Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2008.06.02 0 0 1016
Komolyan kérdezem: Szóltatok a TV-nek, vagy bármely médiának?
Előzmény: maykuci (1011)
maykuci Creative Commons License 2008.06.02 0 0 1015

Remélem, ha véletlenül mégis megépül a KKK, Te akkor is az M0 utat fogod hasz-

nálni.

Nem emlékszem pontosan, hogy az általános iskola hanyadik osztályában tanultuk

a helyesírást, de arra igen, hogy a "hüje" helyesen: HÜLYE. Nem emlékszel? Vagy

már akkor is a 0-án voltál?

Előzmény: Törölt nick (1012)
BoGar Creative Commons License 2008.06.02 0 0 1014
Én inkább rajtad röhögök. :DD
Előzmény: Kazi2 (1013)
Kazi2 Creative Commons License 2008.06.02 0 0 1013

Gyertek, kacagjunk primitív lacikánkon, megint hozza magát...

kretén.

Előzmény: Törölt nick (1012)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.02 0 0 1012

muhaha, még az istenek is ellenetek vannak, de ti csak kitartotok...

hiába no, ha a hüjeség kitartással párosul, akkor nincs lehetetlen...

 

énmeg ezidő alatt az épülő M0-ról néztem a vihart, száraz bőrrel és ragyogó napsütésben... nagyon király látvány volt...

 

Előzmény: maykuci (1011)
maykuci Creative Commons License 2008.06.02 0 0 1011

Ott voltatok ??????

Ragyogó napsütésben indultunk gyalog a tervezett út mentén rendőrségi biztosítással elöl, hátul. A Halomi úti átjáró után jött az égi áldás, először csak

felhőszakadás, később hatalmas dörgés villámlás majd kis jégeső kísérte mene-tünket. Fától fáig haladtunk, ki ernyővel, ki anélkül, gyalog, kerékpárt, vagy baba-kocsit tolva. Mire a tisztásra értünk, szó szerint bőrig áztunk alul, felül.

De nem baj, mert volt valami hatalmas összetartó ereje a kitartásnak és az össze-

fogásnak.

Sajnálatos, hogy az út mentén lévő családiházak lakóinak nagy része érdeklődve

nézte a tömeget benntről, ahelyett, hogy közénk állt volna. Őket még meg kell

győzni, hogy Róluk is szól ez a történet, hogy véleményüket nekik maguknak

ott és akkor kell hangoztatni, ahol és amikor alkalom van rá.

A média érdeklődése is "hatalmas" volt, nem láttam egyetlen közvetítőkocsit vagy

riportert sem. Ennek megfelelően a híradások sem számoltak be az eseményről.

De hát ez már így természetes, mert nem csapott bele a villám senkibe, nem volt

rendbontás, verekedés, nem akartuk leváltani vezetőinket, nem dobáltunk sem

tojással, sem mással és ezek nélkül, valószínü nem esemény ami történt.

A tisztáson még áztunk tovább, de végül elkezdődött a műsor a szervező Zöld

Sorompó Egyesület elnökének Pethő Ágotának üdvözlö beszédével. Az esemény-

hez kapcsolódott másik három civil szervezet is a pestszentlőrinci nagycsaládosok, az Eötvös Egy. és a pestszentimreieket képviselve. Köszöntött bennünket Szalkai

/MSZP/  és Dr. Illés /FIDESZ/ Főv. képviselő Úr is. /utóbbi sajnos csak üzenetével,

személyesen nem tudott megjelenni/ Példamutató, hogy lehet, szabad és kell is

összefogni félretéve a pártpolitikát.

Ezt követték a fellépő művészek, akik nagy része tudta hová jön és miért és ennek

hangot is adtak. Az egy üveg bor gázsijukért nem csak dalaikat énekelték el, hanem

együttérzésükről biztosítottak és kitartásra ösztönöztek bennünket.

Hangulatos, jó buli lett a vége.

Köszönet a művészeknek, a technikát biztosítóknak és a szervezőknek, na meg

saját magunknak. A költségeket meg kellene ösztani, mert nyilvánvaló, hogy

a jelképes gázsi, a szórólap, a telefonálás stb nincs ingyen.

