Nekem is ZC 18 van. Tegnap este gyorsan kitisztítottam az égőfejet, mert huhogott működés közben. Olyan hang, mintha egy-egy pillanatra ki akarna kapcsolni, aztán mégse... Kb. fél percenként csinálta, most sokkal ritkábban, de csinálja.
De nem kizárt, hogy a levegő beáramlással lehet gond. Mi a véleményed?
Nem egy csomagom veszett már el, de anyagi kár sosem ért, vagy a paypal, vagy az aliexpress, vagy maga az eladó adta vissza a pénzem, mikor jeleztem hogy eltűnt a csomag, vagy nem az jött amit rendeltem.
A fűtőkör feltöltése: Ha a fűtőkörben vízhiány van, a yomásjelző (4) -, és az üzemzavar-jelző (5) villog. Ebben az esetben fel kell tölteni a fűtőkört a kazán alatt lévő csap megnyitásával addig, amíg 1,5 bar olvasható az oszlop-nyomásjelzőn Figyelem : 2,5 bar fölött a jelző (4) villogása azt jelenti, hogy a fűtőkör túlnyomás alatt áll : engedjen le valamennyi vizet egy radiátorból a nyomás csökkentése érdekében.
Az előfeszítési nyomás a hidraulikai rendszerben uralkodó statikus nyomásból határozható meg: P0=Pst+0,3 bar Előfeszítési nyomás= statikus nyomás (magasság méterenként 0,1bar ) +0,3 bar A tágulási tartály helye és a rendszer legmagasabb pontja közötti függőleges távolság méterben. Pl.: 5 méternél 0,5+0,3=0,8 bar előnyomás üres állapotban. A rendszer legfelső pontján, hideg állapotban minimum 0,3 bar túlnyomást kell biztosítani a gázkiválás megakadályozása érdekében. Amennyiben a fűtési rendszer magassága nagy, akkor az előnyomás értéke is magas lesz, s ekkor a tartály térfogata nagyon nagyra jönne ki. Ilyenkor a tartályt inkább a rendszer egyik magas pontjára helyezzük, s így a felette lévő vízoszlop magassága kisebb, tehát tartályból is kisebb méretű kell, mintha lent lenne.
Meglátom, hogy valamelyik olcsóbb megoldás mennyire működik jól, és lehet rendelek. Mondjuk még sosem rendeltem e-bay-ről, kevés a bizalmam, pedig hallom/látom, hogy működik. Egyszer egy valamelyik nagy kínai oldalról rendeltem memóriát, na az nem jött meg, a pénzem is odalett...
Digital temperature controller, -30 ℃ to 300 ℃ / -22 ℉ to 572 ℉ temperature measurement and control, Display resolution of 0.1 degrees, 1 degree control resolution Optional cooling or heating mode 1-25 degree adjustable hysteresis Delay start function, 0-30 minutes adjustable The lower range limit temperature adjustment function Down with the data storage function, Relay shock current 10A/220V. Reliable operation resistive load maximum 1000W, 600W maximum inductive load The machine maximum power consumption: less than 2W Measurement error: less than ± 0.5 ℃ Working temperature: -20 ℃ ~ 80 ℃
Négy darab van, mind be van építve.
Rendeltem plusz egy tartalékot, az odaadnám, de arról írtam hogy nem jött meg nekem sem, így a múlt héten rendeltem meg újra.
Ezt elsőre nem teljesen értem, de próbálkozom... :)
Ha ez a megoldás lenne, akkor rajzolok és kérdezek majd.
A kazán egy régi ZC-18, viszonylag egyszerű panellal. Igazából csak a mostani termosztát kapcsolóvezetékét kellene átkötnöm valami új vezérlésre.
Az a linkelt termosztát is jó lehet, szimpatikus, de akkor meg kel bontanom a tartály szigetelését, és az oldalára tapasztani? Ezen keresztül ha jól értelmezem, direktbe mehet a kazán, szivattyústól mindenestől.(?)
A 15 fok az jó lehet, de akkor már megkérdezem, mi lehet az optimális? Ezt csak úgy kitaláltam (40-60 fok), nem bitos, hogy ez a jó megoldás.
