Keresés

Részletes keresés

M41 2305 Creative Commons License 2008.01.02 0 0 119
Igen valószínűleg. A SZVÖR szerint akkor is csak 2 BHV van kiírva a szerelvényre. De így logikus a dolog.
Előzmény: m62-165 (117)
Svrend Creative Commons License 2008.01.02 0 0 118
Úgy van!! A 9705 pedig azért jön két géppel mert az egyik a 9714-esé.
Előzmény: m62-165 (117)
m62-165 Creative Commons License 2008.01.02 0 0 117
Mindig 4 kocsival megy a 9725 tudtommal. Legalábbis ahányszor én látom 4 kocsival megy, mert asszem úgy van, hogy az első két kocsi majd megy 9714-nek, a másik kettő, (ami hátul van) pedig 9734-nek.
Előzmény: M41 2305 (116)
M41 2305 Creative Commons License 2008.01.02 0 0 116

Mai vonatok.

 

Első képen: 9702 a hó ellenére szinte halál pontosan érkezett Balatonfüredre 9:48-kor.

 

 

 

 

Második képen: 925 érkezik Tapolca felől. Érdekesség, hogy a 2 BHV helyett 4 kocsival jött. Késés nem volt.

 

 

 

 

 

Harmadik képen: 9702 és 9725 együttállás.

 

 

M41 2305 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 115
BUÉK!
Hornyi88 Creative Commons License 2007.12.26 0 0 114
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.24 0 0 113

Mikor Szent Karácsony angyalai szállnak, öröm a vendége minden igaz háznak. Elröpül ilyenkor a lárma és az árnyék, megszépül a szívben minden igaz szándék.

 

Békés, boldog karácsonyt mindenkinek!

 

Hentes2 Creative Commons License 2007.12.22 0 0 112

Néhány kép a múltkori építési munkálatokról Akarattyán:

 

 

 

Üdv: Hentes

marslakó Creative Commons License 2007.12.21 0 0 111
Be-benézek ;-)
Előzmény: Adamis Gusztáv (110)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2007.12.20 0 0 110

Te is idetaláltál? :-)

G.

Előzmény: marslakó (106)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.20 0 0 109
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.20 0 0 108
Sajnos nem ismerem a Desiro téli tulajdonságait.
Előzmény: marslakó (107)
marslakó Creative Commons License 2007.12.19 0 0 107

Én a mostani Csörgő + 2db By-nak jobbanörülök..

Nem egy NOHAB, de valami pici fílingje még van.

 

A Desiroknak meg...

 

Bár lehet, ha télen járnának erre, és rájönnél, hogy nem cak a légkondija tud beszarni az ajtókon, lépcsőkön és a vezérlésen kívül, hanem a fűtése is, akkor másképp nyilatkoznál! :-)

Előzmény: M41 2305 (88)
marslakó Creative Commons License 2007.12.19 0 0 106
Szvsz kár a gyorsokért, amit felváltottak. Azok mindig tele voltak. Az IC-k meg...
Előzmény: Törölt nick (20)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.19 0 0 105
Mail ment!
Előzmény: M41 2305 (101)
V43 1305 Creative Commons License 2007.12.19 0 0 104
Ezek a vonalak a 16,17,10 ezek amik megéretek a villamosításra és itt kilométere 35 milla lenne és a 25-ről ami meg a nagy mennyiségű teher miatt.

De rengeteg infot http://www.vasutgepeszet.hu/ érheted el.

Előzmény: m40230 (103)
m40230 Creative Commons License 2007.12.19 0 0 103

Szia. Lenne egy pár kérdésem.Arra hogy melyek ezek a vonalak felsorólva kb milyen sorrendbe villamositanának a dunántulon és attól keletre. 

Előzmény: V43 1305 (99)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.18 0 0 102
Helyes!! És rakd majd fel a képeket :-D Ja majd lehet a közeljövőben én is lenézek:-D Ha te is úgy gondolod összefuthatunk!!
Előzmény: M41 2305 (101)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 101
A napokban én is lemegyek a füredi állomásra kattingatni.
Előzmény: Törölt nick (100)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.18 0 0 100
Ma a 9734 sz. vonat:

V43 1305 Creative Commons License 2007.12.16 0 0 99

Itt van:

 

Történt ez annak ellenére, hogy a MÁV vezetése 2001-ben megtárgyalta a MÁV hosszú távú villamosítási koncepcióját. Ekkor döntés született az európai V. közlekedési folyosó részét képező, Szlovénia felé vezető 25. számú vasútvonal (Hodos - Zalalövő – Zalaegerszeg - Zalaszentiván – Ukk – Boba) villamosításáról, továbbá a IV. és az V. korridor villamos vontatású összeköttetésének kiépítéséről is (a 10. számú Celldömölk - Győr és a 16. számú Mosonszolnok - Csorna - Porpác vonal). A 2000-ben elkészített koncepció további vonalak villamosítását is javasolta. Mindezek ellenére azóta a MÁV-nál villamos üzem-felvétel nem történt! Készült viszont egy újabb villamosítási koncepció 2007 elején.

