Keresés

Részletes keresés

ShaReRe Creative Commons License 2017.03.21 0 0 940

Jut eszembe, a csendes-óceáni nappalon egy kicsit tud segíteni az Ausztrál Outback napelem-farm :)

Előzmény: ShaReRe (938)
Tzp Creative Commons License 2017.03.21 0 0 939

Szerintem a Hyperloop sikertelen lesz.

ShaReRe Creative Commons License 2017.03.21 0 0 938

Hátha a nátrium-üveg akksi hozza a hozzáfűzött reményeket! Egy alapvetően nagyon pozitív folyamatot látok megindulni. Az EV-k terjedésével a grid energia összetétele is változni fog. Miért? Manapság már a legolcsóbb energiaforrás egyike a napelem. Ennek hátránya ugye az időszakosság. De mivel EV-be úgyis kell egy rakat akksi, akkor már csúcserőmű-jelleggel nyugodtan össze lehet pakolni GWh kapacitású akksikat is, kiegyenlítendő a fogyasztási hullámokat.

(Grid akksira múltkor néztem egy jó kezdeményezést; molten salt magnesium-antimony akksi. Hátránya, hogy magas hőmérsékleten működik és a cég aki foglalkozott vele nem fejlődik, pedig Bill Gates is nyomta őket pénzzel. Szóval a fene tudja mi van velük.)

 

Másik ötlet, hogy a bazi nagy napelem farmok (Szahara-Utah/Nevada-Tibeti fennsík) belépjenek egy egységes világ-gridbe, ellátva mindenkit elektromossággal. Csak a csendes-óceáni nappalt kell vhogy kibekkelni grid akksikkal. Na jó, kéz a biliben.

Előzmény: Warlimont (931)
mmormota Creative Commons License 2017.03.21 0 0 937

Miért lenne egyszerűbb? A jó autó rengeteg dologtól függ, a belsőégésű motor csak egy a sok közül. Versenyhelyzetben nem elég ha képes gurulni, kormányműtől az ülés kárpitozásáig mindennek nagyon jónak kell lenni. Csak meg kell nézni, milyen részletekbe mennek bele az autós magazinok tesztelői. Kopogós műanyagból van a műszerfal? Nem lehet betenni egy sílécet? Kész, lehúzzák.

Előzmény: Rangun (934)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.21 0 0 936

Igen, beszállítók hada ad egy-egy terméket. Hallottam olyat is, hogy a kezdeti S szériák gyerekbetegségei abból eredtek, hogy Tesla csak harmadrangú beszállítókat tudott megkörnyékezni annak idején. X sólyomszárnyának működtető mechanikáját is egy külföldi cégtől várta a Tesla eredetileg, de az sem időben, sem minőségben nem tudott adni jó terméket, ezért Tesla maga gyártja most ezt az alkatrészt.

Mivel Tesla már elsőrangú autógyártónak számít, sokkal jobb beszállítókat tudnak toborozni a Model3 mögé. Emellett, a legmagasabb szintű automatizálás adja magát a gyártósoron, csökkentve a szakik hibalehetőségeit.

Előzmény: Warlimont (922)
mica-r Creative Commons License 2017.03.21 0 0 935

A "körítést"  jó minőségben kellene készíteni továbbra is

Előzmény: Rangun (934)
Rangun Creative Commons License 2017.03.21 0 0 934

Elektromos autót sokkal egyszerűbb lesz gyártani, megszűnik az autógyárak kvázi monopóliuma, az lesz a nyerő, akinek olcsó akkumulátora van, nagy mennyiségben.

Előzmény: Warlimont (933)
Warlimont Creative Commons License 2017.03.21 0 0 933

"mint a mai autóknak a motor, azt sem beszállítóktól veszik az autógyárak."

A blokkot és a hengerfejet mondjuk legyártják, de amúgy.....

- de már bele kitől jön a dugattyú? pl. Mahle

- turbo az egészre? pl Garrett

- komplett befecskendező és elektronika, szenzorok, pl Bosch

- gyertyák, pl Denso

- váltó, pl ZF

- csapágyak, pl SKF

- stb, stb, stb.....

 

még betöltött olaj és benzin is valahonnan jön.

 

Ma az autógyártás lényege döntően egy összetett beszállítói hálózat kiépítése és összehangolt működtetése, illetve összeszerelés, kisebb hányadú helyszíni tényleges gyártás mellett. 

