Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216897

adott legteret adott nyomasra ugyanaz a mennyiseg kell hogy feltoltse. 

ami kulonbseg lehet. .az ennek a sebessege. 

 

szerintem. 

de szivesen hallgatlak. :) 

Előzmény: mica-r (216893)
mica-r Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216896

illetve alapvetően ez van, de méretezéstől is erősen függ. Lehet cifrázni sokféleképp

Előzmény: mica-r (216893)
cam aro Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216895

szerintem a geos turbo, - a jobban hasznositott kipuff aram miatt-  noveli az emapot. 

illetve.. tobbnyire ilyen allapotban -is -  lehet. 

Előzmény: manta-z (216892)
mica-r Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216894

Az általában nagyobb lesz!

:-)

Előzmény: manta-z (216892)
mica-r Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216893

Nagyobb turbóval nagyobb légmennyiséget lehet fújni.

Előzmény: cam aro (216891)
manta-z Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216892

Azt hogyan? Max annyit tudnék még elképzelni, hogy a geós turbó miatt esetleg kisebb lesz az EMAP.

Előzmény: mica-r (216890)
cam aro Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216891

 a motor mechanikusan totál megegyezik mindkét esetben és a vezérlés is. Ez azt jelenti, hogy adott nyomásra felfújva ugyanakkora lehet a légszállítás is.""

 

 

Nem stimmel. ""

 

hat valami nem...

de amig nem arulod el mire gondolsz, addig szerintem nalad.. :) 

 

 

 

 

Előzmény: mica-r (216890)
mica-r Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216890

Nem stimmel. Lehet (áltaában) több levegőt etetni egy motorral.

Előzmény: manta-z (216888)
manta-z Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216889

köszi

Előzmény: kisfo (216886)
manta-z Creative Commons License 2023.11.08 0 1 216888

Lehet rosszul gondolom, de mivel a motor mechanikusan totál megegyezik mindkét esetben és a vezérlés is. Ez azt jelenti, hogy adott nyomásra felfújva ugyanakkora lehet a légszállítás is. Ami különbség érezhető a WG és a geós turbó között, hogy alul korábban és egyenletesebben épül fel a nyomás és nincs akkora turbólyuk a geóssal. 

Előzmény: mica-r (216884)
kisfo Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216887

ja, latom a feltöltö is szóba került

 

a lenti 66kW-osnal: Turbocharger Garrett VTG type Garrett VTG step3 HK 1077198-01 DEV

 

a 81 kW-osnal:  Turbocharger Garrett VTG type

GT15 C224 (44)  50 Trim EI55 0.33 A/R GT15V step II T109(39)72 Trim   0.42 A/R

Step3: GTB1446VZ   C224(46)45T,T213(39)78T vh5.7

 

 

HA (!) más nem valtozik, akkor a feltöltesi nyomas (abszolut nyomas) arányos a levegö tömegáramával

 

de a mas igy szerintem ismeretlen: kicsit mas töltesi fok (függ a szelepvezerlesi idöktöl, manifoldok kialakitasatol,...), kicsit mas hömerseklet (több levegöt ugyanannyira tudja visszahüteni ?), ...

Előzmény: kisfo (216886)
kisfo Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216886

nem ahhoz a motorhoz, csak hasonlokbol nehany fuvoka adat:

 

ez egy 66kW-oshoz:

 

Bore x Stroke [mm x mm]: 73 x 81.5
Total displacement [cm3]: 1364.4
High pressure pump XXX CP3 1600bar
Injector type XXX B445 400 893_01 (PIEZO)
Nominal flow rate 480ml/60sec
Number of spray holes 6
Cone angle 150°
KS-Nozzle 1.5/85

 

 

ugyanezen alapmotor 81kW-osahoz:

 

High pressure pump   XXXX CP3.2+, 1800bar

Injector type  XXXX B445140 024 (PIEZO)

