Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tectane Creative Commons License 2023.12.22 -1 0 217426

Egy kis műhelyben ahogy beálltál láttam a falon a feliratot: Autót hagyja üresben, kéziféket húzza be , Francia és Olasz autót nem vállalok ! :)

Előzmény: mica-r (217425)
mica-r Creative Commons License 2023.12.22 0 0 217425

Foglalkozok én mindenféle szarral, múltkor még Nissan/Rönó szerelemgyereket is beengedtem az emelőre :-)

Előzmény: cam aro (217420)
mica-r Creative Commons License 2023.12.22 0 0 217424

h f csere, nincs mit polírozni

Előzmény: cam aro (217420)
409 Creative Commons License 2023.12.22 0 0 217423

Ilyet az otthon barkácsoló, "én azt jobban tudom" típusú tulajdonosok szoktak alkotni. ://

 

Az a fajta, akinek a fékfolyadék is olaj, akkor meg jó abba a motorolaj is.

Előzmény: mica-r (217419)
bnorci71 Creative Commons License 2023.12.22 0 0 217422

..de legalabb megprobalta... /minek.../

 

gondolkodni kellene megpróbálni.... ja azt nem tud....

Előzmény: cam aro (217420)
Tectane Creative Commons License 2023.12.22 0 0 217421

Legalább nem piros pasztát használt. 😉

Előzmény: mica-r (217419)
cam aro Creative Commons License 2023.12.22 0 0 217420

nem szep .. 

.de legalabb nem is jo.. 

..de legalabb megprobalta... /minek.../ 

 

(ez egy 1.9 pd.. mintha oregszarokal nem foglalkoznal... ?) 

 

.. mi lesz a vege,, polir, vagy gepmunka ? 

 

Előzmény: mica-r (217419)
mica-r Creative Commons License 2023.12.21 0 0 217419

Hátravihető mester munkája (pdtdi)

Előzmény: balabmw (217418)
balabmw Creative Commons License 2023.12.21 0 0 217418

A mai mottó: -mindenkit hátravinni! 

Előzmény: mica-r (217416)
cam aro Creative Commons License 2023.12.21 0 0 217417

igeny az vona' ra ! :) 

Előzmény: mica-r (217416)
mica-r Creative Commons License 2023.12.21 0 1 217416

Aztán a szerelőket is hátravinni...

Előzmény: triplaharom (217414)
bnorci71 Creative Commons License 2023.12.21 0 0 217415

írtam ha szar a törvény az alkotókat hátravinni...

Előzmény: 409 (217413)
triplaharom Creative Commons License 2023.12.21 0 0 217414

Azokat is hátravinni ...  (:-)))

Előzmény: mica-r (217408)
409 Creative Commons License 2023.12.21 0 0 217413

"márpedig ha nem biztosítja egy független szerviznek a szervizeléshez szükséges szoftvert akkor áttételesen ezt teszi."

 

Biztosítja, erre törvény kötelezi. Csak a törvény nem szabja meg a feltételeket, így a gyár olyanokat szab amik gyakorlatilag teljesíthetetlenek a szervizek többségének.

Előzmény: bnorci71 (217410)
bnorci71 Creative Commons License 2023.12.21 0 0 217412

azt visszahívásba csinálja meg ingyé a szakmárkaszerviz

 

ugye jól gondolom ha frissíteni kel mert valami nem jó és ezt maga a gyártó vallja be az egyértelműen szavatossági kérdés

 

ahol a fél még létező ipar az autógyártó multik csöcsén lóg.

amiből lassan elapad majd a tejcsi mert Kína berúgja a spájz ajtót

 

és az egy nagyon csúnya világ lesz, 2008 lehet csak kispályás válság lesz ahhoz képest

Előzmény: Törölt nick (217411)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.21 0 0 217411

A fw frissítés, egy gyári "rejtett hiba" javítására(mert ez a leírás alapján az), azért nem olyasmi, amit minden sarki szerviznek oda fognak adni.

