A kábelben nincs ilyen különbség, az adott nemzeti szoftverváltozatokban vannak. A Tiédben bizonyára nincs benne az adott motorvezérlőhöz szükséges fájl.
Lenne egy kérdésem. Ha jól tudom létezik olyan VCDS "kábel" amivel csak kiolvasni tudok, és létezik olyan, hogy tudok értékeket módosítani is? Ez így van? Konkrétan egy DPF csere utáni "nullázást" szeretnék megcsinálni, de az én progimban nem lehet (az "Adaptation" menüpont alatt nem aktív a legördülő menü és azt írja, hogy: "No documentation available").
Ezt a motorvezérlő tiltja elvileg. A sebesség-fordulat aránya eltér, kuplung védelme miatt van ez a funkció. Ha van olyan motorvezérlő szoftver, ami a mostani váltódhoz stimmel, akkor át lehet szoftverezni. Ha nem, akkor keresni kell olyan szakit, aki tudja hol van a szoftverben ez az adat.
Még csak most regisztráltam, vissza lapoztam, de sokáig nem találkoztam a témával ezért előre elnézést kérek, ha ismét felteszem.
Teljese belső átalakításon esik át az autóm, jópár extrát kapott ami nem kis munkával és agyalással de össze állt.
Kivétel egy dolog, műszercsoportot cseréltem és az immó tanításhoz kellene az új cluster PIN-je, amit természetesen nem tudok.
VAG K+Can interfésszel és Vag com commanderrel szeretnék rácsatlakozni a mérőcsop.-ra de a csatlakozás sikertelen.
Van több videó youtube-on erre a problémára amik legtöbbször a comport hibát taglalják. Végig csináltam, találtam driver-t hozzá, fel is ismerte az eszközkezelő.
De így sem csatlakozik. Végig pörgettem az összes lehetséges cluster típust, de semmi és itt el is akadtam.
Találkozott már valaki ilyen hibával vagy lenne ötlet a megoldásra?
Biztosítékok rendben vannak, motorok működnek (leprobava), ha össze van rakva ahogy kell, akkor süket az összes. Leviszem egy villamosságihoz aztán meglátjuk. Én ennyit tudtam tenni, vakon vagyok már.
Motorok működnek, ha kábellel adok nekik kraftot az aksiról, 2 végállás között vígan mennek! Kicsit utána néztem, a climatronic vezérlő jelet küld a comfort elektronikába, az meg a motoroknak! Megpróbálok szerezni mindkettőt és lepróbálom melyik a ludas! Kábelek úgy néz ki rendben vannak!
Köszi szépen, már bontom a műszerfalat, hogy a motorokhoz hozzáférjek, vagy legalább a csatijukhoz, hogy mérni tudjak! Az a fura, hogy egyszerre 3 is bedöglene? Inkább én is elektromossági gondra tippelek, de majd meglátjuk! Amint tudok valamit jelentkezem!
Seathoz nincs rajzom, ez egy azonos modellévű Octi Climatronicja. A 243 test és az A58 5V a közös csak, mindkettő a szervók potmétereihez kell. A szervók mozgatómotorjai egyenként, két dróton a vezérlőtől kapnak változó polaritású tápot, de ha ezzel gáz lenne, maga a vezérlő sem menne.
Nem ziher, hogy a tiédben pont ugyanez van, de általában azonos időszakban egyformák, csak a kezelőpanel ergonómiája más.
Adott egy 2003-as Seat Leon 1M, 1.9 TDI motorral, climatronic vezérlővel! Meleg levegőt szépen fújja, a ventilátor erőssége állítható, azonban nincs hideg levegő, nincs fújás irányának állítása!
A VAG 3 hibakódot dob be:
00603 - Footwell / Defroster Flap Motor (v85)
41-00 - Blocked or No Voltage
01271 - Temp. Reg. Flap Motor (V68)
41-00 - Blocked or No Voltage
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-00 - Blocked or No Voltage
Merre induljak el a hiba keresésében? Egyszerre romlott volna el az összes motor? Elég hihetetlennek tűnik!
Azt honnan lehetne megtudni,hogy ehhez a 038906018GM ECU tartalomhoz a "régi" kocka Pierburg légtömegmérő,vagy az "új" fajta oldalról bedugós tartozik?
Nagyobb gázas kigyorsításra néha (jellemzően a bemelegés utáni első padlógázra) hullámzóan gyorsít,mintha egy-egy pillanatra elfogyna az erő. Előtte utána semmi más tünet.
MAF cserélve gyárira,működő autóból. Ezt kiráznám. A csatlakozókat és vezetékköteget átmaszíroztam,nem találtam hibát.
Légszűrő tiszta,nincs útban semmi. MAF és a turbó között nincs lyukas cső.
Turbonyomás szépen felépül,picit túllövi,aztán a cél körül kitartja. MAF jel 1900-2000 1/min körül felmegy max 1275mg/H-ra, majd a fordulattal elkezd csökkenni. A hibakód akkor íródik be,amikor felmegy az érték max-ra.
Cooler kicsit olajos,ott valami szivárgás lehet. Láttam sokkal szarabbat is,mégsem csinált ilyet.
Kormány egyenesben. Beindítod, lenyomod a fékpedált annyira, hogy a nyomás meghaladja a ~35bar-t. Amikor ez megvan, megváltozik a két lámpa villogása. Elindulsz egyenesben ~20km/h sebességgel. Alászeded a kormányt (balra, vagy jobbra mindegy) 90° és 180°közötti helyzetbe és tartod stabilan míg a lámpák kialszanak.
Hoppá! Nem jó képet töltöttem fel! A lényeg néztem videókat hogy 15km re fel kel gyorsítani és ki kell tekerni a kormányt balra és akkor kilép a tesztből! De nem sikerült!
Sziasztok! Az Alhambra jó lett! Nagyon jól indul! De a második kérdésemre nem érkezte válasz vagy nem vettem észre! :p Adót egy wv transzporter t5 2007 es! El lett indítva az önteszt az abs nél és nem bírom kikapcsolni! (01486) Néztem videókat ,de ne nagyon sikerült egy sem! Van valakinek konkrét hibamegoldása! :p
Az bizonyára azért nulla, hogy ne induljon addig. Az egész a kettőstömegű védelme miatt van. Alacsony fordulaton képes visszarúgni a motor*, ami inkább előbb mint utóbb, tönkre teszi a lendkereket.
* átkódolva előfordul, hogy nagyon rövid indítózáskor rúg egy nagyot és fordítva indul el néhány fordulatra.
Még egy kérdésem volna!Nem ez az autó!Egy transzporter t5 2007 es! Világlátott az esp lámpa! Elindítottam a hibaokod törlése után az diagnosztikát! Azt írta ,hogy aktív! Most az ESP elalszik, de az abs lámpa világit!Elvileg feltanulj?És elalszik a jelzés?
Az megeshet, de a problémát* megoldja, ha valakinek ez így megfelel. Akkor szokott csodálkozás lenni, amikor tempomatnál a kuplung kinyomásra nem old le.
* amiről még mindig nem tudjuk, hogy csak a meleg indításról van-e szó. ??? Mert ha hidegen sem indul, akkor más a nyűg, azon nem segít az átkódolás.
Szia! Nem vagyok tejesen analfabéta jármű-elektronikában ,de kicsit szájbarágósabban le bírnád írni? Inkább informatikában vagyok jártas! Sok autó szerelőnek én vagyok a rendszergazdája! :p
Ha arról van szó, hogy melegen nehezen indul, de az adagoló jó, akkor alacsony az indítási fordulatszám. Ha emlékeim nem csalnak, akkor el kell érje a 300f/min-t.
Adagolt én újítottam fel!(Picit eresztett)5 Szerelő azt mondta ,hogy ne nyúljak hozzá, mert soha nem fog elindulni! Mert az elektronikai részét hiába, jelölöm össze nem lesz jó! De azért elindult,csak kicsit többet eszik meg maró szaga van! (JA és csak szerencsém volt azért indult el!)De előtte is ugyan így indított!
Nem lesz jó. Az automata kódblokkban ugyan magasabb indítási mennyiség van,talán jobban fog indulni de pl. a gázpedál reakció viszont rosszabb lesz és az alapjárat sem biztos,hogy tetszeni fog.