Megtudtuk a bankszámlaszámot, amin anyagilag is támogathatjuk a magunk

érdekképviseletét: CIB Bank 10700622-47323904-51100005

haemit Creative Commons License 2008.05.26 0 0 1010
A tisztás, ahol leszünk:

Halmi-erdő, erdei játszótér: Sas utca - Mályinka utca sarok

Gyertek sokan!
Előzmény: cs.adri (1008)
Pepin Creative Commons License 2008.05.25 0 0 1009
Volt valaki a 22-ei lakossági fórumon? (Brassó utcai általános iskola.)
A szomszédom meglehetősen vad dolgokat mond, én meg nehezen hiszem el.

Azt állítja, hogy négysávos út van betervezve a Flór utca helyére. Amellett, hogy értelme semmi sem lenne (nincs csatlakozási pont a Flór utcánál), kifejezetten kib@szás lenne ezt a rengeteg társasházat elvágni az erdőtől. (Arról nem is beszélve, hogy ehhez ki kellene dobni a záportározót is.)
cs.adri Creative Commons License 2008.05.25 0 0 1008

Nagyon örülök a rendezvénynek, természetesen ott leszünk. A későbbi órákban hol lehet csatlakozni?

 

 

lászlómester Creative Commons License 2008.05.23 0 0 1007

Köszi az infót! Remélem, minél többen leszünk!

 

Néhány újabb cikk:

 

 

Politikusok és civilek két XVIII. kerületi beruházás ellen

http://www.stop.hu/articles/article.php?id=326027

 

Civilek és politikusok együtt mentenék az erdőt a kamionoktól

 

http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=147589

 

Komposztáló a tájsebre

 

http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=147588

Előzmény: haemit (1006)
haemit Creative Commons License 2008.05.23 0 0 1006
Négy civil szervezet együttműködésével erdőmentő családi napot szervezünk! Ide másolom a szórólap tartalmát (kicsit rövidítek):

MOZDULJ A HALMI-ERDŐÉRT!
2008. június 1-jén, 16 órakor
Ne vágd ketté az erdőt 2x2 sávos úttal!
Erdőmentő családi nap
Védnökök: Illés Zoltán, Szalkai István
Lesznek családi programok, neves fellépők: Bagi-Nacsa, Dobrády Ákos, Hevesi Tamás, Komár László, Palcsó Tamás, Majka, Sipos F. Tamás, Pierrot, Zalatnay Sarolta
Helyszín: Halmi-erdő, erdei játszótér: Sas utca - Mályinka utca sarok
Indulás a tisztáshoz az Üllői út - Vág u. saroktól!

Terjesszétek ti is, legyünk minél többen!
Pepin Creative Commons License 2008.05.16 0 0 1005
A fórumon nem voltam ott, de azóta voltak nálam egy aláíróívvel - és azon a szövegen már érződött egy vegyész kezenyoma.
Előzmény: fater69 (1004)
fater69 Creative Commons License 2008.05.16 0 0 1004

Már többször végiggondoltam, hogy miért is kellett ez a nagy felhajtás a kerület önkormányzata részéről ezzel az ipartelepi feltáró úttal (továbbiakban: IFÚ) kapcsolatban, és az alábbiakra jutottam:

 

1. Nem lehetett tovább odázni az IFÚ megépítését, hiszen már az Osan is bele lett rángatva az ügybe, és már ráncolják a homlokukat, hogy még mindig nem történt semmi útépítés ügyben.

 

2. Tudták, hogy nincs meg a forrás az eredetileg tervezett mélyvezetésű kivitelezésre, és azt is tudták, hogy a lakosság - csakúgy, mint korábban - tiltakozna bármilyen más megoldás ellen, ezért egy sunyiban megrendezett lakossági fórumon próbálták az olcsó tervet keresztülvinni, de hála néhány lelkes szórólapozónak, ez nem sikerült nekik.

 

3. Érezték, baj van: látva a nagy ellenállást, gyorsan ki kellett találni valami jogi csavart, amit később a lakók csak nehezen tudtak volna megvétózni. Ez lett volna a gusztustalanul megfogalmazott népszavazási kérdés. Tudod: "Jobb felöl üt: nekem fütyöl; bal felöl üt: nekem fütyöl."

 

4. Jött a "10 fős" civil pereskedés (igaz, néhány ezer aláírással a hátuk mögött), és sikerült meghiúsítsák ezt a népszavazást.

 

5. Szorul a hurok, a főváros március végén döntést akart hozni az ügyben, de népszavazás híján nincs megfelelően lefedve a projekt. Végső kétségbeesett húzás: a közvélemény kutatás. Gyorsan össze lehet csapni, a feltett kérdésekkel az is jól manipulálható, és máris van valami a kezükben. Igaz, jogilag semmire sem jó, de legalább mindenki látja, történik valami IFÚ ügyben.

