Segítsetek légyszi. Továbbbra is beázok. Addig jutottam, hogy honnan csöpög a víz. De hogy oda hogyan kerül, nem tudom.
Tehát, van a légbefúvó a kormánytól balra. Oda úgy megy levegő, hogy egy műanyag csövön (bár nem kör a keresztmettszete) áramlik oda. Ennek a legalsó ponta a kormányoszlop alá benyúlva simán elérhető. Kb a pedálok felett. Pont van ott egy összeeresztés, na ott csöpög a víz. Szóval víz jut a csőbe, elfolyik a legalsó pontig, és ott egy illesztésnék kicsöpög. Logikus. Oké, de hogyan jut oda? Honnan indul a légbefúvó cső egyáltalán? Csak esőben ázik be.
Na, gépről megy a képfeltöltés. Grat a fejlesztőknek a 21ik századi mobilkorszakban:)
Ez a nyári offroad-party után készült. A géptető belülről is sáros volt, azaz keresztülverte a sarat az egész motor-mindenségen. Élmény volt lemosni... :S
Új hozzászólásnál vagy válasznál van alul egy mondat. "Kép feltöltése saját gépről" mellette ott van egy keretben a "Tallózás" Erre kell ráklikkelni és a saját gépedről kiválasztani a fotót. Ekkor megjelenik a kép a szöveges rész alatt, mellette a beillesztés gomb.
Szia! Jól hangzik. Remélem zökkenőmentesen fog haladni a munka, és hamar kész lesz.
Aztán ha már sokan leszünk, csak összehozunk egy találkozót valami terepen:)
Amúgy hogy a fenébe lehet képet felrakni? Nem jövök rá bakker.
Tavaly jùliusban szedtük darabokra. Most indul (lassan) minden korandos (komandos:)) àlma :)
készen van a karosszéria, s indul a festés. Egy éve voltam itt a forumon, s pàr régi motorosal beszéltem is. sajnos, 1 év sok idô de az álom lassan valòra válik.
Nekem egy golf 2 üzemanyagszűrő van fennt, és nincs ilyen problémám. Biztos a VW minőség... :) Nem is hiszem, hogy lecserélem gyárira.
Van egy lyuk a váltószoknyámon, ha átnézek rajta látom a váltót meg a talajt. Tiszta frédi-béni feeling:)
Hétvégen összesároztam, több mint 5ezerben volt a mosás. Elég gazdaságtalan, ráadásul én is mocskos lettem a spricceléstől tetőtöl talpig. Nem igaz, hogy nincs erre valami jobb módszer :( Betoltam egy automata mosóba, nem tisztított rajta semmit.
Megint csúszik a lakatolás, mert a mester belefutott valami rozsdaboglyába. Azt ígérte, a következő tutira az enyém lesz! Na, mindegy. Addig egyik haverral átnézetem a porlasztócsúcsokat és a szelephézagokat. Nagyon keményen jár a motor, hangos, gázadásra kormos füstöt okád. Különben 3-4 hét állás után pöccre indult. Jót tett neki a tavalyi adagoló állítás, a kábel gyérítés és az, hogy feltettem egy gyári membrános üzemanyagszűrő fedelet. Ez utóbbi nagyon fontos alkatrésznek bizonyult. A régi sima univerzális szűrő volt az oka, hogy hidegen visszaejtette a gázolajat.
Kész, juhéjj! Holnap besározom!
Érdekesség, hogy ennek a Family váltónak nem ott van a beöntőnyílása. Hosszra, formára, azonos, még az öntvény ház merevítőbordái is full egyformák, de a betöltő máshol van. Nem tudom követni a gyári logikát...
Üröm az örömben, hogy az osztómű kidobja a 4x4et, ha felező nélkül kapcsolom. Ezt tudtam amikor megvettem, ezért akartam az én osztóművemet rárakni. Esetleg van tapasztalatotok ilyen hibával?
Tudtok jó váltójavító műhelyt, aki rendberakná a régi váltómat? Tartaléknak :)
Talán hasznos infó lehet: az osztóművet nem lehet átrakni másik váltóra. Egy olajozás, egy műszaki egység, hiába lehet öket szétcsavarozni.
Ez derült ki a váltócserémből. Szerettem volna a bontott váltót az én osztóművemmel használni, de nem lehet. Alkatrészeket persze át lehet pakolni.
Ma lesz próbaút, remélem rendben lesz, mert drága mulatság ez megint. :(
Sikerült a műszaki!!!!!! Én 15w40 es olajat raktam a váltóba is és a motorba is. A váltó probléma megoldódott, sokkal simább így. Valami szürkés árnyalatú sűrű szar folyt ki a váltóból, aminek hajtómű olaj szaga volt. A hidakba annyira bele van gyóvyulva a leeresztő, hogy ki kell melegíteni.
Igen, végülis én is a motorolaj mellett döntöttem, legyen a gyári előírás.
