Az egyik gondom mostanában volt.A külső hőm. megközelítette a 20 fokot,kezdett melegem lenni.A klíma Auto állásban húsz fokra állítva.A rostélyokon dől be a hűvös(hideg) levegő a lábamra meg fújja a meleget.Akárhogy állítgattam,a hőmérsékletet mindíg melegebb(sokkal) levegő jön alul.Kénytelen voltam man.elzárni az alsó levegőt.Egyébként bármilyen évszakban jobban(kedvemre) tudom állítani a légáramokat manuálisan mint az adott autómata program. Az újak(facelift után)-nál már belehet állítani minden levegőirányt manuálisan,és az auto beállításban megjegyzi,megtanulja az egyénit.Nem szeretek állandóan összehasonlítgatni de az A6-os szellőzése hibátlan(nekem).
Abban viszont teljesen igazad van, hogy én is 120.000km-rel vettem az autómat, és az első tulaj vigyázott e vagy sem.... Ebben csak bízhatok, ha pedig tönkre megy.... nincs mit tenni..csere. Vagy érdemes a felújítást választani? Mert erről eléggé megoszlanak a vélemények.
Péter!
Én nem vagyok diesel megszállott, de meg van az előnye a diesel változatnak is..... nyílván a hátránya is...:-)
A klímát nem értem mi bajod vele, nekem semmi problémát nem okozott soha a használata. Igaz eleinte zavart, hogy auto módban nagyon fújt, de a klíma menüben be lehet állítani hogy mennyire "siessen" a kívánt hömérséklet elérésével, én ezt a minimumra vettem, így jó.
A zenéröl már írtam, a standard rendszer felejtös, de hozzá kell tenni, hogy az E39ben se volt jobb a standard...
Az ülésben igazad van, én vásárlás elött átolvastam több ezer német fórumhozzászólást, és a legfontosabb következtetés az volt, hogy csak a sport, de méginkább a komfortülés az üdvözítö, szerintem magasan jobb bármely konkurens termékétöl.
A turbók meghalásáról is lehet olvasni eleget, nem te vagy az elsö, és nem is az utolsó a problémával, szerintem többek közt ezért is nem éri meg dízelt venni. A benzines-dízel hangkülönbségröl nem is beszélve...
Nem sértessz Meg. Alapvetően egyetértünk.Én is pontosan ugyanígy járok .Nyilvánvaló,hogy az előző tulaj nyírta ki,és én cseréltem.Ez egy dolog. Viszont más tipusok(pl:TDI) nem ilyen érzékenyek a használatra.Ismerősöm A6 3.0TDI-vel évek-óta használva,(nagy sebességekkel is) tőlem értesült arról,hogyan kell járni egy turbós kocsival.Már bőven 200 ezer felett jár,és semmi baja a turbónak.A szervízfőnök a BP.Motors-nál azt mondta,hogy ez azért van mert a vált.geometriás turbó sokkal érzékenyebb.Mondjuk az A6-ban is az van,sőt most már szinte mindegyik turbódieselben is.Na mindegy. Ja még annyit megsúgott,hogy ha 170-190 ezres 30d-ben még az eredeti turbó van,az olyan ritka mint a fehér holló....... Egyébként a legújabb facelift után módosítottak a turbón egy picit.Azt mondta,hogy már van 200 ezres ügyfelük is hibátlan turbóval.
Ha nem sértelek meg.... a turbo meghalással nem értek egyet. Sajnos ez NAGYON használat függő. Én betartom a szabályokat maximálisan: Hidegen nagyon finoman megyek, és soha nem hajtom meg! Melegen minden esetben visszahűtöm, és 15.000-enkeént kicserélem az olajat és a szűröket. Ez nem jelenti azt, hogy bármi féle anyaghiba miatt nem mehet tönkre. De véleményem szerint nagyon sokat számít a használat.
Üdv Urak! Volt E39-tulajként 3 évig barátkoztam Bangle féle formával.Eljött az idő és alapos keresgélésbe kezdtem.A legnyomósabb érv az E60 mellett az volt,hogy sajnos már képtelenség találni kevés km-rel az előző generációból.Hja' végtére is a legfiatalabb már 5 éves. Szóval az anyagi lehetőségeim komoly dilemma elé állított.Rákellett döbbennem,hogy vagy jól felszereltet veszek "kis" motorral vagy fapados 30d-t. Mivel régóta vágytam egy 6hengeresre ezért az utóbbi maradt. Sötétkék,30d 2005.11. gyártás 65 ezer km,import. Nos sikerült 5 hónap alatt 50 ezret belecsavarnom. Az előttem szólókkal egyet kell ,hogy értsek.A belső elég gáz.A világos kárpit valamelyest feldobja,de valahogy nincs meg az-a minőség érzet.... Sajnos fapados,a zene borzasztó,a klimával (bár digitális-kétzónás)nem bírok egyszerűen nem jó.Nem tudom igazán jól beállítani.Az ülés szar.Hosszútávon kényelmetlen.A fejtámla messze van. Istenem!De az a MOTOR!No az mindenért kárpótol. Sajnos a turbó százezernél meghalt.És erre készüljön mindenki.
