Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Garfield007 Creative Commons License 2022.02.04 0 0 58649

Tavaszig le kell zárnom a családi autós vásárlásom és annyira hittem a Joggerbe és akkorát csalódtam, hogy mégis meglépték, csak a pici motort kapja meg. El se tudom képzelni, hogy 7 személlyel, csomagokkal mit művelhet. 2000 felett megvan a max. nyomaték nagy része, de a max. lóerő 4600-tól éred el, folyamatosan taposnod és forgatnod kell, hogy menjen.

Ehhez képest a 4 hengeresek egy-két éven belül kikopnak végleg és a dízelnek sem adnék sokat, olyan tempóval, mint ahogy a Lodgy vagy a Duster alól, két szempillantás és huss.

A Spring meg egy jó hack, de azért a második kiadás hozza el ott is a használható autót.

Előzmény: saválló (58646)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.04 0 0 58648

A fék gyártó és tipus nagyobb flame, mint az olaj :-)

Nekem a brembo régóta nem jöhet szóba, saját tapasztalat alapján sem. 

Ha van rá felesleges pénz, akkor ATE, ha gazdaságos megoldás, akkor TRW vagy Textar, de hangsúlyozom, ez az én véleményem és pont Dacian nem próbáltam őket csak a nagy átlagot mondhatom.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (58647)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.02.04 0 0 58647

A gyári ilyen ezek szerint

Néztem, egy brembo szett 8-9e Ft nem agy nagy összeg. Cél hogy ne váljon le. 

Mi a jó megoldás?

 

 

Előzmény: Garfield007 (58625)
saválló Creative Commons License 2022.02.04 0 0 58646

" Daciának ott a Spring villanyautó átlagot javítani, de a Joggerből jön hibrid, az lesz az első a kínálatban. Illetve szinte már nincs is náluk más, mint 3-hengeres 1000-es (900-as?) csettegő. "

 

Azért egy kicsit talán nagyobb a motor választék, mint azt a szomszéd topikban említik.

Hiszen van az említett 3 hengeres benzines LPG-s verzióban is, vannak 4 hengeres benzinesek különböző teljesítménnyel, és van diesel is ami Suzukiéknál sincs, igaz ott csak 1 féle motor van.

Persze a Spring is idetartozik a kínálathoz.

r.tonyo4 Creative Commons License 2022.02.03 0 0 58645

nem, én csak megjárattam a gépet, közben bekapcsoltama navit és láttam, hogy egy tavaly tavasszal átadott körforgalom még nincs benne

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (58644)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.02.03 0 0 58644

Igen, erről beszélek. Téged is betámadott e-mailben a gyártó? :O)

 

 

Előzmény: r.tonyo4 (58643)
r.tonyo4 Creative Commons License 2022.02.03 0 0 58643

ha már frissítés:

használta ezt valaki?

Dacia Media Nav (Evolution) mapupdate (naviextras.com)

Laptopra kell valami ToolBoxot telepíteni, így lehet frissíteni a naviban a térképet. 

 

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.02.03 0 0 58642

Nekem bejött, mondjuk térképet nem kértem hozzá, csak azt az alapot. Kamerák miatt, és a prestige.hez alapból ezzel szerelik+a teló tükrözés, kihangosítás is ügyes. 

 

Előzmény: dokeee (58641)
dokeee Creative Commons License 2022.02.03 0 0 58641

Ezért nem kell nekem multimédia 3 kilóért.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (58640)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.02.03 -1 0 58640

Fura hangokat produkált az új (1.5 dci), kértem a szervizt nézzék át. Kipuff rendszerben egy szelep, kerestek rá sw frissítést, a hang megszűnt.

 

Mi a jó édes anyjáért nem úgy jön ki a gyárból, hogy ez meg van oldva, ha ismert a probléma, és van is rá megoldás? Egy 1.500 km-t futott autóval rohangálok vissza, töltöm az időmet ?!?!? Ugyanez volt a régin is, olajcsere után 1 hónappal AdBlue rendszer sw frissítés. Ha ismert a problem, ott az autó, miért nem írják elő? Nem kell nekem visszahívás, jó amikor úgyis ott van náluk.

 

Nem ügyfélbarát, az egyszer biztos.

 

Más is tapasztalt ilyet?

 

Aztán nyávogni kezdtek nekem e-mailben, frissítsek sw-t. Frissítettem. Eléggé gáz 2022 februárban 2020-as térképre frissülni, nem? Akkor inkább ne üzengessenek, ennek sok értelme nem volt.

 

 

 

 

 

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.02.03 -1 0 58639

Értem, köszönöm.

Amíg kicsorog belőle az olaj, addig szerintem belefér egy fék ellenőrzés, kenés :)

Loganos kartárs útmutatása alapján megjöttek, megvevődtek a szüks anyagok.

 

 

 

Előzmény: Spriccpumpa (58637)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.02.02 0 0 58638

 

 Nos, nem átveszik, hanem úgy tanulják/tanítják nekik.

Inkább szomorú, elkeserítő, mint meglepő. 

Előzmény: Garfield007 (58634)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.02.02 -2 1 58637

 

 A nyikkanás ideig-óráig megszűntehető (kenőanyag), de ragaszkodó, visszatér.

A féknek nem lesz baja tőle, utasítsd a füledet, hogy szokja meg, vagy hagyja figyelmen kívül a hangot.

 

 Az Ignis-en száznyolcvanezernél kellett cserélni a hátsó pofákat, elsőből négy-öt készletet.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (58627)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.02.02 0 0 58636

 

 Akkor is leesik, csak kevesebb por lesz körülötte.

 

🙂🙂🙂

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (58622)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.02.02 -1 0 58635

 

 Van, csinálták is, láttam.

