vasutasfiú: "ÖBB szvsz. nem annyira hülye, hogy nagy távolságra Desirot ad ki."
Nem tudom, hogy ott mennyire "hülyék" vagy sem, de adtak Ők már messzebb távolságra is DESIRO-t.
"3 egységgel kiváltani egy fürdőst?? Pfff..."
Abszolut. Hiszen tavaly nyáron volt ugye a fürdős 70%-os kihasználtsággal, nem sokára utána közlekedett a bécsi 20-30%-os kihasználtsággal, (Szombathely-Tapolca közötti távról beszélek) ergo a kettő összevonása logikus lépés. Sajnos max. 3 egység lehet a DESIRO
3:30, vagy a 4:04 elég nagy távolság? A 7:04-es Wr. Neuból induló 10:32-re Grazba érő, meg a 8:26kor Wien Südről Grazba menő (Aspangi vonalon) is Desiro volt minimum 2 évig!
Ez már azért bonyolultabb eset, mert a TRAKCIÓ azért képes arra, hogy egy Komáromban álló szerelvényre Fradiból hozzon gépet, miközben a Tatabányán EURegióval végző Teknőt hazaküldi szintén gm Fradiba.
Volt olyan, hogy Tatabánya és Vértesszőlős között egy délutánon több gépmenetet fotóztam, mint vonatot, pedig már ütemes menetrend volt. Kb. ugyanannyi gép ment mindkét irányba - annyi napivizsga egy héten nem jár le, hogy ennek értelme legyen! Meg aztán a Trakció vihetné a plusz gépeket a Cargo vonatain hidegen. Sőt, régen nem volt eretnek dolog egy celli gyors mögé kötni egy Szergejt és Pápán leakasztani, ma ehelyett menne az is gm. Hát ezt fizesse csak a Trakció!
nidsz: "gondolom a szombathelyi fürdős is Zalaszentiván felé jön majd"
Még az lehet, hogy nem lesz szombathelyi fürdős...külön legalábbis. Az előkészítésben -ami korántsem a ténylegesen megvalósuló terv- Wien-Szombathely-Balatonfüred-Székesfehérvár járatban gondolkodnak. Ez lenne ÖBB DESIRO. Kvázi kiváltaná ezzel a 3 egységgel a fürdőt is.
Ezt nem egészen értem: a Pályavasút csinál vágáyzárat, de fizetni kell az érintett vonatok eltereléséért? Nem még a Pályának kellene fizetnie a többletfutásért a cégeknek?
Jobb esetben ha belefér, bemegy a fűtőházba egy "kis javításra" esetleg van helyette másik és lecseréljük aztán este meg vissza (ha addigra meg tudják csinálni).
Ha van olyan nap,amikor oké minden az kisebb fajta csoda....
ez van a tervezetben: 16907: Záhony (5:12)-Nyíregyháza (6:23/6:41)-Debrecen (7:23/7:32)-Szolnok (9:10/9:15)- -Cegléd (9:36/9:38)-Kőb.Kisp érk. (10:17)-Kelenföld ind.(10:44) további részén a tavalyihoz kb 1 órát kell hozzáadni
"Röhej, hogy elindulnak (télen) a 20-29-30 vonatai pestről 5-6 kocsival 3 külön szerelvénnyel, 3 mozdonnyal, 3 vezérrel, pályahasználattal, és 20-30% kihasználtsággal, miközben az első 67 / 77 km-t együtt teszik meg.
Tessék csak fehérváron csatolgatni, a jv. meg majd udvariasan megkérdezi az utasokat a 67 km alatt, hogy hova mennek, jó kocsiba szálltak-e."
Ez a rendszer tökéletesen működött az 1-es vonalon. Gyorsvonat Bp-Győr-Sopron-Szombathely. Győrben szétakad és 2 vonatként tovább, vagy az IC Csornán. Tehát működhetne a rendszer, és nem is ujdonság.
Az ígéret szép szó... kedd van hát íme a legfrissebb hírek DESIRO ügyben.
A korábban tervezett és eddig nem nagyon publikált áprilisi érkezésük biztosan elmarad. Jelenleg úgy fest, hogy a tavalyi évhez hasonlóan júniusban érkezik 2-2 egység a 29-esre. A nyári időszak után azonban itt akarnak hagyni 3 egységet, melyek szólóként közlekednének. A csúszás azért van, mert a ledöglött gépek talpraállítása ekkora látszik biztosnak. Az egomi vonalon marad 24 egység (21 minimum kell), az Uzsgyikat ott teljesen ki akarják váltani. Megjegyzem kell az Uzsgyi a Kecskemét-Bátaszék-Dombóvár-Kaposvár-(Nagykanizsa) vonalra.
27 DESIRO-nak tehát meg van a helye, a maradék 4 egység szaladgálhat Bajára, meg ahová kell.
Hogy pontosan mely járatokat akarnak DESIRO-val bonyolítani a 29-esen, az később derül ki.