Üdv! Olyan kérdésem volna! Hogy hogy kell automata váltósra átkódolni Seat Alhambra 1.9 tdi-t? Vcds el? Addig megvan hogy valami kód kell a belépéshez! Nehezen indul illetve sokáig teker! VCDS van hozzá! Köszönöm a válaszokat!
Tegnap teszteltem volna ha bedobta volna a hibát...Mondjuk a korrekciós értékre a 4es hengeré a legsz@rabb, legnagyobb érték 2 mg volt de általában 0,5-1,5 mg között mozog.
Értem, ha itthon lesz a kocsi akkor ránézek, remélem be is adja a hibát. Amúgy már apám tevezte hogy vesz tartalék (igaz használt, tudom reszkír) pd elemet hozzá. Multkor pd kabelcserénél fel is írtam a kódját.
Múlt héten jutottunk el hogy kicseréljük a Pd kábelt. 300 km után kezdünk reménykedni hogy elmúlt majd kövi nap indulás után be is dobta az esp jelét és rázott újra a kocsi :) Pd mágnesszelep probléma vagy maga a pd elem? Most nézem hogy az "eredeti hibakódot" nem írtam eddig. 17678 n243, p1270 (35 00)
Ha legközelebb hozzájutok akkor megnézem scope nézetben is. Szerintem szabályzott cuccok vannak benne, de mint lentebb is írtam, a mutató mozgásakor az élő adatoknál nem változik a hőmérséklet...
A mutató mozgásakor a hűtőfolyadék kijelzett hőmérsékletei az élő adatokban nem változnak, a ventilátoron lefuttattam egy kivezérlési tesztet, az jónak tűnik.
Nem rendellenes az, azért annyi, mert nincs benne ez a hőérzékelő. Lesz benne még 2-3 ilyen.
Oszcilloszkóp nézetben kellene nézni a hűtőfolyadék hőmérséklet értékeit. Ha a jelenségnél tűszerű ugrások vannak, akkor a szenzor lehet hibás. Ha folyamatos a hőmérséklet változás akkor valami keringetési gond lehet. Milyen vízpumpája/termosztátja van? Mezei, vagy szabályozott?
Illetve ahogy cam is írja, maga a ventilátorvezérlő is lehet kehes.
...hátha látott már ilyet valaki: Az alany egy 3.0 V6 TDI Tuareg 2013-as, ~360 ezer km futással de megdöbbentően jó állapotban.
A hiba: ~70°C vagy melegebb motornál elkezdi kapcsolgatni a hűtő ventilátort, kb 1-2 percenként ki-be és ilyenkor a hőfok mutatója is elkezd fél és másfél osztás között lefele ingázni. Hibakód nincs, csak az élőadatban van egy IDE04666 lokációval (Kivezetett hő hőmérséklete a hűtőrendszerben/ Heat delivery temperature in cooling system) rendellenesnek tűnő -273,1°C érték. Egyébként minden rendben lévőnek tűnik.
Hol lenne érdemes keresni az okokat? Illetve látott-e már valaki ilyen hibát?
Valóban elírtam a kódot,helyesen AVF.Igen már sikerült is rendelnem netről egy ugyanilyen (remélem jót) ECU-t csaszival 2 hét garival a vártnál olcsóbban.
Köszönöm a szakértői hozzászólásokat,Sajnos a vártnál nagyobb a gond, az ECU tápoldala szált el,sz.rráégett az aljzat,és a csaszi is.Szerintem valami kondenzátor ment szét benne,mert valami massza is volt,olyasmi mint amivel a kondik vannak feltöltve.
A vízvályú bal szélén van az az elektromos doboz az ECU-val, annak az alján vannak csatlakozók. Az ott "szeret" beázni, amitől jól berohadnak a csatlakozók sarui. Talán érdemes lenne belenézni.
Gondolom az oldalon sok tapasztalt,sokatlátott szakember van ezért szeretnék tanácsot kérni az alábbiakban.
Van egy 2001-egy vw Passat 1.9 pdtdi-m 130 le.-s AFW kódos.A minap elindultam vele,kb.1 km.-t tettem meg,és egyszer csak megált a gáz,és csak alapjáratban forgott a motor,illetve a 950 fordulat helyett olyan 1100-as fordulton ment,és abszolút nem reagált a pedálnyomásra.A műszerfal alól,vagy a műszerfal alatti térből kevés füst mutatkozott,és némi égett szag,és a hibajelző lámpa is kigyulladt (a spirál formájú).Rögtön felnyitottam a motorháztetőt,de ott semmi ilyesmi nem volt.Vagy 500 m-re volt egy ismerős szerelő,ahová alapjáratban elgurultam,és rátettük a diagnosztikát.A következő hibákat hozta:18039 gázpedál pozíció szenzor jel túl erős-szakadt,18040 Gázpedál pozíció érzékelő,tápáram szakadt.Hazamentem és amit szemmel látni lehetett vezetékeket megnéztem nincs e elégve valamelyik,de nem láttam ilyet. Ma vettem bontóból egy másik gázpedált,mert a szerélő szerint is az mehetett tönkre.Beszereltem,de sajna semmi nem változott.
Akinek esetleg ismerős a hiba,járt már így kérném ossza meg velem hogyan orvosolták a problémát.
Se tisztítás, se a forrasztás nem fog rajta segíteni. Ezeréves, végig forró olajban ázott vezetéket nem gyakorlatilag nem lehet forrasztani. (amúgyis alkalmatlan oda a forrasztás)
Sokan próbálkoztak már ennek a javításával, nagyjából nulla körüli sikerrel.
Furcsáltam is hogy volt "húzása" a saruknak. Mióta hozzányultunk az 1es henger el is felejtette, marad a 4es henger. Tegnap csak 4es henger, féknyomásszenzor meg 18265 volt benne csak. Ma kimentünk az 1 km-re lévő telekre és be is dobta az ESP igaz épp megérkezéskor. Akkor féktisztózás+kompresszor után érdemes rányomni a sarura ahol a veztékkel találkozik vagy már akkor forrasztani is érdemes?
Termesztesen tudnia kell az ugyfelnek, hogy -ebben az esrtben - egy nagyobb munka ami legalabb az emlitett 50-70 cikkszambol allo alkatreszlistat igenyli, steretne tudni, hogy mennyibe kerul. Erre lehet valaszolni kb 500e vagy 800e vagy 1millio. ezzel semmi gond nincs, igy tisztaban lesz vele, hogy van-e ennyi penz az otthoni kasszaban. Amirol en beszelek, az az, amikor TÉTELES ajanlatot ker, es meg a cimzettek kozott is latom a tobbi 20 szerviz email cimet masolatban. Egyebkent ha kap is ilyen teteles ajanlatot,sok helyrol, honnan tudja, hogy egy olcso AZ meisterteile, vagy dragabb Mahle, esetleg gyari alkatreszrol van szo, hovatovabb mi a kulonbseg a minosegben, meg ha fel is van tuntetve az alkatresz markaja. Nyilvan sehonnan.
Na ilyenkor van az ajanlati dij, amit beszamitunk a javitasba.
Az a baj azzal az összenyomott saruval, hogy többségében nem a saru érintkezése a gond, hanem a vezetékre préselt részében kezd szigetelni a beszivárgó olaj.
Összébb lettek nyomva az érintkezők(tudom csere a legtutibb). Ugy nézett ki hogy a kocsi rázkodás talán elmult, de méggsem, igaz ritkábban dobja be mint az utóbbi időkben. Viszont több hibát is hoz már be ami kapcsolatos az ABS-sel meg az ESP-vel. Abs kockában lévő (G201) féknyomásszenzort(01435). Féklámpakapcsolót(00526), kormányszögjeladót (18036 és 00778) Az 18265 is benne van 01200 hiba is volt benne de az lehet miattam. Nem állandó hibák van ugy hogy most elmegy valaki 40km-ert és semmi, de másnap simán be tudja dobni 5km-er alatt, és a hibákat nem feltétlen egyszerre dobja be. Most megyek is mert 1 hete nem volt rajta gép kiváncsi leszek így. Abs, vezeték ameddig láttam a kockánál egészséges nincs kidözsölödve. Ecu meg az abs csati is széthúzva de hibátlanok az érintkezők. Most vajon ennyi hibás érzékelő/kapcsoló lehet már benne vagy kezd megmukkani az abs vezérlő?
