Keresés

Részletes keresés

Kapocska Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87075

Látható teljesítmény változás is van(lángkép)?

Mert azt okozhatja a légellátás és a gáz mennyiség,nyomás is.

Egy falon kívüli (légterelők szél ellen) ellenőrzés biztos nem árt(mikor volt utoljára?).

Előzmény: cucu (87073)
reg1000 Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87074

Pumpálni. Levegőt. Közben megtaláltam. Tágulási tartály előnyomása.

Köszi.

Előzmény: Törölt nick (87070)
cucu Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87073

Üdv

Nekem is ZC 18 van. Tegnap este gyorsan kitisztítottam az égőfejet, mert huhogott működés közben. Olyan hang, mintha egy-egy pillanatra ki akarna kapcsolni, aztán mégse... Kb. fél percenként csinálta, most sokkal ritkábban, de csinálja.

De nem kizárt, hogy a levegő beáramlással lehet gond. Mi a véleményed?

Előzmény: Kapocska (87071)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87072

Melyik oldalon sikerült elveszteni a pénzed?

Nem egy csomagom veszett már el, de anyagi kár sosem ért, vagy a paypal, vagy az aliexpress, vagy maga az eladó adta vissza a pénzem, mikor jeleztem hogy eltűnt a csomag, vagy nem az jött amit rendeltem.

Előzmény: topikolos (87068)
Kapocska Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87071

Tudom,hogy ZC18-as kazánod van és ha CH12-40 vezérlőpanel van benne és

ha a termosztátod kétvezetékes  akkor simán átköthető az új vezérlőre(földelni ne

felejtsd).

Nem túlzok,ha azt mondom,hogy semmi infóm sincs a tartályodról(teljesítmény,hőmérő

hüvely …..),de,ha van hőmérőzsák akkor réz v.bronz,alu( olajban) tömör anyaggal kivezethető

a hő(leszigetelve utólag).

Nem tizedes pontossággal kell mérni 4-5 fok eltérés nem határoz semmit.

Ha a tartályt feltöltenéd (200l) 40-ről 60-ra akkor lenne benne 4.6kW (45-60 3.5kW)de nyilván

nem ennyivel kell számolni hanem inkább csak a 2/3-ával.

Mivel a padlóról/hőigényről nincs adat ezért csak saccaméterben lehetne valamit mondani.

(csőtávolság                                 10 cm        15 cm    20 cm    30 cm

hőteljesítmény (W/m2)               60           50           45           35

padlóhőmérséklet(°C)                  29           26           26           25)

A hőfokot lejjebb nem érdemes vinni mert sűrűbb kapcsoláshoz vezetne.

Az esti fürdőzéskor nyilván többet megy 80fokon a kazán.

A bimetálos termosztátnak a kettő sorba kapcsolása védelmi célú (kazán,pufi,padló).

Előzmény: topikolos (87064)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87070

Pumpálni, vagy tölteni? Mert nagyon nem mindegy

 

https://www.saunierduval.hu/downloads/missing-downloads/renovastar24kezhu-206045.pdf

A fűtőkör feltöltése:
Ha a fűtőkörben vízhiány van, a yomásjelző (4) -, és az üzemzavar-jelző (5) villog.
Ebben az esetben fel kell tölteni a fűtőkört a kazán alatt lévő csap megnyitásával addig, amíg 1,5 bar olvasható az oszlop-nyomásjelzőn
Figyelem : 2,5 bar fölött a jelző (4) villogása azt jelenti, hogy a fűtőkör túlnyomás alatt áll : engedjen le valamennyi vizet egy radiátorból a nyomás csökkentése érdekében.

