Sziasztok! Sikerült alvázszám alapján beazonsítani az autót (530i). A rendszámcsere azért kellett, mert egyedi rendszáma volt az autónak (a cégvezető story stimmel) Mindkét wallis ismeri az autót sokszor megfordult náluk a sérülésről is tudnak, amit ők javítottak. Várom, hogy végre valaki megvegye az E39-et és akkor belevágunk az E60-ba. Szép napot! Üdv: Máté
Nos, ők állítólag "műszeres bemérést" csináltak az autón, ami kihozta a kipufogószenzor hibáját. Azt mondták, tuti ez a hiba, még okoskodtak is, hogy ez miért van, csere és készen van. Ezek után semmi változás, erre újra elvittük, akkor meg hókuszpókoltak csak rajta, és visszadobták hogy "még mindíg tökéletes".
Attól félek viszont, hogy náluk a "műszeres bemérés" egy sima diagnosztikát jelent.
Gondolom amit te mondasz, az nem csak egy sima hibakódolvasás, hanem magának a turbónak, és a porlasztók működésének mérése lenne.
Azt hiszem, ez a következő lépés. Szólok majd, hogy mi a helyzet.
Ja és korábban olvastam, hogy az E60hoz lehet M-es komplett futóművet rendelni. Valaki tudna segíteni, hogy ezt honnan, mennyiért lehet beszerezni? Ugyanis sajnálnám Eibach rugókkal az aszfaltig ültetni, jobban megbízok a gyár által szerkesztett alkatrészekben, nomeg abban más lengéscsillapítók és gátlók is vannak, ahogy olvastam...
Ha megbízható, és bíztos a km akkor nincs ötletem, De a porlasztócsúcsokat, meg a turbót érdemes átnézetni (leméretni), de gondolom ezt a szervízben megtették. Mondjuk ezek 180-200 e szoktak cserélődni (tönkremenni).
Hála nektek sikerült végre kinulláznom a legutóbbi szervízt (E60 530d 2004), már nagyon idegesített a vinnyogása :) Első betéteket és tárcsákat cseréltem, meg fékolajat, de már 2 hete csak nyavajog, hogy cseréljem ki őket. A fékolajra 2 évet adott, a betéteket 40ezer kmről számolja vissza.
Egyébiránt kérdéssel fordulnék hozzátok. Amikor az autó eléri az üzemmeleg állapotot (fordulatszámmérő melletti skála mikor pont eléri a 4600-at) akkor az autó mint egy kattanásra megváltozik. az alapjárat - 2000es fordulattartományon érezhetően meggyengül és ilyen érdekes "csőhangja" van meg hallatszik néha ilyen erősebb 4hengeres dízelkerregés. Emellett egyenetlen a teljesítményleadása ezen a fordulatszámtartományon. Ha 2000felé meg a mutató, minden rendben van, megy mint az őrült. Szerintetek mi lehet?
Balfasz magisznál 3x voltam, cseréltek kipufogó hőmérsékletszenzort (jelezte a gép, hogy hibás) de ez nem segített, utána meg újraprogramozták a motorvezérlő elektronikát, de ugyanott tartunk. Ráadásul ki sem próbálták, azt mondták, minden tökéletes... hát nem.
Amúgy rendkívül vigyázok az autóra (nagy autóbuzi lévén), turbó hűtés-fűtés szigorúan betartva (még városi normál használat után is járatom...) most lesz 15 ezer az olajban, megkap mindent (olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, légszűrő, pollenszűrő, kartellgáz szűrő), és ezt minden következő 15 ezernél meg fogja kapni. Az autót 84ezerrel vettem, most 94 van benne, nagyon megbízható forrásból, full törésmentes, végig szervizelt, sehol egy karc... és ezen kívül csak nagyon apró gondok vannak vele, tökéletesen megy, fogyasztása pedig a mostani időben, CSAK városban 8.2-8.5 liter (mondjuk kéziváltós, lehet spórolni :) ).
Köszönöm az infót. Egyenlőre még nekem nem aktuális, mert nemrég cseréltettem olajat, és azt szervízben. De 19 e és fékcsere hátul. Azt még nem toom, hogy hol fogom cseréltetni, de ha nem szervízben akkor jó lenne ha lehetne állítani.
