Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

korzo Creative Commons License 2018.11.06 0 0 156086

Szerintem az a veszély nem fenyeget, hogy magyar rendszámmal legyen 9-5 SportCombid. A szűk két tucat rendszámos darab mindegyike előszériás autónak tekinthető (tehát a gyár soha nem akarta azokat eladni). Ennek megfelelően egyiknek sincs Certificate of Conformity-ja, így egyáltalán nem biztos, hogy az NKH gyomra bevenné őket, hiába van rajtuk valamilyen EU-s rendszám.

Előzmény: anonym19 (156082)
kookeey Creative Commons License 2018.11.06 0 0 156085

Ja, és amutomata benzinest. Meritek ajánlani? Milyen az alkatrészek ellátottsága, mennyire lehet szervizelni?

h i r d e t é s
kookeey Creative Commons License 2018.11.06 0 0 156084

Sziasztok! A párommal nagyon gondolkozunk egy Saab 9-3 1.8 i linear megvásárlásán. Tudtok mondani valamit a típusról? Szervíz igénye milyen, mennyire megbízható? Nyilván minden autóra költeni kell, ez nem gond, viszont szeretnénk egy biztonságos, megbízható autót hosszú évekre, ami azért nem gombolja le a gatyánkat. :) Most adtuk el a Honda accordunkat, fél éve vettük, és már közel lett volna a szervize a millióhoz lassan.... Ami elromolhatott, az elromlott rajta! Ezt még egyszer nagyon nem szeretnénk! És a saab nagyon tetszik. Mellette még a mazda 3 és 6 is, csak sajnos az iszonyatosan rohad állítólag. :( Köszönöm, ha válaszoltok!

BmS1 Creative Commons License 2018.11.06 0 0 156083

9-5 YS3G kombija... ritka mint a fehér holló aligha lesz. 

 

Nem is láttam még ilyet.

 

A "biztonság" megítélése  a Saabnál a "ha innen nézem, vemhes, ha onnan, akkor nem" szerű.

Egyrészt a Saab nagyon innovatív gyártó volt, nagyon sok innovációval gazdagította a világ autógyártását. Csupán néhány ezek közül: kombinált fényszóró mosó/ablakmosó (1970), fűtött ülések, energiaelnyelő lökhárítók (1971), oldalirányú ütközésvédelem (1972), utastéri pollen szűrő (1978), "intelligens" turbó (APC, 1981), azbesztmentes fékbetét (1982),  közvetlen gyújtás (Direct Ignition, 1985), CFC-mentes klíma hűtőközeg, Trionic motor-menedzsment (1991), aktív fejvédelem, oldal légzsákok (1997), és még bőven sorolhatnánk... Amit kiemelnénk: a svéd gyártó a feltöltős motorok fejlesztésének egyik úttörője volt, az első ilyen motorjukat 1974-ben vezették be. - írtam máshol. A Saab korabeli reklámjai -többek között- azt sugallták: a Saab egy baromi biztonságos autó, ami nem teljesen így van.

A már említett légzsák témában pl. a gyakorlatban nem hogy az élen járt volna, hanem nagyon hátul kullogott, évtizedes lemaradásban volt a kategóriatársaihoz képest. Bőven van más nyűg is: a 230, 250, 260 lovas motorok által hajtott tényleg gyors -akkori szemmel: veszedelem gyors- autók futóműve közel nem volt ahhoz, ami elvárható lett volna. "Elől a McPherson felfüggesztés, nagy kormánylegördülési sugárral párosulva erőteljesebb gázt adva a kormányon nagyon kellemetlen kitérítő erőket eredményez. Ezt finomkodva " jelentős hajtási befolyás" néven is említhetjük, a valóságban viszont úgy éljük meg, hogy a gépezet ki akarja kezünkből tépni a kormányt" A 9,5 (egészen 2010-ig) egydugattyús úszónyerge, a nem eltúlzott méretű féktárcsákkal szintén a "még éppen csak elfogadható" kategória.

 

De pl. a 260 lovas Saab (akkor: elképesztő) menetteljesítménye bő tíz évvel ezelőtt sokkal nagyobb súllyal esett latba, mint a biztonsági hiányosságok, olcsójános megoldások. Az emberek élvezeti értéke miatt vesznek elsősorban egy tökös 260lovas Aerot, ilyen esetben az alacsonyabb megbízhatósági szint, magasabb fenntartási költség csak másodlagos kérdés. (És a szomszéd füve se zöldebb, a teljesítményért fizetni kell, benzinkútnál, szervizben, sok kihegyezett motor gyakran szétesősebb, mint a Saab....)

