Keresés

Részletes keresés

Nohabf Creative Commons License 2008.02.05 0 0 284
A lényeget persze kihagytam:-)

Időben ez a Bakarattya állomás-alagút kb egy 25-30 perces séta de aki tempósan nyomja a sétát (pl én) annak 15 perc alatt megvan.
Előzmény: m61-002 (283)
m61-002 Creative Commons License 2008.02.05 0 0 283
Aha.Köszönöm a hasznos információt.
Előzmény: Nohabf (282)
Nohabf Creative Commons License 2008.02.05 0 0 282
Üdv!

Én a köv. útvonalat használtam:

Balatonakarattyán szálltam le ezután elkezdtem sétálni a vonal mentén Bkenese-Üdülőtelep felé.Egy jódarabig a kábeleket eltakaró köveken sétáltam aztán jön egy gyalogátkelőhelyes sorompó majd pár százméteresa susnyáson való séta után jön az alagút.Meg lehet azt csinálni hogy átsétálsz az alagúton de előtte ugye a menetrendet meg köll nézni nehogy az embert meglepje a nagy vasdarab:-)

Ha átjutottál a túloldalra akkor már nyertél csak arra kell ügyelni hogy a délelőtti órákban csak az Üdülőtelep felől érkező vonatok fotózhatók,kb 13.00 tájban már lehet szép alagutas képeket fotózni.
Előzmény: m61-002 (281)
m61-002 Creative Commons License 2008.02.05 0 0 281

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék.Érdekelne hogy a "hirhedt" Balatonakarattyai alagút hogy közelíthető meg a legegyszerübben kocsival és vonaton?(nem tudom kocsival vagy vonattal mennék de szeretnék majd egy szép tavaszi napon ellátogatni oda) Csajág-Akarattya között  vagy akarattya-kenese-üdülőteleop között van.És mennyire az állomástól.Köszi előre is.

M41 2305 Creative Commons License 2008.02.03 0 0 280
Persze. Sokan utaznak.
Előzmény: monor-21 (278)
Ottómotor Creative Commons License 2008.01.30 0 0 279
Nem érik el.
Meg kell szűntetni a vonalat mielőbb, kell a hely az Észak-Balatonparti nyolcsávos autópályának!

Egyébként a menetrend alakítgatásával mindent el lehet érni, és mindennek az ellenkezőjét is.
Előzmény: monor-21 (278)
monor-21 Creative Commons License 2008.01.30 0 0 278
a 29-es napi vonatai elérik a 10%-os ülőhely kihasználtságot ?
m62-165 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 277
Jó, akkor legyen több pár gyorsvonat, nekem annyira nincs ellenvetésem ez ügyben, de akkor meg ne legyen majd az, hogy 522 gyorsvonat megy majd egy nap ami csak pár állomáson áll meg, a falvakban élő jónép meg le van sz@rva!
No meg akkor már a átszállásokat is megcsinálhatnák Sv-n:
pl.:
8504-es Nagykanizsai gyors 14:57-kor indul Sv-ről...
9714-es Tapolcai személy indul Sv-ről: 14:53-kor...
Előzmény: Törölt nick (274)
V43 1305 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 276
Ez milyen vicc?

 

Magyar, igazi hungaricum!!!  

Előzmény: Törölt nick (274)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 275
Aki Bfüred után akar valahova menni az mit csináljon? Nehogymár Keszthely felöl kelljen menni.
Nem. Kéne rendes értelmes gyorsvonat (olyan mint az a bizonyos 3 pár) És kellene Szfehérvár - Tapolca személy. Pl.
Előzmény: Törölt nick (271)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 274
De gondold már végig egy picit. Távolsági gyorsvonat ami mindenhol megáll. Ez milyen vicc?
Előzmény: m62-165 (269)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 273
Nme arról van szó... De neked jó a busz is... XD
Előzmény: m62-165 (269)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 272
Igen? Hol és mikor?
Előzmény: M62 165 (270)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 271
Sziasztok!