Bár az ABS/ESP nem a világ ha nem megy, de a kocsi rázása a legbosszantóbb akkor csak az ESP lámpa világít.
Igaz majdnem 9 éve volt már de ma jutottam tovább vele :) Most gyakrabban dobja már, be régebben volt hogy 1 hónapig se dobta be. Ma néztem kerékfordulatszámot élőadatban mikor behozta a hibát mikor "ráz" a kocsi. 18265 Load Signal Error message from Ecu (időszakos) Ezt a hibát dobta be és nem is engedte törölni, csak gyújtás újra ráadása után. Neten nézeggettem mik lehetnek. MAF szenzort, légtömegmérőt meg PD kábelköteg mint lehetséges hibákat olvastam. Apám a napokban mondta is hogy volt hogy már gyenguszabb is volt "kihagyásos" szerűen, mikor a gázolajszűrő el van kicsit dugulva. A PD kábelköteg hiba rég van de már ESP hibajelző előtt is volt már, de most már nem csak a 4.henger hanem az 1est is pofázza az Ecu, így bár nagy esély van a rázásra is mint okként, de amúgy sem ártott volna már kicserélni.
Mind a kettőben cseréltem a gyári vag jellel ellátott N75 szelepet,mert az AHU kevesett töltött,a szokásos lomhaság és a szívócsőnyomás negatív eltérés hibakód.
Az AGR-ből azért került ki a szelep,mert szivócső nyomás pozitív eltérés hibát dobott néha,ahogy néztem a 011 blokkban elég nagyot boost-olt és volt olyan részterhelésen üzemmód ahol tartósan magasabb volt a nyomás,érezhető is volt,hogy fojtja a motort.
Természetesen az összes csövet újra cseréltem,ellenőriztem a wg mozgását,a labda nyomástartását is.
Mind a két autó régóta stabilan működött módosított ECU tartalommal,1.15Bar max célnyomásra vannak írva.
Mindkét autóba az ECU-hoz gyári cikkszám helyesen új Pierburg szelep került. A gyári vag cikkszámok a Pierburg matrica alatt találhatóak.
A gond,hogy így mind a két autó max. töltőnyomása 0.9Bar lett.(??)
Van ötletetek erre,vagy esetleg tapasztalatotok ezekkel a szelepekkel kapcsolatban?
Van egy 2006-s 1.9-s Caddym, dolgozós autó. Különösebb gond nélkül teszi a dolgát, egy kivétellel. Most tartok a nyolcadik vagy kilencedik jobb hátsó féklámpa izzó cserénél az eltelt 16 alatt. Csak ez az izzó repül el rendszeresen, ezen kívül talán egy reflektor izzót kellett cserélnem.
Szerintetek mi lehet a jelenség oka? Miért csak ez az egy izzó megy tönkre rendszeresen?
Hallottam már szakszervizben ( is ) meredek okokat , pl. túlfeszültség miatt, messze van a generátortól, stb.... és hasonlókat.
Villamosipari képzettségem van, igaz a rázósabb feléről, de azért ez nem fér a fejembe.., a racionális magyarázatot megértem.
Köszi az infót. Ma mondták a bárdinál megváltozott a cikkszáma meg az ára duplája lett és képen mutattak egy egészen más motort aminek a csatija is egész más. Ezért ez zsákutca. Marad a helyettesítés valami másik vw ablakemelővel.
Köszönöm a linket tényleg van a bárdinál ablakemelő motorként szerepel de nem tudják megmondani az elektronika rajt van e vagy csak motor.Így elég lutri mert gyári alkatrész ők is úgy rendelik és ha nincs rajta az elektronika nem lehet visszaküldeni.
Sziasztok! S.O.S segítség kellene! VW CADDY 1.9 PDTDI 2006-s BLS motorkód,dobozos biztosíték tábla kiosztásra lenne szükségem, Hátha csak biztosíték probléma van.
A szokásos , tegnap megjártam a vidéki utat, többszöri indítgatás, utánfutóval autópályán max. 85. Beálltam a szokásos helyre, most meg nem indul, mintha csak egy henger próbálna menni. Semmi hibakijelzés, az izzító jel kigyullad, majd elalszik. eddig a tartalékkulccsal használtam gond nélkül.
Némi segítséget kérek. Néhány alkatrész cserét (gyújtógyertya és trafó) csináltam az autómon (VW Polo 2002-es, 1.4, BBY) és, ha már ott jártam akkor kitakarítottam a fojtószelep házat, vastagon állt a korom. Egy darabig működött viszont tegnap erőtlen lett az autó (takarítás után nem lett tanítva a fojtószelep), ránéztem VCDS-sel és azt hibaüzenetet kaptam:
Köszi a választ addig eljutottam a motorról lehúztam a csatlakozót a két vastagon megvan az állandó 12v a vékony kábelon is van 11v+. Nem tudom azon mennyinek kell lenni
Sziasztok! Remélem ti tudtok nekem segíten van egy vw eos a jobb hátso ablakot nem huzza le ezért a tetöt se engedi nyitni a VCDS midenhol azt irja jobb hátsó ajtó nincs jel kommunikáció. Az aktiváló részbe se enged be a program.
Urak! Golf 2001 AXP testzárlat időszakosan- 1-2-3-4 injektornál, Hátsó szonda fűtő áramkör test zárlat, tank szelep testzárlat. Jól gondolom, hogy ilyenkor a relé lehet a bűnös? Mert a testzárlatot itt nem értem.
a fonok meg -szokas szerint- segghulye ehez, a kerdest lehet megerti de azt csak mintha falra festenem, csak elismetelni tudja tulaj fele ertelem nelkul.
de megkerdezem, hatha.
meg- ha lesz ido- radugom a sajat vcds-t.. abbol mar en latom hogy egyaltalan tudok-e kezdeni vele valamit, vagy tapasztalat hijjan inkabb lemondom.
sacc/kb nem en, hanem a management fogja lemondani.
erre itt nincs kockazati kapacitas., bar ...szomszedjae az auto, blame lenne nekik.
Sziasztok , Nem tudja véletlen valaki,hogy a részecskeszűrő regenerálás elindul-e menet közben,ha nem működik a hűtőventilátor ?( zárlatos a vezérlő és le van húzva a nagy stekker ,különben lemeríti az aksit ) 2007 Golf 5 1,9 PDTd , BLS motor.
Köszi. ETKA szerint Audi 80 1.9 TDI 1Z motorkódosba a sorozat elejiekben ugyanaz a vez tengely van mint az SDI motorokban. Legalábbis cikkszám szerint és nem az ami a többi 1Z/AHU TDI-ben. Ez a hengerfej is valami régi Seat-é lehet. Kíváncsi voltam hátha ez is hasonlóan SDI tengelyt kapott anno. Kora alapján sanszos mert elég öreg...
valaki ETKÁban meg tudná nézni hogy a 028 103 373 N cikkszámú lemezfedeles 1.9 TDI hengerfejet eredetileg mibe rakták, milyen cikkszámú vezérműtengely került bele? Illetve mibe ment még ez a cikkszámú vezérműtengely? A fokolását akarom tudni hogy normál vagy kicsit konvergál az SDI-khez a nyitási időzítés. Nekem csak Audi meg Volkswagen van feltelepítve. Azokba nem találtam ATP funkcióval.
Sajnos csak A.Datám van, az pedig majdnem semmi infó ez esetben.
Erről volna szó: Az Obd csatiba menő kábelköteghez . kb 50cm -rel a csati elött -.gyárilag belevan észrevétlenül bandázsolva-leszigetelve a "K" diagnosztikai vezetékek összekrimpelt csomopontja.,Ez 6-esetleg 7 db szürke/fehér vezeték , ami a csomopontból egy db szóló szürke/fehér vezetékként megy tovább az OBD 7-es PIN-jébe., tehát a csomopontba bejövő 7db "K" diagnosztikai vezeték mindegyike valamelyik vezérlőről van lehozva ..,elképzelépsem szerint legalábbis : Nagyon jó volna tudni egész pontosan melyek ezek a vezérlők???
