Elsősorban tapasztalt A osztályú (170 CDI, 2001-es évjárat) Mercis fórumtársak tanácsaira vagyok kiváncsi egy apró, ám igencsak bosszantó dolog felderítésében, de bárki ötletét hálásan fogadom.
A csomgatér ajtó telesen sima úton csendben van, ám rázósabb részeken, például villamos síneken keresztben áthajtva, "recésebb" aszfalton, vagy kockakövön úgy zörög, mintha kavicsok lennének benne. Ráadásul ilyenkor a belső világítás is felvillan, és mert gyakran úgy is marad, annak ellenére, hogy fülre-látszatra a csomagtér ajtó rendesen be van csukva, kénytelen voltam "semlegesíteni", nehogy éjszaka leszívja az akksit. Az ajtó kézzel mozgatva-rángatva stabil, a csomagtér zárat két éve cserélték gyári újra (illetve utángyártottra) . Már mindent átnéztem, a kis oldalzsebeket, emelőt, pótkereket is, de semmit nem találtam, ami indokolná a zörgést Ami feltűnt: ha a csomagtartó alaposan meg van terhelve, akkor mintha csökenne a zörgő hang, de nem szűnik meg. És még valami: az egyik ajtókitámasztó teleszkópban kihúzott állapotban kissé lötyög a ki-becsúszó rúd.
Gond: nem gyári üléssel vásároltam annak idején, az SRS lámpa folyamatosan világított. Később megjavult: gyújtáskor világított, majd kialudt. Most, mikor vinném műszakira teljesen sötét, sem gyújtáskor, sem utána nem világít.
Úgy szeretném megoldani a problémát, hogy a légzsák működjön, ha kell! Viszont mivel sürgős lenne, egyelőre ideiglenes megoldás is szóba jöhet! Izzót még nem néztem meg, de az sem megoldás, ha az égett ki. Gyári vezetőülést nem hiszem, hogy a közeljövőben találok. Autóvill.i szerelők, 2-3 hétre vállalnák, de addigra már kellene az autó.
Négyet kicserélt, kapott új kódott mindegyik, hogy tudja az autó, mi van. Kettő maradt, amik ugyanannyit mentek, mint a 4, a méréskor még jók voltak, de semmi garancia nincs rá, hogy 3 nap múlva is jók lesznek. Én mindet cseréltettem volna. ;-)
Fogalmam sincs, nem vagyok autószerelő. Az, aki evvel foglalkozik x éve, célgépekkel azt mondja, hogy az jó, akkor elfogadom. Nem tudom, hogy mik ezek a kódok,mire szolgálnak, mi változik ha van, vagy ha nincs. Azt láttam, hogy mikor visszakerültek a helyükre, akkor a diaggal beírták...
Legalább 3 porlasztód cserés vagy javítandó. Olyan nincs, hogy beragad a regenerálás. Amennyiben mihamarabb nem viszed el egy komolyan vehető diesel szervizbe a csúcsok ügyében, csapágyas lesz a kocsi. Nem, a hangjáról nem fogod hallani, abból ne indulj ki abba az irányba, hogy biztos jók mert szépen jár, a 642-nél ez nem releváns. És ha már hozzá kel úgy is nyúlni, a turbót is vizsgáltasd meg, szintén gyenge pont.
Elképzelhető az, hogy azért gyűlik a gázolaj a motorolajban, mert beragadt regenerálási fázisban az autó? Valamiért termeli a motorolajat ... nagynyomású szivattyú cserélve, a helyzet nem jobb... semmilyen füst nincsen.
Eddig teszteltem úgy tünik hogy a katalizátor hőmérséklet jeladója volt a hibás a csere után estétől reggelig tök hidegen szinte azonos hőmérsékletet mutatnak a részecske szürő elötti jeladóval.Most azóta megszünt az állandó regenerálási folyamat.Eddig minden jól működik. Köszönöm az ötleteket.
Ha még időszerű a válasz, akkor próbáld meg, lehúzod valamelyik csatlakozót és kiolvasod, utána kiderül melyik a hibás. Előfordul az egyik zárlata lehúzza a másik jeladó feszültségét. A 990 -t hiba esetén írja ki.
Ez igaz hogy nem olyan nagy az eltérés de egész éjszaka ált az autó és reggel jéghideg állapotban néztem úgy már közel azonos hőmérséklet lenne a jó.Most kicseréltem a katalizátor hőmérséklet jeladót igy már hidegen pár fok eltéréssel azonos a részecske szürő elötti hömérséklet jeladó értékével.Most tesztelem.
Na most reggel megnéztem a Xentry-vel hidegen. igazad lehet a hőmérséklet jeladóval tök hideg motornál a katalizátor hőfoknak 45.8 fok-ot ir a DPF előtti hőmérsékletnek jeladó 25 fok-ot ir. mondjuk ez hitelesnek vehető de a katalizátor 45.8 fok-ja az hibás.A nyomáskülömbség jeladó értéke 990.
Köszi az ötleteket úgy értem hogy állandóan regenerál hogy kb 2 hete bármikor hideg vagy meleg mindegy ahogy beülök és indulok bárhová azonnal kezdi a regenerálást.Egyébként a Xentry koromtartalomnak forditja a gram értéket.A többi dolgot még megnézem amit emlitettél köszi.
Mit jelent az h szinte mindig? 1000km enkent automatikusan inditja a regeneraciot, ha az ellennyomas nagy, akkor hamarabb. A 30% nalad az 300 megtett km az elozo regeneracio ota. A homerseklet szenzorok a katalizatorban es a szuro elott jo erteket mutatnak? A szuro elotti el szokott romlani.
Ellennyomas ertek mekkora?
Amugy regeneracio hidegen is indul azzal nincs gond. Fustolni persze nem szabadna. Amugy az nem koromtartalom hanem hamutartalom sztem.
Sziasztok volna egy problémám hátha tud valaki ötletet a megoldásra van egy 2006-os 320CDI V6 olyat produkál hogy szinte egyfolytában regenerál még hidegen is ilyenkor kéken füstöl és büdös.Gyári diaggal nézve terhelési állapot 30% részecske szürő koromtartalom 0% nincs semmi hibakód.ha van valami ötlet amit meg kéne nézni megköszönném.