 

6. Megvan a statisztika, az út nem lett teljes egészében elutasítva (ez volt a főcél), ebből kell valamit "kimesterkedni" (tényleg profi az ember, el kell ismerni).

 

Konklúzió: A "kiásós" módszer már nem jöhet szóba (akár befedik, akár nem), mert ezzel tényleg komoly kárt okoznának többszáz ingatlantulajdonosnak, és ezt bevállalni úgy, hogy előtte többirányból szóban és írásban is többször perrel megfenyegették őket a civilek, merész dolog lenne (főleg az Egér-úti perek után).

 

Maradt tehát a mélyvezetésű, fúrt alagutas változat (amit te is jól olvastál ki a cikkből), de nincsenek nehéz helyzetben, hiszen sok évvel ezelőtt egyszer már ezt kitalálták, csak fel kell melegíteni az ügyet. Jól kell lekommunikálni a dolgot, és mindenki megnyugszik. Jó, az Osan gazdája kevésbbé, hiszen egyelőre ott lesz egy csomóponttal, a nagy forgalmat szállító 2*2 sávos út nélkül.

 

A Cséry-telep dugába fog dölni. Sajnálhatod, ha nem hallottad a legutolsó fórumon hozzászóló vegyészmérnök hölgyet. Úgy helyretette Cséry ügyben a tisztelt bagázst egy nagyon világos, szakszerű, tényekkel alátámasztott gondolatsorral, hogy csak lestünk. Ő kifejezetten ilyen telepek ellenőrző vizsgalataival foglalkozott egész életében, és világossan kifejtette, hogy a rózsaillat nem az ilyenekből árad. Úgy tudom, már ő is részt vesz a civilek munkájában.

 

Végül, a többi kerület hajlandósága. Ja, hogy kicsit "csúsztattak" ezen a téren? Hát ezen sem csodálkozunk :))

 

Előzmény: Pepin (1003)
Pepin Creative Commons License 2008.05.15 0 0 1003
Nem tudom, ki olvasgatta a mostani Városképet... én elég furcsán nézek ki a fejemből. Addig oké, hogy Mester László profi politikus, és úgy tálalja az eseményeket, mintha az Önkormányzat hengerelt volna és minden rendben menne... de azért találtam érdekességeket az írásokban.

"Természetesen tájékoztattuk a főváros vezetőit a közvélemény-kutatás eredményéről és az álláspontunkról, mely szerint a kkk megépítését csakis és kizárólag mélyvezetésű alagútban tartjuk elfogadhatónak - méghozzá a teljes szakaszon."
Harapjatok meg, de a mélyvezetésű alagút nem a fúrt változatot jelenti?

"Először meg kell egyeznie a fővárosnak a kerületekkel, különösen a XVI. és a XVII. kerülettel. Nekik ugyanis az a véleményük, hogy máshol és más formában kell megépülnie a kerületüket érintő résznek.
Hoppá. Eddig nem arról volt szó, hogy minden kerület lelkesen elfogadta a körutat, ezért kell elfogadnia a XVIII-nak is?

Aztán a Cséry-telep. Ott tényleg bajok vannak, hiszen már Szaniszló Sándor is azt nyilatkozta egy hosszabb cikkben, hogy ez így nem fog menni. Nekem fontos információ, hogy 3 civil szervezet is megtámadta az engedélyt - tehát a Zöldsorompó nincs egyedül. Amit viszont nem értek, de nagyon nem, az az, hogy most hirtelen mindenki realitásként kezeli azt, hogy akkor majd Brüsszelben megmódosítjuk jól a tervet. Nem arról volt szó eddig, hogy egy projekttervet csak egyszer lehet módosítani, azt meg már ellőttük?
BoGar Creative Commons License 2008.05.15 0 0 1002
Jav: ... te nem veszed érvnek
Előzmény: BoGar (1000)
BoGar Creative Commons License 2008.05.15 0 0 1001
Na az út (aszfaltcsík) felszínét számold 2-3 m mélységnek hanem magát az alagutat. Tehát az alagút menjen 2-3m mélyen. (Gyengébbek kedvéért, pl neked, az út kb 9 méter mélyen van, akkor van az alagút 2-3 méteres mélységben. Mert hát látom, hogy te belekötsz ég az élő fába is! (Ahogy mondottad.) )