60 fok: ha 60 fok van a tartály tetején, akkor lent még hűvösebb a víz és a csőkígyó le tudja adni a meleget
40 fok (45): ezzel még kis keveréssel lehet fűteni
200 liter van a tartályban, az nem tudom meddig lesz elég (felfűtési időszakon túl), de így talán nem kapcsolgat a kazán.
A tartály felső csőkígyójából a bojlerbe menő vizet előmelegíteném, legalább fűtési időszakban, így ez esténként gyorsabb hűlést eredményezhet.
Szóval jó ez a 40-60 fokos elképzelés, vagy vigyem lejjebb?
Kettőt sorba, az csökkenti a túlfűtés lehetőségét?
Végül nem találtam olyan embert, aki megfelelő megoldást tudott volna ajánlani a gázkonvektor - elszívó reteszeléssel kapcsolatban, így lemondtam róla.
Felkerült időközben egy klímaberendezés és mellé ki lett tisztíttatva, ellenőriztetve lett a konvektor. Ha mégis használnunk kell majd a gázt is, akkor felszerelek még egy CO riasztót is.
Ezen kívül gázos szaküzletben megvettem egy visszaáramlás érzékelőt ami az újabb típusokban széria tartozék és állítólag utólag is elhelyezhető. A karbantartó szaki felszerelte az érzékelő ellendarabját az égésbiztosítóhoz és az érzékelőt is elhelyezte a huzatmegszakítónál.
Amint közben elmondta ez az érzékelő nem gázt érzékel (ahogy én gondoltam volna), hanem egy szimpla hőkapcsoló. Ha van huzat, akkor az hűti, ha nincs huzat akkor a kipufogógáz túlmelegíti és lekapcsol. Viszont a tesztelés során ő úgy találta, hogy ez az érzékelő túlságosan jól bírja a meleget. Csak a működő konvektor testéhez érintve kapcsolt le, kb. 1 perc után (95-ös szám van rajta, gondolom 95 fokon kapcsol) Tehát a szaki szerint ezzel az érzékelővel ez nem lesz megbízható megoldás.
Azt javasolta hogy mérjek pontos hőfokot a huzatmegszakítónál az érzékelő helyén folyamatos üzemben és egy attól a mért értéktől 10-15 fokkal magasabb értéken lekapcsoló érzékelőt tegyek ennek a helyére.
Szóval nem tudom, tudtok ehhez fűzni valamit? Lehet ebből énekes halott, ha már megvettem, vagy sem?
Amelyik konvektorban gyárilag van ilyen, az egész pontosan hol, hogyan van elhelyezve, milyen értéken kell kapcsolnia ?
Nem olcsóbb Kapocska megoldásánál, és egy hónap mire ideér. (HA ideér, én legutóbb egy hónap múlva visszakaptam a pénzem hogy a csomag ellopódott / elveszett / vesztegel egy Hanjin konténerben, így rendelnem kellett másikat.)
Nekem van 4, eddig tök jól működnek, (de most épült a rendszer, és most kezdődik a fűtési idény, szóval lehet januárban más véleményen leszek.)
Max 60 fokos víz lenne a tartályban, és olyan 30 fok körüli előremenőre tippelek. Így is kell a bonyolítás? :)
Apropó, tartály.
Azt még mindig nem tudom, hogy kellene 40-60 fok között tatani a vizhőfokot. A cél az lenne, hogy a régi kazán ne kapcsolgasson, hanem ha mondjuk 40 fokra hűl a víz, felnyomja folyamatos üzemben 60 fokig. Merülő termosztátokat nézegettem, de olyat nem találtam, ami ezt a 10 fokos hiszterézist megközelítené. Tudnátok ajánlani valamit? Vagy ne erőlködjek ezzel a 20 fokos különbséggel, elég a 10 is?
Milyen hőmérsékletű lesz az előremenő mielőtt belép a keverőszelepbe? Ha nagy a hőmérsékletkülönbség, mondjuk 80 fokot kell lekeverni 40 fokra, akkor fix előkeveréses bekeverő kapcsolást kéne létrehoznod. Ennél annyi a lényeg, hogy a keverőszelep után rögtön még egy ponton összekötöd az előremenőt és a visszatérőt és ebbe az átkötésbe meg egy beszabályozó szelep, de csak ebbe.