Ennek már ideje volt. Kertvárosban eleve nem értem mi indokolja az utcán parkolást, buszos útvonalakon meg különösen. A Schönig cukrászda környékén katasztrófa volt a sok értelmetlen vendég, akik elparkolták a járdát és akadályozták az amúgy is keskeny úton a buszt.
Ezt elpasszolom, nem tudom mi alapján döntöttek. Minap sétáltunk a Kodály-Rózsa stb. utcák környékén, ott is rengeteg utca lett egyirányúsítva, nem tudom már korábban-e v. mostanság, némelyekről tudom, hogy korábban. Hogy miért, és kinek jó ez, nem tudom, jó-e egyáltalán. Engem nem zavar, de elképzelem, hogy aki ott lakik, és körbe kell menjen adott esetben, hogy haza autózzon, biztosan nagy öröm lehet. Nem volt ott gond a kétirányúsággal sosem szerintem. Ha tehetem, én a városban nem autózom, gyalog és bringával sok minden rendesen elérhető. Tömegközlekedést meg kb. 35 éve nem használtam a városban, de a család sem :)
Néztem alább az új Almádi ill. Füredi úti kereszteződéseket, hát a Füredi szép :) Nekem kb. a kettő ugyanolyan (Füredi ugye 2x2 sáv) lehetne a forgalmát tekintve (egy kivezető út keresztezi a körgyűrűt), miért nem lehetett kb. egyformára tervezni őket, passz. Majd a gyakorlat lesz érdekes.
2021 januárjától a Kiskőrösi utca Szél utca és Pázmándi utca közötti szakaszán, valamint az Endrődi utca 33. és 57. közötti szakaszán megállási tilalom kerül bevezetésre.
Oda gondoltam, csak nincs semmi emlékem róla, nem hallottam eddig...
A térkép egy egyébként "volt vasúti őrház"-nak nevezi a bakterházat. Pár hete fotóztam még, tehát létezett, de erősen bontásra itéltenk látszott az épület. Korábban lakott volt, de már üresen, nyilászárók nélk állt.
"Ha nyáron nagy a forgalom (vasárnap todul mindenki haza) akkor is csak déli ipari park előtt lámpákat programozzák át"
Ebből jött le az, hogy szerinted ad hoc programozzák a lámpákat.
Az lehet, hogy nem tapasztalod a változtatásokat, én sem feltétlenül veszem észre ha a pék változtat a zsemle receptjén... ettől függetlenül tény: minden nap többször változik az összes jelzőlámpa programja.
A hozzászólásom melyik részéből következtetted ki, hogy szerintem úgy történik a lámpák állitása, hogy kinézének az ablakon és Béla vagy Józsi kimegy és átprogramozza a lámpát? _Ezt őszintén szeretném tudni.
Saját tapasztalatom alapján a füredi út-körgyűrű kereszteződés lámpás programjában lényeges változást nem észleltem sem télen, sem nyáron, sem hétvégén, sem hétközben, sem délelőtt, sem délután, sem este, sem ezek tetszőleges variációjában.
Ne tudd meg, hányan panaszolják 10 centi hóban is a kerékpárutak járhatóságát. Aztán az a szép, mikor ugyanezek megjelennek tavasszal reklamálni azért, mert a síkosság-mentesítő anyag elkoptatta a kerékpár gumiját és vegyen nekik újat az útfenntartó (nem túlzás, megtörtént).
Ezt a marhaságot honnan vetted? Úgy gondolod, hogy a jelzőlámpák állítása úgy megy, hogy kinéznek az ablakon: ehh sok a turista, menj már ki Béla és programozd át a lámpákat? Mindkét csomópont jelzőlámpás irányításának van téli/nyári, reggeli, napközben, esti stb... programja. Ezek között előre meghatározott sorrendben váltogatnak a lámpák. Szóval nem igaz, hogy csak az ipariparkét állítják, hanem napszakok és évszakok szerint folyamatosan változtatják mindkettőt.
