Keresés

Részletes keresés

crossroad Creative Commons License 2020.12.27 0 0 9637

A hétköznapokban is kizárólag közhelyekben beszélsz, vagy csak most így karácsony környékén vetted elő a gyűjteményt? :) Akárhogy is, a"réginagybéjemvé" és "háromajtós audiA3" elhelyezése sem hinném, hogy akárcsak súrolná a közfeladat kategóriát. Persze mindegy is, nem a lakótelep volt az alaptéma.

 

Hadd próbálom megvilágítani az ügyet egy harmadik direkcióból is: ha egyirányúsítjuk az utcákat azért, mert egyesek annyi autót vettek amit már nem tudnak/akarnak elhelyezni a saját udvarukon, az kerülő (azaz többlet) utakkal jár mindenki számára, ezáltal plusz zajhatást jelent az ott lakóknak, többlet idő és üzemanyag felhasználást az arra járóknak és többlet környezetszennyezést mindenkinek. Valóban ez lenne a helyes irány? Ajánlom egyébként mindenkinek akit érdekel a téma, hogy sétáljon egyszer körbe azon a környéken és számolja meg hány udvaron lát autót parkolni és vesse össze azzal, hogy hány parkol a házak előtt az utcán...

Előzmény: menut (9635)
menut Creative Commons License 2020.12.27 -1 1 9636

Elég szépen lefagytak a város útjai, inkább visszafordultam a belső körgyűrűről, mert a Füredi útnál nemigen kapaszkodnak fel az autók valami biztonságosan... Ki is kellett szállnom, felsegiteni egy hölgyet, akkorát esett, h alig birta összeszedni magát. A 11-es busz nem tudta bevenni a a Paál L. utca alján a derékszögű kanyart, befordult a Kisfaludy utcába inkább :)

De, remélem, a közútkezelő iratott magáról dicsőség-jelentést a helyiújságba :)

menut Creative Commons License 2020.12.27 0 0 9635

Ebből látszik, h nem jársz lakótelepen, és fogalmad sincs a valóságról. Bizony, inkább a közösköltséget és a villanydijat nem fizeti a gyökér, de réginagybéjemvéje van, nőjének meg húszéves, háromajtós audiA3 jár a segge alá.

Előzmény: crossroad (9634)
crossroad Creative Commons License 2020.12.26 0 0 9634

Ja igen és a pórnép: itt nem a panel lakótelepi parkolasi helyzetről volt szó, ahol a pórnep lakik és ahol lakasonként fél parkolóhely van. Mint írtam az mas tészta... A pórnép problémájának feltüntetni a 2. és 3. autó elhelyezését legalábbis csúsztatás...

Előzmény: menut (9632)
crossroad Creative Commons License 2020.12.26 0 0 9633

Az én felfogásomban sok egyéb mellett közfeladat az utak fenntartása és fejlesztése. Közfeladat a közvilagítás üzemeltetése. Közfeladat a nehez anygi helyzetű csaladokból származó gyerekek iskolai étkeztetése. Viszont szerintem az foglal furcsán helyet a lovon, aki a 2-3 autóval rendelkező tehetős csaladok gépjárműelhelyezési problémáit közpénzen akarja megoldani. Ez az én értékrendem szerint sosem lesz közfeladat.

 

Kezelni kell a problémákat? Oldjuk meg mindenki 3. autójanak is a parkolását? Akkor megveszi a negyediket. Tudod egy idő után azért csak elfogy a hely, az egyirányúsított utcákból a másik irányt már nem veheted el, hogy ott is parkoljanak. A forgalomszabalyozasnak tankönyvi módszere a parkolókínálat szűkítése...

 

Szóval tény hogy megszaporodtak az autók, de én e két fenti oknál fogva nem gondolom, hogy a kertvárosias környezetben támogatni kellene a közterületi parkolást.

Előzmény: menut (9632)
menut Creative Commons License 2020.12.26 -1 0 9632

Miért ne forditsuk a közvagyont (egy részét) a pórnép problémáinak megoldására? nem érzed, hogy forditva ülsz a lovon?