Nozzle type   DSLA 150 PV7 371 229

Nominal flow rate    620cm³/60sec

Cone angle  150°

KS-Nozzle  1.5/85

Nozzle tip protrusion   2.8 mm

 

 

masik 75x97mm-es ~1.4 literes 68kW-os PKW diesel: 6x150°x550 ml/min

 

 

regebbi Euro3-as, 1.6-os  74x93mm, 57kW-oshoz: CP1,  number of holes; 5 & 6 holes   flow rate; 190 & 210 ml/30 sec

 

 

Előzmény: manta-z (216882)
mica-r Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216885

Egy ismerősnek tuningoltam D Corsa 1.3 DTH-t az 1.3 töltőnyomáson ment gyárilag

Előzmény: mica-r (216884)
mica-r Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216884

Turbószállítás is számít, nem csak a nyomás, az erősebbik motoron geometriás turbó van, valószínűleg több légmennyiség szállítással.

Előzmény: manta-z (216882)
bnorci71 Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216883

Elméletben jelentősen nagyobb végnyomás kell, hogy fűrészpor szilárddá kössön össze

 

+hőmérséklet, a rendes brikettáló gépeket melegítik is kevés a surlódásból adódó hő

 

Ha nem 4-5m3 fűrészporról van szó én simán raknám a kazánba fához adagolva

Előzmény: Törölt nick (216881)
manta-z Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216882

Pont ilyesmire gondoltam én is. Ezért szerettem volna megtudni a fúvóka számot és méretet. A DTH 90LE - 1,4bar turbonyomással a DT 69 LE - 1,3 bar turbónyomással ez minimális különbség a két motor között hasonló alakú nyomatékgörbe mellett. Szóval valószínűleg a DTH-s rendszer sokkal finomabban / jobban porlaszt, hogy nem lesz ekkora többletteljesítménnyel koromokádó. 

Előzmény: 409 (216880)
Törölt nick Creative Commons License 2023.11.08 -1 2 216881

Elméletben jelentősen nagyobb végnyomás kell, hogy fűrészpor szilárddá kössön össze, mint amit az autók kormányszervói tudnak.

Ott egy kisebb erő tekeri a kereket ide-oda, (hiszen léteznek szervó nélküli kocsik is), és inkább szállításra, pumpálási mennyiségre (sebességre) van szükség, hogyha elkapod a kormányt, azonal "segítsen", nyomja az anyagot, tolja a szervóhenger dugattyúját a kormányműben.

Ez inkább egy hidraulikus pés, amit te építeni akarsz, a már itt emlegetett olajemelőre hasonlít inkább a dolog.

 

 

Előzmény: padisah (216874)
409 Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216880

A magasabb railnyomás finomabb porlasztást eredményez. Ehhez, és hogy a magasabb nyomáson ugyanannyi üza jusson a hengerbe, kisebb lyukú porlasztó kell*. Ha a kisebb lyukút teszed az alacsonyabb nyomásúba, akkor azonos idő alatt jelentősen kevesebb üza jut a hengerbe, --> csökken a teljesítmény.

 

* lehet persze csökkenteni a befecskendezési időt is, de ez dieselnél nem feltétlenül jelent előnyt.

Előzmény: manta-z (216879)
manta-z Creative Commons License 2023.11.08 0 0 216879

A max rail nyomása magasabb. (Katalógusadat) Ami különbséget láttam még, hogy a Z13DT CR pumpáján nincs nyomásszabályozó szelep a DTH-n van. A motor ugyanaz a diszítésben van különbség. A DTH-n az MJD egy fejlettebb vagy újabb verziója van. Ez kezeli a CR pumpa nyomás szelepét is meg a turbó vákumos aktuárorának mágnesszelepét.

