Szerintem az a veszély nem fenyeget, hogy magyar rendszámmal legyen 9-5 SportCombid. A szűk két tucat rendszámos darab mindegyike előszériás autónak tekinthető (tehát a gyár soha nem akarta azokat eladni). Ennek megfelelően egyiknek sincs Certificate of Conformity-ja, így egyáltalán nem biztos, hogy az NKH gyomra bevenné őket, hiába van rajtuk valamilyen EU-s rendszám.
Sziasztok! A párommal nagyon gondolkozunk egy Saab 9-3 1.8 i linear megvásárlásán. Tudtok mondani valamit a típusról? Szervíz igénye milyen, mennyire megbízható? Nyilván minden autóra költeni kell, ez nem gond, viszont szeretnénk egy biztonságos, megbízható autót hosszú évekre, ami azért nem gombolja le a gatyánkat. :) Most adtuk el a Honda accordunkat, fél éve vettük, és már közel lett volna a szervize a millióhoz lassan.... Ami elromolhatott, az elromlott rajta! Ezt még egyszer nagyon nem szeretnénk! És a saab nagyon tetszik. Mellette még a mazda 3 és 6 is, csak sajnos az iszonyatosan rohad állítólag. :( Köszönöm, ha válaszoltok!
9-5 YS3G kombija... ritka mint a fehér holló aligha lesz.
Nem is láttam még ilyet.
A "biztonság" megítélése a Saabnál a "ha innen nézem, vemhes, ha onnan, akkor nem" szerű.
Egyrészt a Saab nagyon innovatív gyártó volt, nagyon sok innovációval gazdagította a világ autógyártását. Csupán néhány ezek közül: kombinált fényszóró mosó/ablakmosó (1970), fűtött ülések, energiaelnyelő lökhárítók (1971), oldalirányú ütközésvédelem (1972), utastéri pollen szűrő (1978), "intelligens" turbó (APC, 1981), azbesztmentes fékbetét (1982), közvetlen gyújtás (Direct Ignition, 1985), CFC-mentes klíma hűtőközeg, Trionic motor-menedzsment (1991), aktív fejvédelem, oldal légzsákok (1997), és még bőven sorolhatnánk... Amit kiemelnénk: a svéd gyártó a feltöltős motorok fejlesztésének egyik úttörője volt, az első ilyen motorjukat 1974-ben vezették be. - írtam máshol. A Saab korabeli reklámjai -többek között- azt sugallták: a Saab egy baromi biztonságos autó, ami nem teljesen így van.
A már említett légzsák témában pl. a gyakorlatban nem hogy az élen járt volna, hanem nagyon hátul kullogott, évtizedes lemaradásban volt a kategóriatársaihoz képest. Bőven van más nyűg is: a 230, 250, 260 lovas motorok által hajtott tényleg gyors -akkori szemmel: veszedelem gyors- autók futóműve közel nem volt ahhoz, ami elvárható lett volna. "Elől a McPherson felfüggesztés, nagy kormánylegördülési sugárral párosulva erőteljesebb gázt adva a kormányon nagyon kellemetlen kitérítő erőket eredményez. Ezt finomkodva " jelentős hajtási befolyás" néven is említhetjük, a valóságban viszont úgy éljük meg, hogy a gépezet ki akarja kezünkből tépni a kormányt" A 9,5 (egészen 2010-ig) egydugattyús úszónyerge, a nem eltúlzott méretű féktárcsákkal szintén a "még éppen csak elfogadható" kategória.
De pl. a 260 lovas Saab (akkor: elképesztő) menetteljesítménye bő tíz évvel ezelőtt sokkal nagyobb súllyal esett latba, mint a biztonsági hiányosságok, olcsójános megoldások. Az emberek élvezeti értéke miatt vesznek elsősorban egy tökös 260lovas Aerot, ilyen esetben az alacsonyabb megbízhatósági szint, magasabb fenntartási költség csak másodlagos kérdés. (És a szomszéd füve se zöldebb, a teljesítményért fizetni kell, benzinkútnál, szervizben, sok kihegyezett motor gyakran szétesősebb, mint a Saab....)