 

Ákos cikke 14 éves. Azóta sokminden változott dízel-ügyben.

 

üdv

Előzmény: anonym19 (156082)
anonym19 Creative Commons License 2018.11.06 0 0 156082

Hát nem tudom, nekem nem lett álmaim autója a SAAB. A 9-5 YS3G kombija nagyon kívánatos számomra, de mivel ritka mint a fehér holló aligha lesz. A 9-3 nagyon sok cikkben szerintem túl lett csodásítva. A napokban olvastam el megint Égő Ákos egyik tc-s cikkét, hogy mennyire bitang jó a 9-3 Z19DTH. Amikor kijött a gyárból és friss és üde volt azt mondom hogy rész igazság van benne. https://totalcar.hu/tesztek/saab93tidbem/

 

Én kifejezetten nem érzem nagyobb biztonságban magam benne mint pl.: a vele egy idős H asztmában. 

Nem rossz autó, de ismét nem venném meg.

Előzmény: BmS1 (156081)
BmS1 Creative Commons License 2018.11.05 0 0 156081

Hűűűűű, de gáz :-(

 

Nem is tudom.  Százból talán egy marad életben. Valami eszméletlen szerencse. Meg védőangyal. (A címképen a fán ott is hagyta a névjegyét :-))  )

 

Megcsúszott, vsz. gyorsan is ment. Esetleg egy jobb futóművel, hajtáslánccal, jobb gumival talán(?) nem csúszik ki. 

Az Opel-érás  Saabok "biztonságával" a vélemények erősen megoszlanak. Kicsit meglepő, amikor egy 2002-es BMW 5-ös után beül az ember egy 2009-es Saab 9.5 Vectorba, és elkezdi számolni pl. a lufikat. A 7 évvel öregebb BMW-ben kilenc, a Saab-ban (ha jól emléxem) négy. 

 

 

Előzmény: G.Erdelyi (156080)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.11.05 0 0 156080

https://www.saabplanet.com/saab-driver-miraculously-survives-crashing-into-trees/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+SaabPlanet+%28SAAB+Planet%29

 

Egy dolog, hogy barmilyen auto is van az ember alatt, nagyon esznel kell lenni.

A masik dolog meg, hogy mas autokbol nem biztos, hogy elve kiszallt volna a sofor egy ilyen eset utan.

Stoo Creative Commons License 2018.11.05 0 0 156079

Igen, ebben lehet valami. Vagyis újra a kérdéssor elején vagyok. Mit cseréljek?

Persze nem gondoltam, hogy látatlanba bárki megjavítja az autót monitorra kézrátétellel és az ötleteket is köszönöm!

Előzmény: BmS1 (156077)
Stoo Creative Commons License 2018.11.05 0 0 156078

Igen, ez igaz, de Pécsről nem akartam elindulni a nem hibátlan autóval Budapest felé, itt pedig nem találok olyat, aki hajlandó lenne nekiállni. A mostani szerelő is inkább csak szívességből foglalkozik vele, de rögtön közölte, hogy egyébként nem szerel Saabot.

Előzmény: G.Erdelyi (156076)
BmS1 Creative Commons License 2018.11.05 0 0 156077

de az alábbi videó alapján (mivel a fordulatszámmérő megmozdul), nem a jeladó a probléma...

 

A videóban azért ez a kérdés kicsit le van egyszerűsítve.

A jeladó többféleképpen hibásodhat meg.

Ha teljesen döglött lesz, és nem ad jelet, akkor nem fog a fordulatszámmérő (az ECU-val van összeköttetésben) kimozdulni. Idáig van igaza a video-s anyagnak.

Ha viszont kimaradnak impulzusok, akkor kimozdul(hat) a fordulatszám mérő, és a motor nem indul. 

 

Szeretem az autót, de ez azért komolyan bosszantó, hogy nem tud senki egyértelmű hibaokot, cserélendő alkatrészt mondani. Így ráfaragni.

 

Ugyanez a helyzet a Hondával, BMW-vel, Alfával... stb.

Nem az a csoda, hogy vizsgálat nélkül nem tud senki egyértelmű hibaokot, ahhoz egy távolbalátó zseni és a Saab szerelők legjobbikának a keveréke is kevéske lenne. 

 

 De gyakran gond nélkül működik napokig. -írtad.

Ez teheti / teszi némileg fájdalmassá a hiba PONTOS okának feltárását. Lehet, hogy sok óra megy rá, ami nem nagyon szokott olcsó lenni.

 

üdv.

Előzmény: Stoo (156075)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.11.05 0 0 156076

Mindenfele okoskodasi szandek nelkul: ez nem rafaragas, csupan nem a megfelelo szak(!)ember latta.

