2-3 eve az ecsi probarallyn csinaltak gyorsulast egy PUG 106 kit-car (1.6 szivomotor, ??? le, elsokerek hajtas) es egy Audi TT (1.8 turbo, 180le, elsokerek hajtas)
Termeszetesen a 106-os nyert, nem kis elonnyel.
OPi:
a Leon sajna csak fronthajtású (nem volt négykerekes raktáron csak sárgában...: ( )
városban 11 liter körül fogyaszt, közepesen sportos vezetési stilus mellett. szerintem korrekt. mostmár kezd beállni a fogy. eleinte amig bejáratós volt a 14 l-t is beszippantotta.
Nagyon jól gyorsul, sokkal jobban mint a TT ugyan olyan 180 lóerős motorral és fronthajtással.
A hatsebességes váltó precíz és nagyon könnyen kapcsolható. Sporkuplung nagyon király!
Szerintem nagyon megéri az autó az árát.
a négykerékhajtásért 1,5 millert kell áldozni.
ami hátránya, hogy az 5M-os alapárban nincs benne semmi extra, mindent külön kell rendelni.
Az úttartásról annyit, hogy kemény sportos hangolású futómü és széria ESP(!)... ez szerintem önmagáért beszél...
ja igen és egy Integrát egyszer nagyon csúnyán sikerült otthagynom, úgy hogy tudom, hogy nyomta a srác ahogy birta neki... a megállással neki utána voltak gondjai: ), de mindenképpen emlitésreméltó a Leon féke ami arányban van a teljesitménnyel(!!)...
ha további kérdésed van szivesen válaszolok
üdv.
V5
gondoltam mostmár énis hozzászólok valamit a témához, mivel még az elején szó volt róla, hogy miért nem ir be valami TT tulaj...
nos, én nem vagyok TT tulajdonos, de volt szerencsém egy hónapig egy 180 lóerős fronthajtású coupé változatot birtokolni.(csereautóként ajánlották fel az enyém helyett)
Természetesen először nagyon örültem neki, és az ismerőseim is sorra hivogattak, hogy vigyem már őket el egy körre...
Három fázisba sorolnám azt amig az autó nálam volt:
1. A megszokás időszaka. Először nagyon furcsa volt, hogy egy csomó oszlop A, C (bár ezekhez annyira nem értek) akadályozzák a kilátást és a szük ablaknyilások miatt olyan mintha egy tankban ülnék. Az ablakok a lőréseket reprezentálják: )
2. Az önfeledt szórakozás és "cruising"-olás ideje. Az első egy hét után ide érkezve már éreztem a kocsit, ment frankón a parkolás garibaállás minden irányból stb... Itt már világos volt, hogy mindenki versenyezni szeretne velem és le szeretne nyomni. Persze amikor tehettem visszavágtam, vagy nem hagytam: ).
3. A ráunás az utolsó pár napban. Egyszerüen már kezdtem unni, hogy nem mehetek sehova és nem szállhatok ki úgy az autóból, hogy ne mindenki engem bámulna, hogy "hú ki az aki ezzel a kocsival jött"? a többi esetleges jelzőt most nélkülözném.
Ez a történet kb. két hónapja történt velem. Azóta már megint kezd hiányozni a TT feeling, ami meg kell hagyni nagyon cool. Csak véleményem szerint nem szabad állandóan a TT-t vezetni, hanem kell mellé valami nagyobb, családiasabb autó. (persze ez Magyarországon inkább viccnek hangzik, mint realitásnak)
A menetteljesitményéről az autónak még annyit mondanék dióhéjban, hogy a saját autóm jobban gyorsul, pedig nem sportautó. Szóval nem az igazi... Ebben a változatban 5 fokozatú sportváltó volt. Egyébként minden a sportosság jegyeire van hangolva, nem az a finom puha mozgású sem a kuplung, sem a váltó. (a saját autómhoz képest)
Volt szerencsém vezetni viszont az erősebb 225 LE változatot (quattro) vezetni és az már korrektebben gyorsult, egy gond volt vele - bár ez saját vélemény - hogy túl rövidek a sebességfokozatok.(6 seb. váltó) 45 körül már tilt egyesben...
Viszont iszonyú az AWD okozta gyorsulásérzés...: )
Valamelyikőtök emlitette a Leon 1.8T-t. Nos ehhez is lenne hozzáfüznivalóm, mert a szükebb családi körben van egy ilyen autó, és énis rendszeresen vezetem: ) (nem kis örömömre...: ) )
De látom már igyis túl sokat irtam, úgyhogy most abba is hagyom... viszont ha valami kérdésetek van akkor szivesen válaszolok.