Előzmény: Rangun (923)
Warlimont Creative Commons License 2017.03.20 0 0 932

Mit szólsz a Volvo ECC tervhez 1992-ből? Gázturbina-elektromos hibrid, nem kényszerből.

 

Saját fotók a motorról, nem a netről:

 

 

 

 

 

Előzmény: Rangun (924)
Warlimont Creative Commons License 2017.03.20 0 0 931

Az új korszak iagzán ott fog tudni kezdődni, amikor az elektromos járművek biztosan (=csomaggal, több utassal, klíma megy, rádióval, fényszóróval....) meg tudnak tenni minimum 5-600 kilómétert egy töltéssel, és az akkukat a mai benzinkutakhoz hasonlóan sorbanállással együtt max 10 perc alatt full fel lehet tölteni, vagy cserélni.

 

A mai elektromos járművek max második autónak jók, városban szaladgálni, vagy elővárosból ingázni, így hamarabb vennék egy Leafet, mint egy Teslát, ártól függetlenül.

Előzmény: Warlimont (930)
Warlimont Creative Commons License 2017.03.20 0 0 930

Nézzük meg például, anno hány év(tized) alatt zajlott le a teljes váltás, amikor az addigi ló alapú közlekedés helyét teljesen átvette az autóközlekedés.

Előzmény: mica-r (928)
mica-r Creative Commons License 2017.03.20 0 0 929

Egyenlőre lítiumhoz hozzá lehet jutni, de nekem úgy tűnik nem az lesz a megváltás a közlekedésben.

Nem beszállítóktól van motor, de egymástól viszont sokszor megveszik az idegen motort.

 

Előzmény: Rangun (923)
mica-r Creative Commons License 2017.03.20 0 0 928

Reálisan elképzelhető hogy eltűnnek 10-15 év alatt?

Előzmény: Törölt nick (927)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.20 0 0 927

miert aggodnek? Van jobb dolgom is mint a jovon aggodni :)

 

A belsoegesu motorok meg legalabb 10-15 evig velunk lesznek, ha nem tovabb. 

 

Hosszutavon meg mind meghalunk. 

Előzmény: Rangun (909)
mica-r Creative Commons License 2017.03.20 0 0 926

Ez arra lesz jó, hogy többet buknak rajta :-)

Én kiváncsi vagyok mennyi T3-ra lesz valós kereslet. Nem olyannak tűnik mint a régebbi reklámokban nyomták...

Előzmény: Rangun (915)
Platon Creative Commons License 2017.03.20 -2 0 925

Tegyük hozzá hogy a Gigafactory Panasonic Tesla közös vállalkozás, szó nincs róla hogy onnan csak a Teslába kerülhetne akku. Sőt. Ha más többet fizet érte....

 

Valójában ott csak az épület a tesláé, a Panasonic bérli, és a Panasonic gépein Panasonic akkuk készülnek, amik az épület más részeiben a tesla szerel össze a Power wall-ba stb. De az akku gyártás az Panasonic bizony.

 

http://secfilings.nasdaq.com/filingFrameset.asp?FilingID=11631759&RcvdDate=10/11/2016&CoName=TESLA%20MOTORS%20INC&FormType=8-K&View=html

 

Ezt Elon Musk általában elfelejti elmondani a preziken. 

Előzmény: Warlimont (922)
Rangun Creative Commons License 2017.03.20 0 0 924

A többi autógyár még az EV-t egy felesleges nyűgnek tartja, amivel kényszerből kell foglalkozniuk, ezért át sem gondolják kellőképpen, hogy mit csináljanak.

Előzmény: Rangun (923)
Rangun Creative Commons License 2017.03.20 0 0 923

Pedig ezen múlik a siker, vagy  kudarc ,az EV kulcsfontosságú alkatrésze az aksi, mint a mai autóknak a motor, azt sem beszállítóktól veszik az autógyárak.

Előzmény: Warlimont (922)
Warlimont Creative Commons License 2017.03.20 0 0 922

"A többi autógyár hibás stratégiát követ, csak autót akarnak gyártani, akkumulátort nem."