 

http://vizfarago.hu/zart-tagulasi-tartalyok-meretezese/

Az előfeszítési nyomás a hidraulikai rendszerben uralkodó statikus nyomásból határozható meg:
P0=Pst+0,3 bar
Előfeszítési nyomás= statikus nyomás (magasság méterenként 0,1bar ) +0,3 bar
A tágulási tartály helye és a rendszer legmagasabb pontja közötti függőleges távolság méterben.
Pl.: 5 méternél 0,5+0,3=0,8 bar előnyomás üres állapotban.
A rendszer legfelső pontján, hideg állapotban minimum 0,3 bar túlnyomást kell biztosítani a gázkiválás megakadályozása érdekében.
Amennyiben a fűtési rendszer magassága nagy, akkor az előnyomás értéke is magas lesz, s ekkor a tartály térfogata nagyon nagyra jönne ki.
Ilyenkor a tartályt inkább a rendszer egyik magas pontjára helyezzük, s így a felette lévő vízoszlop magassága kisebb, tehát tartályból is kisebb méretű kell, mintha lent lenne.

Előzmény: reg1000 (87069)
reg1000 Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87069

sanier duval renova star kombi cirkoban hány bár nyomást kell pumpálni a kiegyenlitő tartályba?

topikolos Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87068

Köszi, ezt nem találtam meg.

Akkor lemaradtam a közös rendelésről... :)

Meglátom, hogy valamelyik olcsóbb megoldás mennyire működik jól, és lehet rendelek. Mondjuk még sosem rendeltem e-bay-ről, kevés a bizalmam, pedig hallom/látom, hogy működik. Egyszer egy valamelyik nagy kínai oldalról rendeltem memóriát, na az nem jött meg, a pénzem is odalett...

Előzmény: Törölt nick (87067)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87067

http://willhi.com/product_detail.php?product_id=86&lang=en

Digital temperature controller, -30 ℃ to 300 ℃ / -22 ℉ to 572 ℉ temperature measurement and control,
Display resolution of 0.1 degrees, 1 degree control resolution
Optional cooling or heating mode
1-25 degree adjustable hysteresis
Delay start function, 0-30 minutes adjustable
The lower range limit temperature adjustment function
Down with the data storage function,
Relay shock current 10A/220V. Reliable operation resistive load maximum 1000W, 600W maximum inductive load
The machine maximum power consumption: less than 2W
Measurement error: less than ± 0.5 ℃
Working temperature: -20 ℃ ~ 80 ℃

 

Négy darab van, mind be van építve.

Rendeltem plusz egy tartalékot, az odaadnám, de arról írtam hogy nem jött meg nekem sem, így a múlt héten rendeltem meg újra.

 

Előzmény: topikolos (87065)
topikolos Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87066

Köszi.

Ez elsőre soknak tűnik, mármint árban és bonyolultságra. 10e-ért nem is találtam hirtelen, és arra még rájönnek a kiegészítők árai?

 

Előzmény: dejódió (87061)
topikolos Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87065

Ez is tök jó lenne, de ennyit nem tudok várni. Később lehet rendelek egyet. Te nem adsz el egyet? :)

A 25 fokos hiszerézist nem találom...

Előzmény: Törölt nick (87060)
topikolos Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87064

Köszi.

Ezt elsőre nem teljesen értem, de próbálkozom... :)

Ha ez a megoldás lenne, akkor rajzolok és kérdezek majd.

 

A kazán egy régi ZC-18, viszonylag egyszerű panellal. Igazából csak a mostani termosztát kapcsolóvezetékét kellene átkötnöm valami új vezérlésre.

 

Az a linkelt termosztát is jó lehet, szimpatikus, de akkor meg kel bontanom a tartály szigetelését, és az oldalára tapasztani? Ezen keresztül ha jól értelmezem, direktbe mehet a kazán, szivattyústól mindenestől.(?)

A 15 fok az jó lehet, de akkor már megkérdezem, mi lehet az optimális? Ezt csak úgy kitaláltam (40-60 fok), nem bitos, hogy ez a jó megoldás.

60 fok: ha 60 fok van a tartály tetején, akkor lent még hűvösebb a víz és a csőkígyó le tudja adni a meleget

40 fok (45): ezzel még kis keveréssel lehet fűteni

200 liter van a tartályban, az nem tudom meddig lesz elég (felfűtési időszakon túl), de így talán nem kapcsolgat a kazán. 

A tartály felső csőkígyójából a bojlerbe menő vizet előmelegíteném, legalább fűtési időszakban, így ez esténként gyorsabb hűlést eredményezhet.