Ákos cikke 14 éves. Azóta sokminden változott dízel-ügyben.
Hát nem tudom, nekem nem lett álmaim autója a SAAB. A 9-5 YS3G kombija nagyon kívánatos számomra, de mivel ritka mint a fehér holló aligha lesz. A 9-3 nagyon sok cikkben szerintem túl lett csodásítva. A napokban olvastam el megint Égő Ákos egyik tc-s cikkét, hogy mennyire bitang jó a 9-3 Z19DTH. Amikor kijött a gyárból és friss és üde volt azt mondom hogy rész igazság van benne. https://totalcar.hu/tesztek/saab93tidbem/
Én kifejezetten nem érzem nagyobb biztonságban magam benne mint pl.: a vele egy idős H asztmában.
Nem is tudom. Százból talán egy marad életben. Valami eszméletlen szerencse. Meg védőangyal. (A címképen a fán ott is hagyta a névjegyét :-)) )
Megcsúszott, vsz. gyorsan is ment. Esetleg egy jobb futóművel, hajtáslánccal, jobb gumival talán(?) nem csúszik ki.
Az Opel-érás Saabok "biztonságával" a vélemények erősen megoszlanak. Kicsit meglepő, amikor egy 2002-es BMW 5-ös után beül az ember egy 2009-es Saab 9.5 Vectorba, és elkezdi számolni pl. a lufikat. A 7 évvel öregebb BMW-ben kilenc, a Saab-ban (ha jól emléxem) négy.
Igen, ez igaz, de Pécsről nem akartam elindulni a nem hibátlan autóval Budapest felé, itt pedig nem találok olyat, aki hajlandó lenne nekiállni. A mostani szerelő is inkább csak szívességből foglalkozik vele, de rögtön közölte, hogy egyébként nem szerel Saabot.
de az alábbi videó alapján (mivel a fordulatszámmérő megmozdul), nem a jeladó a probléma...
A videóban azért ez a kérdés kicsit le van egyszerűsítve.
A jeladó többféleképpen hibásodhat meg.
Ha teljesen döglött lesz, és nem ad jelet, akkor nem fog a fordulatszámmérő (az ECU-val van összeköttetésben) kimozdulni. Idáig van igaza a video-s anyagnak.
Ha viszont kimaradnak impulzusok, akkor kimozdul(hat) a fordulatszám mérő, és a motor nem indul.
Szeretem az autót, de ez azért komolyan bosszantó, hogy nem tud senki egyértelmű hibaokot, cserélendő alkatrészt mondani. Így ráfaragni.
Ugyanez a helyzet a Hondával, BMW-vel, Alfával... stb.
Nem az a csoda, hogy vizsgálat nélkül nem tud senki egyértelmű hibaokot, ahhoz egy távolbalátó zseni és a Saab szerelők legjobbikának a keveréke is kevéske lenne.
De gyakran gond nélkül működik napokig. -írtad.
Ez teheti / teszi némileg fájdalmassá a hiba PONTOS okának feltárását. Lehet, hogy sok óra megy rá, ami nem nagyon szokott olcsó lenni.
de ha ennyit sem akarsz kockáztatni, akkor simán ki is lehet mérni, hogy hibás-e.
Ezzel a (statikus) méréssel van azért némi gond.
Szakszerű vizsgálathoz oszcilloszkóp kell, és jelalakot vizsgálni. Elvileg "jó" ellenállás mellett is lehet torzult jelalak, ami vagy a póluskerék, vagy a jeladó hibája. Amikor rángatni kezd pl. az autód, egyébként sem tudsz ellenállást mérni, jelalakot vizsgálni meg vidáman lehet.
Egy borvidék szállodájához / étterméhez a dombtetőre (már) jóminőségű út vezet. A kilátóból pazar a panoráma, de rálátni az út egy részére is. Egy Ferrari jön fel. Egy Lamborghini meg le. Egy szép Bentley a parkolóban. Öt Porsche meg egymás mellett.
