Olyan ismerős ez a név valahonnan, amennyiben összefutok vele a szombati börzén, majd jól +szorítom a kezét és gratulálok a tettéhez. Biztosan nagy Ember lehet ! (:-)))
Üdv Dutrások!Kérdezném,hogy a képsorozatban látható kockaorrú 1300-as az igazi,eddig elbujt gép,vagy egy Ezresből átápitett,remotorizált példány?Sajnos a képen én nem látom,hogy öt-vagy hathengeres a motorja.
Mielőtt megpróbálod forgatni ,vedd le az adagló fedelét és csavarhúzóval emelgesd meg az elemeket nincsenek-e megszorulva,ennyi idő alatt. Persze megemelgetni is csak azt tudod amelyik éppen nincs emelésen.Dekompresszorral ,ventillátornál fogva ha meg tudod hajtani,akkor akksival is érdemes kisérletet tenni az indításra.
Eddig csak olvasgattam/nézegettem a képeket/leírásokat/videókat a fórumon (picit irigykedve a felújításoknál), de most szeretnék kis tanácsot kérni.
Nagyszüleimnek van egy Dutra UE 28 gépe (amennyire én tudom ilyen típus...) papa halála óta (10 éve..) nem volt használva, de fedett helyen van, szerintem aksicsere után el is indulna... de nem próbáltuk...
Sajnos most mama is elment és a jó öreg 28as valószínűleg eladásra kerül.
Mennyi a reális ára egy ilyen traktornak ?
Illetve nem tudom mennyire szabad ilyet ezen forum szálban, de a traktor Ácson van (Komáromtól 10km) ha valakit esetleg itt érdekel akkor lehet érdeklődni nálam ( ckeres@freemail.hu )
Képeket is csinálok majd, ha kicsit jobb idő lesz, van pár alkatrész is...
Szerintem, ahogy telt az idő ,úgy változtatták meg.lehet,hogy korszerűbbnek,hatásosabbnak ítélték a nagyobbat. Az is előfordulhatott,hogy pl :.targoncába a hely szűke miatt tettek kisebbet !Ezt pontosan csak a megalkotója tudná megmondani,ha él még.?
Én a helyedben nem bajlódnék a Perkins motorral,nem költenék rá tízezreket.Ha már fel kell újjítani valamit,akkor inkább szereznék bele egy eredeti motort,az inkább bele való,nyomatékos,hozzá illő.
A váltó meg szerintem,csak alkatrész kérdése.Szétszeded és meglátod mi kell hozzá egyáltalán...
Esetleg tudtok olyan jóembert aki vállal váltó teljes felújítást?Mert motor felújítót azt találtam a neten.Én nem vagyok(még)szaki ehhez.A külső rendbe rakást,csapágyazásokat meg tudnám oldani,de a váltó,motor az más kategória.
szia RS- 67 néven hozták be jugoszláv gyártmányú trágyaszóró kocsiként kerültek magyarországra, láttam már eredeti formájába árulták hodmezővásárhelyen
Egy egy ilyen vételhez nagy szerencse is kell.Lehet hogy egyszerűen lehet orvosolni a hibát,de álltalában nem ez a jellemző.Nagy segítség lehetne ha belenézhetnél a váltóba.Már a szemrevételezéskor egy lajikus számára is láthatóak a fogaskerekek állapota stb.Egy olyan ember segítsége jól jöhet aki tudja mit kell megnézni,azután kell eldönteni mennyit is érhet meg.
Sokmindent meg lehet oldani saját kezüleg,de az alkatrész beszerzése nem egyszerű feladat főleg a váltóhoz.A gumi az annyi amennyi,ezen nem nagyon tudsz spórolni.Az kétségtelen,hogy az eredeti motorjával a legjobb,de működnek másfajta motorokkal is.Nem lesz annyira nyomatékos mint az eredeti,hiába le-be több.
Szerintem a vasár a mérvadó ilyen esetben.Remélem tudtam segíteni a döntésben sok sikert.
Új vagyok a fórumon,örülök hogy rátok találtam!Nagyon tetszenek a Dutrák,jó magam kis gazdaság tulajdonosa vagyok.Régóta szeretnék egy Ue28 dutrát.Most lenne is egy amit meg lehetne venni.Abban kérnék segítséget,hogy mit érhet a gép.Amit tudni kell róla.Kb 15 éve nem ment,kint áll a kert végébe.Saját lábán jártak oda vele.Eléggé látszik rajta az idő vasfoga.Rosszul néz ki.Elindítani nem lehet.A gazda elmondása szerint valamelyik sebességet nem veszi.3 hengeres Perkins motor van benne.Gumik totál rosszak.Szóval lenne vele munka bőven.Szóval szerintetek mennyit lehet adni egy ilyen gépért?A Perkins motor hány lovas lehet?
Szigetszentmiklóson Csepel gyártmánymúzeum nyílt vasárnap és október végéig látogatható. Előre be kell jelentkezni. 700nm-en alkatrészek, fényképek, dokumentumok, 6 db teherautó látható. Metropol újságban találtam. Üdv!