A dörzsbetéteken látható kopás nem volt, mikrométer, mérőóra meg nem volt nálam.

 

🙂🙂🙂

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (58615)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.02 0 0 58634

A magyar kisebbség átveszi a szakmai szavakat a többségi iskolákból? Meglepő.

Előzmény: Spriccpumpa (58631)
Becks07 Creative Commons License 2022.02.02 0 0 58633

Sziasztok! Nagyon megköszönném, ha valakinek lenne egy jó ötlete, hogy mi lehet az 1.5 dci foskonténeremmel. Hálám üldözni fogja élete végéig.

Szóval minden indításnál pöccre indul, viszont mikor menet közben felkapcsolt fényszóróval megyek és bekapcsolom a fűtést is egy pillanatra 14,5V-ról leesik a töltés 12,8V körülre, ilyenkor a fényszóró is egy pillanatra elhalványul és 1 másodpercre kigyullad a töltésjelző lámpa, majd visszamegy 14,5V-ra. 

A másik amit megfigyeltem ma alapjáraton 12V volt a töltés ráadtam a fényszórót, elkezdett felkúszni 12,8V-ig majd itt ismét egy csippanás hogy felvillant a töltéslámpa és utánna a töltés elkezdett feljebb kúszni. Mindig télen jönn elő ez a sz.r gondolom mert nyáron nem használok annyi fogyasztót.

Generátor, akksi cserélve lett kábelek, szíj ellenőrizve vannak. Esetleg van valakinek valami ötlete mi lehet a bibi?

Unknownsoldier Creative Commons License 2022.02.02 0 0 58632

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2021/09/27/totalkarterites-ertekcsokkenesi-karterites-kalkulator/

 

A kártérítési igényt tegnap küldtem el a bérautó doksijaival együtt. A bérautó térítési díj már utalás alatt áll, a kárigényt továbbították a szakértőjüknek. Eddig szvsz minden flottul ment, szerintem itt sem lesz gond. Nyilván milliós kártérítést nem fizetnek, de ha közel annyi lesz az ajánlatuk amennyire saccolok, akkor nem rugózok majd rajta. Ha kevesebb, akkor rádobom azt az 5-6 eFt-ot egy szakértői véleményre, de remélem nem lesz rá szükség, mondom, eddig minden meglepően simán ment!

Előzmény: ganjaninja (58629)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.02.02 0 1 58631

 

 Autószerelő nem vagyok ugyan, de rengeteg ilyen szót ismerek én is.

A jelenség, sajnos, jelzés értékű és a magyar anyanyelvű szerelők szakmai igény- valamint érdektelenségét mutatja.

 Máshol is előfordul a szavak keveredése: "Mă duc peste legeleu, că-i mai chezeleb(b)!".

 

 Szomorú, de ez van...

Előzmény: norbixrv (58614)
norbixrv Creative Commons License 2022.02.02 0 0 58630

Alig voltak megkopva a fékek és a cserével a roppanás is megszünt. A bal oldali fékekkel semmi baj nem volt, csak a jobb oldaliak váltak le, de ott mindkettő.

ganjaninja Creative Commons License 2022.02.01 0 0 58629

http://avulas.hu/

 

 

Olvasd el és ne hagyd magad!!

Ha elég elszánt vagy és türelmes ,akkor tisztességesen kárrendeznek.

Igaz ,hogy nem autóval ,de én végigjártam sikerrel.

Előzmény: Unknownsoldier (58599)
qbitx Creative Commons License 2022.02.01 0 0 58628

Nem tudom hasonló-e a típus az enyémmel, én a belső világítás mögé a tetőkárpitra tettem fel. Teljesen kényelmes a használata, a rögzítés pedig világításpanel helyén benyúlva nem volt nagy ügy. 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (58621)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.02.01 0 0 58627

Mivel főleg pályán futott, az elsők még újszerűek a régebbin. 

Viszont a hátsó részről finom nyikkannás hallható, amikor elengedem a fékpedált. 

Féktisztítás javasolt, mondotta volt a szerviz.

 

Előzmény: dokeee (58626)
dokeee Creative Commons License 2022.02.01 0 0 58626

Régen volt már dobfékes autóm, de ha az első betét elkopik, én ránézetek.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (58624)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 58625

De akkor is leesik csak talán észreveszed előtte.

A portalanítás és ellenőrzés arra kell, hogy pl. az enyémnél kiszúrták, hogy több mint felén már elvált a kopó réteg és a pofa. Teljesen kiszámíthatatlan volt egyébként, 50-150e km között bármikor jelentkezhetett.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (58622)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.02.01 0 0 58624

Ismét köszi. Tehát ha kopottabb és vékonyka, akkor hajlamos leválni. 

Mi a tapasztalat, hányadik első fékbetét és tárcsa csere alkalmával szokott időszerűvé válni?

 

Előzmény: dokeee (58623)
dokeee Creative Commons License 2022.02.01 0 0 58623

Valószínűleg látni fogod, ha már el van vékonyodva, és repedezettre égett.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (58622)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.02.01 0 0 58622

Ha portalanítod, akkor nem esik le a ragasztott betét?

 

Előzmény: Garfield007 (58617)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.02.01 0 0 58621

Annó vettem a vezetőülés fülé a kapszkodó hűlt helyére való szemüvegtartót, stiftekkel együtt. Az itt olvasottak szerint sandero-ba valót. Ki kéne lukasztani a kárpitot hozzá, de alatta mintha pont ott lenne a légzsák, így inkább nem került rá sor. 

Kell valakinek esetleg?

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.02.01 0 0 58620

Frissítés +: Azt írja, térképfrissítés érvényes 2022 május valameddig. Ez mit jelent?  

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!