Keresés

Részletes keresés

BahnScorper Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12870

Szófiától Várna és Burgas is kb. hét óra, még a minőségibb nappali vonatokkal is (azok, amelyek nagyrészt használt német IC- és IR-kocsikból állnak), így oda van éjszakai vonat - ezeken kívül az idei menetrend szerint van Szófia-Dobrics és Várna-Plovdiv viszonylatban is hálókocsi.

Előzmény: maksimir (12869)
maksimir Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12869

OK, köszönöm!

Belföldi forgalom alatt milyen viszonylatot kell elképzelni (útvonal, távolság)? Mert BG területe nem sokkal nagyobb mint Mo-é.

Előzmény: paca664 (12868)
paca664 Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12868

Papíron, azon is csak régebbi fajta. A török kocsikat elsősorban belföldi forgalomra vették.

Előzmény: maksimir (12866)
vonatozó Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12867

Akinek megvan a nemzetközi vonatok összeállításait tartalmazó SZVÖR I. 2012-13-as tervezete, legyen szíves küldje át nekem.

 

Előre is köszönöm!

maksimir Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12866

Még két kérdés:

 

Itt is idézett vonatosszeallitas.hu cikke szerint:

A Beograd gyorsvonat összeállítása is változik, a belföldi rész egy A 19-80 és egy B 20-80 kocsiból fog állni, a nemzetközi részben pedig BDZ és ZS hálókocsi, ZS fekvőhelyes kocsi, valamint magyar Bvmz és Bpmz kocsik közül lehet majd választani.

 

Nem tudja vki esetleg, h a BDZ-s hálókocsi már az új török gyártású lesz (DSO-n olvastam, h elkezdték valamikor idén forgalomba állítani őket), v. a szokásos? Vagy esetleg továbbra is csak papíron fog közlekedni, mert a legtöbb BDZ közvetlen kocsi?

 

Másik kérdés: a szarajevói megszűnése mennyire biztos?

maksimir Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12865

Nemzetközi SZVÖR tervezetet keresnék, ha valakinek már megvan (értelmeszerűen a 2012/13 évre)

A mailem publikus. Előre is köszönöm!

 

BahnScorper Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12864

Salzburg-Villach között pedig a Bécs/München - Velence járattal. A Lisinski pedig nemcsak ülőkocsikból áll. Ha ezt sikerült keresztülvinni, akkor valami olyan képződmény lesz, mint a mostani Belgrád-Zürich járat, ahol szintén csak az ülőkocsi megy végig, a nappali és az éjszakai részt pedig nem egy helyen cserélik, hanem átlapolva.

Előzmény: vonatozó (12862)
BahnScorper Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12863

Nana, azért a Dacia most sem csak nyári vonat volt, jövőre pedig még kevésbé lesz az...

Előzmény: vonatozó (12861)
vonatozó Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12862

Salzburg-München között Kálmán Imrével egyesítve közlekedik

Előzmény: maci86 (12860)
vonatozó Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12861

Lassan kialakulnak a végleges vonatok a nemzetközi forgalomban

 

A mai napi állás azerint:

 

Végleg megszűnik:              

Citadella

Corvinus

Dráva IC

Ivo Andric

Kvarner IC

Maros IC

Muntenia

Pannónia IC

Zagreb

 

 

Változás:

Maestral idejében és menetvonalában Agram EC

Bihar idejében és menetvonalában Máramaros Ic

Moravia idejében és menetvonalában Varsovia

 

Istria Pula helyett Koperbe

Transszilvánia Nagyszeben helyett Brassóba

 

Új vonatok

Petrov Brünnbe

Traianus Ic Temesvár-Kraiova-Bukarest

 

Idószakosan (nyáron) közlekednek:

Adria

Albena

Avala közvetlen kocsik Barba

Dacia

Isztria

Neszebár

 

maci86 Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12860

Hmm na ezt a vonatot kéne a keletiböl indítani.

 

És ha jól sejtem csak 2 kocsit visz fel münchenbe? vagy valamihez hozzácsapják?

Előzmény: vonatozó (12859)
vonatozó Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12859

A SZVÖR egyik nagy újdonsága az EC204/205-ös számú Agram EuroCity. A járat a Maestral gyorsvonatot váltja, Budapest-Déliből Nagykanizsán, Zágrábon, Ljubljanán és Salzburgon át Münchenbe lehet majd vele utazni. Az Agram EC a keszthelyi és gyékényesi közvetlen vonatrész halberstadti kocsijain kívül egy Bpmz, egy Bvmz, egy WRmz és egy szlovén EC minőségű ABlmee kocsit továbbít majd. Az étkező és a szlovén 1.-2. osztályú kocsi csak Ljubljanáig megy, a két 2. osztály pedig egészen Berlinig. Érdekesség, hogy a szlovén EC kocsi a 846-os és a 859-es számú belföldi gyorsvonatba is beforog majd.

 

vonatösszeállítás.hu

csabyke Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12858

ach okay...

