Sziasztok! Május 24-én újra lesz Nohabos vonat az északi parton! Lehet utazni rajta, és a legszebb helyeken fotózáshoz is megáll. Március 10-ig lehet rá olcsóbban jegyet venni. Részletek itt:
Ez jó kép, nekem tetszik! Köszi.Nohabok az ezredfordulón 2. részében is van egy felvétel amit az alagútból készítettek.Most már tudom hogyan akkor. Köszi a képet.
Ha már feljött az alagút. Nekem is a kedvencem az a hely. Egyike ahova a csajokat hordtam annak idején. Jól behülyítettem őket, hogy gyere baby megyünk a dzsindzsásba, meglátod jó lesz neked is. Aztán volt pofára esés, mikor kiderült, hogy vonatokat nézni mentünk oda. Lógattuk a lábunkat a peremről, akkor még nem ilyen lépcsősor volt. Mikor jött be alánk a Csöri meg a Nohab, az volt ám az igazi orgazmus! :-)
Később ezt tovább fejlesztettem. Késő este beálltunk az alagút közepén található beugróba és százas pulzus mellett vártuk a szerelvényt. Olyan jó a hang terjedése, hogy már Almádiból hallani, hogy elindult a mozdony. Azért nem javaslom senkinek, tényleg befosatós!
Szerintem a legbiztonságosabb, ha Üdülőtelep felől közelíti meg valaki, a Koppány soron végigsétálva át kell menni a MÁV Üdülőn (ha még megvan), és a túloldalon kiérve balra, pár 100 méter után (már nem emlékszem pontosan) lesz egy lépcsősor felfelé. Ha ezen felmész, ott az alagút. Én a '90-es években sok nyarat eltöltöttem az Üdülőben, gyakran felmentünk ide. Még kiépített út is van (legalábbis volt) az alagút bejárata felett. Innét is biztonságosan lehetett fotózni.
Asszem, én helyben összefosnám magam, ha kijönne közvetlenül a fejem alól egy Bz-nél nagyobb cuccos! A pallóról viszont már sok szépen láttam elhaladni. Amúgy az az egyik leggyönyörűbb hely, nagyon szeretem.
Ha Akarattyán leszállsz a vonatról, felsétálsz a 71 sz főút felé. Ott jobbra (Keszthely iránya) fordulsz, majd a második balra lévő kis utcába befordulsz, és koppanásig mész. Ott egy parkos részre érsz, ahol az említett piknikező hely és egy kilátó található. Gyönyörű a kilátás innen fentről a Világosi öbölre. Ha a lépcsőn lesétálsz, akkor az alagút Kenese felöli végére érkezel, ugyanis a lépcső az alagút tetjén halad át ("felüljáró"), itt egy kisebb akrobata-mutatvány után az alagút fizikai tetején találod magad, kb 2 m-es rész, kényelmesen lehet rajata mozogni. Tökéletes beállításokat lehet végezni, és várni a vadra. Ha igazán perverz alak vagy, akkor a "peremre" rá tudsz hasalni, és az arcodat a sínek fölé tudod hajtani. És ha még mázlid is van, akkor hagyományos gép érkezik, esetleg teljes fordulaton dolgozó motorral, akkor tuti az orgazmus. :-)) Szergej, Nohab, Csörgő volt az igazi, a Hörgők már nem annyira élvezetesek.
Úgy terveztem, hogy bebarangolom azt a részt, sok fotót láttam és egy kis piknik ránk fér tavasszal.Szépséghiba csak annyi hogy nem Nohabok jönnek( Kiv. persze ha nem a májusi fotós- Nohabhoz kötöm). Köszönöm mégegyszer.Látattlanban is szép túrának néz ki.
Szerintem Balatonakarattya megállóhelytől közelebb van. Viszont csak a Balantonkenese-üdülőtelep felőli oldalán lehet felmenni. Tehát meg kell nézni a menetrendet, és sietni. Igaz ez az alagút előtt (Székesfehérvár felől) nem sokkal lévő erdei bevágásra is, amely hatalmas ívben van. A legegyszerűbb megközelítési módón történi eljutás viszont csak úgy garantált, ha ismered a környéket, van egy Balatonakarattya térképed, vagy fogsz magadnak egy helyit, aki eligazít. Amúgy az se nagy baj, ha eltévedsz, mert nagyon hangulatosak a kis utcák, pláne tavasszal. :) Leszállsz a megállónál és keresztbe átgyalogolsz a községen. Ez a táv alig lehet több, mint egy kilóméter. A község a Balaton felé emelkedik, egészen az alagútig tetejének magasságáig. Itt egy park található padokkal, piknikező helyekkel. (És sok kutyagumival. :) ) Tehát autóval is könnyedén megközelíthető. Éső után nem érdemes menni, mert rettenetesen csúszik, és nagyon veszélyes. (A Székesfehérvár felőli oldalán lővő fotóhely amúgy is az.) Feltéve, ha nem csak a gyalogos járdáról akarsz fotózni. Tele van jó fotóhellyel a környéke, érdemes szétnézni mindenhol.