 

Nem ezen múlik. Az autógyárak kerekeket se gyártanak, de megteszi helyettük a Michelin, Pirelli és a többi, végül jut minden autó alá. Valójában az autók alkatrészeinek nagyobbik része beszállítóktól jön, maga az autógyártás a váz legyártása, lemezek, festés, a többi csak innen-onnan érkező dolgok beszerelése.

 

Akku most is van minden autóban, szintén beszállítóktól. Ha az EV autózás elindul, akkor majd az akkugyártó beszállítók is felfutnak. A Gigafactoryt emlegeti mindenki, de van LG Chem és még sok más gyártó is

Előzmény: Rangun (910)
Platon Creative Commons License 2017.03.20 -1 0 921

A Yahoonak is milliárdos bevétele volt.... És akkor még a tulipán lufit nem is említtettem.


De szerintem túlragoztuk, time will tell.

Előzmény: ShaReRe (919)
Rangun Creative Commons License 2017.03.20 0 0 920

Musk mögött komoly pénzemberek állnak, a tőke eddig sem volt gond neki, és a tőke nem képes aksikat gyártani, ahhoz gyárat kell felépíteni, ami időbe telik.

Előzmény: Platon (918)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.20 0 0 919

Ez amolyan lárifári. Tesla bevétele 7 mrd dollár volt tavaly. Nagyon komolyan befektetnek egy rakás dologba, sztem csoda hogy csak 60 cent bukta volt egy részvényen.

Előzmény: Platon (917)
Platon Creative Commons License 2017.03.20 -1 0 918

Ez alapjaiban véve helyes okoskodás, csk egy dolgot felejtesz el. Van egy dolog, ami még akkumulátornál is fontosabb a piac elöntéséhez. Az pedig a tőke. Az meg a konkurenciának van, Elonnak.......

Előzmény: ShaReRe (912)
Platon Creative Commons License 2017.03.20 -1 0 917

A dot com lufi elhozta nekünk az internetet ahogy ma ismerjük. Ettől még hatalmas bukás volt. 

 

A lufinak semmi köze ahhoz hogy mi a termék. Attól lufi, hogy fenntarthatatlanul növekszik, profitra nincsen, és mindig újabb befektetések és tőkeinjekciókból fedezik a korábbi adósságokat.

 

Csakhogy a dolgok rendjéből adódóan ez nem folytatódhat a végtelenségig, végül jön a bukás.

 

Konkrétan Musk birodalma esetében már évek óta nyereséget kellene termelni. A Model 3 az utolsó dobása, és elég kétségbeesett dobás. Ha nem jön be, és erre sajnos jó esély van, akkor lehúzhatja a rolót. Nem a cég. Musk.

 

És jön a google, vagy valaki más egy újabb csalagút sztorival.

 

 

 

 

Előzmény: ShaReRe (902)
Platon Creative Commons License 2017.03.20 -1 0 916

Mindig szépen csillog...

 

Amíg fújják. Pont ez a lényege.

Előzmény: ShaReRe (902)
Rangun Creative Commons License 2017.03.20 0 0 915

Állítólag, mindenesetre ebben az évben Model 3-ból valószínűleg többet fognak gyártani, mint Bolt-ból, jövőre meg egy nagyságrend lesz a különbség a Tesla javára.

Előzmény: mica-r (914)
mica-r Creative Commons License 2017.03.20 0 0 914

Úgy olvastam hogy ők sem keresnek rajta, sőt.

Előzmény: Rangun (913)
Rangun Creative Commons License 2017.03.20 0 0 913

Kb. a GM 30-50 ezer Bolt gyártását tudja megoldani, majd, mert ma még havi ezer darab amit tudnak.

Előzmény: ShaReRe (912)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.20 0 0 912

Óriási mennyiségű EV-hez sokkal több akksi kell. Annak kiépítése is idő. Ha nem is annyira szembetűnő, de ebben a témában Tesla elöl jár (Gigafactory). Értem én, hogy Bolt meg Leaf, de akksi hiányában Model 3 fogja "elönteni" a piacot. Persze még mindig csak egydigites százalékokról beszélünk az egész világpiacot nézve.

Előzmény: Warlimont (907)
mmormota Creative Commons License 2017.03.20 0 0 911

Nézegettem a Chevrolet Bolt-ot, nagyot léptek előre. Ez már egy komolyan vehető családi autó, nem is túl drága. Az EU-ba is jön, Norvégiába már májusban.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!