"Ha már bicigli: Tapocáról 16.30 után gyakorlatilag nincs kerékpárszállítási lehetőség Pest felé. Nyárra arra a szerencsétlen esti IC-re igazán tehetnének egy kerékpárszállító kocsit, akár egy halbisat, biztos behozná az árát!"
Csörgőből miért van hiány? Ha jól tudom a remotok is már a 2335-nél tartanak. Hová kell ennyi gép? Halbi szerintem nem lesz DESIRO helyett, azok kellenek a szombathelyi és nyíregyi gyorsokba.
Komolyra fordítva a szót: talán az lehet a megoldás, hogy néhány usgyit visszahozni Szentesről nyárra, így kiadható lenne 4 Desiro a 29-re. Az a baj, hogy ide a bz nem elég nyáron, csörgő meg nem fog jutni a betétjáratokra, örülnek, ha kitudják szolgálni a gyorsokat.
Kíváncsi vagyok, mi lesz a megoldás.
Apropó: a máv megrendelhetne már egy "komoly tanulmányt", hogy mikor kezdődjön a nyári menetrend. Ez a junius 21 vajon kinek az agyából pattant ki? Meg fokozatosan kellene bevezetni, mondjuk május elejétől 7végén már alkalmazni, mert az utazási igény a jelek szerint nem junius 21-gyel kezdődik.
Az off 8801 szerelvénye 7 halbis kocsival jár, ebből 5 (öt!) kerékpárszállító, 2 első/másodosztályú. A déli-tapolcai vonatokon meg jó esetben van 1 db, az hol az elején, hol a végén....ha meg bemondanák, hogy hol található, akkor nem kellene az állomásokon rohangálni szegény biciglistáknak, meg 5 percig állni a vonatnak. (ilyet eddig csak Révfülöpön hallottam, az ottani forgalmistát kellene klónozni egyébként is!)
Ha már bicigli: Tapocáról 16.30 után gyakorlatilag nincs kerékpárszállítási lehetőség Pest felé. Nyárra arra a szerencsétlen esti IC-re igazán tehetnének egy kerékpárszállító kocsit, akár egy halbisat, biztos behozná az árát!
Sugovica csak vasárnap van, 3 egység. Hétköznap kell az esztergomi vonalra, ettől nem lesz több kiadható. Kezd nagyon lepusztulni a Desiro állomány is, ha így halad, akkor az esztergomi vonalra sem lesz elég a hadrafogható állomány. (hibás légkondival pedig nyáron nem is lenne szabad desiro-t közlekedtetni, az több, mint emberkínzás!)
A Desiró helyett majd betesznek 3-4 kocsis halbis szerelvényt csörgővel (már ha jut csörgő), amiben lesz egy kerékpárszállító is kocsi is. EZT CSAK ÁLMODTAM!
Tavaj már hörivel járt a fürdővonat és Gyeseves Halbi kocsikkal. Kicsit más: Értesüléseim szerint nem lesznek Desiro-fordák csak 1 pár, állítólag nem tudnak kiállítani többet erre a célra.
Ehhez hasonló képet csörgővel összelehet hozni még? Szerintem Szepezdnél van és nem Rendesnél. Vagy tévedek? Remélem nem kell fát mászni meg erdőt írtani. Balaton mennyire látszódik?
Kivi leszek, hoyg milyen kocsik fognak járni ezen a viszonylaton.... Ha már fürdő vonatnál járunk.... egy kis emlék a nem olyan régi "hőskorból" : (sajna nix képem a full szerelvényről. :S:S )
Én amióta az eszemet tudom mindíg a 972-es mentünk a Balcsira, de amikor megtudtam, hogy IC-t csinálnak belölle elöntött a méreg, és kíváncsian vártam mi lessz belölle íme a tapasztalat: a 3 másod és 1 első kocsiból álló szerelvényen 1 másod osztályú kocsi fullra tömve utassal ( én csak túrista osztálynak hívom az ilyeneket...) míg a másik 2 üresen ( néhány utassal akik átpályáztak a nyomorgásból..) és persze az első osztály amin megint csak kb. 10-en lehettek... és persze a 7:00-kor induló 9702-es tapolcai személyre meg már 6:30-kor ki lehet rakni a megtelt táblát... Ennek aztán marhasok értelme volt... Kivi lennék mit vártak ettől az akciótól anno: hogy a nyugdíjas majd megveszi az IC-re a pótjegyet, meg a táborozni menő diáksereg????? Nem madárból vannak hanem Magyarból.. Ráadásul azzal, h jobban megkurtítják a nyári mentrendett még kevsebben fogják igénybe venni a 29-esen a szeméylvonatokat, inkább autóval fognak közlekedni azok akik lemennek, apropo autó: a 71-es út a nyári szezonban olyan forgalmas mint egy pest 40km-es vonzásközelében lévő fő útvonal az átkelés szinte lehetetlen rajta... Ez a kurtításos rendszer meg valahonnan kisértetiesen ismerős régebbről...
Június 21-én meg indul a Wien-Sopron-Szombathely-Tapolca-Balatonfüred-Székesfehérvár vonat. A MÁV-START június 5-én tart sajtótájékoztatót a nyári menetrendről Siófokon. Én ott leszek és hozom a híreket.
Mint minden más - azt hiszik, ha valami drágább, akkor majd több bevételt hoz, de emlékeim szerint közgazdaságtanból első dolgok egyikeként tanultam, hogy ha drágul a kínálat, akkor csökken a kereslet... Mellesleg a mostani IC még lassabb is, mint anno a 972. Egyébként ha az Avala nem pótjegyes bp-kelebia közt, akkor ennek sem kéne annak lenni, hisz épphogy 60km/h az átlagsebessége tapolcáig...
Igen,abban az időben amikor még nem őrült meg a vasút az IC-től,annyival ment,és tömve volt. Az még igazi gyorsvonatnak számított (nem úgy mint a mostaniak.) Visszafele a párja (971) is jóval több utast szállított. Az én bajom az IC-kel csak annyi,hogy semmilyen extra szolgáltatásért pótdíjat kérnek. Mert a vasúton a pontos tiszta kultúrált vonat extra díjas...........
És a reggeli 972 mikor még celldömölki gyors volt reggel? Télen-nyáron tömve volt, akárhány kocsi volt. Helyette van egy hülyeségic, 3 v 4 kocsival, 20-30% kihasználtsággal (ahogy hallottam, vmi fejes rokona lakik almádiban...)