Vannak tök egyértelmű búvár bóják,amikor messziről látszik,hogy búvár van a mélyben.
De számos labda,fender úszkál a tengerekben,amiket elsodort a szél,vagy leestek a hajókról.Ezek közül én párat begyűjtök.Van távcsövem,megnézem alaposan,hogy miről is van szó.
A múltkoriban szó volt itt, vagy a motorcsónakosban Temu-s Koetsu kínai propellerről. Bátran próbát tettem, rendeltem egyet. Ma kipróbáltam, és azt kell mondjam, méretpontos, pont azt tudja mint az azonos méretű Solas. Harmad áron. Hogy a tartóssága és a fenékkaparása milyen, azt majd az idő dönti el. :)))
Kisebbik horgony. A mostani sodrásban (6-7km/h) nehezen áll meg sóderben*. Agyagos fenéken fog rendesen.
* 0,6-1,1 km/h-val "csúszott", de aztán ~2perc után megállt. Attól tartottam valamiben elakadt és nem tudom felhúzni, de simán kifordult ahogy fölé értem. Igencsak bele kellett kapaszkodni a kötélbe hogy húzni tudjam sodrással szembe a csónakot.
Hát ja, mikor a fejed mellett mennek el, kevésbé poén.. Többen halnak meg ebben szigonyosok, mint bármi egyéb búvárbalesetben.
A görögöknél pl a bérlősöknek nem is említik mi az a búvárbója, simán odajönnek méterekre majd videóznak ha meglátnak, mint valami látványosságot, miközben a fejemtől karnyújtásnyira megy el a hajócsavar.. Részben ezért is nem megyek már nyáron ilyen helyekre.
jesszusom, még jó hogy nem nyírtad ki.. azt megértem, ha a fogalmatlan turisták odajönnek 2 méterre a bójától és nem értik, mért vagyok ott, mikor pont azt jelzi a bója, hogy maradj legalább 50 méter távolságban a hajóval.. de hogy te is rámész egy búvár fejére, rutinos hajósként...
Igen, gyakorlatilag azért, bár nem tudom mennyit befolyásol az a 3° amennyivel eltérnek egymástól. Ez várhatóan úgy lesz, amelyikbe kötve a láncot jobbnak mutatkozik a horgony, abban fog maradni. :))
Téged nagyon szerethetnek ezek a rendőrök,hogy minden évben igazoltatnak🙂
De az is lehet,hogy a feleségedet akarják megnézni mindig közelebbről🙂
Vagy az is lehet,hogy csak segíteni akartak,mert feltűnt már nekik is,hogy ott járod a köröket ebben az öbölben már egy hónapja,mint egy búgócsiga,gondolhatták,hogy beszorult a kormány,és csak körben tudsz menni🙂
Meghúzni fogóval is jól megy,meg kinyitni is,csak gondoltam,biztosításként teszek még rá egy kábelkötözőt is.De ha fölösleges,akkor nem ragaszkodom hozzá.
Ma eszetlenül szeles idő volt erős hullámzással, így módosítottam is az irányt az öböl közepén és a part velé fordultam. Egyszer csak szólt a feleségem, hogy egy hajó követ minket egy ideje. Kedvenc rendőr ribem jött utánunk, feleségem szerint túl gyorsan hajtottam. Udvariasak voltak, mint mindig, iratok, tűzoltó és rakétas érdekelte őket.
Hazafelé láttam egy labdát a vízben kb. 3 km-re a parttól. A lányom aludt, így nem halásztam ki. A kikötőnkhöz érve megint láttam egy labdát.
Olyan szép színe volt, hogy ezt már nem akartam hagyni, közelebb mentem.
Nem labda volt, hanem az én farbójám a kikötőből, amivel a kötelet szoktam kiemelni. Kisodródott és elakadt, szerencsére. Ezt is egy sekli fogta, ameddig fogta. Nem kétfilléres bója, ha nem találtam volna a helyén, azt gondoltam volna, hogy ellopták. Holott csak én voltam ismét ügyetlen ismét egy seklivel…
az én seklijeimen ilyen 1-2mm-es lyukak vannak, létezik annyira vékony kábelkötöző? az volna a legjobb megoldás valóban, de még nem is láttam ennyire cérnavékonyat.
Ilyen parton találtam a csónakot nekem is volt, de nem a horgony miatt, hanem a "talált" bója drótkötelét nem ellenőriztem , csak fentről, hogy jó nagy a beton. Szerencsére csak a boci strand csónak ment el napközbeni.
Úgy látom ezen a sekli dolgon mindenki átesett. Én a Tiszán jártam így, szeren sére parti kikötésnél (arra is a horgonyt használom). Viszont ezt a drótozást nem használom, ha em jól meghúzom a csavart, ug-e a sekli u alakúrésze rugalmasan hajlik, így befeszül. Cserébe szerszám nélkül nem tudom oldani.