A C/A kód úgynevezett pseudo véletlen kód (bár meghatározott szabályok szerint készül mégis úgy néz ki mintha zaj lenne), zérusok és egyesek egymásutánja, egy elem frekvenciája 1.023 MHz, a kód 1023 bit hosszú, ami időben kifejezve 1 milliszekundumnak (0.001 mp.-nek) felel meg. Egy elem hossza tehát 2.99792458*108*0.977517106*10-6=293.052 m., az egész kódsorozat pedig hosszban kifejezve 293.052*1023=299792.458 m.
A leirást nem kaptam hanem én adtam , még erre sem tudsz figyelni?
Az óra szinkronizálás valós dolog és fellövés után a pálya véglegesitése után elvégzik , az okain lehet vitatkozni de a tényén nem .
Azon sem lehet vitatkozni ha ez a korekció az SR. miatt szükséges a korekció után további állitásra nincs szükség addig amég a pálya adatok nem változnak .
Tehát a GPS-re nézve Az SR. nem szerepel a működés feltételeként .
A semmitértés mellett figyelemre méltó az a képességed az is, hogy tévedhetetlenül felismered és megragadod a vita szempontjából tökéletesen érdektelen körülményeket.
A vita abból indult ki, hogy felmerült, a GPS holdak óráit pontosan a relativitáselméletben előrejelzett mértékben kell korrigálni.
Erre jöttél te, hogy semmi köze a GPS-nek a rel-hez.
Kaptál leírást, derengeni kezdett, hogy talán mégis. Nem baj, ráfogtad hogy az biztos doppler, meg annyi mindent kell kompenzálni, de ezt a rel hívők úgyse értik..
Megmutatták neked, hogy ez se jó.
Akkor nem doppler, kód!
Az a szép a tudatlansában, hogy ilyen jól táplálja az önbizalmat.
Ez a meg nem értés új szintje. Azt hiszi, a korrekció amiről beszélsz, arra kell, hogy ha nem pontosan tervezett a műhold sebessége, akkor kicsit más a Doppler értéke, és ezt kell kompenzálni.
Nos látod enyire érted az SR-t , kiszámolhatod az eltérését az időnek előre a pályaszerinti sebességnek megfelelően de ez az arány mindvégig ugyan az tehát egyszer állitanak csak órát továbbiakban az SR.-nek nincs szerepe a GPS-ben.
A pálya eltérésnek és ez álltal történt sebesség változásnak viszont szerepevan a hely meghatározásban .
"Vaze megérthednédmár ha van az izotóp bomlásnak sebesség hatására időbeli lefolyás változása akkor ez adott keringési sebességnél mindig ugyan akkora ."
Vaze megérthednédmár ha van az izotóp bomlásnak sebesség hatására időbeli lefolyás változása akkor ez adott keringési sebességnél mindig ugyan akkora .
A pályára álláskor ezt be állitják és kész továbiakban már magától ketyeg , tudod van olyan elektromosketyere hogy programozható osztó .Ezért már a továbiakban nincs szükség az időalap osztásviszonyának megváltoztatására .
Ha mégis megteszik ez azért van mert változott a sebessége a műhódnak:-))
"Bocsi több honlapon is csak a pálya eltérés miatti korekciókat lehet olvasni."
Értsd meg, hogy ez minden más korrekciótól független. Az órákba beépítik és azok örökké ebben az ütemben ketyegnek. A földi órákba meg nem építik be a lassítást.
A GPS vevőkben ezzel már nem kell foglalkozni.
Amikor 1977-ben az első GPS holdat fellőtték, akkor a mérnökök nem nagyon hitték el a fizikusoknak, hogy valóban létezik a relativitáselmélet által jósolt napi 38 microsec sietés a földi órához képest.
Ezért az első holdba bekapcsolható módon építették be ezt a korrekciót,
20 napig mérték és megállapították, hogy a rel.elm által megjósolt sietés valóban létezik.
A többi holdnál az indulási szinkronizálás után, közvetlenül fellövés előtt bekapcsolják.
A fent ismertetett vizsgálatot több különböző műszerrel elvégeztük és az eredményeket az 1. táblázatban foglaltuk össze. A táblázat első három sorában három geodéziai vevő látható, a második három sorban térinformatikai vevő. A Pathfinder vevő fázisméréssel simított kódmérést végez. Az eredményeket tekintve a következő megállapításokat tehetjük:
A táblázatban található értékek alapján 95 százalékos valószínűségi szinten a vízszintes pozíciók hibája körülbelül 5 méter, a magassági pozícióké pedig 8 méter.
A kézi vevők és a geodéziai műszerek között nincs jelentős különbség.
A különböző műszerekkel meghatározott vízszintes pozíciók pontossága alig tkülönböző. Egyedül az SST műszer, a legöregebb vevő eredményei térnek el jelentősen a többi eredménytől.
A magassági hibák között már vannak különbségek. A Turbo-G1 műszerrel meghatározott magasságokat bizonyára valamilyen szabályos hibahatás terheli, ennek a kiderítése további vizsgálatokat igényel.