Néztem a rácsokat az Ebay-en...de úgy licitálnak rá, mint ha muszáj lenne.... Úgy többe jön ki mintha itthon venném. A kevláros is jól néz ki, de szerintem a krómos lesz.
Kerületben, azaz sebességmérö pontatlanságban ez 3,6%-ot jelentene, általában a gyári ajánlások 2%-on belül mozognak, és azok is inkább az alapmérettöl felfele szeretnek inkább tévedni. Hogy végül is mit teszel, az a te döntésed, de én inkább elpasszolnám a nem rávaló gumikat.
a nyárigumikkal még mindig nehéz döntés előtt állok, szeretném a véleményeteket kikérni
a helyzet a következő: az előző e 46-osomról maradt 2 drb 40-50% dunlop sp sport 01-es gumi 225/50 R16-os méretben; vegyek 2 új 225/50 R16-os gumit, vagy inkább hagyjam a régieket és vegyek 4 új 225/55 R16 gumit
az első variációban csak 2 új gumit kell vennem de, 11 mm kissebb a magassága
Inkább az a gond, hogy az általad belinkelt méretű 18"-os kerekeknél nagy valószínűség szerint el kell ütni a hátsó sárvédő peremét, ez pedig gyári felniknél elképzelhetetlen.
Peter! Az utólag rendelhető M futómű csomagban stabilizátor rúd nincs, megnéztem. Gondolom benne lenne a gyári csomagban, ha ezt is kéne cserélni. Azért körüljárom a témát, mert kínos lenne, ha mindez a szerelőnél, az aknán derülne ki.
Köszönöm Peter, sokat segítettél. A második lehetőségben nem voltam biztos, tehát a rövidebb rugók, alap lengéscsillapítok megoldásban. A Koni-val 30 mm-rel ülne lejebb az autó, de az soknak tünik, ha az M-essel is "csak" 20 mm. Ráadásul már az M-es futóműre is többen panaszkodnak a komfort szempontjából, a Koni neccesebb lehet, bár ez valami spéci dolog, érzékeli az útminőséget és ennek alapján keményedik fel. Aztán lehet, hogy ez csak marketing szöveg. Egyébként 200e a szett, de ez csak a 4 db gátló és a 4 db rugó.
Azt hiszem, hogy végül az M-nél maradok. Ráadásul ehhez egy komplett csomagot küld a gyár, amiben még a legkisebb gumi alkatrész is benne van, plusz 2 db erősebb merevítő.
Így van, a gyárilag ajánlott olaj az 5w-30. Nagyon fontos, hogy Longlife jelölésű olaj kerüljön bele (vagy gyári BMW flakonos, v. arany flakonos Castrol), ez garantálja a 20e km-es szerviz intervallumot. Egyébként valszeg az előbb említett 2 olaj egy és ugyanaz, mert most a Castrol a BMW beszállítója. Az olajsapkán ott is virít a Castrol logó. Normál olaj beletöltése esetén egyébként könnyen előfordulhat, hogy hibát jelez a computer, leggyakoribb, hogy felvillan az "azonnal álljon meg elfogyott a motorolaj" ikon. Ugyanis van egy érzékelő a motorban, mely állandóan ellenőrzi a motorolaj minőségét. A régebbi tipusoknál ráadásul annyira finom volt ez az érzékelő, hogy még a longlife-nál is bejelezhetett, ilyenkor újabb típusú érzékelőt kell a helyére rakni.
Tudomásom szerint van az alapfutómü, van a "sportos" futómü (sportliche fahrwerkeinstellung) ami kb. 15 mm-rel lejjebb van az alaptól a rövidebb rugók miatt, de az alappal megegyezöek a lengéscsillapítói, meg van az M futómü (M-Fahrwerk) ami kb. 20 mm-rel mélyebb, de a lengéscsillapítók is és a stabilizátorrudak is mások.
Lenne is egy kérdésem, amire az E39 topicban sajnos nem kaptam választ.
Nem tudjátok véletlenül, hogy E60-nál a gyári M-es sport futómű hány centivel van lejebb, a normál gyári futóműnél? Lejjebb van-e egyáltalán, mint az E60 535d-nél, vagy nincs is több verzió és ami nem az alap futómű, azt hívják M futóműnek a BMW-nél? Az biztos, hogy 535től fölfelé van más futómű, mint az alap. Kerestem katalógusban konkrét infókat, de sajnos nem találtam.
Ültetni szeretném az autót, mert szinte csak autópályán megyek, de filózom, hogy M futóművet, vagy Koni szettet rakjak a gép alá. Egyébként meglepő módon a gyári M futóműszett olcsóbb, csomagban küldik toronymerevítőkkel stb. stb. Szóval számomra a gyári M szimpatikusabb megoldásnak tünik. Azt viszont senki sem tudja, hogy konkrétan hány cm-el lesz lejebb az autó.