az aszfalt szintjéről beszélek, nem pedig az alagút plafonjáról.[/í]
Na ezért mondtam többször is, hogy elbeszélünk egymás mellett. Ugyanis én egy útnál annak teljes magasságáról szélességéről stb beszélek. Tehát ha azt mondom, egy út legyen 2-3m mélyen akkor az alatt az egész utat kell érteni, nem csak az aszfaltcsíkot.
Előzmény: PriceJ (997)
BoGar Creative Commons License 2008.05.15 0 0 1000
íÉrvek?? Hol vannak az érveid? Én egyet sem láttam..
Aha. Akkor nem haragszol meg, ah azt mondom ezek után, hogy ha az én általam felsorakoztatott dolgokat te nem veszem érvnek, akkor én sem veszem a tied??! Mégis hogy vagy képes te így vitázni? nem én kötöttem bele az élő fába, hanem elmondtam, hogy miért irreális kérés a 20m mélységben vezetett út. Én ÉRVeket sorakoztattam fel, megcáfolva a te érveidet. Ha te ezen érveket nem tekinted érvnek, akkor azt kell mondanom: továbbra sem vagy vitaképes, mivel a másikat csak lenézed. Tudod, nem én kötekszem kettőnk közül, hanem te.

Magyarán rövid válasz a megjegyzésedre: Én se láttam még itt tőled érveket. ha te e tőlem. Már bocs, de ezek után meg kell mondanom, így áll a helyzet.
Előzmény: PriceJ (996)
Pepin Creative Commons License 2008.05.15 0 0 999
Vagy esetleg egy kerékpáros futár...? :-)
Előzmény: Törölt nick (995)
fater69 Creative Commons License 2008.05.15 0 0 998

Az a legnagyobb baj, hogy egy olyan megoldáson vitatkozunk (mármint a fúrt alagutas verzión), amit maga a Fővárosi Önkormányzat talált ki, és terveztetett meg még sok-sok évvel ezelőtt, pontosan azért, mert tisztában voltak ennek a XVIII. kerületi kertvárosi negyednek az értékeivel. Kitalálta, de a folyamatos forráshiány miatt egyszerűen lesöpörte az asztalról, és választotta helyette az olcsóbbnak tűnő, a lakosságra nézve jóval kedvezőtlenebb módot, a "kiásom, aztán - a tavaly októberi lakossági fórum óta - majd egyszer befedem" fajtát.

 

Hogy milyen mélyen menjen az alagút, szerintem nem ennek a fórumnak a dolga kitalálni, ezzel legfeljebb csak egymást cseszegethetjük teljesen feleslegesen. De a fúrt alagutas verzióhoz ragaszkodnunk kell! Ha most nincs rá pénz, akkor tessék még várni egy kicsit ezzel az ipartelepi feltáró úttal!

 

Addig is lehet tanulmányutakat szervezni nálunk haladóbb gondolkodásmódú országokba (nem kell messzire utazni), és közelről látni, hogyan is kell egy ilyen állami projektet megtervezni, kommunikálni és lebonyolítani :)) Csak nehogy megfertőződjenek a meglátogatottak a "jó kérdésfeltevéssel" manipulált népszavazás és statisztikagyártás "művészetével" :D

PriceJ Creative Commons License 2008.05.15 0 0 997
Ez kimaradt: "Miért nem jó neked, ha csak 2-4m mélyen megy, ha akkor sem rezegnek a házak?"

Azt hiszem elbeszélünk egymás mellett: ha 2-3 m mélyen megy az út, akkor nem lehet zárt, én az aszfalt szintjéről beszélek, nem pedig az alagút plafonjáról. Belátható, hogy 2-3 m mélységben zárt, fedett úton a személygépkocsik férnek el, feltéve, ha nem szállítanak a tetőn kerékpárt.. :)

Egyébként pedig elhiszem, hogy a 17. kerületben bombabiztosan építkeznek az emberek, de az én házam már akkor is beremeg, ha nagy ritkán egy teherautó elmegy mellette, és az azért mégsem egyenlő egy 40 m szélességű tranzitút forgalmával..
Előzmény: BoGar (990)
PriceJ Creative Commons License 2008.05.15 0 0 996
Nem, az a baj, hogy amíg te az élőfába is belekötsz (komolyan, ki a fenét érdekel, hogy milyen mélyen és mit csinál a metró??), addig tőled speciel javaslatot nem hallottam eddig. Márpedig nekem volt kettő is...