Tehát az egyes vezérlők "K" vezetéke és a csomopont (gyakorlatilag a PIN 7) közötti vezetékelésről kellene egy kapcs rajz!! Minimum az egyes vezérlők megnevezésével...
Gyakorlatilag a "K" diagnosztikai vonalról kellene kapcsolási rajz...esetleg teljes CAN Adat busz részről---PM .be is jó volna!!!
A csere előtt át kellene nézni a lambdaszondák és a fojtószelep helyzetérzékelő áramköreit, nincs-e valahol zárlat. Ha zárlatos valamelyik az új vezérlő is a régi sorsára juthat.
Sziasztok. keresek a4 b7 1.9 pd tdi avant brb motor kódú. Központi elektronikához login kódot. usa régión van és át kellene állítanom de buborékban nem jelenik meg a kód. szerviz szerelési utasításom nincs.
Kérdésem: Ha Eobd2 csatiban leválasztom a diagnosztika idejére a "K" 7PiN ről a kommunikációs vezetéket, akkor CAN buszról önmagábam is elkell tudni érni a motorvezérlőt???? ( Tehát .,nem a kötelezően előirt .,Eobd2 szintű-felületről való Motor elérhetőségről van szó ,a PIN 7-en "K" vezetéken keresztül!!!)
Beszereltem a légzsákot ... kiváncsi leszek meddig tart.
Ez amúgy tényleg működik ???
"Vegyél egy 2 Ohm 5-10W-os ellenállást és dugd bele a csatlakozóba a két végét. Ha így elmúlik a hiba, akkor a légzsák a hibás, ha marad, akkor a vezeték/csatlakozó valahol."
Rövid riport az előzményekről :"Vcds 16-8-0 clone..,Tegnapelött történt.,Autohoz lehetett csatlakozni--hibakódkiolvasás müködött --többi funkció nem lett kiprobálva.., viszont "Probaverzió" üzenet jött"----ez egy Dell Wn10/64Bit-es gépen történt egy Audi B8-n.
Másnap ugyanaz a csatoló, ugyanazon a Audi B8-n., Windows 7.Prof.32Bit-esen hibaüzenet nélküli csatlakozás, minden vezérlőhőz..,de a vcds clone mivoltából .,már eddig is meglévő némi korlátozásokkal de minden kifogástalanul müködik...
Lehet hogy eddig nem figyeltem föl erre,de a sikeres csatlakozási tesztnél most ezt figyeltem meg:
K1: Short to Ground
K2:Ok
Can : Ok. (Régebbi nem CAN-es auton is kiprobáltam , ott "Not redy van a CAN Ok helyett)
Gondolom a két "K " az adat-kommunikációs kábelek akarnának lenni.. a K2 talán a PIN 7-es.., a "K1"., az meg a régi autók L adatvonalé esetleg??? Ezeknél az autóknál nyilván csak a PIN 7 K vonal aktiv stb..., de miért van a "K1""nél " Rövidzár a testhez "megjegyés füzve???
Esetleg csak diagnosztikai programoknál -nem ritka félreérthető maradványokszerüségek ???
Arról van emlékem hogy K1'és K2 "not redy-nél semmilyen kommunikáció sem volt lehetséges...
Még valami. Nem tudom lehet -e köze hozzá, de mindig akkor jön a hiba ha az autót nagyon tűzte a nap. Gyakorlatilag tűz forró volt a mőszerfal.
Példa. Reggel semmi gond, elmegyek a melóhelyre, ott leállítom az autót, és délután mikor beleülök és indítok már ég a légzsák lámpa. Tűző napon állt a kocsi.
És mindig akkor jelentkezett a hiba mikor az elmúlt nyári melegben tűzte a nap.
Nem szoktam feladni :) ha segítetek tovább keresgélek.
Lepattintottam a csatlakozó fedelét, így meg tudtam mérni a zsák ellenállását. Bedugtam a csatlakozót ami tényleg feloldja így a rövidzárat. Szóval így 1.2 Ohm-ot mértem.
A kábel elvileg nem szakadt , és a csatlakozóban lévő kis tekercs ellenállása is 0. A másik felén lévő csatiból is kiszedtem addig a lemezkét ami a zárt csinálja.
Mi történhetett?? Milyen lehetőségek vannak esetleg valami reparáció félére???
Vcds 16-8-0 clone..,Autohoz lehetett csatlakozni--hibakódkiolvasás müködött --többi funkció nem lett kiprobálva.., viszont "Probaverzió" baljos üzenet jött sajnos .,ami eddig sohasem.., net bevolt kapcsolva., Audi B8 volt a tesztalany...,végső esetben alternativa volna egy VCDS-lite letöltése .,és ha kiprobálás után minden vezérlőhöz csatlakozna .,akkor az egy gépre aktuális kb 100 dolláros-euros változatot meg venni ??? Egy ujratelepités esetleg megprobáljak?
Vegyél egy 2 Ohm 5-10W-os ellenállást és dugd bele a csatlakozóba a két végét. Ha így elmúlik a hiba, akkor a légzsák a hibás, ha marad, akkor a vezeték/csatlakozó valahol.
Fogalmam sincs van-e típuseltérés (szerintem nincs mert így szállításkor pl. statikus elektromosság sem indítja be) de amiket eddig láttam azokban volt ilyen védelem. Ha egy nagyítóval benézel látni fogod.
Amikor a zsákon mértél rövidzárban volt a csatlakozó amiatt amit cam említett. Ha alaposan megnézed látni fogod a kis rugós lemezkét amit a csatlakozó tol hátra. Ha van hozzáférés akkor told rá a csatit és a csatin mérj ellenállást, szokott lenni lehetőség pl. a kábel bevezetésnél. Szerintem kontakthibás lesz a csatlakozó vagy megszakadt a kábel.
Igen láttam azt a zárást amit mondasz. Lehúztam a csatit ott ahol bekarikáztam az elöző képen, és a légzsákon mértem a két pin-en. 0.01 ohm ot mértem. Utána összeraktam, és a vcds- szerint megint csak "időszakos" a magas ellenállás, és megint tudtam törölni a hibát. Valami a kábellel lehet ?
" mérd meg az indító ellenállását közvetlenül a légzsákon " Ahol a csatlakozó rámegy a légzsákra, ott kell mérni ? A két pont között ellenállást ? Mekkora ellenállást kell lenni ?
Mindkettő lehet! Légzsákot otthon méricskélni nem egészséges de ha tudod mit csinálsz mérd meg az indító ellenállását közvetlenül a légzsákon. Ha az rendben akkor kábel vagy csatlakozó hiba. Ha minden stimmel akkor marad a legvégére a vezérlő.
Az elmúlt időszakban az öreg vw polomon ( 98-as classic ) kigyuladt a légzsák lámpája. Két alkalommal kitöröltem, egyszer pár nap után, egyszer pedig 3-4 hét múlva visszajött. Akkor azt írta a vcds hogy időszakos hiba ( magas ellenállás )
Most megint törölni akartam, de azonnal visszajön és már nem írja hogy időszakos.
Utasoldali légzsák . Mi lehet a rossz ? maga a légzsák, vagy kábel ?
Semmilyen diagnoszitkával sem lehet semmilyen vezérlőhöz csatlakozni.!!!!Motorvezérlőhöz sem! Obd csatiban tápok jók. Vcds-el---B-Kts-el--AutoCom-mal----Lanch-al--Obdelevenne lett sikertelenül probálva!!!
Köszönök minden segitséget
displayen van egy kormányszög hibasymbolum.Automata klima nem mükődik. Néha ABS kivillanik de pár km után elalszik!
Ha értelmezné a kérdést a tisztelt úr, mindjárt egyszerűbb lenne a válaszadás. letölthető programot keresek! és nem kell ,hogy full verziós legyen, de alapbeállításokat és hibakódokat lehessen vele olvasni. annyira nem vagyok dilettáns,hogy ne tudnám, a megvásárolható hardverhez a gyártó ad szoftvert is, így van ez pl. számítógép perifériák esetében is. ilyetén módon az ön válasza tisztelt úr,teljesen felesleges és értelmezhetetlen volt. a továbbiakban nem feltétlenül tartom szükségesnek a válaszadását, mivel mások itt tudnak a kérdésemre válaszolni. kellemes napot tisztelt úr
Közelítünk. :) A Vag-Com (VCDS) esetében sem mindegy melyik interfész. Van szoftverkulcsos és hardverkulcsos, ahogy már előbb írták is. Az előbbinél gondolom feltört szoftvert szeretnél letölteni. A utóbbi szoftvere szabadon letölthető, de csak megfelelő interfésszel működik. Persze mindkettőből vannak lopott/feltört/illegális példányok, teli a net velük. Hogy melyik működik, melyik nem azt nem tudom, nem használtam ilyeneket.