Előzmény: Stoo (156075)
Stoo Creative Commons License 2018.11.05 0 0 156075

Üdv Mindenkinek!

 

Még nem jutottam el a jeladó cseréjéhez, de az alábbi videó alapján (mivel a fordulatszámmérő megmozdul), nem a jeladó a probléma...

https://www.youtube.com/watch?v=EmPM3vbuCU0

Szeretem az autót, de ez azért komolyan bosszantó, hogy nem tud senki egyértelmű hibaokot, cserélendő alkatrészt mondani. Így ráfaragni.

BmS1 Creative Commons License 2018.11.05 0 0 156074

 de ha ennyit sem akarsz kockáztatni, akkor simán ki is lehet mérni, hogy hibás-e.

 

Ezzel a (statikus) méréssel van azért némi gond.

Szakszerű vizsgálathoz oszcilloszkóp kell, és jelalakot vizsgálni. Elvileg "jó" ellenállás mellett is lehet torzult jelalak, ami vagy a póluskerék, vagy a jeladó hibája. Amikor rángatni kezd pl. az autód, egyébként sem tudsz ellenállást mérni, jelalakot vizsgálni meg vidáman lehet.

Előzmény: kircsi21 (156070)
BmS1 Creative Commons License 2018.11.04 0 1 156073

Nekem egy Bentley Continental volt, de épp tegnap adtam neki az egyik unokámnak ;-))

Előzmény: KawaBazsy (156072)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.11.04 0 0 156072

Melyik a tied? :-)

Előzmény: BmS1 (156071)
BmS1 Creative Commons License 2018.11.04 0 1 156071

Urak

 

Egy borvidék szállodájához / étterméhez a dombtetőre (már) jóminőségű út vezet. A kilátóból pazar a panoráma, de rálátni az út egy részére is. Egy Ferrari jön fel. Egy Lamborghini meg le. Egy szép Bentley a parkolóban. Öt Porsche meg egymás mellett.

 

Ritkán látni idehaza ennyi szép járgányt egy helyen.

kircsi21 Creative Commons License 2018.11.04 0 0 156070

A főtengely jeladó tényleg nem nagy tétel (9-5-nél 20e Ft körül van), de ha ennyit sem akarsz kockáztatni, akkor simán ki is lehet mérni, hogy hibás-e. Legalábbis 9-5-nél így van, 900 Ohm körül kell lennie, ha ennél magasabb az ellenállása, akkor rossz. Nekem amúgy pont fordítva ment tönkre, nálam hidegen nem indult többször is, ilyenkor mérve kb. 1.3 kOhm-ot lehetett rajta mérni, néhány percnyi hajszárítós melegítés után simán visszaesett 900 Ohm-ra és az autó pöccre indult.

 

Előzmény: Stoo (156067)
harsanyi1 Creative Commons License 2018.11.04 0 0 156069

Pár éve én is cseréltem a főtengely jeladót, hiba ugyan az volt, melegen nem indult, hidegen gond nélkül.  9-3 NG 2.0t

Előzmény: Stoo (156067)
Stoo Creative Commons License 2018.11.03 0 0 156068

És az is igaz, hogy a hiba olyan, mint a fejfájás...néha visszajön, de mivel aztán elmúlik, nehéz okosnak lenni.

A köszönetem pedig korzónak is jár!

Előzmény: BmS1 (156066)
Stoo Creative Commons License 2018.11.03 0 0 156067

Speciel a főtengely jeladót még nem említette a szerelő. Én nem nagyon értek az autókhoz (bár a Saab jelenlegi hibái miatt lassan képzem magam...), de felvetem a szerelőnek, hogy esetleg cseréljük ki, meglátjuk.

Ha megtörtént, jelzem, hogy változott-e valami!

És köszönöm a javaslatot!!!!!

Előzmény: BmS1 (156066)
BmS1 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 156066

Amikor meleg a motor sokszor nem indul el a kocsi. De gyakran gond nélkül működik napokig.

 

Pont ez a gond. Ilyenkor Svédország legjobb, félisten Saab szerelői sem tudnak biztosat mondani, a (munka)idő meg csak megy rá.

Ezért ajánlott a legvalószínűbb hibás alkatrészt (korzo leírta, korrekt) próbára kicserélni, ráadásul ez nem is veszedelem drága.

Előzmény: Stoo (156063)
prodigy73 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 156065

Kircsi21.Köszönöm a hozzászólásod ma jön egy másik szerelő remélem meg tudjuk gyógyítani.