Tény, hogy megszaporodott az autóállomány. Ez probléma. Többféle. Például parkoló. Kezelni kell a problémákat, még ha ez azzal is jár, hogy át kell lépni a hivatali gondolkodás eddigi árnyékát :)

 

parkolót nem épitesz. rendőr nem törődik a tilosban parkolókkal. Akkor mire használódik a közvagyon, e téren?

Előzmény: crossroad (9631)
crossroad Creative Commons License 2020.12.26 0 1 9631

OTÉK

 

"Nem a polgár van az önkormányzatért, hanem forditva." Ne haragudj, de ez egy tipikus demagóg maszlag. Miért a közvagyonból kellene megoldani a Te második vagy harmadik autód parkolását? Ha én úgy döntök, hogy holnap szeretnék egy zongorát, akkor jelentkezhetek nálad, hogy szállj be a nappalim kitágításának költségébe? Mert hogy felejtsük, hogy az Önkormányzat mi magunk vagyunk, az a pénz a mi pénzünk... és ha valaki kiteszi az útra az autóját, mert megvette és nem tudja hol tárolni, akkor mindannyiunk útján mindannyiunkat akadályoz.

Előzmény: menut (9630)
menut Creative Commons License 2020.12.26 0 0 9630

Ez melyik jogszabály?

 

Ez van, ilyen a népség. Sétáljon arra naponta egyszer egy zsernyák, oszt tegyen ki cédulákat. Ahogy máshol. Ha ebből értenek csak... Sajnos, kimondatlan parancs, h nálunk rendőr nem büntet szabálytalan parkolásért, mert az felizgatná feleslegesen az álompolgárt. Egyedül a sebességmérés, amit úgy-ahogy betartatnak a KRESZ-ből.

 

Nyilván, járni jár, csak nem jut mindenkinek. Ez rendben van, viszont a hatóságnak bizony illene követni a világ változásait, szabályozási szinten is. Ma már nem ritka a 2-3 autó/család, ehhez alkalmazkodni kell, átgondolni a meglévő lehetőségeket. Nem a polgár van az önkormányzatért, hanem forditva. Rossz hir, sajnos, de igy van.

Előzmény: crossroad (9629)
crossroad Creative Commons License 2020.12.26 0 0 9629

Lehet, hogy meglep, de a kertvárosban élők többet lobbiznak azért, hogy az utcán parkolhassanak az autóikkal mint a lakótelepiek, hogy parkolhassanak egyáltalán valahol. Valahogy az a furcsa felfogás terjedt el, hogy közfeladat megoldani az egyének második, harmadik stb autóit is. Igaz, hogy van jogszabályunk is rá, hogy az ingatlanhoz tartozó parkolási igényeket az ingatlanon belül kellene megoldani (és lehetne is, csak a gyep, bokor és kertitörpe jobban mutat az udvarban mint a család autói).

 

És akkor elértünk a Schönighez is... Ha ekkora gépjárműforgalommal jár az üzleti tevékenységük, akkor nekik kellene gondoskodni a parkolásról és nem a közterületeket, járda és útfelületeket kellene teleparkoltatni. Ami pedig a vendégeket illeti: eszembe nem jutna a járdán megállni azért, mert én cukrászdába megyek. Milyen jogon szivatnék vele másokat? Rendszeresen látom, hogy a cukrászda parkolója üres, közterületen meg tele minden autókkal, csak mert így kényelmesebb.

 

Ez a Nekem jár/majd a tanács megoldja mentalitás az, ami nem vezet sehova. A tanács meg, mivel szavazatokból él, megy az igények után ahelyett, hogy időnként élne a szabályozói eszközeivel, hogy hosszútávon gondolkodva alakítaná a város életét/szerkezetét. Mert ugye egyirányúsíthatom az utcákat azért, hogy az egyik sávból parkolósávot csináljak (bár ha valaki jobban utánanéz kiderül, hogy semmit sem lehet nyerni vele ezen a téren sem), hogy a lakosok leparkolhassák este a 2.,3., n. autójukat, de ezek az autók ugyanazokat az utakat és csomópontokat fogják használni napközben, amik kapacitása nem nő. A belvárosban, vagy a forgalomvonzó létesítményeknél ugyanúgy nem lesz több parkoló.

