Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.10.15 0 0 1044
:-O
Előzmény: Balázs1 (1043)
Balázs1 Creative Commons License 2008.10.15 0 0 1043
Igen, éppen a magaspart miatt tartják indokoltnak az új nyomvonalat... Az általad leírtak persze igazak...

Amúgy a híd 582,5 méter hosszú, 29 nyílású lesz, némelyik pillér 9 méternél is magasabb; először peron nélkül, majd később kialakítanak egy 300 méteres peront. (Fűtött betonos kerekesszék-rámpa, stb.) A peron egyben gyaloghíd is a 72-es főút felett.

Először a dízelvontatás esedékes, a későbbi villamosításkor félkör alakú, alagútra hasonlító felsővezeték-tartók lesznek kialakítva.

Cél: "A Balatont a fővárosból az eddigieknél rövidebb utazási idő alatt el lehessen érni." Egy másik idézet az előadásból: "A szakasz kiváltaná az állandó veszélynek kitett Balatonkenese környéki, megcsúszásra hajlamos löszfalban vezetett vasutat."

És a fő poén: a hölgytől kérdezték, mennyire reális a terv és egy megvalósításra vonatkozó évszámot kértek; a válasz 2010!
Előzmény: HG. (1042)
HG. Creative Commons License 2008.10.15 0 0 1042
Sv-Fűzfő 44 km a 29-esen.

Sv-Hajmáskér 37 km a 20-ason.
Kb. 12 km lesz a Hajmáskér-Fűzfő, tehát összesen 49.

Ha végig 120-szal söpör a vonat az új útvonalon (amit amúgy kizártnak tartok) akkor 25 perc Sv - Fűzfő.

Ha a sebesség Battyánig 100, onnan meg 80 a régi nyomvonalon, akkor az 32 perc.

Teoretikus elvi maximum 7 percért ekkora balhé?
Amit egy elvert kereszt lenulláz?
Ráadásul nagyobb vontatási ktg a több km és nagyobb sebesség miatt?
Vagy a nagyobb terhelésre méretezett pálya ennyire számít a Csörgő+ 4-10 kocsinak?

All in all,
csak a magaspart teljes leomlása és haználhatatlanná válása indokolhatja az új nyomvonalat, de akkor is meg kéne első körben vizsgálni a nidsz által berakott Csajág - Kenese átkötést.
Illetve azt, hogy mennyi pénzből lehetne végleg helyre tenni a magaspartot (mindent lehet, csak legfeljebb nagyon-nagyon sok pénz...)
Előzmény: Balázs1 (1035)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.15 0 0 1041
Kíványcsi lennék mit szólnának ha kihúznák a drótot és kapnának pár jól megtermett szilit, mint pl. a 1221 vagy 2360...:D asszem mégjobban húznák a szájuk:D
Előzmény: Törölt nick (1038)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.15 0 0 1040
Ha a MÁV-on múlik akkor sohasem. :)
Előzmény: M62-255 (1037)
M62-255 Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1039

Nagy füst és zaj ??? :-))  Hát a remotokkal már ezek  nincsenek, bár a Szergej füstöt aláírom de az már meg nem aktuális...

 

Hang: komolytalan kifogás..

Előzmény: Törölt nick (1038)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1038
Ha jól tudom egyes helyeken már fellázadtak a nyaralók és az ottlakók, hogy ők drótot akarnak, mert zavarja őket a nagy füst és a zaj! Egyébként ők azok akik SOHA A BÜDÖS ÉLETBEN NEM használlták a vonatot...
Előzmény: M62-255 (1037)
M62-255 Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1037
Remélem SOHA nem lesz villamosítva a 29.-es.....
Előzmény: Balázs1 (1035)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1036
pffff...
Itt is lesz viadukt?
Amúgy a 20-as vonal korszerüsítéséről még szó nincsen ha jól tudom...
Előzmény: Balázs1 (1035)
Balázs1 Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1035
Én részt vettem az idei Hídmérnöki Konferencián, és ott az Ecsedi Éva egy nagyon jó előadást tartott az új szakasz bekapcsolásáról Balatonfűzfőn. Eszerint az új megálló egy hídon lenne kialakítva a 710-es út két körforgalma között, de azok felett. A tanulmány szerint a három településrész néhány év alatt összeér, mert a gyártelep már nem bocsát ki annyi füstöt (!) és itt egy új központ létesül. E fölött lesz az új megálló.
A kiágazás azért Hajmáskér és nem más (pl.: Csajág), mert a 20-as vonal korszerűsítése után a menetidő erre lesz a legrövidebb, illetve a teherbírása is nagyobb lesz a jövőben.
Előzmény: Törölt nick (1031)
Hornyi88 Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1034
9744 egyik forró nyári napon indul Zánkáról Tapolcára:


Nohabf Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1033
Alattam már biztosan,majdnem ráment a bokám.
Előzmény: Törölt nick (1025)
Nohabf Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1032
Így van.
Előzmény: M62-238 (1024)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1031

Nem rossz ötlet...

