Balatonakarattyán szálltam le ezután elkezdtem sétálni a vonal mentén Bkenese-Üdülőtelep felé.Egy jódarabig a kábeleket eltakaró köveken sétáltam aztán jön egy gyalogátkelőhelyes sorompó majd pár százméteresa susnyáson való séta után jön az alagút.Meg lehet azt csinálni hogy átsétálsz az alagúton de előtte ugye a menetrendet meg köll nézni nehogy az embert meglepje a nagy vasdarab:-)
Ha átjutottál a túloldalra akkor már nyertél csak arra kell ügyelni hogy a délelőtti órákban csak az Üdülőtelep felől érkező vonatok fotózhatók,kb 13.00 tájban már lehet szép alagutas képeket fotózni.
Egy kis segítséget kérnék.Érdekelne hogy a "hirhedt" Balatonakarattyai alagút hogy közelíthető meg a legegyszerübben kocsival és vonaton?(nem tudom kocsival vagy vonattal mennék de szeretnék majd egy szép tavaszi napon ellátogatni oda) Csajág-Akarattya között vagy akarattya-kenese-üdülőteleop között van.És mennyire az állomástól.Köszi előre is.
Jó, akkor legyen több pár gyorsvonat, nekem annyira nincs ellenvetésem ez ügyben, de akkor meg ne legyen majd az, hogy 522 gyorsvonat megy majd egy nap ami csak pár állomáson áll meg, a falvakban élő jónép meg le van sz@rva! No meg akkor már a átszállásokat is megcsinálhatnák Sv-n: pl.: 8504-es Nagykanizsai gyors 14:57-kor indul Sv-ről... 9714-es Tapolcai személy indul Sv-ről: 14:53-kor...
Aki Bfüred után akar valahova menni az mit csináljon? Nehogymár Keszthely felöl kelljen menni. Nem. Kéne rendes értelmes gyorsvonat (olyan mint az a bizonyos 3 pár) És kellene Szfehérvár - Tapolca személy. Pl.
Egy ideje olvasgatom a 29-es topicot, s bár elég messze lakom tőle, azért volt egy idő, mikor Bp-Tapolca között rendszeresen vonatoztam. Az sem mellékes, hogy egyik legkellemesebb vonal, jobban mondva volt, amíg a NoHAB-ok dorombolása ébresztett a nyári hajnalokon. De nem emiatt írok. Felvetettétek páran, hogy nincs normális vonatpár, csak talán 3. Nos igen, annak idején mikor még jártam arra, csak gyors vagy sebes volt a Déliből. Talán egyszer ültem végig télen ezt az ominózus 4 órát, hazafelé már nem arra jöttem. :) Aminek én értelmét látnám: Fehérvár és Tapolca között, mint 29-es vonal, elég lenne ebben a viszonylatban rövidebb személyeket, esetleg sebeseket közlekedtetni, és aki gyorsan, kevés megállóval akar Tapolcára jutni, annak ott van a Keszthely felé közelítés lehetősége. Ha tegyük fel csak B.szentgyörgyön lenne egy gépcsere, ami ott nem villany lenne (teljesen felesleges Keszthelyig), hanem már dízel, és Szentgyörgytől csak Keszthelyen állna meg a vonat, akkor egész emberi idő alatt és kevés megállóval lehetne lejutni. Bár manapság nem tudom mi az utazási trend, de Déli-Tapolca gyorsokat, IC-ket én a déli part felől vinném. Egyrészt a villanygépekkel kevesebb a menetidő vesztés, másrészt a Kanizsa felé közlekedő IC-k után kapcsolva pár kocsit, amit még Szili vagy Gigant elbír, megszüntethető lenne az általatok írt "majd'megszakad a Csöri 12 kocsival, hogy 2 pec múlva megálljon" állapot. Persze messziről jött ember azt mond amit akar, de én egy alkalmat kivéve Tapolcára mindig Keszthely felől közelítettem. Ettől függetlenül a 29-es varázsa, ha időm engedte volna megéri a többletidőt.