 

Szóval én úgy gondolom, hogy ha van egy üzletem, akkor annak terhei rám tartoznak, nincs jogom másokra terhelni őket. Ha pedig autót veszek, akkor megnézem, hogy elfér-e a telken vagy sem. (Az úszótelkes lakótelepek nyilván más kategória.) Mindkét esetben az én feladatom tisztázni, hogy az ingatlanom alkalmas-e arra, amire használni akarom. Ha nem tudja fogadni a vendégeket/autóimat, akkor vagy másik telekre helyezem át magam, vagy kisebb bizniszt csinálok/kevesebb autót veszek.

Előzmény: menut (9628)
menut Creative Commons License 2020.12.26 0 0 9628

Kertvárosban főleg a lakótelepiek (is) parkolnak. Meg ma már bőven egynél több autó tartozik minden ingatlanhoz.

 

A Schönig vendégei nem értelmetlenek, hanem vendégek, akik autóval érkeztek, és valahol parkolnának. Hála Istennnek, jóval több a vendég, mint a Schönig parkolója.

A busz- és gyalogosforgalmat kétségtelenül akadályozzák az ott parkoló autók.

Már csak az a kérdés, hányszor fognak ott büntetni a rendőrök a tilosban parkolásért. Mert úgy alapból nem foglalkoznak ezzel a szerintük apró és jelentéktelen KRESZ-előirással.

Előzmény: crossroad (9627)
crossroad Creative Commons License 2020.12.26 0 1 9627

Ennek már ideje volt. Kertvárosban eleve nem értem mi indokolja az utcán parkolást, buszos útvonalakon meg különösen. A Schönig cukrászda környékén katasztrófa volt a sok értelmetlen vendég, akik elparkolták a járdát és akadályozták az amúgy is keskeny úton a buszt.

Előzmény: menut (9625)
Veszpremi Creative Commons License 2020.12.25 0 0 9626

Ezt elpasszolom, nem tudom mi alapján döntöttek. Minap sétáltunk a Kodály-Rózsa stb. utcák környékén, ott is rengeteg utca lett egyirányúsítva, nem tudom már korábban-e v. mostanság, némelyekről tudom, hogy korábban. Hogy miért, és kinek jó ez, nem tudom, jó-e egyáltalán. Engem nem zavar, de elképzelem, hogy aki ott lakik, és körbe kell menjen adott esetben, hogy haza autózzon, biztosan nagy öröm lehet. Nem volt ott gond a kétirányúsággal sosem szerintem. Ha tehetem, én a városban nem autózom, gyalog és bringával sok minden rendesen elérhető. Tömegközlekedést meg kb. 35 éve nem használtam a városban, de a család sem :)

Néztem alább az új Almádi ill. Füredi úti kereszteződéseket, hát a Füredi szép :) Nekem kb. a kettő ugyanolyan (Füredi ugye 2x2 sáv) lehetne a forgalmát tekintve (egy kivezető út keresztezi a körgyűrűt), miért nem lehetett kb. egyformára tervezni őket, passz. Majd a gyakorlat lesz érdekes.

Előzmény: menut (9625)
menut Creative Commons License 2020.12.24 0 0 9625

 

2021 januárjától a Kiskőrösi utca Szél utca és Pázmándi utca közötti szakaszán, valamint az Endrődi utca 33. és 57. közötti szakaszán megállási tilalom kerül bevezetésre.

 

http://veszpremhirei.hu/2020/12/23/az-egyiranyusitasok-utan-most-megallasi-tilalom-veszpremben-ujabb-forgalmirend-valtozas/?fbclid=IwAR331rA-nKJ2Do6mQR9w23GWzTxYbs5ug7pZtQOBF3eR110k1-IaWDNogtA

vtmgq8 Creative Commons License 2020.12.23 0 0 9624

A waze ma már azon is akart hozni. Egy kicsit hamar lett rajta. Ez legkorabban a 22-es valsztasra lesz kész.

