Hasznos dolog, ellenkezőjét én sem állítottam, azonban sokan megtévesztő reklámok és a beszerelő műhelyek (direkt)téves tájékoztatása miatt szereltetik be, hogy milyen fasza, előre bemelegíti a motort. Aztán meg nyomja neki indulás után, mint a meleg motornak. Az egyik ismerősömet is tájékoztattam, hogy az olaj hője számít, azért egy ilyen hűtővíz melegítő használata mellett nem kéne 4 ezerig pörgetni a motort. Neki pl. a szaki mondta, hogy nyugodtan nyomja neki ettől függettlenül.
Bizony. Mondjuk olyat, hgoy egy konektordugó lógott ki az autó orrából régen sok IFA-n lehetett látni, az egy kicsit fapados változat volt, de manapság sokféle állófűtés lelehtő fel a piacon, leginkább az autó saját üzemanyagát használják és a valójában a motor hűtővizét melegítik fel. Azért az ilyen nagyon hasznos, még ha az olaj nem is melegszik át, de inditás után mégis csak gyorsabban melegszik mint ha semmi sem lenne. Tehát mindenképpen hasznos dolog.
Sok milliós luxus autókba sincs fűtő klíma. Erre a feladatra ott van az állófűtés, pl. időzítővel, 220 Voltos csatival. Beállítod, hogy indulás előtt kapcsoljon be x perccel, mire beülsz meleg az utastér. Sokan ajánlgatják ezeke motor (be)melegítésre is, de az valójában akkor éri az valódi üzemi hőfokot, ha az olaj is.
Elől a lökhárító alatt van hőfokmérő. Ha jól emlékszem azt mondták nekem a rendszám vagy a duda környékén... nem emlékszem pontosan, de az tuti, hogy ott elől valahol.
Igen vannak fűteni is tudó klímák, de nem az autóban, hanem otthon. Persze, bizonyára meg lehetne oldani az autóban is hogy tudjon fűteni a klíma, de gondolj már bele, miért lenne az jó. Azért beinditod a motort, ami egyébként néhány perc után már meleget nyom, hogy hajtsd vele a klímakompresszort, hogy fűtsön....ááááááá.... agyrém. Egy cseppet sem lenne pazarlás. Arról nem is beszélve, hogy mennyi műszaki megoldás kellene még a fűteni is tudó autóklímába, pl. leolvasztani a jeget az elpár-ról - vajon mennyivel nyomná meg az autó árát. Szóval nem akadtam ki, csak a kérdés felvetése e témában nagyfokú tájékozatlanságot jelez. De nem baj, mostmár ezt is tudod.
Ja és ha mégis én tévedek és valaki tud személyautóban működő hűtő-fűtő klímáról az mindenképpen szóljon.
Digit klímával mindegyik Ford így működik. Nekem manuál klímával fűt és -4 fok alatt nem lehet bekapcsolni. Annyira felesleges dolognak érzem a digit klímát, eddig még egyik autómban sem vettem hasznát, ezért is rendeltem manuálissal.
Már ne haragudj, de az olyan volt, mintha megkérdezted volna, hogy lehet-e az autóval repülni, aztán mikor kiderül, hogy nem, akkor azt mondanád, hogy többet vártál tőle.
Autóklímával nem lehet fűteni. 0 fok alatt ált. be sem engedi kapcsolni. Magasabb hőmérsékletnél, amig be lehet kapcoslni, legfeljebb páramentesítésre tudod használni.
Üdv! Nekem is nyöszörög, és üresen is. De legalább én tudom, hogy az enyémben mi nyöszörög. Ahogy mozog, feszül, csavarodik a kasztni az egyenetlen úton a hátsó ajtó jobban el tud mozdulni, és a gumiszigetelések nyöszörögnek. A C-oszlop előtt a felső részen már rendesen le is koptatta a festéket és a minap láttam, hogy már rozsdásodik is. Ha valaki beül hátra és a két ajtót húzza befelé akkor nem nyöszörög. Majd lehet, hogy lefényképezem aztán felrakom ide a jobb érthetőség kedvéért.
Olvastam valami hasomlót nem rég a fusion klubban is (lehet, te vagy az is).
Nekem is nyöszörög hátulról a kocsi, de rájöttem, hogy a kalaptartó melletti műanyag az... egyszer pakolás közben megmozgattam és ismerős volt a hang. De érdekekes, hogy csak melegben csinálja, +20 alatt már nem.
...nyöszörög, vagyis valami fura hangot ad a hátsó lengéscsillapító környékén, ha tele van az autó, vagy sok a csomag stb ... megnéztem, alulról, és szerintem a kézifék bowden adja ezt a zajt (ha mozgatom, nyöszörgő hanot hallok). Voltam a Ford szervízben, mondták, hogy nem az, ismerik a hibát, ki kell csavarni a lengéscsillapítónál valamit alulról, megolajozni és jó lesz. Meg is csinálták - kb egy hónapja volt. Azóta nem mentem nagyobb terhelés alatt. Ma öten voltunk a kocsiban, és ugyanúgy hallom ... ???
Ez viszont nem a kettős záz, ami opciós felszerelés, ha távirányítóval kétszer nyomsz a zárás gombra bereteszeli a zárat. Tehát ha üveget törnek, úgy sem tudja a raboló kinyitni belső kilinccsel az autót.
A vezető oldalán a kilincset megnyomod kifelé és bezáródik a központi zár. ( Figyeld meg mit csinál a kilincs ha távvezérlővel rázárod, azt kell tenned neked is)
Csak elég benyomni a gombot, nem kell a hőfokot feltekerni, ugyanis utóbbi csak a szellőzőkön érkező levegőt hőmérsékletét (illetve ha van légkondiét) szabályozza.