Előzmény: mica-r (216781)
Quattroman Creative Commons License 2023.11.08 0 1 216878

nem biztos hogy gyártani kell. vannak "konfekció" méretek hosszban, átmérőben.

közcsavar kell a csatlakozási pontokhoz a megfelelő méretben.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=hansa+flex

Előzmény: padisah (216869)
Quattroman Creative Commons License 2023.11.07 0 0 216877

a mosógépmotor bordás szíja sokkal kisebb profilokból áll mint az autónál használt. szóval az nem fog összepasszolni.

nem szükséges kétirányú hidraulika meg váltószelep, egyszerű nyomató munkahengere is megteszi, 10 Tonna nyomóerőt tud simán

az alaphelyzetbe visszahúzáshoz nem kell különösebb erő és van bennük egy visszahúzó rugó erre

Előzmény: padisah (216866)
cam aro Creative Commons License 2023.11.07 0 2 216876

okosabb vagy mint en. 

 

en mindig felbaszom magam rajta. 

nem azrt mert minuszol.. hanem mert cafolat nelkul teszi.. 

 

de jo, lehet bot.. bar szerintem inkabb gyoker. 

========================

Előzmény: padisah (216873)
cam aro Creative Commons License 2023.11.07 0 1 216875

probald meg elemezni a hidraulikus rendszert, es a lejebb vazolt 'kovacsgepet' vica versa.. 

gondolkodj el mindketto -alap- funkciojan, anyag igenyen ,es az allitasi lehetosegeken. 

en nem fogok helyetted gondolkodni..

 

 

de mar azzal,  hogy a hidro rendszer nem rugalmas, es nem igazan allitas barat.. 

holott ha egy adott meretu csobe valtozo kemenysegu anyagot preselunk, oda kell.. - jo lenne- .. ha rugalmas a rendszer. 

hidro.. az nem az.

oda nyomasvaltok vezerlese kell. 

ami vagy automata.. vagy rossz omen , 

 

en mas megoldast valasztanak.. 

a laprugos terheles onszabalyzo.. de ez csak egy otlet volt. .

(tisztan elvi sikon, mert brikettet.. az meg nem csinaltam ) 

Előzmény: padisah (216874)
padisah Creative Commons License 2023.11.07 0 0 216874

apámnak volt ilyesmi kovácsgépe, kovácsoltvas kerítéselem mintás végét lapította vele formába, 1-2x talán én is használtam, de az is vagy 20 éve volt

 

brikettet úgy nyomják, hogy van egy cső, ami flexxel fel van vágva hosszában, kb 50 centi a vágás, méter körül a teljes cső, és kívülről állítható szűkítő gyűrűvel, hogy a felvágott rész mennyivel legyen szűkebb az eredeti cső átmérőnél

 

ebbe nyomja bele a munkahenger az ép oldalról a fűrészport, egy lassú, alternáló mozgással, egyszerre 5-10 centit nyomva az anyagon

tehát itt nem kalapálni kell, hanem nyomni, nagy erővel, és tömörödik a kúp formában előre haladva

 

létezik ilyenből csigás megoldás is, meg gondoltam húsdarálóra is, de az aligha bírná/működne

Előzmény: cam aro (216871)
padisah Creative Commons License 2023.11.07 0 0 216873

off

ezeket lehet hogy botok nyomják, nem nagyon szoktam vele foglalkozni, csak ha hozzászólás is társul hozzá

Előzmény: cam aro (216872)
cam aro Creative Commons License 2023.11.07 0 1 216872

oke. 

minusz. 

 

rohadtul megertenem, sot, elis fogadnam, ha lenne mogotte indoklas is. 

..de az nincs. 

erted..?  valami vita, amivel kifejted a velemenyed.... amivel tovabb tudunk lepni abban hogy konstruktiv, ertelmes vita legyen. ? 

..az nincs 

 

igy viszont csak egy vita/teny keszseg nelkuli  x-elo fasz vagy. 

nem bujok bele. 