Előzmény: r.tonyo4 (9619)
menut Creative Commons License 2020.12.23 0 0 9623

Oda gondoltam, csak nincs semmi emlékem róla, nem hallottam eddig...

A térkép egy egyébként "volt vasúti őrház"-nak nevezi a bakterházat. Pár hete fotóztam még, tehát létezett, de erősen bontásra itéltenk látszott az épület. Korábban lakott volt, de már üresen, nyilászárók nélk állt.

Előzmény: crossroad (9622)
crossroad Creative Commons License 2020.12.23 0 0 9622

Kb ott ahol írja... a volt vasúti őrház fölötti (É-K) területen.

Előzmény: menut (9621)
menut Creative Commons License 2020.12.22 0 0 9621

Huh, remélem, élőben egyértelműbb lesz... A Füredi úti elég káosz lett.... nekem...

 

Az Almádi úton, a Merci behajtójánál a buszmegállót Téglagyári megállónak nevezi. Hol volt itt a téglagyár?

Előzmény: r.tonyo4 (9620)
r.tonyo4 Creative Commons License 2020.12.22 0 0 9620
Előzmény: r.tonyo4 (9619)
r.tonyo4 Creative Commons License 2020.12.22 0 0 9619

az OpenstreetMap-on valaki megcsinálta a leendő veszprémi csomópontokat

 

Almádi út és Füredi út

 

 

 

8-as

r.tonyo4 Creative Commons License 2020.12.22 0 0 9618

a teljes nyári időszak, vasárnap délutáni forgalomra gondoltam. Szóval ha van is ilyen lámpaprogram, sokat nem lehet belőle észlelni

Előzmény: crossroad (9617)
crossroad Creative Commons License 2020.12.22 0 0 9617

"Ha nyáron nagy a forgalom (vasárnap todul mindenki haza) akkor is csak déli ipari park előtt lámpákat programozzák át"

Ebből jött le az, hogy szerinted ad hoc programozzák a lámpákat.

 

Az lehet, hogy nem tapasztalod a változtatásokat, én sem feltétlenül veszem észre ha a pék változtat a zsemle receptjén... ettől függetlenül tény: minden nap többször változik az összes jelzőlámpa programja.

Előzmény: r.tonyo4 (9616)
r.tonyo4 Creative Commons License 2020.12.22 -1 1 9616

A hozzászólásom melyik részéből következtetted ki, hogy szerintem úgy történik a lámpák állitása, hogy kinézének az ablakon és Béla vagy Józsi kimegy és átprogramozza a lámpát? _Ezt őszintén szeretném tudni.

 

Saját tapasztalatom alapján a füredi út-körgyűrű kereszteződés lámpás programjában lényeges változást nem észleltem sem télen, sem nyáron, sem hétvégén, sem hétközben, sem délelőtt, sem délután, sem este, sem ezek tetszőleges variációjában. 

 

Előzmény: crossroad (9614)
crossroad Creative Commons License 2020.12.22 -1 1 9615

Ne tudd meg, hányan panaszolják 10 centi hóban is a kerékpárutak járhatóságát. Aztán az a szép, mikor ugyanezek megjelennek tavasszal reklamálni azért, mert a síkosság-mentesítő anyag elkoptatta a kerékpár gumiját és vegyen nekik újat az útfenntartó (nem túlzás, megtörtént).

Előzmény: menut (9611)
crossroad Creative Commons License 2020.12.22 -1 1 9614

Ezt a marhaságot honnan vetted? Úgy gondolod, hogy a jelzőlámpák állítása úgy megy, hogy kinéznek az ablakon: ehh sok a turista, menj már ki Béla és programozd át a lámpákat? Mindkét csomópont jelzőlámpás irányításának van téli/nyári, reggeli, napközben, esti stb... programja. Ezek között előre meghatározott sorrendben váltogatnak a lámpák. Szóval nem igaz, hogy csak az ipariparkét állítják, hanem napszakok és évszakok szerint folyamatosan változtatják mindkettőt.

