Ez a JTD motor eléggé problémamentes, ellentétben a cng-vel. A benzin középút, de annál is számolni kell az erős motorhanggal (rövid váltó) és a nagy fogyasztással.
Szerintem a csapatban én lehetek a fogyasztásrekorder, nálam a dízel stabilan 5 alatt eszik. A benzinesek ennek közel a dupláját is elkérhetik. Állítólag.
A motorhang is egészen jól van szigetelve, 70 fölött zárt ablakkal már nem is hallható. (pedig nagyon szeretem a krákogását!!!)
(ámbár ettől egy városban vagy autópályán használt dízel is többet fog kérni)
Mondjuk az enyém eléggé keveset futott, csak most lépte át a 300-at, de eddig mindössze egy generátort fogyasztott el a 27ekm alatt (már így vettem) - ez típushiba. Amit betettem már sokkal masszívabbnak tűnik, remélem nem lesz vele gond.
van probléma bőven. kanyarban terheleskor nagyon kopog a feltengely. kereket levéve megforgatva a valto oldalinál van lógása es kottyan is. hogy kell azt cserelni? siman leveszem a csavarokat es ennyi mehet bele az uj vagy. valtót le kell venni es mókolni abban is?
Sziasztok, okozhatja a "motorhiba" lámpa világítását rossz izzítógyertya? Arról tudom, hogy biztosan rossz.Viszont nem jutok szerelőhöz a jelenséggel,mert,ha mennék,olyankor nem világít.
nekem is felül szakadt el ahol a fem ház van es csatlakozikba tuzfalhoz. a masikra egy kengyel kellene es lehet visszatennem azt.valaki gyartott itt olyat fémből többeknek. 262ezer van a kocsiban ugy latszik kezdodnek a bajok.
Fele annyiba kerül mint a másik, de nem jó. Vegyél 1et, de csináltass újat a szakadt részeintek felhasználásával vastagabb bowdenből, én is ezt tervezem, ha kész visszacserélem és utána csak tartaléknak használom ezt.
Ez volt a legnehezebb, mert mindig a legfőbb szabályba ütköztünk, ami az volt, hogy nem faragunk, nem alakítunk át úgy semmit, hogy egyszerűen visszaállítható ne legyen. A gond, hogy a devandertől nem fér el a kuplungfőhenger a tűzfalon, a bowden is egy kis csővel kanyarodik be alá. A megoldás: a bowdennel húzunk egy mechanikus áttételt ami nyomja a kuplungfőhengert. Külön folyadéktartály, becsövezés, áttétel méretezése, elhelyezése, legyártása. Itt fogytam pár kilót és lett egy-két ősz hajszál. :) Nem kemény olyan pont mint egy hidraulikus kuplung egy Alfa-n. A mechanika golyóscsapágyakon fordul.
Köszi. A gyári bekötésű tempomatra is azt mondta mindenki, hogy nem lehet, azután kiderült, hogy mégis, és nem is annyira bonyolult megoldani. Én elég nehezen szoktam feladni ezeket a dolgokat szakmai ártalom. A költségeket nincs értelme említeni, mert magam terveztem meg, baráti segítséggel kiviteleztük, a donort bontós barátom intézte a kért paraméterekkel, az új alkatrészeken a kedvezmények kedvezménye, szóval közel vagyok a tűzhöz.
Igen ki lett cserélve a lendkerék, a kuplung, a váltó, a féltengelyek, a jobb o. féltengelycsapágy konzol, és a bakok. Ehhez kellett a rengeteg idő és nyomozás, hogy mi mivel passzol. Nekem az egyértelmű volt, hogy a váltóhoz a saját féltengelyeit használom, de melyik modellé passzol a Multipla kerékagyhoz. A 147-es külső csuklója cikkszámra azonos a Multiéval, a nyomtáv között 6mm a különbség, de a homokinetikus csuklók ennél jóval többet elbírnak.
A hátramenettel nincs különösebb teendő ugyan ott van mint az eredetinél, a különbség annyi, hogy az 5-el szemben van még egy 6. A váltókar útja hosszabb a kapcsolási irányokba is de lágyabb és pontosabb. A Multipla "kulisszája" kiadja, a kapcsolóbowdenek útját kellett megfelelően méretezni.
Mostanában, (kb. egy-két naponta) kiírja a gép, hogy a motorolaj szintje alacsony. Pedig az olaj szintje a maximumon van. Az olaj egy hónapja lett cserélve. Idáig nem írta ki. Mi lehet a gond? (Benzin/CNG-s)
Az a vicc, hogy nem kellett faragni! A komplett hajtáslánc ki lett cserélve a motor és a kerékagyak között. Az Alfa Romeo-ban (147,156,GT) vagy Lancia Lybra-ban az 1.9 JTD motorok több mint 200Nm-t adnak le gond nélkül. Nagyobb a lendkerék, a kuplung erősebb, izmosabb a váltó C530-as. A Multipla-ból ezt kispórólták pedig beleférne és a benzines Alfa váltót C510 kapta meg így lett a 200Nm a határ 105,110,115,120 lóerőnél is. A donor kiválasztásánál, az áttétel számítások után jött az ötlet, hogy a C530-as helyett lehetne az azonos paraméterekkel rendelkező C530.6 és autópályán 140-es tempónál 32001/min-nél kellemes lenne húzni egy hatodikat. Már tudom, hogy 100-nál se rossz. Ezt a váltót az 1.9 JTD 16V motorokhoz szerelték. Nekem szerencsém volt, donorból sikerült a legkeményebb Alfa 147-est kifogni 1.9JTDm több mint 300Nm-el erősített kuplunggal, ha ez nem bírja akkor semmi. Két évig csak agyaltam, keresgéltem a megoldást a felmerülő problémákra:
A fokozatok kapcsolási irányának megfordítása. Amikor a Multipla tolja a bowdent az Alfa húzza.Megoldva.
Sebesség jel átalakítása. Multipla hall jeladó a váltóban, Alfa ABS vezérlőtől kapja.Megoldás megvan, jelátalakító kivitelezése folyamatban, addig GPS. A többi apróság ezekhez képest nem nagy dolog, váltóbowdenek méretezése, turbócső áthelyezése stb. Nem titkos ez csak nagyon friss még a dolog.
De, ez egy Fiat Multipla 1.9 JTD 8v 115CV eredetileg, 4 éve saccra kb. 140LE 270Nm mivel teljesítménypadon sosem volt, de lehet kicsivel több is, mert az erősített kuplung csak 2 évig bírta (max.40000KM) benne. Ez volt a problémám vele, kb. 3 hete tesztelem eddig elégedett vagyok, a 6. fokozat csak a hab a tortán. A nagyobb kuplunghoz nagyobb váltó kellett nagyobb kuplungharanggal, az 5 és 6 sebességes váltó minden méretében megegyezik csak egy fogskerék párral több van benne.
Én egy egyszerű mezei senki vagyok, nekem jó hibát törölni. A töltőnyomás érzékelő adatait 1000+1 gebasz befolyásolhatja. A turbó értékeit nincs az a műszer ami pontosan méri, csak a manométer.
Én nem akarok vitatkozni te biztos jobban értesz hozzá, hibát keresni lehet vele kért és valós értékek összehasonlításával. Utána jön amit a szerelők is szoktak mondani, vagy egr, vagy turbó, vagy légtömegmérő, vagy dugulás, vagy lyukadás, esetleg érintkezési hiba, feszültségesés a kanócokon, sok mindent nem hagytam ki:)