Amúgy a VCDS-en túl, vannak egyéb a VAG csoportos autókhoz (is) köthető diagnosztikai eszközök, amiknek értelemszerűen más a szoftverük is.
Kábelt átállítottam COM 4 re. Összedugtam, gyújtás ráad. Program elindít ott is COM 4 választ. Nyomtam a SET UP ba Test Interface Írt ki valami hibát, majd megint nyomtam és akkor Interface OK.
Ez volt az ID olvasásnál is. Nem kapta el elsőre. 1C0 959 799B a modulom. Olyan mintha egyszer kommunikálna a komfort modullal, egyszer meg nem. Mit mondtok? Merjek rányomni az aktiválásra? Vagy válasszak más Com ot?
Arra gondoltam, hogy ilyen csúnyán fel kell bontani a compot, és vissza szilózni. Nem tetszik a szememnek amit láttam. Ezt az autót én újonnan vettem sok pízbe került vigyáztam rá, és így elbántak vele.
Ráadásul amiért nem szakértők kezébe került, nem lett üzembiztos, hanyagságból.
A vezérlő eeprom tartalmához való közvetlen hozzáférés miatt kellett felbontani. Unlock-olás nélkül nem lehetett írni-olvasni OBD-n keresztül. (Ez egyfajta antituning intézkedés volt a Simos PCR2.1 vezérlőkön.)
A legkorszerűbb "chiptuning" programok használatával felbontásra már nincs szükség, a szoftveres unlock-ot viszont meg kell csinálni.
Ki tud olyan bandázs szalagot amit a skoda kábelgyárban használnak pl ehhez: 1k1971111af? Nem a tesa textiles szalag. Hanem az ami a gyári kötegeken van. szövött anyag az is csak nem bolyhos. 3M -et találtam de az sem győzött meg. Mivel dolgoznak a román kábelköteg gyárban?
Szia! Kivettem a compot az autóból. A hozzávezető kábel volt kidörzsölődve a nem megfelelő visszaszerelés miatt. Köszönöm a segítséget a computer elhelyezkedését illetően. Egy motor optimalizálás volt. Úgy tűnik nem jó emberhez vittem annó. Ha tuningolod a computert , szét kell szedni, és összeragasztani utána? Vagy simán kábellel csinálják ? Ha érdekel feltöltöm a fényképet.
...és azt is tegyük hozzá, hogy nagyon könnyen akár nagy bajt is tudnak csinálni ezek a lelkes amatőrök, és nem csak az autójuk épségében tudnak kárt tenni könnyen, hanem extrém esetben akár magukban is...
Az OBD2 egy protokoll, ami szabványosan azt csatlakozót használja ami addig a legelterjedtebb volt (SAE 1962 a becsületes neve). Ezt azonosítják sokan az OBD2-vel, de önmagában nem az. Az OBD2, vagy EOBD 2001-től előírás a benzines autóknak, és 2004-től a dieseleknek. Ebből adódóan az a Polo nem OBD2-es. A CAN-BUS egy vezérlők közötti kommunikációs rendszer. Szintén nincs ilyen abban az autóban.
Ezért érdemes visszaolvasni a fórumban, mert ezek már sokszor le vannak írva. Sokan úgy gondolják, hogy vesznek egy VCDS-t és onnantól hawai, tudnak autót javítani. Aztán jön az ébredés, hogy ez mégsem ennyire egyszerű, a készülék nem javítja meg az autót. Használati leírást a gyártó sem ad hozzá, az egészet az ilyen fórumok olvasásával és rengeteg gyakorlattal lehet megtanulni. Nagyon nem egyik napról a másikra. És akkor még a szakmai ismeretek sem elhanyagolhatóak.
Nem akartam senkit megbántani, csak tisztán szerettem volna látni. Próbáltam rákeresni, de ellentmondó infókat találtam. Pl. Valahol azt írták, hogy 1996 után minden autó obd2-es.
Gondoltam itt segítenek, de lehet hogy tévedtem. :)
Az érdekel hogy valamit elrontottam, vagy rossz a kábel, hogy azt írja "Can: nincs kész" vagy ha rámegyek az OBD2 funkciókra , valami hibát dob.
Amúgy ha megadtam milyen autó, kiolvasta a hibát és törölni is tudtam. De még mindig érdekel hogy ez így normális ennél az autónál, vagy nem.
Ui.: Tudom hogy lehet használni a netet, de akkor a fórumra sincs szükség ?
Igen, az csodálatos lenne, minden teljesen fogalmatlan sötétben tapogatódzónak egy rövid ötezer karakteres tömörített összefoglalót klimpírozni a CAN busz rendszerek működéséről, valamint a VAG csoport kommunikációs rendszereiről.
Rögtön ezután egy tízsoros bocsánatkérés is következne, melyben leírnám, hogy mennyire sajnálom azt, hogy értek hozzá.
Annyi lenne a különbség, hogy nem szaroznék le más német gyártókat. (Melyek termékei sem minőségükben, sem megítélésükben nem jobbak. Sőt.)
Az jó, hogy le lett írva, csak eléggé kereshetetlen. Más topicban én is sokadszor leírom ugyanazt, vagy egyszerűen nem válaszolok. Elegánsabb, mint a kioktatás.
Szerintem kellene írni egy összefoglalót, hogy ide csak kib@szottprofi fosvágenbuzerátorok írhatnak, aki először találkozik evvel az ipari hulladékkal, az vadásszon az interneten, az indexfórum kivételével.
Ma először próbálgattam a 98-as öreg polo classicon a vcds proramot. Tudnátok egy kis felvilágosítást adni arról, hogy a kapcsolattal minden ok volt-e. Kiolvasta a hibakódokat, de autó módon nem akarta. Lehet hogy nem OBD2 van az autóba ? Mi az a CAN busz ?
17158 - Implausible Data Received from ESP Control Module U0416 00 [032] - - Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
31241 - Internal Control Module Error P2610 00 [096] - Engine Shut-down Timer Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
30925 - Internal Control Module Main Processor Performance P060C 00 [096] - - Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Talán a start/stop miatt szólt, meg 1200rpm volt a kijelzőn, félreállás és leállítás/indítás után megjavult. Vagy lefulladás közeli állapotban voltam, aztán mégsem történt meg, így kissé bezavart? Gombos indítású, így fulladáskor autoban újraindít, a s/s ki van írva belőle, a volt határ megemelése opcióval.
"az ajtoban levo led viszont folyamatos fel seceket villog, ahogy eddig is."
Az baj, nem lépett tanulómódba. Tanulómódban a led folyamatosan világít.
Eljárás: ablakok fel, ajtó bezár kulccsal. Kinyit 3-szor, kinyitások között 0,5sec idő kell legyen, de az egész 5sec-en belül. Ha így nem lép tanulómódba, akkor nagy valószínűséggel komfortmodul hiba. Abban van a rádióvevő is.
Egy kulccsal vettem egy 2015-ös Caddy Maxit. A VCDS szerint van öt immo kőd, ebből szeretném törölni a felesleges négyet, és kettő új kulcsot rátanítani. A távirányítókat elfogadta, de az immo-hoz belépési kódot kér.
Le kell venni az ablaktörlő lapátokat, műanyag burkolatot, majd le kell venni a biztonsági acél rögzítőt, a mi a két csatlakozót rögzíti a vezérlőegységhez. (Leszakadó fejű csavarok.)
Ezután meg kell bontani a csatlakozót és már mérhetsz is. De a kérdéseid alapján nem javaslom a házi hibakeresést.
Tudom nagyon laikus kérdés,de. Hol van a 2012 skoda octaviában a motorvezérlő elektronika. A bizti tábla alatt? A motortérben? a másik ha megvan, akkor hogy csatlakozzak a vezetékre vágjam meg a szigetelést? egy fotó nincs róla hol van ? hogy néz ki?