Előzmény: maksimir (12856)
maksimir Creative Commons License 2012.10.14 0 0 12857

kieg. ETCS kommunikál és hasonlók: itt a jármű fedélzeti berendezésről van szó

Előzmény: maksimir (12856)
maksimir Creative Commons License 2012.10.14 0 0 12856

Dolog az én általam olvasottak alapján (a vasútmániásban van vhol az utsó napok termésében most nem tudom precízen linkelni): 

- osztrákoknál (meg gondolom ezek szerint az osztrák gépekkel is) 09. hó végétől bekapcsolt ETCS-el kell közlekedni, akkor is, ha a pályán nincs ETCS

- olyankor az ETCS kommunikál valahogy az egyes nemzeti vonatbefolyásoló rendszerekkel, és a user (mozdonyvezető) felé az ETCS dolgai látszanak, akkor is ha mondjuk magyar vb.-vel ellátott pályán megy

- gondolom ezt a kommunikációt tesztelik most itt. hogy miért a 150-esen azt nem tudom, kevésbé forgalmas mint az 1-es vagy mittudomain

 

Ha valamit nem jól értelmeztem, javítson ki aki hozzáértő

Előzmény: csabyke (12855)
csabyke Creative Commons License 2012.10.14 0 0 12855

Ezt az ETCS2 dolgot en is tudtam, de ez nem mondott sokat, hogy miert is kell tesztelni :)

 

Azt, hogy NAGYSEBESSEGU VONATOT erre a vonalra pazarolni ertelmetlen azt pedig en is igy latom, holott en igen csak szoktam lobbizni a 150esert... De szerintem oda boven eleg a B(p)mz kocsifelek valamelyike nemzetkozi forgalomban... Jarjon csak az RJ ott, ahol 160+ -os a palya... 

Előzmény: maksimir (12854)
maksimir Creative Commons License 2012.10.14 0 0 12854

150-es vonal topikjából: megnéz

 

Aszerint ETCS próba (vhol azt írták, h az osztrákoknál ezentúl bekapcsolt ETCS-el kell közlekedni akkor is ha nincs erre alkalmas pálya, és a magyar vonatbefolyásolási rendszerrel való együttműködését tesztelték a zetécsének). De ha nem jól tudom, egy hozzáértő majd kijavít.

 

Vannak a szerelveny(tipussal) tervek Beograd fele? 

 

A 150-es vonal állapota, ill. különösen a szerb vasút pályáinak állapota és annak financiális helyzete ismeretében ez igencsak meglepő lenne... :S

Előzmény: csabyke (12853)
csabyke Creative Commons License 2012.10.14 0 0 12853

Mit keresett a jeti a 150esen?

Vannak a szerelveny(tipussal) tervek Beograd fele? 

maksimir Creative Commons License 2012.10.13 0 0 12852

Fáziskésés rula. Jó, hogy a médiamunkás is akkor írja meg cikkét, amikor a HZ honlapjára is hivatalosan kikerült, h a korábban tervezettnél kevesebb járat szűnik meg. Mo és H viszonylatában egyelőre csak az IC Kvarner eltűnése biztos, és lehet h ennyi is marad (ha a szarajevói is megmaradna ami még nem eldöntött)

 

A 24 járat (12 pár) meg vmi régebbi elképzelés lehetett amit most talált meg a médiamunkás, a balkános topicba belinkeltem a horvát közszolgáltati rádió honlapján lévő cikket ami szerint 32-vel számolnak aktuálisan.

 

Sebaj, éljen a precíz, naprakész újságírás! :D

Előzmény: FOMA (12848)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 12851

Balkán topik 9834. hsz. Igen.

Előzmény: zjakabfi (12850)
zjakabfi Creative Commons License 2012.10.12 0 0 12850

Vajon a Maestral menekült meg?

 

Előzmény: FOMA (12848)
DVB Creative Commons License 2012.10.12 0 0 12849

Ez a színvonal... A külföldi ING bank sem ájendzsí volt náluk, hanem szépen ing mint a ruhadarab. Lehet valami aluljáróban fogdosták össze a munkatársakat.

Előzmény: FOMA (12848)
FOMA Creative Commons License 2012.10.12 0 0 12848

http://index.hu/kulfold/2012/10/12/magyar-horvat_vasutvonalak_szunnek_meg/

 

"Eszék és Pécs között már évek óta napi kettő - egy reggeli és egy esti járat közlekedik"

 

Azért a magát újságírónak tartó egyén elővehette volna a menetrendet. (Persze lehet, hogy elővett egy 15 évvel ezelőttit.:-) ) Meg esetleg egy értelmező szótárt, hogy mi a különbség a vasútvonal és a vonat között.

 

ricsze Creative Commons License 2012.10.12 0 0 12847

November 4-én az EC 173, 5-én az EC 172 (Hamburg-Villach) magyar szerelvény lesz, 4-én az EC 171 és 175, 5-én pedig az EC 170, 174 (Berlin-Bp illetve Hamburg-Bp) pedig cseh vagonokból lesz kiállítva.

vonatozó Creative Commons License 2012.10.12 0 0 12846

December 9-től érvényes nemzetközi és belföldi vonatösszeállítása („zöld oldalak”) ha van valakinek, megköszönöm, ha átküldi.

 

 

1116 038 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 12845

Snake-Mojzi: Köszönöm szépen mégegyszer, megkaptam!

1116 038 Creative Commons License 2012.10.11 0 0 12844

Én is kérhetnék egy tervezetet? Előre is köszönöm! A mailem publikus.

Előzmény: Snake-Mojzi (12836)
Br. Creative Commons License 2012.10.11 0 0 12843

El tudnád küldeni nekem is a tupety@freemail.hu címre? Érdekelne!

Köszönöm!

Előzmény: Snake-Mojzi (12838)
maksimir Creative Commons License 2012.10.08 0 0 12842

Köszönöm, megjött!

Előzmény: Snake-Mojzi (12838)
ricsze Creative Commons License 2012.10.08 0 0 12841

Nekem is megvannak a jegyeim Berlinbe a hónap végére, 12-es hely a hálóban, a zuhany nekem alapból nem kell aznapra szóval tökéletes :) Az alsó helyben reménykedtem mert így nem zavarok senkit ha esetleg egy kicsit felhúzom a redőnyt nézegetni vagy kimegyek a folyosóra :D hát ez is megoldva :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!