Amúgy villanyosításról is volt szó. Pl. Almádiban többször voltak kinn megnézni, hogy hova mehetnének az oszlopok...

Az új Hajmáskér felöli részről van valakinek valami részletesebb leírása?
Ha arra mennének a vonatok, akkor is Sv-on maradna a gépcsere szvsz.

Előzmény: nidsz (1029)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1030
Egyébként nem értem, hogy a vágányzári értesítőn (pl. ami ki van ragasztva Sv állomáson) hogy merik szájukra venni a Csajág-Lepsény - Bkenese, illetve a Bkenese - Csajág-Lepsény kifejezést... Hogy jön ide a megölt Lepsény-Veszprém vonal???
nidsz Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1029
tudom hogy most a Hajmáskér-Balatonfűzfő átkötés dolog az aktuális, de szerintem van egy másik megvalósítható megoldás is: azt hiszem egy másik topikban már bemutattam, szóval Csajág és Balatonkenese között egyenesen levágni!!Ez annyit jelentene, hogy Csajág kapna egy új megállót a fénysorompók közötti részen, aztán onnan a pálya nem kanyarodna tovább balra ívben a jelenlegi állomás felé, hanem egyenesen át a réten, és valahol ott érné el a jelenlegi pályát, ahol Papkeszi felé a közút elágazik.


nem tudom hogy készült-e már megvalósíthatósági tanulmány, de szerintem nem kerülne többe, mint a másik terv, ráadásul megmaradna Balatonkenesén is a vasút.
Előzmény: HG. (1020)
Balázs1 Creative Commons License 2008.10.13 0 0 1028
Igen, sajnos otthon hervadozik az internet. De a 29-en a múlt héten többször voltam, így néhány hír: csütörtökön a reggeli Batsányi több, mint 100 perccel érhetett Balatonfüredre, ugyanis én ekkor mentem el. A személy Csajágról +5-tel jött és ment. Este mindkét IC késett, a Batsányi +10, a Tihany +15 késéssel érkezett Füredre. Másnap reggel is voltak zűrök, talán Sv volt az oka...
Előzmény: Törölt nick (1027)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.13 0 0 1027
Magát milyen rég láttam erre fele! :-)
Előzmény: Balázs1 (1026)
Balázs1 Creative Commons License 2008.10.13 0 0 1026
Sziasztok!
A ma esti Bp. - Tapolca gyorsot (nincs nálam a menetrend, így számot nem tudok írni) a 2143-as Csörgő vitte! (Fél nyolc után haladt át Sv-Reptéren.)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.13 0 0 1025
Lehet csinállnak deszkát mint KLF-en...
Csak sajnos volt már rá pl. hoyg beszakadt egy topiktárs alatt.. :-s
Előzmény: M62-238 (1024)
M62-238 Creative Commons License 2008.10.13 0 0 1024
A susnyás landolás csak addig tűnik hülye viccnek,amíg valaki meg-nem sérül,volt már rá példa.A vádlottak padja lehet elég keményfából is és ott nem szoktak viccelődni.
Előzmény: Nohabf (1022)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.13 0 0 1023
Ismerjük a dolgot nem? 175 m szép utána + 100 m murva :D
Előzmény: Nohabf (1022)
Nohabf Creative Commons License 2008.10.13 0 0 1022

Lehet majd megint kisakkozni hogy hová férjen el a 11-12 kocsis szerelvény.

Sebaj az utas már hozzászokott a susnyásban landoláshoz.

Előzmény: M62-238 (1021)
M62-238 Creative Commons License 2008.10.13 0 0 1021
Gratulálok! 175m hosszú új peron,remélem ezekután nem lesz 7 kocsinál nagyobb vonat,mert akkor gondolni kellene arra is,hogy az egész vonat peronon legyen,vagy ez senkit sem érdekel?
Előzmény: Törölt nick (1014)
HG. Creative Commons License 2008.10.12 0 0 1020
Megtettem, de ott sajnos Bp-től számozódik, és csak km van :-)

Mondjuk sejtettem, hogy a magaspart van a dologban, évről évre kell ott kapirgálni, lehet, hogy egyszer tényleg használhatatlanná válik, és muszáj lesz Hajmáskér felől közelíteni...?
Előzmény: Törölt nick (1018)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 1019
Nos a peronépítés Balatonakarattyán lesz.

A vágányátépítés pedig, Akarattya és Balatonkenese-Üdülőtelep között.

(Ha jól néztem)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 1018
Csapd fel a menetrendet drága testvérem! :D
Előzmény: HG. (1017)
HG. Creative Commons License 2008.10.12 0 0 1017
Köszi,
de ezek a szelvényszámok pontosan melyik szakaszt / megállóközt takarják?
Előzmény: Törölt nick (1014)
Nohabf Creative Commons License 2008.10.12 0 0 1016
Köszi az infókat!
Előzmény: Törölt nick (1014)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 1015
És a kedves hermafroditák!

Egy topiktárs kérése volt! :D
Előzmény: Törölt nick (1014)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!