Látom elolvastad amit írtam.. nem zavar a menteszél, sőt! Ezért vágtam le a gyárit, az zavar, ha a plexi a menetszelet a sisakomnak vágja és e miatt hangos lesz vagy ami rosszabb rázza a fejemet.
Sajnos nincs pont hozzá való, ez jóval hosszabb, ezért kivágtam a közepéből egy kb. 10cm darabot, majd összedugtam a harmónikát és működik így, szerencsére az alsó és felső átmérők megegyeznek.
Progrip 2510 a pontos típusa, van több színben is.
Műszaki kérdés: mostanában 2x is előfordult, hogy a reggeli indulás után, az ABS lámpa villogni kezdett. Áramtalanítást követően, a hiba + szünt. Van valakinek tapasztalata, ezzel kapcsolatban, vagy hallott valaki erről valamit?
Mindig visszatérő kérdés a plexi-téma, úgy érzem révbe értem ezért megosztom veletek a tapasztalatokat.
Alap adatok: SD02 Vara, én 185cm.
A motort gyári plexivel vettem, ahol hamar kijött a hibája: az alsó állásban a nyakamnak, a felső állásban a sisak plexijének az alsó részére csapta a menetszelet. Első megoldásként vettem egy Kappa (Givi) túraplexit, de ez sem jelentett jó megoldást, mert alsó állásban a sisak plexijének a közepére, felső állásban a sisak sildjére terelte a szelet (korábban sima zárt sisakom volt, annál nem volt ennyire rossz az élmény). A túra plexi további hátránya, hogy nyáron, amikor kellene a hűsítő menetszél akkor sem kapsz belőle, így ott sülsz meg.
Ekkor kezdtem kísérletezgetni: levágtam a gyári plexit kb. 10cm-el alacsonyabbra, így az alsó állásban már a mellkas-váll környékén éreztem a szelet, ami nagyon jól jött, felső állásban a sisak alja kapta, ami még mindig nem volt jó. Ekkor vettem egy állítható magasságú MRA toldót, amit erre felszereltem és mindig játszottam a magassággal, dőlésszöggel, viszont a plexi és az MRA felső állásban sem terelte el a szelet a sisakról, így az hangos maradt. Ha a gyári plexire tettem volna valószínűleg megoldódott volna a szélcsendben motorozás kérdése, de a nyári menetszél a felsőtestre nem, viszont beljebb lettem volna egy túraplexivel (arra meg végképp nem akartam tenni egy toldót, mert akkor azon keresztül kellene nézni, ami vagy bogaras vagy vizes.. egyik sem jó).
A múlt héten viszont egy új dolog jutott az eszembe, a Givi gyárt egyes motorokhoz Airflow plexis verziót is. Ennek a lényege, hogy a gyári plexitől kisebb plexi a bázis, ami vastagabb is, erre van rászerelve egy konzol, ami tartja az Airflow plexit, ami viszonylag nagy, erősen ívelt és 12cm intervallumban állítható. A plexi alja eléggé eláll a bázis plexitől, feljebb viszont összeszűkül ez által a levegő nyomása megnő és a menetszelet felfelé megdobja -át a sisakon! A levágott gyári plexi felső állásban és az Airflow alsó állásban akkora, mint a gyári plexi felső állásban, de már így is a sisak felé dobja a szelet kb. 5cm-el, és akkor még fel lehet tolni 12cm-t! A felső állásban már eléggé ki kellett emelkednem az ülésből (de nem felállni), hogy elérjem a menetszelet, így akár 2 méteres embernek is jó lehet. ;) A konzolon 1-1db gyorszár van, ami a plexin belül van, így nagyon gyorsan állítható -akár egy piros lámpánál is; ha meg jön a nyár, akkor egyszerűen ki lehet húzni a konzolból és ott a levágott plexi a hűsítő menetszéllel!
Hátrányok: az Airflow plexit és a konzolt külön is meg lehet venni, nem is drága: 20e.-Ft alatt megvan a kettő, de egyrészt a gyári plexi lehet nem bírná el a súlyát +menetszelet, ezért le kell belőle vágni (legalábbis én erősen ajánlottnak mondanám) és az Airflow konzolának a felfúrása sem egyszerű: oldalanként 3 furat kell neki (4-20-4mm) + ezeknek még párhuzamosnak is kell lenniük, hogy a konzolban tudjon csúszni a plexi. Viszont a végeredmény mosolyt csal az arcomra, tegnap értem haza egy 2300km túráról, aminek a vége 800km autópálya volt, szóval leteszteltem és megveregettem a vállam! :D
Alap VX. Louis-tól vettem rendszeresen a garnitúrát. 2 személlyel de csak a gyári 2 oldaldoboz volt fenn és egy tanktáska. Nem volt túlterhelve a motor, és 120-130 körül mentem.