A 2001 –2005. évek forgalmi adatainak legfrissebben elvégzett elemzése szerint a korábbi villamosítási program prioritásai ma is helytállóak: A 10. a 16. és a 25. vonalak a MÁV legforgalmasabb nem villamosított vonalai közé tartoznak. A 2006-ban elvégzett számítások szerint ezekkel a vonalakkal együtt 1206 km vasútvonal érett a villamosításra, a dízel üzem felváltása ezeken a vonalakon gazdaságos és rövid idő alatt megtérülő beruházás. A jelenleg villamos üzemű és a villamosításra érett vonalakat a térkép mutatja be.


Miért célszerű tovább villamosítani:
- A villamos vontatás olcsóbb, mint a dízel, ezért az energiaellátó rendszer kiépítése az adott vonal forgalmától függő időtartam alatt megtérül.
- A villamos vontatás fajlagos energia-költsége 2005-ben a MÁV-nál a dízel vontatás kevesebb, mint 20%-át tette ki. A MÁV 2005. évi vontatási teljesítményéből dízel vontatás 14,5%-ot teljesített, ennek összes energia-költsége nagyobb volt, mint a 85,5%-os arányú villamos vontatásé.
- Az új villamos vontatójárművek energia-visszatáplálásos üzemmódban való közlekedési feltételeinek megteremtésével tovább csökken a vonattovábbítási energiafogyasztás fajlagos értéke .
- A villamos járművek karbantartása olcsóbb és kevésbé létszám -igényes ( legalább 1 dízel motorral egyszerűbb!).
- A korábbi előrelátó tervezés következtében néhány kivételtől eltekintve megtörtént az egész magyar vasúti hálózat energia-átalakító alállomásokkal való lefedése, így a további villamosítás olcsóbb lehet.
- Az egyre egységesebb villamos hálózat pozitív hatást gyakorol a járművek kihasználására. Emellett a vontatási rendszer váltásakor elkerülhetetlenek a mozdony-váltások (vasúti szaknyelven „gépcserék”) , amelyek a tovább-haladó vonatok számára 12-14 perces időveszteséget jelentenek. Az egyre egységesebb hálózat ezeknek a határpontoknak csökkentését is jelenti.
- Az alternatív energiahordozók felhasználási lehetősége a villamos vontatásnál biztosított.
- A magyarországi teljes villamos-energia felhasználásának mindössze 1,5 %-át fogyasztja a magyar vasút vontatási célokra . A teljes javasolt villamosítási program sem emelné meg ezt az arányt 0,2-0,4 %-nál nagyobb mértékben.
- Az egységes fővonali villamos hálózat egységes járműparkkal kiszolgálható, a dízel vontatás járműveit csak az egyébként is eltérő paraméterekkel rendelkező mellékvonali hálózat kiszolgálására kell alkalmassá tenni. A ma üzemelő fővonali dízel-járművek elöregedtek, egyébként is cserére szorulnának.
- Sajnos ma még nem igazán hazai probléma, de bizonyos sebességek felett a dízel vontatás alkalmatlan a feladat ellátására. Általában 160 km/h a dízel vontatás felső sebesség-határa. A 200 km/h sebesség feletti hálózatok kizárólag villamos üzeműek. A MÁV-nak sincs,- és valószínűleg nem is lesz,- 120km/h-nál nagyobb sebességű dízel járműve.
- Az egyik legfontosabb előny a villamos vontatás környezetre gyakorolt kedvezőbb hatása. A zaj-, lég- és talajszennyezés területén egyaránt a villamos vontatás az előnyösebb.