Előzmény: kircsi21 (156062)
korzo Creative Commons License 2018.11.03 0 0 156064

Ez a melegen nem indulás általában főtengely jeladó szokott lenni. Azt néztétek már?

Előzmény: Stoo (156063)
Stoo Creative Commons License 2018.11.03 0 0 156063

Üdv Mindenkinek!

Lenne egy kérdésem a Saab 9-3 1.8t típusú autómmal kapcsolatban, nagyon megköszönném, ha tudna segíteni valaki!

Én motorvezérlő hibát sejtek, de egyértelműen nem mondta ki egy szerelő sem, és csak azért nem akarok motorvezérlőt venni (ami nem biztos, hogy jobb, mint az enyém), hogy kicseréltessem, aztán ugyanúgy ne legyen jó a kocsi.

Amikor meleg a motor sokszor nem indul el a kocsi. De gyakran gond nélkül működik napokig. Most megint ezt csinálta, ég a check engine visszajelző, de az már régebben is kigyulladt, megnézettem és a hátsó lambdaszonda hibája miatt van.

Ezúttal erőtlennek is éreztem a motort, de már három gyújtótekercset kicserélt szerelő, mert kb. másfél hónapja a hengerek sem mentek, csak egy. Gyertyák jók. A hibakódok igen változatosak és amikor megfelelően kihűlt a motor, akkor utána eddig mindig újraindult szépen és rendesen járt is. Kicsit kusza volt a leírás, de nagyjából ezek vannak vele.

Nem budapesti vagyok, szóval még szerelőt is alig találtam, aki egyáltalán nekiállt, ezért nem is várhatom el, hogy biztosat tud mondani. Mondjuk budapesti motorvezérlőkkel foglalkozó cég sem volt hajlandó még megnézni sem, csak azonnal cserét javasoltak. Szóval most vajon mit tegyek????

kircsi21 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 156062

Szia, ha segítség címszó alatt az ötletelést érted, akkor nagy eséllyel jó nyomon jársz és valóban a benzines üzemanyagellátással van gondod. A más gázos autókat is érintő problémákra alapozott tippem szerint a pumpád haldoklik. Érdemes hallgatózni gyújtás ráadást követően, hogy hallható-e a búgása, ha nem, akkor ott kell elkezdeni a gyógyítást. Amúgy mázlid van, mert a gázrendszered miatt mozgóképes az autó és vészüzemmódban tudod is indítgatni gázzal, főleg amíg ilyen jó idő van.

 

Előzmény: prodigy73 (156061)
prodigy73 Creative Commons License 2018.11.02 0 0 156061

Szia valaki esetleg tudna segíteni. Vettem 2 hónapja egy 2010-es 9-3 1.8 t benzin-gázost.Tegnap azt hittem hogy kifogyott az üzemanyagom mert ugye világított a lámpa de csak 10 km. mentem volna vele a benzinkútig de leállt.Beindult de ahogy nyomkodtam a gázpedált lehörgött.Átkapcsoltam gázra azzal semmi probléma nem volt eljutottam vele a töltőállomásra.Megtankoltam de ugyan az volt a helyzet gázzal sima liba benzinnel semmi. Egy szerelő már látta de nem tudott mit mondani vagy pont kifogtam egy pancsert.Mivel gázzal megy nem gondolom hogy motorprobléma lenne inkább üzemanyag adagolással lehet gond./szűrő,szivattyú ilyesmi/ Legalábbis remélem. Ui.:egyébként előtte már nehezen indult 3mp. Előre is köszönöm.

SimaSimon Creative Commons License 2018.11.01 0 0 156060

Köszönöm Szépen!

Előzmény: BmS1 (156059)
BmS1 Creative Commons License 2018.10.31 0 0 156059

Elvileg jobb oldali index hiba. Lehet, hogy csak kontakthiba volt.

Előzmény: SimaSimon (156058)
SimaSimon Creative Commons License 2018.10.31 0 0 156058

Sziasztok!

 

Adott egy 2008as 9-3 Linear és adott egy SID üzenet. Szemmel láthatólag az autóval minden stimmel, de akkor mire fel az üzenet?🤔🤨

 

Az üzenet: Right side-mounted direction indicator fail

 

 

Köszönöm Szépen!

 

 

BmS1 Creative Commons License 2018.10.29 0 0 156057

Szia!

 

Igen, gurultunk a Te autóddal, amikor még a típus egészen friss volt :-)

 

Bizony, bepróbálkozós a tulaj.

Én is szeretnék 67e km-t furikázni egy ilyen autóval, nulla veszteséggel. De nem megy :-DD

 

üdv.

Előzmény: Fmori_406 (156056)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!