A SiR-t egyes helyeken, pl az Automobile 92 júliusi számában 172 bhp-re adják meg mint japáni változatot, de a genfi katalógus 170 LE-ben adja a JIS szerinti teljesítményét. Egyébként az ilyen 1-2 LE-s különbségek abból adódnak, hogy milyen szabvány szerint mérik a legnagyobb teljesítményt: SAE, DIN, JIS, ECE. Ezek a leggyakoribbak. Más és mások a szabványban megadott körülmények, tehát a köröttes veszteségek is.
A 103LE-s pedig teljesen együtt szerepel az 1.6 SOHC VTEC 16V motorral, nem tesz különbséget motorkonstrukció szerint -> SZVSZ az is VTEC, de lehet, hogy nincs igazam.
Mellesleg nem kéne átmennünk valamelyik másik topicba, mondjuk a CRX-be, hogy ezt itt tovább már ne OFF-oljuk szét. Apropó OFF a tetöszerkezetekröl szóló szösszenetemben ott van a DelSol japán verziója elektronikus nyitással együtt.
jaj-jaj-jaj-jaj,felrertettel...
eszem agaban sincs most egy olyan vitat szitani, ami az izleskulonbseg miatt alakul ki
A 103LE pedig lehet 106 is,a 125LE pedig lehet 127 is.Ennyi elteresek vannak az orszagok-foldreszek kozott...(mondjuk az meglepett,hogy azt olvastam,hogy az SiR modell valahol 170bhp gyarilag -Uj-Zeland-i tulaj)
A 62LE pedig nem olyan,mint a Seat szlogen. Azt direkt azoknak csinaltak, akik nem akartak semmit sem benzinre kolteni. Nem nyomattak,mintha az vilagmegvalto csoda-gyors lenne. Csak az USA piac igenyelte(?), mashova nem vittek.Arrol nem tudok, hogy adtak-e el belole egyaltalan:-))
A 106 loero is trukkok nelkuli, ez nem VTEC!!!
Azert kerdeztem ra,hogy a 96-os VTi gagyesz-e szerinted,mert,ha azt mondod,hogy nem,akkor en megemlitettem volna,hogy a 92-es szerias VTi gyorsulasa jobb volt...Es akkor ott a nagy kerdes,hogy vajh a DelSol miert gagyi es a VTi96 miert nem az?Erted...csapda volt:-))))
Nézd, nekem nem jönnek be azok az autók. A Honda 90 körüli modellpalettája egy nagyon eltalált széria volt (jó volt a CRX, a Prelude, az Accord, az Aerodeck), de azóta szerintem elég jellegtelenek, söt néha csúnyák az autóik. Jelenleg ennek fényében nem is követem különösebben figyelemmel a modelljeiket.
Hát az a néhány tized nekem katalógus szerint is legalább 1 másodpercre jön le. Utánanéztem, az 1.5 103 LE volt, ami azért nem olyan nagy wasistdas, egy változó vezérlésü motortól, ha például az Alfa Sprint 10 évvel korábbi 1.5-ös boxeréhez hasonlítjuk, ami ilyen trükkök nélkül 105 LE volt.
A 2. gen-ben ha volt 62 LE-s, az szintén elég gagyi dolog, olyan mint a Seat Leon 1.4 75LE-vel és "Olyan erös, mint amilyennek látszik" címü szlogenjével.
Volt egy 106loeros 1.5-os valoban. Meg a masodik generaciobol volt 62loeros is az USA-ban. Akkor az is gagyi (marmint a "normalis" motorral szerelt verziok)? Na mindegy...
Egyebkent tenyleg van nehany tized kulonbseg a masodik gen. CRX javara, de hogy emiatt kiabrandito lenne, azt nem tudom... Nekem nem az.
Ha jól emlékszem volt valami 100 LE körüli 1.5-ös variáció, ezen kívül megjegyeztem magamnak anno, hogy a gyrosulása jó 1 mp-cel rosszabb lett a 160 LE-s változatnak mint a 2. generációé. Tudom, mert bár soha nem vennék a 2. gen CRX érdekelt engem is.
A Del Sol formatervét(?) már kitárgyaltuk párszor.
A Del Sol nem rendelkezett kiabrandito motorokkal, hisz az 1.6-os 125 es 160 loeros eroforrasokat nem nevezhetjuk kozel sem annak. Ami miatt sokan fanyalogtak, az a kocsi kinezete volt, ami nem kovette a masodik generacionak a brutalis vonalait.
Beraktam egy rövid képes áttekintést a Mindent tudni akarok az autókról topicba, a mozgatható keménytetö történetéröl, többek között az általad kért Peugeot 402 Eclipse-röl is.
Azért tettem oda, hogy ne OFF-oljuk szét teljesen ezt a topicot!