Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jmos Creative Commons License 2015.07.22 0 0 44217

Mint írtam, az enyémmel konkrétan semmi gond nem volt még, de mástól sem olvastam dízel-típushibáról.

A már említett generátor mellett az újabbaknál a részecskeszűrő szokott gondot okozni, de ez típusfüggetlen dolog, csakúgy mint az EGR koszolódása.

A generátor-csere nekem 12 vagy 13 ezer forintomba volt, ezzel nem is érdemes foglalkozni ha rossz. Kicserélni mondjuk közepesen macerás, mert ha a gyári van még fent akkor a kipufogócsonk mellett a kormányművet tartó két csavart is ki kell hozzá venni, de az ember úgyis csinál egy nagy szíj-görgő-vízpumpa-olaj-folyadék stb. cserét amikor autót vesz (hacsak nem 100%-osan biztos a forrás), eközben már nem nagy plusz. (akna/csápos kötelező! anélkül eléggé szívás)

 

Amire figyelni kell az inkább a rozsda a futóműben. Bölcső, lengőkar, hátsó híd mind hajlamos porrá mállani főként az osztrákoknál. Az enyémen is csereérett, de még nem szántam rá magam...

 

Nekem ennyi jut eszembe, a többiek majd mondják a többit.

Előzmény: MrDredd (44216)
MrDredd Creative Commons License 2015.07.22 0 0 44216

Mire érdemes odafigyelni egy dízel Multinál?Ami kifejezetten típusbetegség?

Előzmény: jmos (44211)
babarucu Creative Commons License 2015.07.21 0 0 44215

Szerintem nem, nekem villog évek óta, talán már egyik izzító se jó

Előzmény: Hermann74 (44203)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.21 0 0 44214

Miért is problémàs a cngs motor? Ha rendesen, gyári leirás szerint szervizelik, örök élet meg egynap. Az, hogy  300.000 kilometernél még eredeti lambdaszonda van benne, meg gyertyakábel, és cng szelep, az nem a motor hibája. És amikor rá kellene költeni hogy kicsit hasonlítson a gyári állapotra 2, 3, több százezer forintot, nem értik, megy az így is. Viszont itthon is, megveszik sokan a bontószökevény roncsokat, (tisztelet a kivételnek) hogy miért az más kérdés, és várják a csodát. 

Előzmény: jmos (44211)
ritchie02 Creative Commons License 2015.07.21 0 0 44213

Köszi! A /40-es kb. annyival kisebb mint amennyivel nagyobb az /50-es a 215/45-től. Pont ugyanilyen felnim van. Próba szerencse, kipróbálom.

Előzmény: wolfati1 (44212)
wolfati1 Creative Commons License 2015.07.21 0 0 44212

Szia! Nekem 205/45 R17 van de az angol Multipla klub oldalán azt olvastam simán befér az /50 is

Előzmény: ritchie02 (44210)
jmos Creative Commons License 2015.07.21 0 1 44211

Ha visszaolvasol sokszor le van írva, hogy dízel.

Ez a JTD motor eléggé problémamentes, ellentétben a cng-vel. A benzin középút, de annál is számolni kell az erős motorhanggal (rövid váltó) és a nagy fogyasztással.

Szerintem a csapatban én lehetek a fogyasztásrekorder, nálam a dízel stabilan 5 alatt eszik. A benzinesek ennek közel a dupláját is elkérhetik. Állítólag.

A motorhang is egészen jól van szigetelve, 70 fölött zárt ablakkal már nem is hallható. (pedig nagyon szeretem a krákogását!!!)

 

(ámbár ettől egy városban vagy autópályán használt dízel is többet fog kérni)

(fogyasztásra link: http://www.spritmonitor.de/en/detail/647542.html)

 

Mondjuk az enyém eléggé keveset futott, csak most lépte át a 300-at, de eddig mindössze egy generátort fogyasztott el a 27ekm alatt (már így vettem) - ez típushiba. Amit betettem már sokkal masszívabbnak tűnik, remélem nem lesz vele gond.

