

 

1. Hirtelen gázadásnál gondolkodik olyan 0,5mp-et, utána kezd csak gyorsulni. Ez főleg 1-es fokozatban érezhető.

2. Ma reggel elég hideg volt, és amíg be nem melegedett a motor, az alapjárati fordulatszám 500-600 körül lehetett. A klíma bekapcsolásával felugrott normál 800-900 körülire, klímát kikapcsolva megint 500-600 lett.

 

 

Az ötleteket előre is köszönöm, üdv.

nnorby23 Creative Commons License 2014.08.27 0 0 12595

Szia. Ugyanez a hiba volt nálam is... A toronycsapágy gumiágy csere után viszont megszűnt. Először nálam is visszakerült a helyére.Később amikor rendeltem újat, kiderült 1-2 mm-t össze volt ülve a régi...

Előzmény: lharangozo (12592)
skodás Dani Creative Commons License 2014.08.27 0 0 12594

Üdvözlök  mindenkit! Szeretném megkérdezni hogy a lépcsős hátú Daewoo kalos-ra lehet tetőcsomagtartót szerelni?köszönöm szép napot

 

wector81 Creative Commons License 2014.08.25 0 0 12593

Én is bomlasztottam jobb első futómű felől hallható nyekergéssel egykét szervizest, de mivel ők nem hallották, azt mondták nem futóműből jön és csak beképzelem :) Aztán meglett a ludas, a direktszűrő alucsöve hozzáért a jobb első torony házához és ahogy remegett, nyekergett... De mire rájöttem kiidegelt... Lehet hogy nálad is valami hasonló bagatell dolog van.

Előzmény: lharangozo (12592)
lharangozo Creative Commons License 2014.08.25 0 0 12592

Üdv mindenkinek.

Valami tompán kopog a  Kalos jobb elejében 2-3 hónapja. A futómű létező összes alkatrészét átnézettem. A torony is komplett ki lett szerelve. Szinte semmi hibát nem találtunk. Ami egy kicsit is gyanús volt, azt inkább kicseréltettem. Nem változott semmi.Ami eddig cserés lett:

Mindkét oldali stabilizátor pálca,  jobb lengőkar gömbcsukló, mindkét lengőkar hátsó szilent,mindkét féknyereg rögzítő csap.

Eredmény: a hátsó szilentek cseréjének köszönhetően a korábbi - kanyarodáskor jelentkező - nyiszorgó hang megszűnt, a féknyereg eddig zörgött rázós úton, most már nem zörög. Semmi egyéb.

A toronycsapágy és toronyszilent ép, nem ropog a kormány. A lengéscsillapító műszer szerint és érzésre is jó.

A tompa kopogás akár 10-el gurulva át egy beton fugán vagy  repedésen már meg is szólal. Sima úton semmi hang.Kiszereltük a doblemezt, hátha mögé beesett valami, de nem. Átraktam a téli kereket, hátha a gumi, de nem.

Egy tippje van a szerelőnek: a teleszkóp szára adja a hangot, kicsit lóg.....Ez kézzel nem érzékelhető.( De ez már túl drága ahhoz, hogy találomra kicseréljük).

Van még egy érdekes észrevétel: a jobb féltengely tengely irányban 2-3 mm-t mozog, és ez ad is hasonló kopogó hangot.(Bal oldali féltengely meg se  mozdul.)

De a szerelő szerint ez nem tud hajtás közben kopogni, mert megfeszül. Próbáltuk a féltengely csuklót, kicsavarva a kormányt keményen indulni stb, de  meg se nyikkan semmi hangja, nem ropog. Tehát  nem valószínű, hogy féltengely csukló. De talán abban szabadult fel valami. Találomra ezt sem szeretném szétszedetni. Így is jó kis pénznyelő lett.

Több szerelőt is megkerestem, nincs jó ötlet. 160000 km van a kocsiban, és 1.4 16 v motor.

Valaki tapasztalt már hasonlót?

 

 

lamdaszonda Creative Commons License 2014.08.25 0 0 12591

Szevasztok!

 

Gondom van a 2004-es  1,2-es ferdehátú kallosommal.Négy éve a dobfék betétek szakadtak le,kicseréltem,azóta rendben.

De! Kb.2 hónapja,szokás szerint napon parkolva,a bal oldali irányjelzők folyamatosan bekapcsolódtak,lemerítették az akkumulátort!Feltöltöttem,reggel beraktam,/hűvös volt,semmi hiba...

Ma napon parkolt a járgány,indulni akartam,pillanatra bekapcsolt a riasztó,majd a bal odali három irányjelző izzó folyamatosan égett!Még akkor is,ha az irányjelzőkar O-ba volt,és a relét kiemeltem,sőt leállítottam a kocsit,még akkor is..Bedögleni készűl a riasztó?Csak ha felforrósodik a kocsi,akkor csinálja..Köszi a segítséget!

pity68 Creative Commons License 2014.08.25 0 0 12590

Hali!