"ragaszkodsz az elképzelésedhez és az érvek hatására sem vagy képes azon változtatni arról elmozdulni." Érvek?? Hol vannak az érveid? Én egyet sem láttam..
Előzmény: BoGar (991)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.15 0 0 995

Tisztán feljött a metró okozta rezgés...

 

esetleg a csilivilié... :-)

Előzmény: Pepin (992)
Pepin Creative Commons License 2008.05.14 0 0 994
Most mit szólsz, pont ott. Mindenesetre az tény, hogy attól, mert az utcán nem érzed, még a házakban lehet, hogy lehet. Meg kellene kérdezni az ott lakókat. (A Duna Plaza szvsz nem játszik: azt nyilván úgy tervezték, hogy bekalkulálták a metrót.)
Előzmény: BoGar (993)
BoGar Creative Commons License 2008.05.14 0 0 993
Aha. Pont ott, ahol a legmélyebben megy. (Melelsleg lehet, hogy pont a magasság miatt lehetett jobban érezni.) Váci úton, ahol feljebb megy, miért nem érezni, még a Duna Plázában sem? Vagy bárhol másutt?
Előzmény: Pepin (992)
Pepin Creative Commons License 2008.05.14 0 0 992
Ez speciel nem igaz. Két évig dolgoztam egy Kálvin-téri irodaházban. Tisztán feljött a metró okozta rezgés. A negyedik emeletre.
Előzmény: BoGar (989)
BoGar Creative Commons License 2008.05.14 0 0 991
Egyébként az a baj, te elkönyvelted azt, hogy a 9m nem elég, de közölted tiszta laikusként, hogy a 20m mélység a megfelelő, és téged az sem győz meg, hogy a 9m-nél fentebb menő metró sem okoz rázást. Az a baj, hogy ragaszkodsz az elképzelésedhez és az érvek hatására sem vagy képes azon változtatni arról elmozdulni. Így nem fogunk soha közös nevezőre jutni. Ha kompromisszumot szeretnél, akkor ne azt mond, hogy vagy úgy, ahogy te szeretnéd, vagy sehogy, mert ez így nem kompromisszum!!
Előzmény: PriceJ (987)
BoGar Creative Commons License 2008.05.14 0 0 990
Az a baj, képtelen vagy a kompromisszumra, ez ebből az írásodból is kiderül. Miért nem jó neked, ha csak 2-4m mélyen megy, ha akkor sem rezegnek a házak?
Előzmény: PriceJ (988)
BoGar Creative Commons License 2008.05.14 0 0 989
Szerintem nem kell ahhoz 20 méter mélyen mennie ahhoz, hogy ne érezd. Szerintem a Váci úton és az Üllői úton sem lehet érezni a metrót, ahol a kéregben megy, majdhogynem közvetlenül az út alatt. (kb 2-3m mélyen.) Ezért mondtam én is, más is, hogy a 20 méter a kérésedhez képest irreális.
Előzmény: PriceJ (987)
PriceJ Creative Commons License 2008.05.14 0 0 988
Elm, nem vitázom azon, hogy irreális-e, ugyanis amit pénzből meg lehet oldani, az nem lehet irreális. Nem mond ellent a tudomány mai állásának, és Európában van már néhány példa ilyesmire. Nem vagyok mérnök, nem is tervezem, hogy leszek, és nem is érdekel hogy oldják meg. Teszek rá, hogy mi kell hozzá, milyen extra berendezések, komolyan nem érdekel, és nem is az én feladatom megoldani. De ha kell az út, akkor legyen így, ez tök egyszerű szerintem. Vagy ne kelljen az út, és hagyjuk békén egymást, ennek örülnék a legjobban.
Előzmény: Elm (985)
PriceJ Creative Commons License 2008.05.14 0 0 987
Nos, ki hasonlítgat és mit és mihez? Jézusom, vegyétek már észre mi történik: oszd meg és uralkodj! BoGar, jól van, légy bölcs, mondd kérlek, milyen mélyen megy ott a metró? És azt is mondd kérlek, hogy kit érdekel? Engem egy dolog érdekel: ha megépül az út, az úgy épüljön meg, hogy ne is tudjak arról, hogy alattam halad. Vagy ne épüljön meg. A többi nem érdekel..
Előzmény: BoGar (986)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!