Előzmény: MrDredd (44204)
ritchie02 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44210

Sziasztok! Valaki gurul  205/50R17-es gumin? 215/45 van most fent 7"-os ET 31.5-ös gyári alufelniken, de elkoptak és ezzel a mérettel szemezek.

zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44209
van probléma bőven. kanyarban terheleskor nagyon kopog a feltengely. kereket levéve megforgatva a valto oldalinál van lógása es kottyan is. hogy kell azt cserelni? siman leveszem a csavarokat es ennyi mehet bele az uj vagy. valtót le kell venni es mókolni abban is?
dokeee Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44208

Attól a hibatárolóban még benne lesz.

Előzmény: Hermann74 (44203)
r.andras Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44207

"A gyári bekötésű tempomatra is azt mondta mindenki, hogy nem lehet, azután kiderült, hogy mégis, és nem is annyira bonyolult megoldani."

Hát igen, itt jópáran hálásak vagyunk ezért neked.

 

Még elolvasni is sok amiket írsz.

Nagy "fan" lehetsz, hogy ezt végig küzdötted.

 

Előzmény: multifiat (44193)
LegalBeku Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44206

Az már rég csere-érett papíron.   Elvileg 20 mm lehet . A gyári tárcsa pedig 22 mm .Legalábbis ezt írja a nagy könyv . 

 

 

Előzmény: zeuszmotoros (44205)
zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44205
19,3mm vastag a féktarcsam. meddig kophat?hűtött tarcsa.
MrDredd Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44204

Sziasztok!

Németországból vennék egy Multit, a kérdésem az, hogy dízel vagy benzin/cng?

Európában az élen jár Ausztria illetve Németország a cng töltőállomásokat tekintve.

3 hetente járok haza németből, 1200km így ezért gondoltam a cng-re, de sosem volt még ilyen autóm, így nem tudom.

Hermann74 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44203

Sziasztok, okozhatja a "motorhiba" lámpa világítását rossz izzítógyertya? Arról tudom, hogy biztosan rossz.Viszont nem jutok szerelőhöz a jelenséggel,mert,ha mennék,olyankor nem világít.

zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44202
nekem is felül szakadt el ahol a fem ház van es csatlakozikba tuzfalhoz. a masikra egy kengyel kellene es lehet visszatennem azt.valaki gyartott itt olyat fémből többeknek. 262ezer van a kocsiban ugy latszik kezdodnek a bajok.
Előzmény: dez1 (44201)
dez1 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44201

Nekem elszakadt a szál. a felső része ami műanyaggal van borítva szerintem túl vékony.

Előzmény: zeuszmotoros (44200)
zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44200
egy masik vanbannak a muanyag tort le ez egy bontott volt.tavaj tettem.be.miert nem jo a cofle?
Előzmény: dez1 (44199)
dez1 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44199

Fele annyiba kerül mint a másik, de nem jó.  Vegyél 1et, de csináltass újat a szakadt részeintek felhasználásával vastagabb bowdenből, én is ezt tervezem, ha kész visszacserélem és utána csak tartaléknak használom ezt.

Előzmény: zeuszmotoros (44198)
zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44198
kuplung bowden szakadas milyet erdemes venni? cofle jo?
zeuszmotoros Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44197
hello vennek hosszabb 5.sebesseget benzines cng multimhoz. vagy valami tanacs hol vegyek.
dez1 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44196

Én anno láttam a hasznáűltautó.hu-n hatsebességes Multiplát árulni.....  csak pont előtte vettem ezt meg, különben azt vettem volna....

dez1 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44195

Helló!  Mentem 1 laza 730 kmes kört Csongrád-Toroczkó-Csongrád körön.  Autópálya nincs, az erdélyi oldalán max. 50-60 km-es átlagsebesség.  6 l-es fogyasztás.

multifiat Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44194

Ez volt a legnehezebb, mert mindig a legfőbb szabályba ütköztünk, ami az volt, hogy nem faragunk, nem alakítunk át úgy semmit, hogy egyszerűen visszaállítható ne legyen. A gond, hogy a devandertől nem fér el a kuplungfőhenger a tűzfalon, a bowden is egy kis csővel kanyarodik be alá. A megoldás: a bowdennel húzunk egy mechanikus áttételt ami nyomja a kuplungfőhengert. Külön folyadéktartály, becsövezés, áttétel méretezése, elhelyezése, legyártása. Itt fogytam pár kilót és lett egy-két ősz hajszál. :) Nem kemény olyan pont mint egy hidraulikus kuplung egy Alfa-n. A mechanika golyóscsapágyakon fordul.