Nekem annyit mondott a szerelő mikor cserélte a vízpumpát hogy csak ugyan olyan színűvel töltsem utána .

Előzmény: DelSonar (12587)
almaata66 Creative Commons License 2014.08.25 0 0 12589

etilén glikol alapú. szerintem tök mindegy, hogy milyen a színe.

Előzmény: DelSonar (12587)
El Fary Creative Commons License 2014.08.24 0 0 12588

Üdv Mindenkinek!

 

2004-es 1.2es Daewoo Kalos típusú autómmal lenne egy kis probléma. Miután a motor hűtővize elérte az üzemi hőfokot nagyobb gázadásra csökken a hőfok a mutató szerint. Eddig ilyen nem történt, ha elérte a hőfokot onnantól kezdve tartotta stabilan. Valakinek volt esetleg hasonló tapasztalata? Mi lehet a probléma?

A válaszokat előre is köszönöm.

DelSonar Creative Commons License 2014.08.23 0 0 12587

Üdv!

 

A Kalosba milyen fagyálló való. A piros ALU blokkhoz való is jó bele vagy másfajta kell? Most olyan sötétzöldes színe van a folyadéknak.

DelSonar Creative Commons License 2014.08.14 0 0 12586

Közben átnéztem az elejét, a jobb féknél a belső betétről levált a surlódó felület, úgyhogy hétfőig mosolyszünet, akkor adom be a szerelőnek.

Előzmény: DelSonar (12585)
DelSonar Creative Commons License 2014.08.13 0 0 12585

Á, a csavarokra mindig figyelek, amit meg kell húzni azt meghúzom ahogy kell. Ez a koppanás már enyhe fékezésnél is jön, de van amikor nem majd megint. 

Előzmény: almaata66 (12584)
almaata66 Creative Commons License 2014.08.13 0 0 12584

akku rendesen van rögzítve? Ne sértődj meg. magamból indulok ki....:)

Előzmény: DelSonar (12583)
DelSonar Creative Commons License 2014.08.13 0 0 12583

Üdv!

 

Fékezésnél koppanó hang hallatszik a bal első kerék felől. Volt-e már valakinek hasonló esete, mi lehet az ok? Kopott gömbfej?

Ken_Block Creative Commons License 2014.08.12 0 0 12582

Bite Danke!!! :)

Előzmény: DelSonar (12581)
DelSonar Creative Commons License 2014.08.12 0 0 12581

http://users.ininet.hu/leirasok/Adatok/Daewoo.zip

 

Itt a teljes anyag, saját gépen futtatható, így gyorsabb, csak engedélyezni kell az aktív tartalmak futását. 210 MB.

Előzmény: DelSonar (12580)
DelSonar Creative Commons License 2014.08.12 0 0 12580
Előzmény: Ken_Block (12579)
Ken_Block Creative Commons License 2014.08.11 0 0 12579

Üdv.

 

Most kapcsol az agyam. Nincs e valakinek véletlenül kapcsolási rajza az autóhoz? Nem kell komplett, elég a motortér kábelezése is (1 jeladónak kellene a bázispontja, hogy honnan és hova megy vissza).

598 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 12578
Szia!
Nagyon megköszönném!
Előzmény: nnorby23 (12577)
nnorby23 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 12577

Szia.Ha aktuális még a dolog,holnap megnézem,mert alá nézek az enyémnek...

Előzmény: 598 (12575)
almaata66 Creative Commons License 2014.07.26 0 0 12576

Bocs, de a műanyag borítást nem lehet roncsolás nélkül ennyi év után levarázsolni. A ködlámpa melletti lukból meg semmit sem látszik  ami csatlakozó lenne.

Előzmény: 598 (12575)
598 Creative Commons License 2014.07.24 0 0 12575

Üdv!

Egy fiat csatlakozót már sikerült faragnom bele,de  a vezetékkérdés még mindig fennáll!

A lökhárítón a jobb ködlámpa melletti nyíláson pont rá lehet látni a csatlakozóra.

Köszönöm nektek!

Előzmény: almaata66 (12569)
swiftboy555 Creative Commons License 2014.07.24 0 0 12574

Sziasztok! Chevi kalosból hogy szedhetem ki a hátsó hangszórókat? Kalaptartót hogy lehet kiszedni a helyéről?

598 Creative Commons License 2014.07.23 0 0 12573

Környezetemben csak 2 van,de csak kompett köteget adnának biztosítékdobozostol az összes elől lévő csatlakozóval horror áron.Gondoltam kitalálok rá valamit,csak jó lenne tudni melyik vezeték hol van.Bár szerintem mindegy,de fő a biztonság!

Előzmény: Ken_Block (12572)
Ken_Block Creative Commons License 2014.07.23 0 0 12572

Bontókat nem kérdeztél amúgy?

Előzmény: 598 (12571)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!