Ritkán látni idehaza ennyi szép járgányt egy helyen.
A főtengely jeladó tényleg nem nagy tétel (9-5-nél 20e Ft körül van), de ha ennyit sem akarsz kockáztatni, akkor simán ki is lehet mérni, hogy hibás-e. Legalábbis 9-5-nél így van, 900 Ohm körül kell lennie, ha ennél magasabb az ellenállása, akkor rossz. Nekem amúgy pont fordítva ment tönkre, nálam hidegen nem indult többször is, ilyenkor mérve kb. 1.3 kOhm-ot lehetett rajta mérni, néhány percnyi hajszárítós melegítés után simán visszaesett 900 Ohm-ra és az autó pöccre indult.
Speciel a főtengely jeladót még nem említette a szerelő. Én nem nagyon értek az autókhoz (bár a Saab jelenlegi hibái miatt lassan képzem magam...), de felvetem a szerelőnek, hogy esetleg cseréljük ki, meglátjuk.
Lenne egy kérdésem a Saab 9-3 1.8t típusú autómmal kapcsolatban, nagyon megköszönném, ha tudna segíteni valaki!
Én motorvezérlő hibát sejtek, de egyértelműen nem mondta ki egy szerelő sem, és csak azért nem akarok motorvezérlőt venni (ami nem biztos, hogy jobb, mint az enyém), hogy kicseréltessem, aztán ugyanúgy ne legyen jó a kocsi.
Amikor meleg a motor sokszor nem indul el a kocsi. De gyakran gond nélkül működik napokig. Most megint ezt csinálta, ég a check engine visszajelző, de az már régebben is kigyulladt, megnézettem és a hátsó lambdaszonda hibája miatt van.
Ezúttal erőtlennek is éreztem a motort, de már három gyújtótekercset kicserélt szerelő, mert kb. másfél hónapja a hengerek sem mentek, csak egy. Gyertyák jók. A hibakódok igen változatosak és amikor megfelelően kihűlt a motor, akkor utána eddig mindig újraindult szépen és rendesen járt is. Kicsit kusza volt a leírás, de nagyjából ezek vannak vele.
Nem budapesti vagyok, szóval még szerelőt is alig találtam, aki egyáltalán nekiállt, ezért nem is várhatom el, hogy biztosat tud mondani. Mondjuk budapesti motorvezérlőkkel foglalkozó cég sem volt hajlandó még megnézni sem, csak azonnal cserét javasoltak. Szóval most vajon mit tegyek????
Szia, ha segítség címszó alatt az ötletelést érted, akkor nagy eséllyel jó nyomon jársz és valóban a benzines üzemanyagellátással van gondod. A más gázos autókat is érintő problémákra alapozott tippem szerint a pumpád haldoklik. Érdemes hallgatózni gyújtás ráadást követően, hogy hallható-e a búgása, ha nem, akkor ott kell elkezdeni a gyógyítást. Amúgy mázlid van, mert a gázrendszered miatt mozgóképes az autó és vészüzemmódban tudod is indítgatni gázzal, főleg amíg ilyen jó idő van.
Szia valaki esetleg tudna segíteni. Vettem 2 hónapja egy 2010-es 9-3 1.8 t benzin-gázost.Tegnap azt hittem hogy kifogyott az üzemanyagom mert ugye világított a lámpa de csak 10 km. mentem volna vele a benzinkútig de leállt.Beindult de ahogy nyomkodtam a gázpedált lehörgött.Átkapcsoltam gázra azzal semmi probléma nem volt eljutottam vele a töltőállomásra.Megtankoltam de ugyan az volt a helyzet gázzal sima liba benzinnel semmi. Egy szerelő már látta de nem tudott mit mondani vagy pont kifogtam egy pancsert.Mivel gázzal megy nem gondolom hogy motorprobléma lenne inkább üzemanyag adagolással lehet gond./szűrő,szivattyú ilyesmi/ Legalábbis remélem. Ui.:egyébként előtte már nehezen indult 3mp. Előre is köszönöm.