Pontos számokat sajnos nem tudok mondani. Max 5-10mp járó motor nem feltétel hozzá. Annyit állít be,hogy újra X km-ről számoljon vissza. Ha nem megy, akkor kiokoskodjuk így on-line,ha úgysem megy akkor ha van időd összefutunk valamikor és megcsinálom!
Sokat vagyok külföldön, nemcsak Olaszországban de, ha éppen ráérek természetesen tudok segíteni. Én robogókat szoktam néha hozni, de nem üzletelek Vele csak ismerősöknek hozom, ha megkérnek. :) Én Vespa őrült vagyok... Most pl. egy kitünő állapotban lévő 1962-es Vespa-t néztem ki magamnak. De még dolgoznom kell az ügyön, mert még nem akarja eladni a tulaj. :)
Nekem is fullos. :)))))))))) No nem ezért írtam, hanem mert sok embert hallottam átkozni a BMW-t, hogy nem került bele egy darab pohártartó sem.
A törlés nekem nem ment eddig. Nekem még 4000 km van az olajcseréig, de ha beválik a Máté által leírt procedúra E60-nál is akkor írd már meg, feleslegesen nem fizetnék érte a jövőben én sem. Mindig tanul vmit újat az ember. :) Jó lenne, ha működne így a törlés. :)
Milyen hosszan kell nyomni a km 0-ót? És ha belépett a menübe, akkor a resettel nullázza, vagy ismét beállítja hogy mondjuk 30 ezerről számoljon vissza? Járó motorral, vagy csak ráadott gyújtás mellett kell csinálni? Remélem nem túl sok a kérdés.
G.Gambino ImportEUr kollégát személyesen ismerem és beszéltünk még régebben ez ügyben! Köszönöm a leírást az extrákról. Nagyjából képben vagyok én is a lehetőségekről, de mindig tanul az ember valami újat.:-) OFF: Sokat jársz Olaszországba? Mert mi hozunk be Ducaticakat eladásra. Most is van itthon egy eladó Monster 400-as még olasz rendszámmal:-). Viszont az olasz nyelvel néha akadnak nehézségek meg a kinti ügyintézéssel is.:-) Esetleg ilyen téren tudsz segíteni?
Rityifi Műszerfalon lévő "km 0-zóval tudod", kitörölni. Hosszan nyomod akkor belém a menübe és ott előjönnek a szimbólumok. Amelyiket 0-zni akarod ott tartod hosszan nyomva és akkor feljön egy Reset? felirat. Nyomod tovább és törölve is lesz. Pont az elöbb említett 525d-ben csináltam. 10 perc kellett mire rájöttem, de sikerült:-)
Gondolom mindez sürgősen kéne, kintről hozni meg ugyebár időigényes. Nekem is voltak más lehetőségeim külföldről, de végül az idő szűke miatt választottam hazai gépet. Azóta már 1000szer megbántam, mert nem gondoltam idejében arra, hogy simán közlekedhetnék olasz rendszámmal is. De az idő sürgetett...
Ha van időd a külföldi behozatalra, esetleg érdemes lenne megbízható emberekkel felvenned a kapcsolatot. Az E39 topicból Bömbölő, valamint ImportEUr kollégák megbízható és korrekt emberek és úgy tudom, hogy foglalkoznak gépjármű behozatallal.
A kézi váltó valóban ritka manapság (érdekes, még én is ragaszkodom ehhez), de nem lehetetlen találni jól felszerelt példányt. 540i-ből E39-ben létezett kézi váltós, E60-ban nem tudom, mi a helyzet. Német oldalon érdemes lenne rákeresned.