Egy ideje olvasgatom a 29-es topicot, s bár elég messze lakom tőle, azért volt egy idő, mikor Bp-Tapolca között rendszeresen vonatoztam. Az sem mellékes, hogy egyik legkellemesebb vonal, jobban mondva volt, amíg a NoHAB-ok dorombolása ébresztett a nyári hajnalokon. De nem emiatt írok.
Felvetettétek páran, hogy nincs normális vonatpár, csak talán 3. Nos igen, annak idején mikor még jártam arra, csak gyors vagy sebes volt a Déliből. Talán egyszer ültem végig télen ezt az ominózus 4 órát, hazafelé már nem arra jöttem. :)
Aminek én értelmét látnám: Fehérvár és Tapolca között, mint 29-es vonal, elég lenne ebben a viszonylatban rövidebb személyeket, esetleg sebeseket közlekedtetni, és aki gyorsan, kevés megállóval akar Tapolcára jutni, annak ott van a Keszthely felé közelítés lehetősége. Ha tegyük fel csak B.szentgyörgyön lenne egy gépcsere, ami ott nem villany lenne (teljesen felesleges Keszthelyig), hanem már dízel, és Szentgyörgytől csak Keszthelyen állna meg a vonat, akkor egész emberi idő alatt és kevés megállóval lehetne lejutni.
Bár manapság nem tudom mi az utazási trend, de Déli-Tapolca gyorsokat, IC-ket én a déli part felől vinném. Egyrészt a villanygépekkel kevesebb a menetidő vesztés, másrészt a Kanizsa felé közlekedő IC-k után kapcsolva pár kocsit, amit még Szili vagy Gigant elbír, megszüntethető lenne az általatok írt "majd'megszakad a Csöri 12 kocsival, hogy 2 pec múlva megálljon" állapot.
Persze messziről jött ember azt mond amit akar, de én egy alkalmat kivéve Tapolcára mindig Keszthely felől közelítettem.
Ettől függetlenül a 29-es varázsa, ha időm engedte volna megéri a többletidőt.
M62 165 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 270

Ugyan már:)

Vonatból láttalak, amikor fotóztál egyszer:)

Előzmény: Törölt nick (243)
m62-165 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 269
Én csak azt mondtam, hogyha nem állna meg mindenhol, nem lenne ennyi utas. (hanem kevesebb lenne....) De ezekszerint itt olyan emberek vannak, akik jobban örülnek egy emberekkel teletömött busznak, mint egy teletömött vonatnak.
Előzmény: Törölt nick (268)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 268
Erről van szóóó!! Úgyhogy menjél busszal vagy gyologolj.... XD
Előzmény: Törölt nick (267)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 267
Ettől még az a menetrend szar.
Előzmény: m62-165 (265)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 266
Reggel és délután rendben van talán... De nektek ott a helyi személy :-P
Előzmény: m62-165 (265)
m62-165 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 265
Na le lehet szépen szállni a mentrendről! :)
Ha nem állna meg úgy mint egy személyvonat, akkor nem tudnék iskolába menni, fényképezés után hazamenni, a Délibe menni...és ezzel nem csak én vagyok így.
Előzmény: Törölt nick (261)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 264
Ezúton jelezném, hogy ma nem tudok kimenni....
Előzmény: Svrend (260)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 263
A gyorsított Tapolcai személyre gondolsz? :)))
Az tény, hogy ha már 10-12 kocsit is el kell húznia a csörinek, vagy a remot csörinek akkor már azt nem ilyen menetrenddel kéne. A menetrend az ebből a szempontból is szar. 3pár vonat van ami emberi idő alatt ér célba. Ebből 2 pár IC. Az, hogy a 180km-re lévő Tapolcára 4 óra alatt érjen le a vonat az egyszerűen elképesztő. Rendben nyáron nagy a forgalom minden állomáson és megálló helyen, de ennek az ellátására nem az a megoldás, hogy minden vonat (ezt a 3párt kivéve) mindenhol megáll.
Előzmény: Törölt nick (261)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 262
Megkérdeztem, azt mondták, hogy még nem volt Zánkán a vonat.
Előzmény: Svrend (260)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 261
Az meg másik, hogy a BP-Déliből Tapolcáig közlekedő gyorsok közül csak egy közlekedik normális gyorsvonatként.. A többi egy személyvonatnak felel meg SV-tól! Meg úgy nehéz is csörgővel menetrendet tartani hogy felhúzom emberi sebességre a vonatot azzal a 10-12 kocsival és 2 p múlva meg már fékezhetek is, hogy meg tudjak állni...
Előzmény: Svrend (260)
Svrend Creative Commons License 2008.01.28 0 0 260
Azt tudod pontosan mikor indult el az ellenvonat a szomszéd állomásról? Lehet,hogy többletmenettartamot csinált (menettartam=menetidő+lassújel+nyíilt vonali tartozkódás).
Előzmény: Törölt nick (259)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 259
Az a gyors amire rátettek így 15 percet az pont nem állt volna meg.
Az igen... 18 perc olyankor amikor tudják, hogy biztos késnek a vonatok :-/
Előzmény: Svrend (257)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 258
Ez is mert tény hogy egy csörgőre rárakunk 12 kocsit szenved vele hát még a fékezés... Amúgy meg a gépekhez hozzászólva! Volt olyan időszak amikor 305-ös szergej sokat ment a vonalon és szetem aazzal tarthatóbb lenne a menetred 12 kocsis vonatokkal...
DE ennek a vonalnak is két lehetősége van:

10-15 év múlva bezárjuk a többivel eggyütt és megmarad az 1-es mert az BÉCSfele megy... és megmarad BUKAREST fele is egy vonal mert az is FONTOS!!

Vagy veszünk normálisabb esetleg bérelünk gépeket és feljavítjuk egy kicsikét a vonalat....(erre nem sok esélyt látok)
Előzmény: Törölt nick (256)
Svrend Creative Commons License 2008.01.28 0 0 257

A fékezéshez nem tudok hozzászólni,az gépész kérdés...

Éles fordulóidők vannak (pl fehérváron a 9705 (13:12) érkező gépe viszi a 974-est,(13:30),ilyen Tapolcán is lehet (jogos a kérdésed:miért?).

Révfülöp és Zánka köveskál között van két megállóhely is,nem tudom valamelyik gyors megáll-e ott,de ezt is figyelembe keel venni.

 

Előzmény: Törölt nick (256)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 256
A logika azon részét értem, hogy a gép és szerelvényfordulók miatt fontos, hogy ne gyűjtsön már be több késést a vonat. De azért olyanra is vigyázni kellene közbe, hogy ne verjen el mást is nagyon, mert az ugyanúgy borulást okoz.
Amúgy ez a 15 perces késéssel jövő vonat egy bp-ről Tapolcára tartó gyorsvonat volt. Révfülöpön már benn állt a Bp-re tartó gyors. A következő állomás Zánka-Köveskál ugye (ami hol 10 perc, hol 11 percre van onnan). A vonat 15 percet állt és várt, ahelyett, hogy küldték volna tovább Zánkára. Nem hiszem el, hogy Tapolcán 20 perc van a fordulásra és ez az 5 perc is számít.

A késésekben meg benne van egyrészt, hogy a Csörgő nem nagyon bírja, de az is, hogy meg kéne tanulni már végre fékezni velük....
Előzmény: Svrend (254)
Svrend Creative Commons License 2008.01.28 0 0 255
Igen,elméletileg...De ha valami bizber gondja volt az állomásnak? Egy vonat ablakából lehet különböző alternatívákat kiagyanalni,de minden forgalmi szituáció más és más. Egyébként ha valaki hibázik, úgynevezett "hiánylat"formájában kérdőre vonhatják.
Előzmény: hivi (251)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!