Keresés

Részletes keresés

korpi41 Creative Commons License 2024.12.14 0 2 22457

És a fedezőjelzőket K vagy V betűvel és vágányszámmal jelölünk??? A jelzőnek csak a sorompóval van egyébként függése, vagy a váltóval is?

Előzmény: Fizolti (22456)
Fizolti Creative Commons License 2024.12.14 0 0 22456

Füzesgyarmaton Szeghalom felé van egyéni kijárati jelző mindkét fővágányon, azonban mindkettő két optikás

 

Azok fedezőjelzők a váltókon belül lévő sorompó miatt. 

Ugyanilyenek vannak Hortobágy Balmazújváros felőli végén (2 db) és Orosháza Székkutas felőli végén (3 db). 

Előzmény: korpi41 (22455)
korpi41 Creative Commons License 2024.12.14 0 0 22455

A 128-as vonalon Füzesgyarmat MOL ipvk. bejárati jelzője Füzesgyarmat felől négy optikás és sárga indikátoros. Tudja esetleg valaki, hogy mi ennek az oka?

 

Illetve Füzesgyarmaton Szeghalom felé van egyéni kijárati jelző mindkét fővágányon, azonban mindkettő két optikás, nem csak az átmenőn lévő. Ennek mi lehet az oka?

A. G. Creative Commons License 2024.12.12 -1 3 22454

A Vasúti VezetékVilág 2023/3-as száma PDF forámtumban ide kattintva elérhető!

 

TARTALOM

 

Gelányi Gyula független biztosítóberendezési szakértő
Csak egy szóra
Végiggondolta-e valaki, hogy… – azaz szubjektív válogatás az elmúlt évek néhány biztber projektjéből

 

Pálmai Ödön
20 éves a Vasúti Erősáramú Alapítvány

 

Bodnár Imre
Szikraköz-meghibásodásra visszavezethető üzemi tapasztalatok – esettanulmány

 

Füstös István
Vasúti balesetek elemzése és tanulságai V. (3. rész)
(Veszélyeztetések a Dominó 55 típusú biztosítóberendezés szándékosan szabálytalan kezelésével)

 

Nagy Viktóra
Csillebérc állomás VES rendszerű biztosítóberendezés belsőterének korszerűsítése

 

Unger Ádám
A MÁV Zrt. vontatási célú villamos alállomásainak elmúlt években történt fejlesztései

 

Pete Gábor
175 éves a magyar vasúti távközlés (1. rész)

 

Csuti Péter Rudolf
Intelligens vasúti jelzőoptikák a Püspökladány–Biharkeresztes vonal biztosítóberendezéseiben

 

Görög Béla–Kirilly Kálmán
A vasutas pillangóhatás, avagy minden mindennel összefügg a vasúti technológiában is

 

BEMUTATKOZIK…
Szabó István, a VASÚTVILL nyugalmazott ügyvezetője

A. G. Creative Commons License 2024.12.12 -1 2 22453

A Vasúti VezetékVilág 2023/2-es száma PDF forámtumban ide kattintva elérhető!

 

TARTALOM

 

Várhelyi Márton
Csak egy szóra

 

Vasúti VezetékVilág – Biztber Szakmai Nap

 

Balázs Ferenc–Kovács Balázs

A Nyugati pályaudvar audiovizuális utastájékoztató rendszerének fejlesztése

 

Kovács Ferenc
CAF járművek fokozatos bevezetése a BKV hálózatán

 

Ikker Péter
Sínpotenciál-mérés gyakorlati feltételei és az eredmények értékelése a hatályos villamos biztonsági szabvány szerint

 

Urvald Krisztián Gyula
Vontatási villamos energia mint pályavasúti szolgáltatás

 

Füstös István
Vasúti balesetek elemzése és tanulságai V. - Veszélyeztetések a Dominó 55 típusú biztosítóberendezés szabálytalan kezelésével

 

BEMUTATKOZIK…

Bodnár István, a MÁV Miskolci Területi Igazgatóságának nyugalmazott távközlési és biztosítóberendezési szakértője

 

ZoART / Szabó Zoltán Sándor festőművész, karikaturista alkotásai

 

A. G. Creative Commons License 2024.12.12 -1 2 22452

A Vasúti VezetékVilág 2023/1-es száma PDF forámtumban ide kattintva elérhető!

