a motor mechanikusan totál megegyezik mindkét esetben és a vezérlés is. Ez azt jelenti, hogy adott nyomásra felfújva ugyanakkora lehet a légszállítás is.""
Nem stimmel. ""
hat valami nem...
de amig nem arulod el mire gondolsz, addig szerintem nalad.. :)
Lehet rosszul gondolom, de mivel a motor mechanikusan totál megegyezik mindkét esetben és a vezérlés is. Ez azt jelenti, hogy adott nyomásra felfújva ugyanakkora lehet a légszállítás is. Ami különbség érezhető a WG és a geós turbó között, hogy alul korábban és egyenletesebben épül fel a nyomás és nincs akkora turbólyuk a geóssal.
a lenti 66kW-osnal: Turbocharger Garrett VTG type Garrett VTG step3 HK 1077198-01 DEV
a 81 kW-osnal: Turbocharger Garrett VTG type
GT15 C224 (44) 50 Trim EI55 0.33 A/R GT15V step II T109(39)72 Trim 0.42 A/R
Step3: GTB1446VZ C224(46)45T,T213(39)78T vh5.7
HA (!) más nem valtozik, akkor a feltöltesi nyomas (abszolut nyomas) arányos a levegö tömegáramával
de a mas igy szerintem ismeretlen: kicsit mas töltesi fok (függ a szelepvezerlesi idöktöl, manifoldok kialakitasatol,...), kicsit mas hömerseklet (több levegöt ugyanannyira tudja visszahüteni ?), ...
nem ahhoz a motorhoz, csak hasonlokbol nehany fuvoka adat:
ez egy 66kW-oshoz:
Bore x Stroke [mm x mm]: 73 x 81.5 Total displacement [cm3]: 1364.4 High pressure pump XXX CP3 1600bar Injector type XXX B445 400 893_01 (PIEZO) Nominal flow rate 480ml/60sec Number of spray holes 6 Cone angle 150° KS-Nozzle 1.5/85
Pont ilyesmire gondoltam én is. Ezért szerettem volna megtudni a fúvóka számot és méretet. A DTH 90LE - 1,4bar turbonyomással a DT 69 LE - 1,3 bar turbónyomással ez minimális különbség a két motor között hasonló alakú nyomatékgörbe mellett. Szóval valószínűleg a DTH-s rendszer sokkal finomabban / jobban porlaszt, hogy nem lesz ekkora többletteljesítménnyel koromokádó.
Elméletben jelentősen nagyobb végnyomás kell, hogy fűrészpor szilárddá kössön össze, mint amit az autók kormányszervói tudnak.
Ott egy kisebb erő tekeri a kereket ide-oda, (hiszen léteznek szervó nélküli kocsik is), és inkább szállításra, pumpálási mennyiségre (sebességre) van szükség, hogyha elkapod a kormányt, azonal "segítsen", nyomja az anyagot, tolja a szervóhenger dugattyúját a kormányműben.
Ez inkább egy hidraulikus pés, amit te építeni akarsz, a már itt emlegetett olajemelőre hasonlít inkább a dolog.
A magasabb railnyomás finomabb porlasztást eredményez. Ehhez, és hogy a magasabb nyomáson ugyanannyi üza jusson a hengerbe, kisebb lyukú porlasztó kell*. Ha a kisebb lyukút teszed az alacsonyabb nyomásúba, akkor azonos idő alatt jelentősen kevesebb üza jut a hengerbe, --> csökken a teljesítmény.
* lehet persze csökkenteni a befecskendezési időt is, de ez dieselnél nem feltétlenül jelent előnyt.
A max rail nyomása magasabb. (Katalógusadat) Ami különbséget láttam még, hogy a Z13DT CR pumpáján nincs nyomásszabályozó szelep a DTH-n van. A motor ugyanaz a diszítésben van különbség. A DTH-n az MJD egy fejlettebb vagy újabb verziója van. Ez kezeli a CR pumpa nyomás szelepét is meg a turbó vákumos aktuárorának mágnesszelepét.
apámnak volt ilyesmi kovácsgépe, kovácsoltvas kerítéselem mintás végét lapította vele formába, 1-2x talán én is használtam, de az is vagy 20 éve volt
brikettet úgy nyomják, hogy van egy cső, ami flexxel fel van vágva hosszában, kb 50 centi a vágás, méter körül a teljes cső, és kívülről állítható szűkítő gyűrűvel, hogy a felvágott rész mennyivel legyen szűkebb az eredeti cső átmérőnél
ebbe nyomja bele a munkahenger az ép oldalról a fűrészport, egy lassú, alternáló mozgással, egyszerre 5-10 centit nyomva az anyagon
tehát itt nem kalapálni kell, hanem nyomni, nagy erővel, és tömörödik a kúp formában előre haladva
létezik ilyenből csigás megoldás is, meg gondoltam húsdarálóra is, de az aligha bírná/működne
rohadt regen lattam egy nagyon jol kitalalt kovacs eszkozt.
volt mar akkor talan 80 eves is.
hajtas sebesseg allithato. bar ez mar elektromos volt, de nem csodalkoznek ha gozgep helyett.
szvsz rovid..
nem csak a hidraulika az isten, ha alternalo mozgasrol van szo. .. sot..
mindegy.
rovid.
adott, nagy (viszony szam ) tomegu lendtomeget felporget a villanymotor, ami egy excenter tengelyen keresztul lokdos egy 1-2 karos merleget.. (kivitel fuggo. tok mindegy ) ahol a 'hid' egy laprugo..
az extenter tavolsag allithato..
a karok bekotesi pontja is allithato,
de a 'laprugo elofeszitese is allithato..
szvsz nincs parameter ami nem allithato..
az egeszben az a szep,, hogy tokeletes.
finom munkara, es kemeny veretesre is..
a plusz.. a 'laprugo' miatt nem egy lehegesztett solid statik valami.. hanem meg flexi is.
(elofeszites fuggoen )
(egy hidro hajtas ilyet, ilyen olcson, ilyen egyszeruen.. szerintem nem tud.)
a plusz pont.
excenter kozben 'szinte' uresben jar.. csak felporog a lendtomegben tarolt energia kovetkezo utemre.