Már szétszedtem, letakarítottam. Megvannak az új szimeringek is. Egy jó ötletként azt ajánlották, hogy a két szimering közti rész töltsem fel olajjal. Ezzel megóvom a külső szimeringet attól, hogy szárazon fusson.
Viszont gondom van a lábszeleppel. Leragadt, vagy elrozsdásodott. Ismertek valami jó típust? Egy collos cső megy le a szivattyútól még 7 métert lefelé. (összesen 13 méter mélyre) Annak a végén van a lábszelep. Ha egyszer kiszedem a kútból a régit, inkább egy jóféle újat tennék le.
Nem hiszem, hogy problémát okozna, ha van eszterga a közelben. Lehet, hogy a csiszolás is elég, nem lesz sokkal kisebb átmérőjű a tengely. De ha úgyis új szimmeringet kell venni, abból van sokfajta. De ehhez látni kell, hiába írunk itt bármit.
Amit lehet szeretnék felhasználni. (A csapágyakat és a szimeringeket természetes cserélni kell.)
Ami aggaszt, hogy a tengely pont a szimeringeknél kicsit rozsdás. Én nem akartam csiszolgatni, van egy ismerős, majd az otthon az esztergáján megnézi, mit lehet vele csinálni. Több szivattyútengelyt perselyezett már.
A járókerék szépen lejött, csak a belső átmérője megegyezik a szimeringével. (csak ott van ék is) Mindegy a hétvégén az esztergályos majd eldönti.
A járókereket le kell műteni, aztán kiszerelni a szimmeringeket.
Aztán a szimmering fészket, meg a járókereket is letakarítani csilivilire. A járókerék szimmering futófelületét esztergán kicsit megcsiszolni, csak épp fényesre.
A szimmeringek valószínűleg tönkrementek, de a baj az, hogy ilyenkor a szimmering a tengelyt is kikoptatta.
Több megoldás van:
új járókerék, eredetivel azonos méretű új szimmeringekkel
a járókerék szimmeringfelületének felperselyezése, eredetivel azonos méretű új szimmeringekkel
illetve eredetivel azonos furat és tengely méretű, de keskenyebb (pl. 8-as helyett 7-es) új szimmeringekkel. Így a szimmering futófelületek arrébb kerülnek ahol még nem kopott a tengely.
Olyan helyen van, ahova délig elég sok fény bejut, később meg szinte semmi. Ma délelőtt szétszedtem, a tengely rozsdás, így nem csoda, hogy a 3! szimering sem volt elég. Ha valaki a típusát megírná, az jó lenne.
Segítség miatt írok ide, hátha van valakinek ilyen irányú tapasztalata. Remélem látszik a két kép. Az egyiken a járókerék látszik, a másikon meg a szivattyú oldalról (hátha valaki ráismer).
A gond: Csöpög a szimering. Tanácsokat várok, hogy folytassam? A kereket nem szeretném eltörni, de csak annyira akarom szétszedni a szivattyút, amennyire muszáj. Úgy sejtem, hogy a járókereket ék rögzíti, amit "csak" le kell húzni, és már látszik is a szimering, amit ez után ki lehet szedni. Van valakinek ilyen tapasztalata? (23 évvel ezelőtt dolgoztam hasonlókkal, de a tanulópénzt nem akarom most megfizetni. Milyen típus lehet?)
Ki melyik szakirányt javasolja gépész szakon? Illetve mi az amit tudni kell róluk? -anyagtechnológia -épületgépészet -folyamattechnika -gépészeti fejlesztő -gépgyártástechnológia -géptervezés
Másodéves gépész hallgató vagyok és nemsoká' szakirányt kell választanom.
Üdv! Akkor ez a lánckerék is olyan, mint az én műhelyemben kallódó 2-es modulos váltókerekek? Senki sem tudja mihez tartozik és azt sem, hogy honnan van... :)
Hali, no, ma mégis elugrottam megnézni, ez 36 fogú ránézésre 3/4-es lánchoz való, ha gondolod belinkelek egy képet róla. Nincs megkopva, de ne kérdezd, honnan vettem mert sok éve rakosgatom a műhelyben a lánckerekes dobozomban :)
Köszi a ragacs tippet, de sajna a kollégánál nem vált be, meleg körülmények közt forog a csapágy közel 30ezret, ezért gondoltam valami más trükkre. (24V-os motor több mint1KW)
Más: Van egy böszme lánckerekem, nem tom fejből az adatait, de sajna csak a jövő hét közepe táján tudok róla több infót, mert nem itthon van. Csak egy db kell?
Üdv az Uraknak! Ami miatt ide benéztem: Vajon hol használnak 3/4" osztású lánchoz (B12 - kb 11mm széles) Z=35...40 (38 lenne a legjobb) lánckereket? Sejtem, hogy valamilyen mezőgazdasági gépen, de konkrétan min? Hogyan keressem a használtpiacon? Ötlet? Az agy lényegtelen, mert az a plazmavágó áldozata lesz, csak fogaztatnom ne kelljen. Kisebb lánchoz nem nyerő, mert terhelés szempontjából ez is elég necces. Köszönöm!
Szia! A problémát megfogalmaztad: a fészek laza. Ezt nem a csapágy érdesítésével illik orvosolni. Nézz szét a Loctite oldalán, kifejezetten ilyen rögzítési célra is gyártanak "ragacsokat". Tudom nem olcsó, de jó.
Sziasztok, régebben volt egy megoldás arra az esetre, ha miniatűr csapágyak fészke laza volt. Valami wolframos vibra-iron volt, ami 12-24V DC feszültséggel működött, a negatívot a csapágyra tettük és a rezgő tűvel ráfirkáltunk a csapágy külső gyűrűjére. (kis lyukba nem fért be) Ha jól emléxem, vagy 0,1mm-t is fel lehetett rakni vele.
Most megint ilyen problémám van, de nem találok utalást a neten ilyesmire. Van esetleg valakinek ötlete, hogyan lehetne házilag megoldani a csapágy "bővítést"? Egy motornak a házába kellene beleilleszteni a mélyhornyú csapágyat. Köszi
Engem érdekelne, ... ... sőt nagyon is! ... Ha megvan még a Pénzes Imre - Trajkovics József: Mintakészítő c. könyv, (azt írja nagyon jó állapotban) ... akkor az egészet elvinném !!! ... :)
Megjegyzés. a könyveket NEM a "TArtalom" alatti linken lehet megvárásolni, a webooldalak tartalmát -NEM REKLÁMOZÁS CÉLJÁBÓL - csak a könnyebb tájékozódás miatt tűntettem fel.
A könyveket külön és egyben is meg lehet vásárolni, áruk egyben: 3600 Ft