Én 230.000Km-t motoroztam Varával, jól megvoltam középsztender nélkül. A garázsban emelőn tároltam, túrán meg lehajoltam és megkentem olajjal. 36.000-ként cseréltem a láncgarnitúrát.
Még a VStromom idején vettem egy túra-emelőnek nevezett kis szerkezetet,7rugóért. Megélek vele ,stabilan tartja a motort láncfújáskor,akár hátsó kerék szereléskor is,de a középsztenderhez képest macerásabb a használata,ezért volt,hogy lustaságból elmaradt az olajozás.
Nekem az elso volt megvenni, mert ha lehet mindig kozepsztenderen all a motor (garazsban kevesebb helyet foglal, turan meg stabilabb sokszor). Lancfujasnal es akarmilyen szereleskor is jobb, ha egyenesen all a motor.
Olvasom egy ideje ezt a középállvány dolgot, hozzádobnék még egy lehetőséget,hátha valakinek hasznos. Én is szemeztem vele, aztán miután 60E km-t Varáztam nélküle nem rendeltem egyelőre. Mást viszont már igen tőlük az korrekt volt, a szállítás is és pontosan azt küldték, amit igértek.
https://www.cosmo-accessories.com/products/honda/varadero/center-stand-varadero-detail
Megeri varni ra? Kb. 20000ft lehet a difi ez a kisipari cucc es mondjuk egy SW-Motech, tipusbizonyitvanyos cucc kozott, szamlaval mindennel. Mondhatjuk ugy is, hogy masfelszer annyi, de mivel hitegetnek en nem varnek ra, hanem megrendelnem a "gyarit" es 3 nap mulva nalad van.
Kicsit furcsa ez a Petya gyerek.Március közepén megrendeltem a sztendert,múlt héten felhívtam,hogy mikorra számíthatok rá. Persze neki sem állt,talán jövő héten, de nem biztos,sok a munkája.Valakinek mondta,hogy,ha talál máshol,akkor nyugodtan vegye meg. Ezzel meglepett,kérdem,akkor miért hirdeti, nem akarom én zavarni. Háát,hogy tele van melóval.
Remélem,egyszer elkészül. Ha nem akkor,maradok anélkül.
Tegnap óta egy 2003-as SD02-es Vara boldog tulaja vagyok. Mint friss belépő, üdvözlök mindenkit a fórumon.
Rögtön lenne is egy kérdésem. Szolnokról Győr mellé hoztam a motort. Volt időm tesztelni. Megy mint a távirat.(egy 93-as 750-es super tenere-ről ültem át. teljesen más.) Azt tapasztaltam, hogy egyenletes sebességen tartva 3000-4000 fordulat között, mintaha kicsit rángatna.Amikor kipróbáltam, rövid utcák voltak a környéken és nem tűnt fel. Átbogarásztam a fórumot. Olvastam is ilyesmi kommenteket, de arról semmit nem találtam, hogy megoldódott volna a probléma, illetve, hogy mi volt az. Mindemképpen el akartam vinni a szerelőmhöz, csak gondoltam előtte megkérdezem a rutinos kollégákat. Régi benzin, pucolás , gyertya(a pipa ami előlről látható például repedt), valamiféle szinkron?( nem volt még injektoros motorom)
Arra jutottam, hogy eladom a 2004, SD02 ABS-es Varámat. Az ok egész egyszerűen annyi, hogy visszatérek a sor 4-es csapathoz. A motor tökéletesen működik, jó állapotban van. Ha kérdés van hívjatok vagy írjatok.
Ha a felső részét előre, az alsó részét hátra (magam felé) döntöm, akkor véd legjobban a menetszél ellen. Nélküle az egész bukósisakom tiszta bogár volt, most csak a tetején van egy-két nyom, a sisak plexim tiszta marad. 189cm...
Ha az MRA-t be lehet így állítani, akkor próbáld ki úgy is...