Szóval jó ez a 40-60 fokos elképzelés, vagy vigyem lejjebb?

 

Kettőt sorba, az csökkenti a túlfűtés lehetőségét?

Előzmény: Kapocska (87059)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87063

Sziasztok,

 

Végül nem találtam olyan embert, aki megfelelő megoldást tudott volna ajánlani a gázkonvektor - elszívó reteszeléssel kapcsolatban, így lemondtam róla.

Felkerült időközben egy klímaberendezés és mellé ki lett tisztíttatva, ellenőriztetve lett a konvektor. Ha mégis használnunk kell majd a gázt is, akkor felszerelek még egy CO riasztót is.

 

Ezen kívül gázos szaküzletben megvettem egy visszaáramlás érzékelőt  ami az újabb típusokban széria tartozék és állítólag utólag is elhelyezhető. A karbantartó szaki felszerelte az érzékelő ellendarabját az égésbiztosítóhoz és az érzékelőt is elhelyezte a huzatmegszakítónál.

Amint közben elmondta ez az érzékelő nem gázt érzékel (ahogy én gondoltam volna), hanem egy szimpla hőkapcsoló. Ha van huzat, akkor az hűti, ha nincs huzat akkor a kipufogógáz túlmelegíti és lekapcsol. Viszont a tesztelés során ő úgy találta, hogy ez az érzékelő  túlságosan jól bírja a meleget. Csak a működő konvektor testéhez érintve kapcsolt le, kb. 1 perc után (95-ös szám van rajta, gondolom 95 fokon kapcsol) Tehát a szaki szerint ezzel az érzékelővel ez nem lesz megbízható megoldás.  

Azt javasolta hogy mérjek pontos hőfokot a huzatmegszakítónál az érzékelő helyén folyamatos üzemben és egy attól a mért értéktől 10-15 fokkal magasabb értéken lekapcsoló érzékelőt tegyek ennek a helyére.

 

Szóval nem tudom, tudtok ehhez fűzni valamit? Lehet ebből énekes halott, ha már megvettem, vagy sem?

Amelyik konvektorban gyárilag van ilyen, az egész pontosan hol, hogyan  van elhelyezve, milyen értéken kell kapcsolnia ?

 

 

dejódió Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87062

DIXELL XR06CX

Előzmény: dejódió (87061)
dejódió Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87061

 

2 szonda -3 relé
2db NTC szondával
2db rögzítő füllel
8A/250V

 

kb 10 e ft 

 

de sokféle dixell van

Előzmény: topikolos (87058)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87060

WH7016D
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&LH_BIN=1&_nkw=WH7016D&_sop=15
Kb. 4500Ft, 25 fokos hiszterézist tud, van 12,24,110,és 220 Voltos kivitelben is.

Nem olcsóbb Kapocska megoldásánál, és egy hónap mire ideér.
(HA ideér, én legutóbb egy hónap múlva visszakaptam a pénzem hogy a csomag ellopódott / elveszett / vesztegel egy Hanjin konténerben, így rendelnem kellett másikat.)

Nekem van 4, eddig tök jól működnek, (de most épült a rendszer, és most kezdődik a fűtési idény, szóval lehet januárban más véleményen leszek.)

Előzmény: topikolos (87058)
Kapocska Creative Commons License 2016.10.05 0 0 87059

Végy két termosztátot(bimetál,cső,merülő h. ,digitális……) a kisebb mint

40 és  60 fokon záró érintkezőket sorba kötöd és meghúzatsz vele egy

relét. A relé egyik munkaérintkezőjét párhuzamosan kötöd a kisebb mint 40

fokos érintkezővel a relé egy másik munkaérintkezőjét felhasználod a kazán indítására.

Az,hogy egy kontaktus elég e a kazán indításárhoz függ a kazán vezérlő paneljától.

Legegyszerűbben úgy oldhatod meg,hogy a jelenlegi szoba termosztátodat feltekered a

maximumra és a relé érintkezőjét bekötöd a sz,termó záró érintkezőjével párhuzamosan.