Már leírtam máskor is: nem a 4 sávoson kell biciklivel közlekedni, hanem fel a terelőúton a Szentkirályi útra, el balra Veszprém felé, aztán le a terelőúton a Solidsteel mellett és már mehetsz is. Hogy nem ideális? Építkezés van, mindenki szív, autósok, gyalogosok, biciklisek egyaránt. Ez van, nincs jobb megoldás.
A lefelé irányuló terelőút hamarosan eléri végleges formáját, amikor is kétirányú közlekedésre alkalmas lesz. Onnantól megszűnik az irányok kettéválasztása és mindenki ezen fog közlekedni, fel is, le is.
Megálltál, megmérted majd egy perc alatt megállapítottad, hogy szar az, amit képzett, évtizedes tapasztalattal rendelkező szakemberek kialakítottak. Nem érzed, hogy ez így gáz? Persze nem a problémafelvetéssel van gond, hanem az öntelt arroganciával, amivel egyből ki is mondod az ítéletet olyasmiről, amihez ab ovo nulla szakmai ismeret áll rendelkezésedre.
azt én is észrevettem, hogy a lámpákon nem nagyon állítottak, pedig a helyzet enyhén szólva megváltozott.
Ha nyáron nagy a forgalom (vasárnap todul mindenki haza) akkor is csak déli ipari park előtt lámpákat programozzák át, hogy megfogja a körgyűrűre haladókat.
Akkor magamnak válaszolok: az utászok még ma is dolgoztak azon a lejövő úton, jó lenne, ha azon lenne kétirányű a forgalom!
A körgyűrűn a Füred felé balra kanyarodó sáv egész nap áll, alig halad (az egyenesen menő nem nagyon torlódott). Na mondom megmérem a lámpák ciklusidejét, tuti az az oka, hétköznap délben mi más is lenne. Bingó! A balra kanyarodó ciklusideje 20 sec, az egyenesé kb. 35 sec. Ez nem kerülne semmibe, állítani rajta. Persze minek! :(
Tudja valaki, hogy az Almádi úti új kereszteződés mikorra készül el? Leginkább a bringaút érdekelne.
A mostani terelés miatt kamionok (is) járnak a bringások által egy évet sem használt Szabadságpusztára vezető bringaút első pár száz méterén (és mint lent kitárgylva van, visszafelé nem használható bringával, marad a négysávos). Gondolom ez akkor is így lesz, ha majd a füredi kereszteződést csinálják, mert menekülő út akkor is kell. Vagy nem? Most aszfaltoztak valamit az Almádi felől lefelé menő ideiglenes (?) úton, de az mintha nem lenne kétirányú közlekedésre alkalmas? Elsőre én azt hittem, hogy az lesz kétsávos és akkor nem lesz autó forgalom a Sz.pusztai bringaúton. (csak messziről láttam a hétvégén, nem mentem rajta)
Legyen pozitív dolog is, a hulladékudvar munkatársai érdemelnek meg dícséretet, tök normális a kiszolgálás, eligazítás, gördülékeny minden, ha bármit kiviszel, eligazítanak, segítenek... És még rend is van, már amennyire egy ilyen helyen lehetséges. Sosem jártam ott, csak most párszor. Ilyen is van!
Hát, valamiből csökkenteni kell a profi menedzsment által eltapsolt másfél milliárdot... De hogy ez a jegyárak emelésével szemmel láthatóan csökkenne a deficit - abban némileg szkeptikus vagyok...
"A V-Busz Kft. brutális jegyáremelését hagyta jóvá Veszprém polgármestere. A jegyek és a kedvezményes bérletek ára mintegy 30 százalékkal emelkedik 2021. január 1-től. Van olyan jegytípus, amelynek az ára 50 százalékkal lesz magasabb az eddiginél"