A jelenlegi árszinten 1 kilométer villamosítása 35-50 millió Ft, ha csak a tiszta villamosítási költségeket vesszük figyelembe.
A villamosítási beruházás a következő költségtényezőkből tevődik össze:
– A villamos felsővezeték-rendszer,
– a szükséges alállomások,
– a vasúti műtárgyak esetleg szükségessé váló módosítása,
– a biztosító-berendezések estleges átalakítása,
– MÁV hírközlési beruházások, és zavarelhárítások,
– a vasúti felsővezeték és az országos villamos távvezeték hálózat keresztezésének esetleges átalakítása,
– a polgári hírközlés esetleges zavarelhárítása,
– a környezetvédelemmel kapcsolatos beruházási költségek.
Többek között nem tartozik a villamosítási beruházás költségei közé:
– a pálya-rehabilitáció és a pályakorszerűsítés,
– a nyomvonal-korrekció,
– az ívkorrekció,
– és a biztosítóberendezés fejlesztés költsége.
Ennek oka az, hogy ezek a beruházások a vasút-villamosítás nélkül is megvalósulhatnak, illetve indokoltak lehetnek. A villamosítás költségei közé csak azok a fejlesztések kerülhetnek be, amelyek a villamosítás miatt válnak indokolttá, amelyek a villamos üzem felvételének előfeltételei.
Ezen tények hangsúlyozása azért szükséges, mert igen sok korábbi villamosítási terv bukott meg azon, hogy a villamosításra „ráakaszkodó” egyéb vonal-rekonstrukciós igények,- amelyek általában természetesen jogosak, de függetlenek a villamosítástól,- összességében kezelhetetlenül nagy beruházási igényt jelentettek.
Van néhány olyan vonal is, amelyeknek villamosítása önmagában gazdaságilag nem rentábilis, mégis célszerű vasútüzemi, technológiai okokból az új üzemmód bevezetése. Ilyen okok lehetnek: hálózatrészeket összekötő vonalszakaszok, csomópontok egységes kiszolgálását lehetővé tevő villamosítások, járműtípusok egységesítése, illetve jobb kihasználhatósága, környezetvédelmi megfontolások, stb. Valószínűleg ilyen megfontolások is vezették a svájci szakembereket, ahol a hálózat villamosítottsága eléri a 99%-ot.
Összességében tehát megállapítható, hogy a vonalvillamosítást a magyar vasúti hálózaton célszerű és gazdaságos tovább folytatni. Az Európai Uniós támogatásokra eredményesen lehet pályázni, emellett célszerű olyan egyéb finanszírozási módszereket is bevonni a projektekbe, ahol a beruházás kedvező megtérülése előnyös a pénzügyi partnerek számára.

 

forrás vasútgépészek oldala

 

Előzmény: monor-21 (96)
monor-21 Creative Commons License 2007.12.16 0 0 98

Most akkor villamosítják a Pécs-Mohácsot, vagy március 1-jén megszűntetik? van ám ellentmondás

 

 

Ne keverd, ne keverd.

 

Annyira azért nem nehéz megérteni még vasútmániásnak se...............:-))

Pécs-Villány-Magyrbóly-Országhatár van a villamosítási tervben.

 

El kell szakadnod a vasút=személyszállítás hamis gondolatvilágától és mindjárt reálisabban látnád a világot.

 

És az sem a személyszállítás miatt.

Előzmény: M41 2305 (97)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.16 0 0 97
Ez jó. Most akkor villamosítják a Pécs-Mohácsot, vagy március 1-jén megszűntetik? van ám ellentmondás. A 29-enek viszont örülök, persze ha ebben az évszázadban sor kerül rá..-))))
Előzmény: monor-21 (96)
monor-21 Creative Commons License 2007.12.16 0 0 96

Állítólag létezik egy villamosítási terv a hazai vonalakra és a 29-es is benne van. Tud valaki erről bővebbet?

 

 

Akkor a teljes Rétszilas-Bátaszék szakaszt kb. 50e6x75=3,75Mrd Ft-ért villamosítani lehetne.

 

Igen.

 

Létezik-e magyarországi vasút villamosítási terv a következő évekre?
- Létezik."
A neten is fent van?

 

Nem tudom, hogy hol van fenn.

Nekem a 2006.decemberi van meg:...17, 16, 10, (44), 18, 80c, 81, 101, 2, 44, 142, 18, 26, 29, 30b, 65.

 

Vannak benne ismétlések mert a készítőknek több változatban kellett elkészíttetniük a fontossági, keudési sorrendet.

 

Előzmény: M41 2305 (76)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.16 0 0 95
Ha jössz a Balaton felől SV-nak és SV előtt ott van egy kő híd vagy ha úgy tetszik ott van a leeresztett áramszedő. Ott egy kicsit tovább kell menni (aholnincs járda se és meredek mind állat!!)
Előzmény: Adamis Gusztáv (94)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2007.12.16 0 0 94

Hol készült a kép?

G.

Előzmény: Törölt nick (91)
Hornyi88 Creative Commons License 2007.12.16 0 0 93

Örüljünk, hogy most Bko-k vannak. Nagyon jók ezek ide a by helyett.

Desiro elég nyáron is.

Halbi? Inkább Bko. :-P

Előzmény: M41 2305 (85)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.15 0 0 92
Ejnye-bejnye! Hát minek a Szvör?
Előzmény: Törölt nick (91)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.15 0 0 91
A mai 9705 sz. vonat M41 2327+2204 és By-os szerelvény volt!
V43 1305 Creative Commons License 2007.12.15 0 0 90
De milyen jó lenne, ha egészévbe így lenn nem?

Gondolom nehezen de elviselhető lenne.

Előzmény: M41 2305 (88)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!