 

TARTALOM

 

Csak egy szóra…
Feldmann Márton, a Prolan Zrt. vasúti üzletág-igazgatója

 

Lantos Péter, Lövétei István, Dr. Majzik István
Biztonság (safety) az elektronikus rendszerek fejlesztésében – A Prolan Zrt. megoldása a PRORIS biztosítóberendezés fejlesztése során

 

Kökényesi Miklós
Felsővezetéki rendszerterv-projekt bemutatása

 

Stipkovits Máté
Érd – Érd alsó összekötő vágány – apró projekt összetett Siemens-megoldásokkal

 

Csoma András
„RÁZÓS DOLGOKRÓL”, Aktuális gondolatok a villamos vontatási rendszer tervezési, létesítési és üzemeltetési kérdéskörével kapcsolatban

 

Hájas Róbert Sándor
Előttem az utódom…

 

BEMUTATKOZIK…
Nemesvisi János, a Budapest – Nyugat Javító szakasz blokkmestere

Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.12.06 0 0 22451

Itt meg a LEU-kon meg a kábelen lehet így spórolni, főleg centralizált kiépítés esetén, azaz hogy a jelfogóban vannak a LEU-k.

Előzmény: kopaszsop (22448)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.12.06 0 0 22450

Ez egész jó ahhoz képest ami korábban volt, hogy a következő állomás bejárati jelzője léptetett csak vissza L1-be.

Előzmény: _Nyuszi (22447)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.12.06 0 2 22449

"aham, értem. csak az olvtárs nem ezt írta."

Azért írom, hogy hogy van. :)

Előzmény: kopaszsop (22448)
kopaszsop Creative Commons License 2024.12.06 -1 0 22448

aham, értem. csak az olvtárs nem ezt írta. azért értettem úgy, hogy akkor mindenhol, mert felénk nem spórolnak a balízokon. a loopon annál inkább, de azzal meg együtt lehet élni.

Előzmény: _Nyuszi (22447)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.12.03 0 2 22447

Igen, illetve nem.

Az átmenő fővágányokon és a megelőző fővágányokon van L1 kiépítve. És ha az átmenő és megelőző vágányok között másik fővágány is van, akkor az is, ez talán két további vágányt jelent a teljes vonalon.

Ha pl. Budaörs 10. vágányára jársz be, akkor a háttal álló kijárati jelző kiléptet L1-ből. Amikor indulsz, akkor a kijárati jelző még nem léptet be, csak előkészít vagy mit csinál, és majd a háttal álló bejárati jelző léptet be L1-be.

Előzmény: kopaszsop (22445)
lazar Creative Commons License 2024.12.02 0 1 22446

Ez hol található?

Előzmény: r1232 (22429)
kopaszsop Creative Commons License 2024.12.02 -1 0 22445

és minden főjelzőnél be/ki tud léptetni a rendszer?

Előzmény: r1232 (22444)
r1232 Creative Commons License 2024.12.02 -1 0 22444

Akkor úgy csinálta, ahogy ki van építve. Nincs minden vágányon kiépítve az L1 a többi állomáson sem, talán Komárom az egyetlen kivétel.

Előzmény: kopaszsop (22440)
kopaszsop Creative Commons License 2024.12.02 -1 0 22443

osztrák oldal papíron L1, de le van lőve ezer éve, mint azt tudjuk.

most reszelik át L2-re.

szóval pzb-ben jössz, hegyes bejárati előjelzőnél aktív a mágnes. jön a balíz alapján, hogy L0 következik, aztán bejárati jelzőnél is még aktív a mágnes, majd átdob L0-ba. és irány a rendező.

a személy felé nem tudom befelé, kifelé viszont rövid ideig L1 volt még ősszel, aztán szépen kidobott pzb-be ausztria felé. más kérdés, hogy nekünk semmi infónk nincsen, hogy ha L1-ben indulnánk, akkor mi a teendő. ugye SR-ben kéne indulni, de ahhoz meg írásbeli kell(ene).

