Korábban a főalkatrészek árát leírtam. A szivattyú az még kérdéses, mert a felfogatás az nem olyan egyszerű, hogy csak rárakom és kész. Ott már esztergálni kell. 1karos tömb kb 20ezer+fa 3karos meg 35ezer+fa. 2karos. meg 28-30ezer körül van+fa.
Ne haragudjatok de ti el vagytok szállva magatoktól, olyanok vagytok mint a bátyám azis ezt azt mont mit bir az mtz! Szerintem vannak itt Fábiánházán nagy emberek akinem kb 50-100hold földje van és 2-5db trakija sok munkagépje és még sem vesznek ilyeneket pedig biztos telene nekik! Laci tudna mesélni MTZ-80as itt a kombinátor se nagyon ismerik berenával dolgoznak mert az jobb mélylazitó az meg csal 2 embernek van! amugy 1800lakos kb 100db trakit számoltunk meg és nagy kulákok is vannak akkor miért nem ruháznak be egy Grunnerra? mert jobb a tárcsa miért nem vesznek egy olyat amit linkeltél? mert itt tárcsa-szántás összel utánna kombi és vetés ! Ja amugy szóllok a állami támogatást bele kell fektetni a munkába ha nem teszed pl, számlával jön az apekh és kivizsgálja tavaly itt volt sokan lebuktak akik nem ugy fektetik bele a pl hamisitottak számlátstb itt szabolcsban volt pl ugyhogy nekem jó a szürke traki hiába nektek nem tetszik csak jó legyen és mehet a munka!
Mennyibe jönne ki egy olyan szett (tömb, szivattyú...), amivel nap végén is emelne a gép és működne rendesen legalább csak a hátsó munkahengerre kivezérelve?
Akkor lesz olcsó a szett ha azt csak 1x veszed meg és építed be mikor a ruszkinak mondott kitudja ki gyártotta veztömből és a hidraulika szivattyúból 3.ikat vagy már a 4iket veszed és mégse jó. :) A boltos meg nem veszi vissza.... Már ezek se olcsók.
Faterom ha látná azt mondaná cigánymunka köpne egyet nem adna ki semmi pénzt ami kell arra igen de ilyen szarokra nem , de ha nektek jó akkor vegyetek nekem jó a kombi, még egy vontatott tárcsa 4,5t pótkocsi ha marad még akkor mélylazitó meg tölcséres pétisószóró
Vennem kell nekem is most az 50-eshez egy vezértömböt, mert már alig emel. A hidraulika szivattyúja nem olyan régen lett cserélve, de nem az a gondja. 50-esnél csak a főmunkahengert használjuk.
Ja mindenki ugy akar földet müvelni hogy semmi talajmunkát végezzen és várja a nagy profitot! A földet müvelni kell nem pedig beletenni a gazos földbe és várni hogy legyen valami, ja ti meg nagyon urizáltok jó lenne valakinek ilyen traki ami nekem van meg minden ezköz én nem járok a fellegekben csak nekem nem sok haszon kell hanem elég az a kicsi is de legalább nem jön a ....
1 szettet megcsinálna az ember utána vaterán meg apróhirdetésben lehetne árulni egy install cd-vel 1-üt. :) Hasonlóan mint a turbós szett, hogy csak fel kelljen rakni.
A kiállításon találtam neked olyan gépet ami csak sávot művel. Fele annyi gázolajból megvan csinálva a magágy és a vízet is jobban tartja. Csak a sor van megművelve, a sorközben ott marad a szárzúzott szármaradvány. Dudvát is letakarja. :)1 menetben lazít, tárcsáz, szánt kombinátorozik.
Szerintem ad el az ekét, a kombit küld vissza. Egy ilyen sávművelőt vegyél 4sorosat, mert 4soros vetőgéped van.
Az is van annyira nem is drága. 30-40ezer körül van. csak a meghajtást és a felfogatást át kell alakítani egy kicsit, de megoldható. Az olajhűtő sem hűlyeség. Mindent a pénztárca dönt el. :)
Ez arra jó, hogy először az mtz hidraulika rendszeréből a szűrőt, vezérlőtömböt és fémcsöveket kivágni a gépből és egy jobb minőségű alkatrészekből újra építve és máshol elhelyezve az új alkatrészek. Akár kényelmi és javíthatósági szempotokból is. :)Mivel 3tagos a tömb és a joystic csak két ágat tud vezérelni:
mondjuk előre tolod akkor emel, ha hátra húzod sűllyeszt, még egy kicsit hátrébb húzod úszóba van rakva a főmunkahenger.
Ha magadra húzod(balra) pl vontatott tárcsát emel, ha magadtól el tolod(jobbra) akkor a tárcsát lengedi, ha még egy kicsit jobbra akkor úszó állás.
A 3.ik kar is erős, az meg a 3.ik munkaág üzemeltetésére van ezt amúgy is ritkán használjuk.
Az új szűrő meg azért mert ezek az alkatrészek már nem bírják úgy a szennyezett olajat. ez is az egyik titka a szivárgásnak. :)
Nekem most a legnagyobb gondom az hogy mikor bemelegszik az olaj a hidraulika ne úgy emel meg süllyeszt, mint kéne. Ez gyakori MTZ-s gond. Egyszer egy normális szivattyú és vezértömb elférne ebbe is. Pedig normális olaj van benne.
A fékkel nem lehet játszani... Vagy a gép kétvezetékes rendszeréhez megcsináltatod a pótkocsit is kétkörösre vagy a gépen csináltatod meg a kétkörös fék mellé az 1 köröst.
Még nem csinálnak ilyet csak olcsón találtam alkatrészeket, gyorsan fejben összeraktam. :)
Mtz hidraulika vezérlőtömb helyett ugyanolyan teljesítményű mind a 3karon úszóállás is van. 35+fa, bowdenek 9+fa/db, joystic kar 2munkaágat tud vezérelni pl a főmunkahengert vagy a pótkocsi billentést. 12+fa, 1karos vezérlő a 3ik ágnak 8+fa
Ja és nem kínai cucc. :)
Joystic hasonló:
1karos vezérlő:
Egy cserélhető hidraulika szűrő olyan mint a kocsikban a motorolajszűrő. 15+fa kompletten.
Hidraulika tömlőket meg le kell gyártatni méretre. 1x kell megcsinálni utána lehetne szettben árulni. Direkt nem rakom ki, mert rögtön lenyúlnák. :) Sok forgalmazó olvassa a fórumot. :)