 

egeszsegedre. :) 

===

 

 

 

 

Előzmény: cam aro (216870)
cam aro Creative Commons License 2023.11.07 0 3 216871

rohadt regen lattam egy nagyon jol kitalalt kovacs eszkozt. 

volt mar akkor talan 80 eves is. 

 

hajtas sebesseg allithato.  bar ez mar elektromos volt, de  nem csodalkoznek ha gozgep helyett. 

 

 

szvsz rovid.. 

nem csak a hidraulika az isten, ha alternalo mozgasrol van szo. .. sot.. 

mindegy. 

rovid. 

adott, nagy (viszony szam )  tomegu lendtomeget felporget a villanymotor, ami egy excenter tengelyen keresztul lokdos egy 1-2 karos merleget.. (kivitel fuggo. tok mindegy )  ahol a 'hid' egy laprugo.. 

az extenter tavolsag allithato..  

a karok bekotesi pontja is allithato, 

de a 'laprugo elofeszitese is allithato.. 

szvsz nincs parameter ami nem allithato..

 

az egeszben az a szep,, hogy tokeletes.

finom munkara, es kemeny veretesre is.. 

a plusz.. a 'laprugo' miatt nem egy lehegesztett solid statik valami.. hanem meg flexi is.

(elofeszites fuggoen ) 

(egy hidro hajtas ilyet, ilyen olcson, ilyen egyszeruen.. szerintem nem tud.) 

 

a plusz pont. 

excenter kozben 'szinte' uresben jar.. csak felporog a lendtomegben tarolt energia  kovetkezo utemre.  

 

 

na most ezt vajon hanyan fogjak megerteni ? 

cam aro Creative Commons License 2023.11.07 -2 3 216870

kormany szervo annyit nyom amit akar.. 

nem ezen mulik az eszkoz  teljesitmenye. 

innentol a pumpa igenyt nem is lehet meghatarozni.. 

 

azaz atteteltol fugg, es itt most hidraulikus attetelt erts.. 

(szerintem van kroki emelod.. akkor meg erted is. ) 

 

szvsz mint egy mecha valto 

az input adott.. 

az output meg vagy lassu, de eros, vagy gyors, de gyenge. 

ez attetel kerdese.. 

amig az eszkoz teljesitmeny, es sebesseg igenyet nem tudjuk.. porba fingunk. 

(utanna is, de  > szerintem < szem.auto hidro kormany pompa keves lesz ide.. )

 

Előzmény: Bmrenault (216867)
padisah Creative Commons License 2023.11.07 0 0 216869

tehát odamegyek egy ilyen boltba, hogy itt ez a hidraulika eszköz, erről kéne erre a másikra a kettő közé egy tömlő, és megcsinálják?

akkor is, ha az egyik autós cucc? vagy ezek egymással valamennyire kompatibilisek?

 

őszintén szólva hidraulikát még nem szereltem

Előzmény: Bmrenault (216867)
cam aro Creative Commons License 2023.11.07 0 1 216868

de konkrét adatlap nélkül, amin nagyságrendileg 100 bar szerepelt, ""

 

kerdes milyen jellegu a kormany pumpa, bar nem  is. 

lehet a tobbseg belenyom a 100 barba, de az max nyomas/idoszakos,.. neem allando munkakornyezet. 

ergo.. szerintem nem birna a folyamatos max terhelest.  * 

emellett a szallitasa sem sok.. szvsz se eros, se gyors nem lesz (lenne ) 

 

(villanyos szervok 20-40 bar korul dolgoznak.. 60-nal mar sivalkodnak. 

de itt se tobbek mint 1kW. . .persze megfelelo attetelel akar a holdat is elhuzhatod vele.. 

mar ha van ra idod. ) 

 

* nem tudom mi kell a brikettnek. 

de ez tan tobb fuggos,es eleg ritka kerdes egy muhelyben. 

===============

 

Előzmény: padisah (216866)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!