 

 

Előzmény: r.andras (44190)
multifiat Creative Commons License 2015.07.20 0 0 44193

Köszi. A gyári bekötésű tempomatra is azt mondta mindenki, hogy nem lehet, azután kiderült, hogy mégis, és nem is annyira bonyolult megoldani. Én elég nehezen szoktam feladni ezeket a dolgokat szakmai ártalom. A költségeket nincs értelme említeni, mert magam terveztem meg, baráti segítséggel kiviteleztük, a donort bontós barátom intézte a kért paraméterekkel, az új alkatrészeken a kedvezmények kedvezménye, szóval közel vagyok a tűzhöz. 

Igen ki lett cserélve a lendkerék, a kuplung, a váltó, a féltengelyek, a jobb o. féltengelycsapágy konzol, és a bakok. Ehhez kellett a rengeteg idő és nyomozás, hogy mi mivel passzol. Nekem az egyértelmű volt, hogy a váltóhoz a saját féltengelyeit használom, de melyik modellé passzol a Multipla kerékagyhoz. A 147-es külső csuklója cikkszámra azonos a Multiéval, a nyomtáv között 6mm a különbség, de a homokinetikus csuklók ennél jóval többet elbírnak.

A hátramenettel nincs különösebb teendő ugyan ott van mint az eredetinél, a különbség annyi, hogy az 5-el szemben van még egy 6. A váltókar útja hosszabb a kapcsolási irányokba is de lágyabb és pontosabb. A Multipla "kulisszája" kiadja, a kapcsolóbowdenek útját kellett megfelelően méretezni. 

Előzmény: r.andras (44189)
Alfa-Zsola Creative Commons License 2015.07.19 0 0 44192

Sziasztok!

Mostanában, (kb. egy-két naponta) kiírja a gép, hogy a motorolaj szintje alacsony. Pedig az olaj szintje a maximumon van. Az olaj egy hónapja lett cserélve. Idáig nem írta ki. Mi lehet a gond?            (Benzin/CNG-s)

Köszönettel: Zsola

multifiat Creative Commons License 2015.07.19 0 0 44191

Köszönöm, időnként én is úgy éreztem lehet, hogy beletörik a bicska.

Előzmény: ijn566 (44187)
r.andras Creative Commons License 2015.07.19 0 0 44190

Ja és a kuplung bowdenes maradt vagy olajosra lett átalakítva?

Nem lett túl kemény?

Előzmény: multifiat (44186)
r.andras Creative Commons License 2015.07.19 0 0 44189

Nem semmi, teljes elismerésem!

Szerintem tele hetsz az első akinek sikerült Multipla JTD-ből 6 sebességest csinálni.

Jól értem akkor, hogy a féltengelyek is ki lettek cserélve?

Nálam itt bukott el a dolog pár éve, pedig már maga a váltó, kuplung fent folt a helyén de a féltengelyek sehogy sem passzoltak oda.

Mivel nem volt a szerelők látókörében donor féltengely így nekik úgy tűnt, hogy ez megoldhatatlan project marad.

Én már biztosan nem vágok bele mégegyszer. (én csak a fizető ügyfél voltam, mindent a szerelők intéztek)

Meg így összességében nézve azért nem lehetett olcsó.

A hátremenetet hogy oldottad meg?

 

 

Előzmény: multifiat (44186)
CsúfFi Creative Commons License 2015.07.19 0 0 44188

Gratula a hatodikhoz. Nem semmi projekt. Viszont nagy lett itt a csend. Mindenki donort keres? ;O

Kapós lesz a bontott alfa.

:)

Előzmény: multifiat (44186)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!