Balatonakarattyán szálltam le ezután elkezdtem sétálni a vonal mentén Bkenese-Üdülőtelep felé.Egy jódarabig a kábeleket eltakaró köveken sétáltam aztán jön egy gyalogátkelőhelyes sorompó majd pár százméteresa susnyáson való séta után jön az alagút.Meg lehet azt csinálni hogy átsétálsz az alagúton de előtte ugye a menetrendet meg köll nézni nehogy az embert meglepje a nagy vasdarab:-)
Ha átjutottál a túloldalra akkor már nyertél csak arra kell ügyelni hogy a délelőtti órákban csak az Üdülőtelep felől érkező vonatok fotózhatók,kb 13.00 tájban már lehet szép alagutas képeket fotózni.
Egy kis segítséget kérnék.Érdekelne hogy a "hirhedt" Balatonakarattyai alagút hogy közelíthető meg a legegyszerübben kocsival és vonaton?(nem tudom kocsival vagy vonattal mennék de szeretnék majd egy szép tavaszi napon ellátogatni oda) Csajág-Akarattya között vagy akarattya-kenese-üdülőteleop között van.És mennyire az állomástól.Köszi előre is.
Jó, akkor legyen több pár gyorsvonat, nekem annyira nincs ellenvetésem ez ügyben, de akkor meg ne legyen majd az, hogy 522 gyorsvonat megy majd egy nap ami csak pár állomáson áll meg, a falvakban élő jónép meg le van sz@rva! No meg akkor már a átszállásokat is megcsinálhatnák Sv-n: pl.: 8504-es Nagykanizsai gyors 14:57-kor indul Sv-ről... 9714-es Tapolcai személy indul Sv-ről: 14:53-kor...
Aki Bfüred után akar valahova menni az mit csináljon? Nehogymár Keszthely felöl kelljen menni. Nem. Kéne rendes értelmes gyorsvonat (olyan mint az a bizonyos 3 pár) És kellene Szfehérvár - Tapolca személy. Pl.
Egy ideje olvasgatom a 29-es topicot, s bár elég messze lakom tőle, azért volt egy idő, mikor Bp-Tapolca között rendszeresen vonatoztam. Az sem mellékes, hogy egyik legkellemesebb vonal, jobban mondva volt, amíg a NoHAB-ok dorombolása ébresztett a nyári hajnalokon. De nem emiatt írok. Felvetettétek páran, hogy nincs normális vonatpár, csak talán 3. Nos igen, annak idején mikor még jártam arra, csak gyors vagy sebes volt a Déliből. Talán egyszer ültem végig télen ezt az ominózus 4 órát, hazafelé már nem arra jöttem. :) Aminek én értelmét látnám: Fehérvár és Tapolca között, mint 29-es vonal, elég lenne ebben a viszonylatban rövidebb személyeket, esetleg sebeseket közlekedtetni, és aki gyorsan, kevés megállóval akar Tapolcára jutni, annak ott van a Keszthely felé közelítés lehetősége. Ha tegyük fel csak B.szentgyörgyön lenne egy gépcsere, ami ott nem villany lenne (teljesen felesleges Keszthelyig), hanem már dízel, és Szentgyörgytől csak Keszthelyen állna meg a vonat, akkor egész emberi idő alatt és kevés megállóval lehetne lejutni. Bár manapság nem tudom mi az utazási trend, de Déli-Tapolca gyorsokat, IC-ket én a déli part felől vinném. Egyrészt a villanygépekkel kevesebb a menetidő vesztés, másrészt a Kanizsa felé közlekedő IC-k után kapcsolva pár kocsit, amit még Szili vagy Gigant elbír, megszüntethető lenne az általatok írt "majd'megszakad a Csöri 12 kocsival, hogy 2 pec múlva megálljon" állapot. Persze messziről jött ember azt mond amit akar, de én egy alkalmat kivéve Tapolcára mindig Keszthely felől közelítettem. Ettől függetlenül a 29-es varázsa, ha időm engedte volna megéri a többletidőt.
Én csak azt mondtam, hogyha nem állna meg mindenhol, nem lenne ennyi utas. (hanem kevesebb lenne....) De ezekszerint itt olyan emberek vannak, akik jobban örülnek egy emberekkel teletömött busznak, mint egy teletömött vonatnak.