Így a kiválasztott termosztátoknak megfelelően akármilyen hőfokkülönbséget beállíthatsz.

Ha megelégszel a 15fok  dT-vel akkor itt egy ilyen:

http://www.tme.eu/hu/details/bt-l-060/termosztatok/

Nyitási hőmérséklet      60°C      

Zárási hőmérséklet        45°C

Tolerancia           ±3°C 

900Ft/db

Én kettőt kötnék sorba a nyugodt alvás érdekében.:-)

Előzmény: topikolos (87058)
topikolos Creative Commons License 2016.10.04 0 0 87058

Huhhh...

Max 60 fokos víz lenne a tartályban, és olyan 30 fok körüli előremenőre tippelek. Így is kell a bonyolítás? :)

 

 

 

 

 

Apropó, tartály.

Azt még mindig nem tudom, hogy kellene 40-60 fok között tatani a vizhőfokot. A cél az lenne, hogy a régi kazán ne kapcsolgasson, hanem ha mondjuk 40 fokra hűl a víz, felnyomja folyamatos üzemben 60 fokig. Merülő termosztátokat nézegettem, de olyat nem találtam, ami ezt a 10 fokos hiszterézist megközelítené. Tudnátok ajánlani valamit? Vagy ne erőlködjek ezzel a 20 fokos különbséggel, elég a 10 is?

Előzmény: PetiCsokvaomány (87056)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2016.10.04 0 0 87057
Előzmény: topikolos (87044)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2016.10.04 0 0 87056

Milyen hőmérsékletű lesz az előremenő mielőtt belép a keverőszelepbe? Ha nagy a hőmérsékletkülönbség, mondjuk 80 fokot kell lekeverni 40 fokra, akkor fix előkeveréses bekeverő kapcsolást kéne létrehoznod. Ennél annyi a lényeg, hogy a keverőszelep után rögtön még egy ponton összekötöd az előremenőt és a visszatérőt és ebbe az átkötésbe meg egy beszabályozó szelep, de csak ebbe.

Előzmény: topikolos (87044)
topikolos Creative Commons License 2016.10.04 0 0 87055

Ok, akkor ha tudom, megoldom csak azon a szakaszon a vastagabb csövet.

Előzmény: Kapocska (87053)
topikolos Creative Commons License 2016.10.04 0 0 87054

1,5 a kvs, akármit is jelentsen...

Előzmény: Kapocska (87052)
Kapocska Creative Commons License 2016.10.04 0 0 87053

Nyilván jobb.

A nagy tömegáram a két osztó között van az a 7-8 kW elmenne a 20-as csövön is

a tartályból.

Előzmény: topikolos (87051)
Kapocska Creative Commons License 2016.10.04 0 0 87052

A Te szeleped valószínű 4.5 kvs értékű az övé valószínű 1.5-ös.

Előzmény: C20NE (87046)
topikolos Creative Commons License 2016.10.04 0 0 87051

Igen, azt már értettem, de ha már cserélem, akkor nem jobb, ha mindenütt vastagabb?

Előzmény: Kapocska (87049)
topikolos Creative Commons License 2016.10.04 0 0 87050

Az előremenő, vagy a visszatérő is? 2-3 méter cső kell csak.

Előzmény: Wattocsak (87047)
Kapocska Creative Commons License 2016.10.04 0 0 87049

Én nem írtam az összeset,csak a szelep és az osztó hideg ágát.

Előzmény: topikolos (87043)
topikolos Creative Commons License 2016.10.04 0 0 87048

Ok, majd kiderül nekem is...:)

Előzmény: C20NE (87046)
Wattocsak Creative Commons License 2016.10.04 0 0 87047

Tartály és a keverő szelep között lehet 20 cső minden további nélkül, ha nem nagy a távolság azaz 20m alatti.

 

Előzmény: topikolos (87036)
C20NE Creative Commons License 2016.10.04 0 0 87046

Én is azt hittem, ezért kellett az első tél után módosítani :-)

 

Én 570-et használtam, annál ez a tapasztalatom.

Előzmény: topikolos (87044)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!