Nekem egyszer volt olyan, hogy a saját szerelőmnél elvégzett második kuplung csere után alapjáraton remegett az autó. Visszavittem , hogy itt valami nem jó, de ők kötötték az ebet a karóhoz, hogy de igen, nézzem meg, ezt a szettet adja a program a kocsimhoz. Majdnem egy évet jártam így az autóval, amikor felmérgeltem magam, és lesz, ami lesz alapon elvittem máshová. Ott raktak bele másik kuplungot, és csodák csodája, jó lett. Kiderült, hogy nem belevaló kuplungszett került bele, valami kis csapnak a helyét ki kellett flexelni, hogy bemenjen, emiatt elvesztette a kiegyensúlyozását és ütni kezdett, a főtengely szimeringet is szétverte, folyt az olaj, így azt is megcsinálták. A kiszerelt alkatrésszel, és a számlával visszaballagtam a szerelőmhöz, és kifizettettem vele az új alkatrészek, munkadíj és a motorolaj árát.
Lutri volt, de bejött, és az autó is visszanyerte a komfortját.
Sikolas megvolt. Szelepszar vezetőt cserélték Hengerfej nyomasproba is volt. Minden olajjal és vízzel kapcsolatos tomitest cserélték. 95 óta járok hozzájuk azért mert jól csinálták a dolgokat. Eddig. BFQ Octavia a motor.230000 km .
Hengerfej síkolás megvolt-e pl.? Nem írtad milyen motorról van szó, de pl. a "régi Skoda motorok" még hüvelyesek voltak, ott azokat is igazgatták ilyenkor ha szükséges volt. Ami biztos, valami nem kerek a munka körül. Lehet, egy normális helyen kellene megnézetni.
Nem értek az autószereléshez, de számomra egyetlen pontra mutat az egyszerű "paraszti" logika. Ha HF tömítés csere volt, gondolom, a HF-et is revízióztak. Ha vmelyik szelepszár szimering cseréje nem sikerült tökéletesen (esetleg nem is lett cserélve, csak sérült a folyamat során), akkor ott bekerülhet olaj az égéstérbe.
simán le, vagy eltörhet egy SMD alkatrész és már kész is a baj. A miénk is jó sokszor leesett már, a hátulját már csak a szentlélek tartja, de még működik.
Gondoltam. Még jó, hogy a telefonon van ir, addig át lehet hidalni a helyzetet. Esett már le másik távírányító is, nagyobbat koppanva, annak meg semmi baja nem volt. Fene vigye, ez is fogyóeszköz lett. Persze műanyag fülek fogják, csavar sehol, egyszer már szétszedtem, többször nem ajánlatos. De hogy mi tud tönkremenni, mégha esik is, egy áramköri lapon, ami vastag plasztikkal van körülvéve, azt nem értem.
simán gtk-nak mondanám, ha valami régebbi, akkor talán érdemes lehet foglalkozni vele, de a megbontásnak sanszosan nyomai lesznek. Egyébként ezek viszonylag olcsón pótolhatók.
Bocsi, off jön. Tudom, hogy szoktak erre járni e.műszerészek. Van egy LG Magic Remote-om, ami tegnap x-edjére leesett és végleg. Belül semmi sem tört el, ennek ellenére nem működik, a bekapcsoló gomb sem villog pirosan már, amikor nyomkodom. Javítható-e vagy gtk? Köszi!
Miután 6mm-es szegecsek vannak benne, ha azokat kifúrod, 6mm-es (+ egy kicsi) lyuk marad a helyükön... A csavaros megoldásnál M6-os csavarokkal van rögzítve, ergo a panelon lévő lyuk megfelelő, de az ajtóban lévőket fúrni kell megfelelő méretre a szegecsanyákhoz. És ugye szerszám is kell az anyák beszereléséhez. Ha acél anyákat akarsz betenni, ahhoz komoly szerszám kell. Az alunak meg kevés értelme, megeshet, hogy egyszer használatos lesz, akkor meg ott vagy ahol a szegeccsel most.
Úgy értem, hogy az ajtókereten (nem a tartólemezen) lévő furatok, amikbe a szegecsek mennek, átmérőben megegyeznek-e a korábbi szériában (2004 előtti) alkalmazott csavarok átmérőjével, azaz a szegecselés helyett lehet-e (korábbi szériák) bontott, menetes csavarjait használni.
Elérkezett a Fabiám ablakemelő felújításának ideje (F. 1. 2006). A szerkezetet tartó lemez az enyémben már szegecsekkel van rögzítve. Beszereztem újakat, de ha lehetne, akkor inkább csavarokkal szerelném vissza, olyanokkal, amilyeneket 2004-ben és előtte használtak. Ez azzal az előnnyel járna, hogy ha legközelebb meg kellene bontani valami miatt, akkor már nem lenne szükség furásra/újra szegecselésre.
A kérdésem ezzel kapcsolatos: Valaki tudja-e (vagy próbálta is) esetleg, hogy a korábbi csavaros megoldás alkalmazható-e a már szegecselt szériánál is? Azaz, megegyeznek-e a méretek, hogy átalakítás nélkül cserélni lehessen?
Lehet. Én nem tudom... Az első Octviámon volt először kerékőrős csavar (1998-tól számítom), tavaly kellett ilyet vennem először. Nem túl gyakori gond...:-)
Vagy elviszed murray kolléga felajánlását, de akkor kétfajta kerékőröd lesz, vagy veszel egy új készletet.
Nekem is cserélni kellett a gyárit Hópihénél, mert kinyíródott az eredeti. Nálam nem a csavarkulcs fej ment tönkre, hanem a csavar. A régit odaadtam a gumisnak, ahová rendszeresen járok, ő "gyűjti" az ilyeneket, jó okkal.:-)
Jó, ha van egy vezetett szervizkönyv egy használt kocsihoz, de sajnos abban azt nem vezetik, hogy mennyire gondos a javítási/karbantartási munkákat végző szerelő(k). A flottás szervizeknek sokszor az a baja, hogy az ilyen apró dolgokat összecsapják. Ez nem veszélyes, csak roppantul idegesítő tud lenni. Szerencsére Hópihe kiszabadult onnan, már gondos szerelők vannak körülötte. És igaz ugyan, hogy a "nyugdíjas évei" helyett két év alatt belement 100.000km, de legalább annak java része országút/autópálya, és áttértünk a fix, 15.000km-es szerviz periódusra.