Én is teszteltem az új szakaszt. Reggel munkába Rákoshegy-Újpest 20 km és 65 perc volt, még MO nélkül.
Hazafelé 24 km és 30 perc (esőben 1/2 6-kor). Nem akartam hinni az órámnak. Ma regggel szintén 30 perc volt, bár a szerencs utcai sorompónál álltam egy kicsit. Nem hiszem, hogy még egyszer a régi úton jövök melóba.
Két hét múlva ez még javulhat, mert a M3 bevezető forgalmának egy részét elviszi a Megyeri híd.
Akkor valszeg ezt láttam, volt terelés, villogás, de a régebben átadott szakaszon. Nem messze egy kicsi üzem/tanya 7-8 méteres, udvaron álló csöve lángolt 6-7 méteres lánggal. Kb. úgy nézett ki mint egy fáklyaüzem, de ilyen közel a talajhoz elég félelmetes volt. Gondolom azt nézte, nem az utat. A 4-esen meg nincs kitáblázva merre kell fordulni az M3 felé. A tábla ott van, csak nincs ráírva semmi.
Ennek akkor volna értelme, ha a legterheltebb szakaszokon (M0 végig, plusz minden pálya bevezető szakaszai) sűrűn (2 km-enként, csomópontok környékén sűrűbben) lennének, és tényleg dinamikusan dolgoznának. Pl. az M1-M7 bevezetőn gáz, maikor áll a forgalom, és fent világít a 100-as sebességkorlátozás.
Ebben a formában kevesebben érnek, bár láttam már dugóra ill. balesetre utaló jelzéseket rajtuk. De, ahogy már már is írta, ha túl ritkán van, akkor 10-20 km-re előre jelez pl. sávlezárást, ami nem sokat ér.
Köszi, ezek szerint nekem van szerencsém, hogy ritkán futok bele ilyenbe. Azért jó lenne, ha alapból is valami hasznosabb infó lenne rajtuk. Pl. Olaszországban láttam (de nyilván máshol is van ilyen), hogy a forgalom nagysága alapján becsült menetidőket írják ki ezekre vagy az üzemanyagárakat a következő 3-4 kútnál.
A tereléseket, balesetet szokták jelezni + télen a ködös, havas szakaszokat, de olyan ritkán vannak ezek a táblák pl M3 on, hogy néha 10-20 km-re jelzik előre az akadályt, addigra meg elfelejtem. M0 Anna-hegy M5 felé van egy tábla, amin kb 1 éve van a bővítés miatti sávelhúzás jelezve. Szóval szerintem hasznos és látványos (éjjel is jól látni).
Ha már szóba került a mátrixtábla: szokott ezeken néha hasznos infó is megjelenni (pl. forgalmi helyzetről, balesetekről, kerülőutakról)?
Ritkán járok autópályán (havonta egyszer-kétszer), de nem nagyon emlékszem, hogy a default üzeneteken (biztonságiöv, leállósáv, pihenő, ...) kívül bármi mást láttam volna ezeken.
nagytarcsánál jöttünk le, a 3-ason a város felé lépésben sem haladt a forgalom, egy lámpa egy autó volt kábé a sebesség, ezért indultunk a másik irányba, ha nem érjük utol kerepesen a minket egészen mogyoródig feltartó furgont, sokkal gyorsabb lett volna, addig robogtunk, mint a szél.
Mindenesetre én végigmentem rajta oda-vissza, és a leendő M31 lehajtóig jóformán több helyen 3 sávos mint ahol nem. Mintha változott volna a szemlélet. A 3. sávok belülről nyílnak, és még az emelkedők előtt elkezdődnek. A forgalom meglepően nagy, főleg az M3-as felől.
Leteszteltem az új M0K-t 31 és 'M4' között. Pár órával a megnyitás után a nem kis esőben hatalmas a forgalom. Kamionok, kisteherek, szgk-k, rengeteg. Hamar kevés lesz a 2*2, ha mindenki megtudja. Ezen a pár km-en is lesz 2-3 mátrixtábla ,de még csak a tartója van meg.
Du. 5 kor a Kőbányairól a Pongrácra -általában kamionoktól zsúfolt- kanyarodósáv tök üres, Kőbányai fantasztikusan jól járható.
nem, nem vagyok szabin, csak közlekedési nehézségeink adódtak, mint ez a cikkből ki is derül, és közben még volt ez-az, gazdasági világválság, meg ilyenek :)
az M15-M1-M81-M7-M8-M5-M43 nyomvonallal nem a kanyargósság a problemma, hanem a kacifántosság: hányszor akarnak autópályát váltatni a IVes folyosón tranzitolókkal?
Kérdezd meg sógorékat ;-) Ott az A4-S1-A21-A1-A25-A9 kombón megy a kelet-No tranzit
De ha ez nagy probléma, akkor tényleg gáz van. Nézzük sorjában: M1 => M81, egy M3/30 szerű csomópont nagy RO/SRB felirattal nem lehet gond déli barátainknak. Ezen elmész Fehérvárig ott célszerű úgy alakítani, hogy a mostani nyugati elkerülőbe csatlakozzon az út, így névváltással mentünk át az M8-ra (kb úgy mint az osztrák A8-ról A9-re Voralpenkreuznál). Az M7-be szerintem nem érdemes becsatlakoztatni az M8-at arra a pár km-re (persze 1000 megoldás lehetséges), így szerintem innét mehetne Dúj-ba a pálya rácsatlakozni a Duna hídra. Hogy hogyan nevezzük az autópályát (M1, M8, Mtranzit vagy M0bypass szerintem tökmindegy) de ha ezen múlik, akkor lehet egységes neve is.
Én arra akartam csak felhívni a figyelmet, hogy az M0, és azon belül is legfőképp a déli szakasz problémája már Bp agglomerációban kezdődik. Ez az agglomeráció pedig a térkép piros vonalával ellentétben, a Tbánya-Fehérvár-Kecskemét-Szolnok-Hatvan-Vác-Esztergom körön belül lévő területet jelenti. Ezért a valódi megoldásért kívül kell menni ezen a körön, de nem annyira, mint a jelenlegi M8 terveknél.
Szerintem túlproblémázod azt a kérdést, hogy hány autópálya. Ki nem szarja le? Erre való a GPS-alapú útvonaltervezés és a táblázás.
Az M5 csomópont helye jogos, így megoldható. A kanyargósság olyan szempontból problémás, hogy ez így durván 72-75 km lenne az általad álmodott M1-M5 szakaszon. Durván egy 200-250 milliárdos autópálya projekt, ami a tranzitforgalmat bent tartja az agglomerációban.