Előzmény: r.tonyo4 (9610)
crossroad Creative Commons License 2020.12.22 -1 1 9613

Már leírtam máskor is: nem a 4 sávoson kell biciklivel közlekedni, hanem fel a terelőúton a Szentkirályi útra, el balra Veszprém felé, aztán le a terelőúton a Solidsteel mellett és már mehetsz is. Hogy nem ideális? Építkezés van, mindenki szív, autósok, gyalogosok, biciklisek egyaránt. Ez van, nincs jobb megoldás.

 

A lefelé irányuló terelőút hamarosan eléri végleges formáját, amikor is kétirányú közlekedésre alkalmas lesz. Onnantól megszűnik az irányok kettéválasztása és mindenki ezen fog közlekedni, fel is, le is.

 

Megálltál, megmérted majd egy perc alatt megállapítottad, hogy szar az, amit képzett, évtizedes tapasztalattal rendelkező szakemberek kialakítottak. Nem érzed, hogy ez így gáz? Persze nem a problémafelvetéssel van gond, hanem az öntelt arroganciával, amivel egyből ki is mondod az ítéletet olyasmiről, amihez ab ovo nulla szakmai ismeret áll rendelkezésedre.

Előzmény: Veszpremi (9609)
Veszpremi Creative Commons License 2020.12.17 0 0 9612

Mindenkinek másak a prioritásai. Nekem fontos most is, itt nem reszletezem miért, magánügy.

Előzmény: menut (9611)
menut Creative Commons License 2020.12.16 -2 0 9611

Decemberben nem kardinális probléma egy bicikliút járhatósága. Nincs az első tiz között. Aki annyira akar biciklizni, menjen másfelé, mehet másfelé.

Előzmény: Veszpremi (9608)
r.tonyo4 Creative Commons License 2020.12.16 0 1 9610

azt én is észrevettem, hogy a lámpákon nem nagyon állítottak, pedig a helyzet enyhén szólva megváltozott.

Ha nyáron nagy a forgalom (vasárnap todul mindenki haza) akkor is csak déli ipari park előtt lámpákat programozzák át, hogy megfogja a körgyűrűre haladókat.

Előzmény: Veszpremi (9609)
Veszpremi Creative Commons License 2020.12.16 0 2 9609

Akkor magamnak válaszolok: az utászok még ma is dolgoztak azon a lejövő úton, jó lenne, ha azon lenne kétirányű a forgalom!

A körgyűrűn a Füred felé balra kanyarodó sáv egész nap áll, alig halad (az egyenesen menő nem nagyon torlódott). Na mondom megmérem a lámpák ciklusidejét, tuti az az oka, hétköznap délben mi más is lenne. Bingó! A balra kanyarodó ciklusideje 20 sec, az egyenesé kb. 35 sec. Ez nem kerülne semmibe, állítani rajta. Persze minek! :(

Előzmény: Veszpremi (9608)
Veszpremi Creative Commons License 2020.12.07 0 1 9608

Tudja valaki, hogy az Almádi úti új kereszteződés mikorra készül el? Leginkább a bringaút érdekelne.

A mostani terelés miatt kamionok (is) járnak a bringások által egy évet sem használt Szabadságpusztára vezető bringaút első pár száz méterén (és mint lent kitárgylva van, visszafelé nem használható bringával, marad a négysávos). Gondolom ez akkor is így lesz, ha majd a füredi kereszteződést csinálják, mert menekülő út akkor is kell. Vagy nem? Most aszfaltoztak valamit az Almádi felől lefelé menő ideiglenes (?) úton, de az mintha nem lenne kétirányú közlekedésre alkalmas? Elsőre én azt hittem, hogy az lesz kétsávos és akkor nem lesz autó forgalom a Sz.pusztai bringaúton. (csak messziről láttam a hétvégén, nem mentem rajta)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!