 

De alapvetően a jogelvekben igazad van, csak ez itt európa, ahol a fél még létező ipar az autógyártó multik csöcsén lóg.

 

Az USA-ban már van több csúnya per a "right to repair" körül, bár nem elsősorban autós témában, azért ha megfigyeled, ott még az autógyárak is óvatosabbak eladni a fogalmazzunk úgy "kétes technikát".

 

 

Előzmény: bnorci71 (217410)
bnorci71 Creative Commons License 2023.12.21 0 0 217410

Én egy autót veszek meg egy szalonban, a szervizelése pedig az én feladatom és költségem, ne határozza ezt meg nekem a gyártó. Ha nem hozzá viszem élhet a szavatosság megvonásával de nem kötelezhet rá, hogy hozzá hordjam, márpedig ha nem biztosítja egy független szerviznek a szervizeléshez szükséges szoftvert akkor áttételesen ezt teszi. Ha ilyen a törvény akkor szar a törvény és a megalkotóit ki kel vinni hátra .....

 

De egyébként máshol sajnos ez működik pl. gázkészülék, bizonyos gyártók készülékeihez nem tudsz alkatrészt vásárolni csak a márkaszervizes kap.

Nesze neked piacnyitás meg versenyhelyzet.

 

Előzmény: Törölt nick (217407)
othiss Creative Commons License 2023.12.21 0 0 217409

bocs...csiptuningot szerettem volna a 2005-ös szwiftre...azt mondta a műhelyfőnök, hogy a rafkós japók  ehhez már nem adtak hardverkulcsot, ne barkácsoljanak külföldön az autójukon...tehát nincs csiptuning

Előzmény: lacipécs (217397)
mica-r Creative Commons License 2023.12.21 0 0 217408

A programozóknak is vannak főnökeik.
Ott is vannak kb teljesíthetetlen paraméterek.

Előzmény: lacipécs (217405)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.21 0 0 217407

Ha gyári, feltehetően hozzá "belőtt" tubót tettek volna fel, és azzal is ez van, akkor talán.

 

De a teória még akkor is eléggé érdekes, akad amibe egy adblue töltésnél "gyári szoftver" kell, mármint papiron.

Mennek ezek a nagy óbégatások ,hogy fékfolyadékot cserélni is gyári programmal kell, ehhez képest kicserélsz ronadom utángyártottra egy fődarabot és nem tanulja fel magától ,szerintem kb pont a belefér még akár kategória.

 

Oké, hogy kiszivárog minden, titkos menüktől a mit kell nyomni kombinációkig, lesznek 3rd party diagnosztikák és utóbb kínai klónok is, de a gyárak törekvése a "mindennel a márkaszervizbe, és ha az nem éri meg, dobd ki vegyél újat" történetre teljesen nyilvánvaló.

És nem most, hanem 20+ éve.

 

Néha olyan gyermeteg (pl. asszeimetrikus kulcsnyílású, egyedi, "kalauzkulcs" jellegű leeresztőcsavarok) "gátakat" igyekeztek beépíteni, hogy nehéz ép ésszel megérteni, mire gondolt a költő, miközben nyilvánhogy tudja a gyár, mire az autók 2-3 de legkésőbb 5 évesek lesznek, tele lesz minden a "célszerszám" klónjának a klónjával is.

 

Előzmény: lacipécs (217405)
cobra46 Creative Commons License 2023.12.21 0 0 217406

 

Javitott kiadás C4 inditógenerátor/ Kondenzátor  rendszer leirás...

 

 

 

 

https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/9193/i-stars-stopstart-rendszer-citroen-modra

Előzmény: cobra46 (217390)
lacipécs Creative Commons License 2023.12.21 0 1 217405

Én nagyon nehezen tudom ezt a fajta lehúzást elfogadni!

Ha egy teljes jogkörrel megvásárolt,birtokolt autó engem arra kényszerít,hogy csak egy frissebb szoftver kedvéért szakszervízbe vigyem???!!!

