Mint írtam, az enyémmel konkrétan semmi gond nem volt még, de mástól sem olvastam dízel-típushibáról.
A már említett generátor mellett az újabbaknál a részecskeszűrő szokott gondot okozni, de ez típusfüggetlen dolog, csakúgy mint az EGR koszolódása.
A generátor-csere nekem 12 vagy 13 ezer forintomba volt, ezzel nem is érdemes foglalkozni ha rossz. Kicserélni mondjuk közepesen macerás, mert ha a gyári van még fent akkor a kipufogócsonk mellett a kormányművet tartó két csavart is ki kell hozzá venni, de az ember úgyis csinál egy nagy szíj-görgő-vízpumpa-olaj-folyadék stb. cserét amikor autót vesz (hacsak nem 100%-osan biztos a forrás), eközben már nem nagy plusz. (akna/csápos kötelező! anélkül eléggé szívás)
Amire figyelni kell az inkább a rozsda a futóműben. Bölcső, lengőkar, hátsó híd mind hajlamos porrá mállani főként az osztrákoknál. Az enyémen is csereérett, de még nem szántam rá magam...
Nekem ennyi jut eszembe, a többiek majd mondják a többit.
Miért is problémàs a cngs motor? Ha rendesen, gyári leirás szerint szervizelik, örök élet meg egynap. Az, hogy 300.000 kilometernél még eredeti lambdaszonda van benne, meg gyertyakábel, és cng szelep, az nem a motor hibája. És amikor rá kellene költeni hogy kicsit hasonlítson a gyári állapotra 2, 3, több százezer forintot, nem értik, megy az így is. Viszont itthon is, megveszik sokan a bontószökevény roncsokat, (tisztelet a kivételnek) hogy miért az más kérdés, és várják a csodát.
Ez a JTD motor eléggé problémamentes, ellentétben a cng-vel. A benzin középút, de annál is számolni kell az erős motorhanggal (rövid váltó) és a nagy fogyasztással.
Szerintem a csapatban én lehetek a fogyasztásrekorder, nálam a dízel stabilan 5 alatt eszik. A benzinesek ennek közel a dupláját is elkérhetik. Állítólag.
A motorhang is egészen jól van szigetelve, 70 fölött zárt ablakkal már nem is hallható. (pedig nagyon szeretem a krákogását!!!)
(ámbár ettől egy városban vagy autópályán használt dízel is többet fog kérni)
Mondjuk az enyém eléggé keveset futott, csak most lépte át a 300-at, de eddig mindössze egy generátort fogyasztott el a 27ekm alatt (már így vettem) - ez típushiba. Amit betettem már sokkal masszívabbnak tűnik, remélem nem lesz vele gond.
van probléma bőven. kanyarban terheleskor nagyon kopog a feltengely. kereket levéve megforgatva a valto oldalinál van lógása es kottyan is. hogy kell azt cserelni? siman leveszem a csavarokat es ennyi mehet bele az uj vagy. valtót le kell venni es mókolni abban is?
Sziasztok, okozhatja a "motorhiba" lámpa világítását rossz izzítógyertya? Arról tudom, hogy biztosan rossz.Viszont nem jutok szerelőhöz a jelenséggel,mert,ha mennék,olyankor nem világít.
nekem is felül szakadt el ahol a fem ház van es csatlakozikba tuzfalhoz. a masikra egy kengyel kellene es lehet visszatennem azt.valaki gyartott itt olyat fémből többeknek. 262ezer van a kocsiban ugy latszik kezdodnek a bajok.
Fele annyiba kerül mint a másik, de nem jó. Vegyél 1et, de csináltass újat a szakadt részeintek felhasználásával vastagabb bowdenből, én is ezt tervezem, ha kész visszacserélem és utána csak tartaléknak használom ezt.
Ez volt a legnehezebb, mert mindig a legfőbb szabályba ütköztünk, ami az volt, hogy nem faragunk, nem alakítunk át úgy semmit, hogy egyszerűen visszaállítható ne legyen. A gond, hogy a devandertől nem fér el a kuplungfőhenger a tűzfalon, a bowden is egy kis csővel kanyarodik be alá. A megoldás: a bowdennel húzunk egy mechanikus áttételt ami nyomja a kuplungfőhengert. Külön folyadéktartály, becsövezés, áttétel méretezése, elhelyezése, legyártása. Itt fogytam pár kilót és lett egy-két ősz hajszál. :) Nem kemény olyan pont mint egy hidraulikus kuplung egy Alfa-n. A mechanika golyóscsapágyakon fordul.
Köszi. A gyári bekötésű tempomatra is azt mondta mindenki, hogy nem lehet, azután kiderült, hogy mégis, és nem is annyira bonyolult megoldani. Én elég nehezen szoktam feladni ezeket a dolgokat szakmai ártalom. A költségeket nincs értelme említeni, mert magam terveztem meg, baráti segítséggel kiviteleztük, a donort bontós barátom intézte a kért paraméterekkel, az új alkatrészeken a kedvezmények kedvezménye, szóval közel vagyok a tűzhöz.
Igen ki lett cserélve a lendkerék, a kuplung, a váltó, a féltengelyek, a jobb o. féltengelycsapágy konzol, és a bakok. Ehhez kellett a rengeteg idő és nyomozás, hogy mi mivel passzol. Nekem az egyértelmű volt, hogy a váltóhoz a saját féltengelyeit használom, de melyik modellé passzol a Multipla kerékagyhoz. A 147-es külső csuklója cikkszámra azonos a Multiéval, a nyomtáv között 6mm a különbség, de a homokinetikus csuklók ennél jóval többet elbírnak.
A hátramenettel nincs különösebb teendő ugyan ott van mint az eredetinél, a különbség annyi, hogy az 5-el szemben van még egy 6. A váltókar útja hosszabb a kapcsolási irányokba is de lágyabb és pontosabb. A Multipla "kulisszája" kiadja, a kapcsolóbowdenek útját kellett megfelelően méretezni.
Mostanában, (kb. egy-két naponta) kiírja a gép, hogy a motorolaj szintje alacsony. Pedig az olaj szintje a maximumon van. Az olaj egy hónapja lett cserélve. Idáig nem írta ki. Mi lehet a gond? (Benzin/CNG-s)