A xenon alap, szerintem azzal nem lesz gondod, a kanyarkövető xenon az, ami aránylag ritkább. Tavaly, amikor én álltam autóvásárlás előtt, rengeteg halogén lámpás E60-al találkoztam, amely autók egyébként tömve voltak extrákkal. Nekem úgy tünik, hogy szerencsére mostanra lecsengett a lámpa kiszerelős korszak, benne hagyják a gépekben a xenon fényszórókat a kereskedők. Nekem kanyarkövető van, de meglennék nélküle is. Napfénytető se nagyon gyakori (legalábbis amikor én vettem a gépet, még nem volt az), az nekem is a legfőbb szempontok között volt. A világos bőr pedig egy érdekes dolog. E39-ben szerintem nem ütött akkorát, de az E60 puritán belső kialakítása miatt valóban nagyon sokat dob a belső látványon. Nekem mondjuk nem kéne, mert rettentő gyorsan amortizálódik, foglalkozni kell Vele és vigyázni rá, hiszen a legapróbb sérülés és az öregedés is jobban feltűnik rajta. Bőr esetében ezért én inkább a fekete vagy sötétbarna szín pártján állok (tervezem is a sötétbarna bőrkárpitot). Professional navihoz nem ragaszkodtam annyira, beértem a business verzióval. Ha tévézni akarsz, akkor viszont valóban professional kell. A TV-t egyébként utólag is meg tudod oldani.
A legkomolyabb BMW extra azonban még nem jött szóba. Ez pedig nem más, mint a pohártartó. :)))) A full-full extra pedig a 2 db pohártartó (a vezető és a vezető melletti ülések előtt). :)))) És ez sajnos nem vicc. :) Egyébként hihetetlen, hogy alapból nem jár.
Egyetlen alapfeltétel, hogy kézi váltós legyen. Nekem jó lenne az automata is múlthéten mentem egy E60 525dA-val (M-Packet M6felni stb.) és nagyon tetszett. A kézi váltó édesapám elvárása, és neki mindenképpen kézi váltós kell (igaz még nem ment E60 automatával).-ezért is nehézkes a keresgélés. Kézi váltó+"full" extra igen ritka sajnos:(. Ha megfelelő felszereltségű 525i-t találnék az is jó lenne. Ami nekem mindenképpen kell az a :kibővített klima, Prof navi (esetleg TV), világos bőr, napfénytető, xenon. -ezt még lehetne fokozni, de ezek azok az extrák, amik jó lenne ha benne lenének. Az 540-be lehetett kézi váltót rendelni? Nekem jó az is ha külföldről van.
Köszönöm a segítségeteket, szép a felni és szép ez az E61. :)
Remélem mielőbb meglesz a gép Máté. Végső megoldásként 525i-ben nem gondolkodsz? Bár gyorsan meg is néztem és most elég gyenge a felhozatal a neten. Én egy fehéret (alpin weiss) nézegettem annak idején, gyönyörű volt, de semmi extra felszereltség nem volt benne, tekergetve volt a km óra, plusz a gyári felniket is lekapták róluk. Ezek miatt végül ejtettem. Mondanám még alternativaként az 540i-t is Neked, de azt itthon hirdetve még nem láttam.
Én olyan nagy különbséget nem vélek felfedezni a két vese között. :)
184-est találtam külföldön, de egy gondom van vele, hogy autón még nem láttam ilyen felnit. Olyan képet sem találtam róla, ahol autón van. Ha esetleg Neked van ilyen képed, örülnék, ha belinkelnéd.
Előszőr én is 184-est akartam! Komolyan! De nem találtam sehol.... Végül nem bánom, hogy ez lett, mert ez is szép.
A rács, viszont nekem nem gyári... ha megnézed a képen (ha ráklikkelsz) hogy a szélei szélesebbek...főképp a lámpák felöli sarkai kiszélesednek. Belül a küllők, pedig kidomborodnak. Az E46 -oson volt ilyesmi a krómos rács.
Azért is dobtam fel, hogy kinek hogy tetszik.... Birom a kritikát :-)
Szerencsére nekem gyárilag ilyen vesém volt. Szebb Tőle az autó, az egyszer biztos. :) Látom, hogy az M-es felnik is felkerültek. :) Nekem is ilyen van jelenleg (bár még nem raktam fel), de most a Styling 184-esen gondolkodom, ez szintén M-es.
A klima komfort üveget a BMW oldalán lévő leírásból írtam. Ha nincs meg az összes kulcs és a szervízköny és valami van vele akkor nem veszem meg. Amúgy ma rendszám alapján egyik Wallis sem ismeri az autót. Az alvázszámot elfeljtettem felírni, de majd ha hív a manus, akkor megkérdezem.