Előzmény: _Nyuszi (22442)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.12.01 0 0 22442

Kiléptetett a határon és úgy jöttél be?

Előzmény: kopaszsop (22440)
kopaszsop Creative Commons License 2024.12.01 0 0 22441

L2-ben amúgysem lenne jelzőmeghaladás

Előzmény: király2644 (22437)
kopaszsop Creative Commons License 2024.12.01 0 1 22440

dehogy üzemel, most jártam be L0-val a rendezőbe oh felől :/

Előzmény: GaGe (22436)
aruzsi Creative Commons License 2024.12.01 0 0 22439

Ismét ...

De jó!!!

Kimle-Bruck között immár hányadszor? (bár odaát most sem megy ...)

Előzmény: GaGe (22436)
aruzsi Creative Commons License 2024.12.01 0 0 22438

De.

Kőbánya-Kispesttől...

Előzmény: király2644 (22437)
király2644 Creative Commons License 2024.12.01 0 0 22437

A mai Fradi jelzőmegahaladáshoz kapcsolódóan kérdeznem, hogy elvben az S36-nak nem kellett volna már L2-ben lennie?

GaGe Creative Commons License 2024.11.30 0 5 22436

Tegnap (11.19.) déltől Kelenföld - Hegyeshalom oh között üzemel a L1.

Előzmény: DTUHjldr5d4 (22433)
GaGe Creative Commons License 2024.11.04 0 1 22435

Valamikor Novemberben indul az 1-es vonalon végig.

Előzmény: DTUHjldr5d4 (22430)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.11.03 0 0 22434

Hirtelen nem találom az információm forrását (utasítás, jogszabály, miegyéb), hogy ütközőbak felé 40 km/h-nál nagyobb jelzéskép nem tervezhető, úgyhogy lehet hogy ez az állítás nem is igaz.

 

Előzmény: r1232 (22429)
DTUHjldr5d4 Creative Commons License 2024.10.29 0 0 22433

Köszönöm az infókat! Ha ETCS ügyben van/lesz bármi csepegtethető információ, akkor az szuper volna :) :)

Előzmény: Grgabácsi (22432)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.10.29 0 1 22432

Monor (kiz.) - Gyoma (bez.) közt jövő hónaptól fog indulni, egyelőre ott a sötétüzem zárult.

A Hitachi körzeteiről nem tudok nyilatkozni.

Előzmény: DTUHjldr5d4 (22430)
D F T Creative Commons License 2024.10.28 0 0 22431

A bejárati jelző és a bak ( bakot fejeződik jelző) között mennyi távolság?

Előzmény: r1232 (22429)
DTUHjldr5d4 Creative Commons License 2024.10.28 0 0 22430

Hogy állnak most az ETCS forgalomszabályozó próbaüzemek?

Előzmény: aruzsi (21537)
r1232 Creative Commons License 2024.10.26 0 0 22429

Csonkavágányra nem járhatsz be két sárgánál magasabb jelzésképpel

 

Dehogynem. Van rá élő példa, ahol 80-as jelzéssel jár be a vonat egy amúgy elég rövid csonka vágányra.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (22428)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.10.25 0 2 22428

Annak a nagysugarú kitérőnek az a sztorija, hogy a kreatív tervező akart volna még egy jelzőt a nagysugarú meg a csonkák közötti 40-es váltók közé.

 

Csonkavágányra nem járhatsz be két sárgánál magasabb jelzésképpel, és ezzel a huszárvágással a bejárati jelzőtől egy közbenső jelzőig jártál volna be, de asszem ezt kihúzták végül, mert nem fért be, jelzőhíd kellett volna, stb.

 

Az ívesített nagysugarúknál meg az a sztori, hogy hiába nagysugarú, az ívesítés miatt nem járható kitérőben a sugárhoz egyébként tartozó sebességgel mintha az egyenes állása tényleg egyenes lenne.

Előzmény: nazareth (22427)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!