Nem. +/- 100 a határérték. Ezen belül képes azonos főtengelyszög helyzetre hozni a szelep zárópontját. Ha eléri a 127-et letiltja azt az elemet. Van amelyik csak hibajelzést ad.
Tisztelt Hozzáértők! Érdeklődöm, hogy: az autó 2001 VW Bora AUY 85kW PdTDI, tiptronic. PD elemek lettek cserélve, gyárilag 038 130 073 F jelű helyett, 038 130 073 AK, a mért értékek jók(?) és az autó is szépen jár és gyorsul alacsony 2400 fordulat alatt, de 3000 fordulaton (ahogy a képen látszik) a 18-as mérőcsoportban 0-ról 4-re (kis mennyiség vagy kikapcsolt szelep - a magyar fordtású VCDS-ben) változik az érték. A kérdésem, hogy ez baj, vagy megfelelő, vagy esetleg az ECU-ban át kell rni valamit? Válaszaitokat köszönöm! Csaba
Diaggal megvizsgáltam az autót, mert nem indult és az izzitás jelző villogott.
Mi lehet a hiba ? Injektor cserét javasoltak. Inditásnál már ha beindul akkor fehéresen füstöl . Bemelegedés után viszonylag jó és nem füstöl. Mit tegyek? Cseréljem az injektort ? Amikor villog a z izzításjelző akkor nem indul csak teker az inditó. Aztán többszöri gyujtásráadás után egyszercsak abbahagyja a villogást utána többször elindul aztán random megint nem. Elég kiábrándító a helyzet. Tud valaki segíteni?
Előre is köszönöm.
A hibakód a következő:
Szombat,17,Április,2021,16:06:59:00009 VCDS verzió: HGJ 21.3.0 Fut a Windows 8.1 x64 www.vcds-diag.hu
7594 - Feszültségellátás az A' csoport injektoroknak P2146 00 [032] - szakadás idoszakos - Nincs igazolva - Tesztelve a memóriatörlés óta hibakörülmény: Hiba állapota: 00000001 Hiba priorítása: 2 Hiba gyakorisága: 24 megtett Km: 431178 km Dátum: 2107.14.10 ido: 14:43:35
Motorfordulatszám: 0.00 /min Normált terhelésérték: 0.0 % Gépjármusebesség: 0 km/h Hutofolyadék-homérséklet: 92 °C Beszívott levego homérséklete: 32 °C Környezeti levego nyomás: 1000 mbar 30-as pont feszültség:: 12.424 V Sikertelen tanulási folyamat számláló az OBD szerint: 40 Hibainfo a kiválasztott piezo teljesítményvégfokozatról-LF_STATE_PPS_SPI[0]: 0 Vezérloegység-homérséklet-TECU: 25 °C Tápfeszültség a 1. analógkimenettol-VCC_1: 5.00 V Tápfeszültség a 2. analógkimenettol-VCC_2: 5.00 V
Kis YouTube-ozgatás után azt hiszem kiismerem magamat már kellően ehhez! Illetve csak komfort funkciókról lenne szó, szóval nem szándékozok komolyabb beállításokat piszkálni rajta! Esetleg te tudnál segíteni, vagy ismersz magánszemélyt ilyen programmal? :)
Szeretnék segítséget kérni. Octavia 3 sima kormánykerék multisra lett cserélve. Légzsákátvezető kábelből szintén másik lett beépítve. A kódolással vagyunk bajban, valaki tud ebben segíteni, hogy működjön?
Be lehet az alanyon (A4 B7)kapcsolni a sebességfüggő központi zárat. 15 km felett be is kapcsol, a kulcs kihúzásakor kattan a központi zár, kilinccsel belülről nyitható is az ajtó, de utána a távirányító se be, se ki nem nyitja a többi ajtót. Gyújtás ráadása és kézi kp zár oldás után minden rendben működik. Cserélni kellene a komfortelektronikát? Esetleg a kp zár modult? A szelektív ajtónyitás sem működik bekapcsolás után.
Másik kérdés. Mit jelentenek a komfort modul végén a betűjelzések? Van olyan oldal, ahol ezekről van leírás?
Szia! Az a probléma, hogy minden jónak tűnik, minden vezetéket külön teszteltem, a +,- szàlat egy h7-es halogén el. És vettem egy bontott vezérlőt, ami ugyanezt a hibàt hozza. Vag K+can commanderrel próbàltam törölni a hibàt, azt is írta, hogy törölte, de a kódok ugyanúgy benne vannak a vezérlőben, mindkettőben. A két ülés alatti gyorsulàsérzékelőnek ugyanannyi az ellenàllàsa, így azt gondolom azok is jók.
Ha valaki tudja törölni a légzsàk vezérlő epromjàt nem csillagàszati àron, dél Pest M0-környékén, azt megköszönném!
Sziasztok, Fabia II, 2103 as, 1,2 12V CPGA motor: azt értettem, hogy VCDS miért nem enged be a (motor-) mérőcsoportokba (..UDS protokoll miatt..)..Ugyanis szerettem volna megtudni az üzemanyag fogyasztását az autómnak (mivel a kijelzőn nem jelenik meg, illetve nincs ilyen lehetőség gyárilag, mint ahogy a napi számláló/megtett út/fogyasztások/üzemanyag tartalék km-ben, stb értékeket..). Kérdések:1. ezt miként tudnám kiolvasni, követni VCDS-el? 2. ha nem, akkor komolyabb módosítás, új egység beépítése nélkül lehetne-e aktiválni a kijelzőre? 3. kilehetne-e olvasni egy kütyüvel és másik (LCD-)kijelzőre kiíratni, -pl.arduinoval a CAN-bus -ból vagy az Instruments egységből..? Köszi!
A légzsákvezérlőd nagyon érzékeny a feszültség esésekre, és sokszor "elugrik" vezélő tartalma. Van rá módszer, sokat csináltam már. Volt olyan autó, amin mindig csak ősszel, az első nagyobb hidegek beálltakor romlott el.
A vcds ben az adaptációban lehet át állítani nekem a 10 es pont amit írsz. azaz a német /svájci terület oda raktuk mert máshol is olvastam már hogy akkor nem dudál. De sajnos ez akkor is dudál :(
Sőt most már ott tartok hogy a kulcsot mint távirányító nem ismeri fel. :-(
És ha gyújtásra rakom akkor is riaszt dudál :-(
Telljes tanácstalanság :-(
Nem lehet ennél valami gyári visszaállítást csinálni vagy akármit?
Mint írtam, a netről szedtem az infót. Elvileg a vezetőülés alatt van az egyik, ha még két külön érzékelős, a másik talán a kardánbox alatt baloldalon. Ha egybeépített már, akkor az ülés alatt mindkettő.
A 170mA az sok. 50mA alatt kellene legyen, de 10-20mA között lenne az igazi.
Szia köszi az infókat! A két gyorsulàs érzékelőt hol talàlom? Ülés alatt, vagy merre, mer még ezekre gondoltam. Az àram ellàtàsra azt írja, hogy rendben van. Az a probléma, hogy amit vettem vezérlőt, abban is egyből benne van a hiba.
Régebben is volt ezzel baj, de random engedte törölni a hibàt. Ebből gondolom, hogy valami érintkezési hiba lehet.
Az autó màsik baja, hogy rendszeresen leszívja az aksit valami 4-5 nap alatt, nyugalmi àramfelvétel 170mA, ami nem sok, valamint menet közben rendszeresen elindul a vész villogó, (volt is ütközési hiba a motorvezérlő memóriàjàban) gondolom ezek összefüggnek.
Szeretnék kérdést fel tenni esetleg aki tudna segíteni annak köszönöm előre is.
VCDS el meg oldható hogy egy passat b5 2000évjárat ból a riasztót inaktiváljuk úgy hogy csak a központi zár menjen?
Le írom miért: Most jelen esetben 2 gombos gyári bicskakulcsal zárva a kocsit azonnal szirénázik villog! nem 10-20 mp múlva hanem azonnal amint bezárom.!
Ha nyitom azonnal abba hagyja. de ugye így meg nyitva van a kocsi.
Magyarul nem tudom zárni a kocsit mert folyamatosan szirénázik.