A TC az az osztómű (transfer case), az API meg a mondat további részéhez tartozik: API GL-5 minősítésű olaj a diffikbe. Érdekes, hogy a könyv nem tesz különbséget a limited slippes hátsó diffi és a nyitott első diffi közt. Igaz, akkoriban még nem voltak LS olajok, a ford pl plusz adalékot írt elő.
Jövő héten lesz kész a vas, már nagyon várom.
A 10W 40 olaj a motorba tökéletesen megfelelő. Hidegebb időben hígabb marad, kevésbé dermed le, jobban ken hidegben, mint a 15W 40-es.
A váltóban nekem is 10W 40-es ásványi motorolaj van, semmi gondom vele. Nagyon finom a váltóm, mind a kettő Koriban. Azt nem tudom, hogy miért kell bele motorolaj, de nekem bevált.
Itt van egy gyári matrica, a zöld Korandom motorház tetejének a belsejében.
Ebben van egy mondat: USE ENG OIL FOR TM/TC AND API Gondolom a TM az A Transmission, A TC és az API nem tudom, hogy mi lehet.
Sikerült vennem egy bontott váltót (korando familiy-ből, tökugyanolyan) ami korábban teljes felújításon esett át, majd nem sokat ment, mielőtt motorhiba miatt kikerült a forgalomból. Hamarosan berakják, remélem fasza lesz, mert nem volt olcsó. De van hozzá osztómü is:)
Szintén nagyon drágán, találtam usában csapágy+szinkrongyűrű szettet, de azt nem vállaltam be, mert nem egyértelmű számomra a váltónk típusmegnevezése. Msg5? Vagy nem?
És, kaptam ajándékba, egy fasza felhasználói kézikönyvet a korihoz.
Eszerint: 15w40 olaj kell a motorba, váltóba, osztómübe. Én eddig 10w40et nyomtam bele.
Kérdés: miért való 15w40 egy váltóba/osztómúbe, és miért nem 75w90 hajtóműolaj???
Vajon rosszat teszek ha én csakazért is 75w90et nyomok bele?
Majd elfelejtettem. Keringtem vele már itt a faluba. A váltó nem a legjobb. Felfele is szarozik kicsit, de dupla kuplunggal nem vészes. De visszafele nehezen veszi az másodikat. Szinkrongyürű hiba?? Olajat még nem cseréltem, de nem hinném hogy olyan sokat dob majd rajta.
Sikerült találni. Opel campohoz való facet gyártmányú vízhőfok jeladó. 2200 kemény magyar forint a bárdinál. Cikkszám 7.3067. Az új üzemanyagtank a helyén. A tükröket most vágatom üvegesnél, és mehet műszakizni. Nem tökéletes a gép, de alakul :-D az elektromos részt át kell nézetni erősen, mert vannak kontakt bajok.
Már megint kellene segítség... A hőfok jeladó beszart... tudnátok cikkszámot?? A felsőé is kellene, mert abból meg a tyúkbél ki van szaggatva. A gép feléledt, már kerültem vele egy tiszteletkört. A kardán mókolás nem is olyan egyszerű mint gondoltam, egy párszor elmondtam ki mit csináljon, meg mivel... az újra hajtatott üzemanyagtank nem akar felmenni a helyére, holnap megpróbáljuk feltenni aknából. Szélvédőt vágattam másikat, a gumigéderrel volt egy kis baj, mert hálisten azt se lehet kapni sehol, a duplexnél volt hasonló, de rizikós lett volna, így kiegészítettem egy darab MTZ gumigéderrel és fekete szilikonnal.
Ha befér kardán-hekkelés nélkül, akkor jöhet. De annak is a végén van az osztómű, mint a mienknek?
Már volt hosszítva mindkét kardánom, megint elvágatni már nagyon gány lenne, próbálom elkerülni.
Jelenleg próbálok aláfeküdni egy Korando Familinek, hogy stimmel-e. Az osztóműve ugyanaz, szóval reménykedek, hogy párhuzamos gyártásban nem tökmás váltókat szereltek.
Lehet, hogy lesz egy felesleges Isuzu motoros Jeep Cj 7-es Isuzu váltó. Az is 4 sebességes, viszont tutira a hosszított változat. Egyik barátom már évek óta bajlódik a géppel, nem talál hozzá cuccokat. A gyári Jeep alkatrészek többe kerülnének, mint a kocsi értéke. A hátsó diffi ment tönkre, de el tört valami féltengely is. A motorral is van valami gond. Lehet, hogy ,megveszi a kék Korimat és abból helyreteszi a CJ7-est. Persze, akkor a kori 5-ös váltóját is beteszi a 4 sebességes helyére. Az adagolót is cseréli. Stb, stb, stb. Beszélek vele.
Nem jó sajnos. Mivel nálunk az 5ik sebesség egy külön felcsavarozott részegység a váltó és az osztómű között, hosszabb miatta az egész cucc, mint a 4 sebességes. Azaz nem lenne jó egyik kardán hossza sem, ha felraknám. Így a 4seb isuzu valtó - habár stimmel bele - mégsem felrakható.
Na most jön a szopóroller. Ki tud bevállalós váltóst?