Én csak azt mondtam, hogyha nem állna meg mindenhol, nem lenne ennyi utas. (hanem kevesebb lenne....) De ezekszerint itt olyan emberek vannak, akik jobban örülnek egy emberekkel teletömött busznak, mint egy teletömött vonatnak.
Na le lehet szépen szállni a mentrendről! :) Ha nem állna meg úgy mint egy személyvonat, akkor nem tudnék iskolába menni, fényképezés után hazamenni, a Délibe menni...és ezzel nem csak én vagyok így.
A gyorsított Tapolcai személyre gondolsz? :))) Az tény, hogy ha már 10-12 kocsit is el kell húznia a csörinek, vagy a remot csörinek akkor már azt nem ilyen menetrenddel kéne. A menetrend az ebből a szempontból is szar. 3pár vonat van ami emberi idő alatt ér célba. Ebből 2 pár IC. Az, hogy a 180km-re lévő Tapolcára 4 óra alatt érjen le a vonat az egyszerűen elképesztő. Rendben nyáron nagy a forgalom minden állomáson és megálló helyen, de ennek az ellátására nem az a megoldás, hogy minden vonat (ezt a 3párt kivéve) mindenhol megáll.
Az meg másik, hogy a BP-Déliből Tapolcáig közlekedő gyorsok közül csak egy közlekedik normális gyorsvonatként.. A többi egy személyvonatnak felel meg SV-tól! Meg úgy nehéz is csörgővel menetrendet tartani hogy felhúzom emberi sebességre a vonatot azzal a 10-12 kocsival és 2 p múlva meg már fékezhetek is, hogy meg tudjak állni...
Azt tudod pontosan mikor indult el az ellenvonat a szomszéd állomásról? Lehet,hogy többletmenettartamot csinált (menettartam=menetidő+lassújel+nyíilt vonali tartozkódás).
Ez is mert tény hogy egy csörgőre rárakunk 12 kocsit szenved vele hát még a fékezés... Amúgy meg a gépekhez hozzászólva! Volt olyan időszak amikor 305-ös szergej sokat ment a vonalon és szetem aazzal tarthatóbb lenne a menetred 12 kocsis vonatokkal... DE ennek a vonalnak is két lehetősége van:
10-15 év múlva bezárjuk a többivel eggyütt és megmarad az 1-es mert az BÉCSfele megy... és megmarad BUKAREST fele is egy vonal mert az is FONTOS!!
Vagy veszünk normálisabb esetleg bérelünk gépeket és feljavítjuk egy kicsikét a vonalat....(erre nem sok esélyt látok)
A logika azon részét értem, hogy a gép és szerelvényfordulók miatt fontos, hogy ne gyűjtsön már be több késést a vonat. De azért olyanra is vigyázni kellene közbe, hogy ne verjen el mást is nagyon, mert az ugyanúgy borulást okoz. Amúgy ez a 15 perces késéssel jövő vonat egy bp-ről Tapolcára tartó gyorsvonat volt. Révfülöpön már benn állt a Bp-re tartó gyors. A következő állomás Zánka-Köveskál ugye (ami hol 10 perc, hol 11 percre van onnan). A vonat 15 percet állt és várt, ahelyett, hogy küldték volna tovább Zánkára. Nem hiszem el, hogy Tapolcán 20 perc van a fordulásra és ez az 5 perc is számít.
A késésekben meg benne van egyrészt, hogy a Csörgő nem nagyon bírja, de az is, hogy meg kéne tanulni már végre fékezni velük....
Igen,elméletileg...De ha valami bizber gondja volt az állomásnak? Egy vonat ablakából lehet különböző alternatívákat kiagyanalni,de minden forgalmi szituáció más és más. Egyébként ha valaki hibázik, úgynevezett "hiánylat"formájában kérdőre vonhatják.