Egy ismerős nézte VCDS el hátha van hiba 1 et talált bal hátsó ajtó nyitás erre riaszt. De VCDS el élő adattal ajtók rendeltetés szerűen működnek azaz ha nyitom azt írja nyitva ha zárom azt írja zárva ,Így az ajtó mikrokapcsoló elvileg ki lőve!
Azt is mondták hogy vezető lába alatt a szőnyeget nézzük nem ázott e be, de semmi csont száraz :-(
Így az lenne a kérdés hogy maga a riasztó funkció kikapcsolható-e? Ha igen hogyan?
Erre a hibára ennél az autónál számtalan esetet találni a neten, általában tápellátási gondokat (áram/test) emlegetnek, valamint a két gyorsulásérzékelő hibájával hozzák még kapcsolatba. A Ross-Tech szerint VCDS-sel nem törölhető.
Van nálam egy 1.9 C5 A6 2000-es világít a légzsák lámpa, 65535-ös hiba van a vezérlőben, (ez ugye komunikációs hiba a vezérlők között) Mindhárom kom kábelt kimértem, azt is ami az óracsoporthoz megy, azt is ami a centrálzárhoz, valamint az obd, hez menő is rendben van. A légzsákvezérlő csatiját szétszedtem, egyenként kitakarítottam a pineket, de a hiba továbbra is fennál és nem törölhető.
Vettem egy másik vezérlőt, azzal is ugyan az a hiba, amikor törölni akarom azt írja ki a vcds, hogy "a vezérlő nem fogadta a törlési parancsot"
Ha komunikál a vcds-el akkor, hogyan lehet komunikációs hiba? Látom a mérőblokkokat stb.
Van valakinek valami ötlete, mit lehetne még megnézni?
Odis telepítéssel kapcsolatban azt kérdezném, hogy elméletileg mindent jól csinálva fel telepítettem a programot viszont összedugva a kocsival természetesen gyújtáson csak villog a kék led és sípol. Program meg nem is látja az eszközt. Mit rontottam el?
Az AC-ben van visszacsapó, azért nem tudsz azon visszafújni. De nem is azon, hanem a visszafolyón levegősödik, arra meg a működése okán nem tehetsz szelepet. jellemzően a szűrőn lévő szelep, vagy a PD tömítéseknél tud levegősödni hosszú állás után.
A három hengerezés felderítését, hidegen kompresszióméréssel kellene kezdeni. Ha 25bar-nál kevesebb, akkor kehes a henger. (amit a gyár ír, hogy a minimum 18bar, az marhaság)
Megtaláltam a 4vezetékes vizszenzort csunyácska helyen..
A visszacsapó szelepet ,a tankból jövöt elvágva kötöttük ba a kiegyenlitő tartály mögött jól hozzáférhető helyen, a kicserélt szürő elött .,a szürőtetetején lévő előremutató nyilat követve.,kettő cső van egymás mellett., levettük a szürőről a csövet és AC-t müködtetve .,amelyikből jött a gázolaj ,abba kötöttük be.., érdekes hogy ha belefujtunk a csőbe .azt hittük hallani valamit a tankba.., de semmi se volt.., mintha már lenne valami visszacsapó szelepfunkcio?? Egyébbként Opel és Fordba., ha nincs elektromos AC.., ott volt hogy segitett ez a visszacsapó szelep beépitése..., ezért gondoltuk lazán ...
Egyébbként most reggel inditva nem kellett semmi többszöri gyujtáráadás.., pöcre elindult..,hidegebb időben történő problémássabb indititást okozhatja az a "O" gyürű probléma? Izzitás Ok., 320.000KM van benne óra szerint..
Alkalmilag szokott olyan háromhengeresen járni hideginditás után, de aztán elég hamar kiegyenesedik az alapjárat és elfogadható..., meglepő modon most reggel kb 5C-ban inditva minden henger megy , és tulajdonkppen normáliasan megy hidegen is.,lényegesen hideg iőben inditva első alkalommal egyik henger akadozva szokott járni egy darabig..
Egyébbként érkezéskor volt 1-es henghez tartozó alkalmi "égéskimaradás hibakód" ., és az "1"-es hengernél a befecskendezés kiegyenlités 2.99mg/str referencián tuli érték(?)
A tandempumpa mögött van a vízcsonk hátsó oldalán.
A 3db egyvezetékes meg a hűtőfolyadék elektromos fűtése.
Hová tettél visszacsapószelepet? Abba a rendszerbe nem tudsz olyat tenni úgy, hogy annak bármi hatása legyen.
(Ha a szűrő thermószelepe megfelelően működik és a tömítőgyűrűi zárnak, akkor lehet készülni a PD elemek O-gyűrűinek cseréjére. Pláne, ha a helyzet fokozatosan romlik)
Vicces hogy ilyes,mit kerestem.., zéró eredménnyel, holnap nekifutok mégegyszer.., a szervo/ üzemanyagpumpa elõtt láttam 3 egyvezetékes érzékelőt.., õk voltak a jelőltek.., biztos igazad lesz, mert irásod után végre eszembejutott hogy Datában esetleg megnézhetném.., és lám ott van a 4 vezetékes szenzor....
Bevitt az erdőbe az is hogy motor/ mérőblokkban reális höfokot láttam..., müszerfal/mérőblokkban meg ugy emlékszem -70C- t...,
Ūdv és mégegyszer köszi
Esetleg még egy kérdés ? Utángyártott AC pumpát cseréltünk.., általában állás utáni első - elsök gyujtásrádásra érdekes szörcsőgö hangot ad...,
Szintén hosszabb állás után.., könnyebben indul ha egyszer- kétszer rávan adva- levan véve a gyujtás.., visszacsaposzelepet már tettünk a szürõ elé, és szürőt is cseréltünk most...
Csak egy példa: A váltó át lett állítva manuálisról automatára,mert úgy egy negyed tekerésre indul a motor. Aztán egyszer csak kiderült,hogy alapjáraton nem húzza fel a geot teljesen... /Gt1749v akármilyen/
N75 szelep,csövek,stb csere után sem. Elötte végijártam az összes fórumot mi lehet a hiba,senki nem tudott tanácsot adni a kliséken kívűl. Vissza állíttattuk a váltókódot és láss csodát! Persze ehhez le kellett c ni minden ismerőst akinek van kábele meg programja hozzá míg végre megoldódott.
AHF 1998-as vezérlő az alany és szeretnék beavatkozni a motor működésébe a lehető legmélyebben. Ehhez keresek csatolót meg Magyar nyelvü programot. Olvastam,hogy a neten kínált eszközök közül sok nem,vagy csak részlegesen működik.
Tudnátok ajánlani HASZNÁLHATÓ variációt lehetőleg nem a kettőszázakárhányezres verziót?
Igen azzal már jártam így sajnos. Egy navigációcsere miatti komponensvédelem feloldásért mentem szervizbe,aztán minden létező vezérlőegységre visszatöltötték az eredeti kódolást . Nem jó,de nem tragádia. Viszont ha más szoftververzió lenne a motorvezérlőben,akkor lehet hogy nem tetszene nekik. Még bizonylatot is kaptam mikor volt ez a visszahívás meg frissítés a botrány miatt .
Örömmel osztom meg veletek,hogy helyes volt az elmélet. Flashelés után minden tökéletes . Odis-E tette a dolgát szépen. Ugyanazt a szoftververziót választottam,így egy esetleges hivatalos Audi szervizlátogatásnál sem lehet probléma. Lehet hogy amúgy sem lenne,de a dieselbotrányos hülyeség miatt így nincs eltérés . Lényeg a lényeg hogy jó lett :)
Minden vezérlőegységben módosítottam , ahol kellett . Csak a motorvezérlő maradt . Viszont eszembe jutott valami,pont amit írtál. Találtam flash fájlokat. Mennyire rizikós VCP vagy Odis Engineeringgel megpróbálni. Rengeteg vezérlőt frissítettem már,de motorvezérlőt még nem . Vélemény ?