Persze ha ezt eladáskor így adnák el,hogy random pár évente szopat a kocsi,akkor rendben.

De ha fizikailag,és hardver oldalon semmi baja,de mégis szakszervízbe kell vinnem,akkor szerintem a programozót hátravinni......

Előzmény: hayabusa123 (217403)
cobra46 Creative Commons License 2023.12.21 0 0 217404

Köszi..., nagyon érdekes és hasznos infó..., kivált mivel ismeretlen terepre keveredtúnk..., váratlanul- gyanutlanul.....

 

Előzmény: hayabusa123 (217400)
hayabusa123 Creative Commons License 2023.12.20 0 0 217403

Most volt nálam A3 hybrid sok hibával El volt hanyagolva,automentö hozta,Mert a 12v aksi halott volt,szervizlés után,használható lett az autó,de megmaradtt hiba Hogy menet közben nem tölti vissza a nagyfeszaksit .hibakod is volt,a hibakod lényege az volt Hogy software update.Mi az még nem tudjuk,îgy bevittem az audihoz és a hiba eltunt,.

Előzmény: lacipécs (217401)
cam aro Creative Commons License 2023.12.20 0 0 217402

nekem nincs bajom a digit kozpontu vezerlesekel, minden tekintetben jobb rendszereknek tartom mint az analog rendszereket.  

 

a baj ott, hogy ezekhez nehezebb  -diag oldalrol - hozzaferni..

 

a megnagyobb baj, hogy ennek csak egy oka van .. 

ami ha valoban emisszios problema lenne..nyilt eleresu kellene legyen. 

(right to repair / jog a javitasra )

de ez igy csak a szarnak egy pofon. 

Előzmény: lacipécs (217401)
lacipécs Creative Commons License 2023.12.20 0 0 217401

Lehet itt is csak addig korrigált a tanult érték,amíg tudott.

És nem tudtad visszaállítani......

Én is rühellem ezeket!!! 

Ha valami szar,akkor nehogy már egy kapcsold ki és vissza(lehet egy,eredeti szoftver újra írása) oldja meg.

De sajnos nincs idő ezeken rugózni,el kell fogadni(és elkérni érte a sikerdíjat! :) )

Előzmény: cam aro (217399)
hayabusa123 Creative Commons License 2023.12.20 0 1 217400

Az,az,az, tipikusan ezt produkálja ,legközelebb ne ijedj meg ettöl hibától,nem generár hiba hanem a feszûltségfelûgyelömodul hibás kb 1 ora a csere kodolni nem kell,amikor a generátor is besegît az inditásba,akkor a tulfesz szétbassza a modult,és tuláramot enged a rendszerbe vagy keveset,ezért panaszkodnak a kûlömbözö modulok,https://www.fruugonorge.com/batteribeskyttelsesenhet-batteristyringsenhet-9675350280-for-408-3008-5008-c4-c5/p-249488413-538978133?language=no&ac=ProductCasterAPI&asc=pmax&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAvoqsBhB9EiwA9XTWGYg8y8qIGmD3EBeNMKjUsFQrXCZiyy2b5RDNGEjCbteItq7CuDuhMBoC--8QAvD_BwE

Előzmény: cobra46 (217392)
cam aro Creative Commons License 2023.12.20 0 0 217399

jo, hat azok helybol szarok, szvsz nem baj ha korrigaljak a hibakat.. :D 

de ez ment 5-6 evig baj nelkul.. 

Előzmény: mica-r (217398)
mica-r Creative Commons License 2023.12.20 0 0 217398

Modern autókkal csodát tesz a frissítés!

Előzmény: cam aro (217396)
lacipécs Creative Commons License 2023.12.20 0 0 217397

Nyílván a frissítés sokkal nagyobb tűrést ad meg...

(ezt csinálta a suzuki is 2005 környékén a rengeteg garis P0420-ra,miután kurva sok katit cseréltek gariba...)

Előzmény: cam aro (217396)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!