Lehetséges lenne ? Igazából nem probléma az sem,ha ECU-t kell cserélni,nem nagy összeg. A probléma az hogy egy Audi szervizben,eléggé korlátozottak az emberek sajnos,megtapasztaltam. Ha valami nem gyári állapot,akkormegy a fejvakarás. Ebben az esetben az online adatok alapján ugyebár ez egy fronthajtású autó,és nem tudom hogy hozzá tudják e párosítani a kocsihoz a quattro ECU-t :( . Ettől félek csak .
Szivem szerint az a verzió tetszene hogy a régiből kiolvasni amit kell,a quattroba beleírni,és mindenki boldog. Csak nem tudom hogy ez megoldható e és ha igen,ki képes rá.
Szerintetek van esély arra hogy a fotón látható motorvezérlőegység elfogadja a quattro kódolást ? Hiába teszem be a pipát,nem engedi . Eredetileg FWD,és AWD hajtás beépítés miatt kellene ez az opció.
Úgy tűnik félreérthető voltam. Pont azt akartam kihozni belőle hogy 94 előtti 80-as Audival csak eredeti kábel kommunikál. Kínai vagy más gyártóé is bukta...
Több mint 10 éve vettem egy kék kínai VAG-COM kábelt. Ehhez még 409-es verziójú SW van nem VCDS. A 94-es meg az utáni Audi 80-at aminek az adagoló fedelén már oldalt van a résolajcső azzal tud kommunikálni de aminek még az adagoló tetején azzal nem. Szerintem más protokoll-t használhat amit ez az interfész nem támogat mert végigpróbál az mint baud-rate-t de reménytelenül. Biztos van aki többet is tud de azzal azt a kocsit el kell felejteni...
Egy 2017-es Touranhoz szeretnék segítséget kérni tőletek. Tolatókamera aktiválás nem akar sikerülni. A Park/kormány assist modulban bejelöltem, hogy a rear camera installed. A következőkben amennyire neten láttam magán a fejegységen is be kellene aktiválni. Az 5F, azaz információs elektronika fül alatt, ha jól rémlik 19-es byte csak rvc low camera jelenik meg pipálhatóként.
Ha ezt pipálom, nem történik semmi.
Navigáció nincs az autóban.
Tudna valaki segíteni? Adaptálni kellene, vagy a can rendszerben aktiválni valamelyik rendszert?
Vezérlés csere volt a kocsin és beakartam normálisan állítani az autót de egy helyi szerelő megtudta csinálni neki volt hozzá programja emennek meg má vissza utalták az árát csak szerettem volna magamnak is egyet hogy ne keljen má szerelöhöz rohangálnom ilyenekkel
Motorvezérlővel tudsz kommunikálni? Az a 93-as Audi 80 nem csak a diag csatlakozóban más. Miért erőlteted ennyire a dolgot van problémád a kocsival?
Próbálj meg a kábellel bármilyen más 94-es vagy az utáni VW konszernes 1.9 TDI-hez csatlakozni, ha megy a kábel jó. Az autóhoz valószínüleg más való...
Van TDIGraph benne debrecen diag tól rendeltem ök váltig állították hogy jó hozzá 2 napja szopom vele a faszt de se kép se hang semmit nem ismer fel a kocsiból
segitséget szeretnék kérni tőletek! illeszteni szerettem volna hangerőt és frekvenciát a hangmodulátoromon audi a6 c7 3.0 bitdi 313 ps , és a vcds em nem ajánl fel biztonsági nelépő kódot. tud esetleg valaki hozzá?
Utolsó reményként megint hozzátok fordulok. 1999-es skoda felicia 1.3 50KW-os autónak ki lehet-e iktatni az Immobilizer-ét? Én próbálkoztam mindennel. 1 helyen nem vállalták az autót, egy másik ismerős megint nem tudott segíteni (vagy inkább nem akart :( ) Az autónak nincs transpondere, azaz nincs a kulcsba chip. Bontóba próbálkoztunk venni Ecu+doboz+immo karika, de transpondert nem tudtak adni. Az autó 1 kulcsos sajnos, így vettük, az sem gyári, mert cserélték a gyújtáskapcsolót. Amivel próbálkoztam, hogy letöltöttem a kocsi eepromját a Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.51-el, valami immo killer programmal átírtam a fájlt, de valamiért az új eeprom fájt nem töltötte vissza. Esetleg valakinek valami ötlet? Vagy az itthoni transponderekből 1-et felhasználni ehez az autóhoz, és berakni a kulcsába, és azt hozzáilleszteni? lehetséges ez egyáltalán vag-com progival?
"EDC 15-16 mileage -t szeretném kiolvasni, a VCDS nem tud kommunikálni a vezérlővel. Le van kódolva?"
Nincs kódolva, de nem minden vezérlő tudja ezt a funkciót.
A Toledónál emlékeim szerint a komfortmodul szoftverkódját kell átírni*. De lehet, csak a kürtöt lehet kikapcsolni, a riasztót svájci, vagy német használatúra állítva.
Az egyik nagy sárga 20 amperes bizti egy kicsit ki volt fordulva a foglalatból, megigazítottam. A tükrön pedig ott a wunderbaum :D Azért fura mert idén januárban 2 hétig állt a hidegben egy gyenge akkuval és nem merült le.. valamikor tavasz óta csinálja.
Most tesztelem, remélem ezzel megoldódik.
Páromnak egy 2001 -es ALH motorkódos Seat Toledoja van, az is folyton riasztózik, de abban még szól a kürt is. Annál nem tudjátok melyik komponensnél tudom kikapcsolni? Kerestem de nem találtam.
Az alacsony tápfesz hiba valószínűleg az akku lemerülés eredménye. A többi hiba miatt nézd meg a motortéri biztosítéktáblában a tűzfalhoz legközelebb lévő 20A-es biztosíték tartóját/lábait.
Vakriasztások az ajtókapcsolók hibája/beázása miatt gyakoriak, valamint, ha van belsőtér figyelés, a tükörre akasztott vackok okán.
Köszi! Hát igen... sokkal egyszerűbb lett volna angolul hagyni... kiszedtem a 0. bitről a pipát. Eddig úgy vettem észre, hogy elakadásjelzőzött az autó éjjel, random időközönként. Ablakból ezt könnyű kiszúrni.
Már mindent kimértem, sorba kötöttem a multimétert, 175 mA az üresjárati (alvó mód) áramfelvétel, ez nem kéne hogy lemerítse 2 nap alatt a 85 Ah -s vadiúj Exide akkut. Az előző akkut úgy csontra merítette hogy még a kp zár se nyílt. Ill. elvittem a környék (állítolag) legjobb villanyászához, majd 2 nap múlva hívott h vigyem el mert lövése sincs mi a gondja.
Önindító nagyon csúnyán tekert, néha 1 tekerés után megállt, így pár hete azt is kicseréltem (gyári Bosch volt benne). Most szépen indul, de még ki kell tapasztalnom hogy merül- e..
Gyári stream multimédia van benne, azt sem cseréltem.
Ami még hibatünet volt korábban, hogy random elemek működése megszűnt menet közben. Pl. tempomat, index, klíma kikapcsolt. De ezt már vagy egy éve nem csinálta.
Erre hoz még hibát:
Cím 19: CAN átjáró Címke:. HGJ1K0-907-530-V1.clb VAG szám SW: 1K0 907 530 F HW: 1K0 907 951 Alkatrész: Gateway H10 0120 Revizió: H10 Szériaszám: 2800105A208CBE Kódolás: 7D3F0FC2071302 Műhely #: WSC 73430 790 00000 VCID: 2A5BB7AF85FF20D674-807E
Töltőfeszültség tökéletes, 14.25v, a generátor is cserélve volt pár éve. Szóval nem tudom mi lehet a gond... egyelőre tesztelem, lehet h a riasztó kikapcs megoldja! Köszönöm mégegyszer!
Csak billentsd be a lopásgátló inaktív nevű 0. bitet. (Hogy hogy a jó francba lett az anti-theft magyarosítása lopásgátló bammeg... eszem megáll.)
Mondjuk én megnézném az összes last alaram source bejegyzést, hátha mégsem riasztás történt és amiatt merült az akku, de hogy ezen a bugyuta, totálisan magyarnyelv-idegen felületen ezt minek nevezik, azt ne kérdezd. Biztosan 'utolsó ébresztési forrás', vagy valami hasonló hülyeség. De komolyan, minek fordít aki a célnyelvet sem beszéli?