Szófiától Várna és Burgas is kb. hét óra, még a minőségibb nappali vonatokkal is (azok, amelyek nagyrészt használt német IC- és IR-kocsikból állnak), így oda van éjszakai vonat - ezeken kívül az idei menetrend szerint van Szófia-Dobrics és Várna-Plovdiv viszonylatban is hálókocsi.
A Beograd gyorsvonat összeállítása is változik, a belföldi rész egy A 19-80 és egy B 20-80 kocsiból fog állni, a nemzetközi részben pedig BDZ és ZS hálókocsi, ZS fekvőhelyes kocsi, valamint magyar Bvmz és Bpmz kocsik közül lehet majd választani.
Nem tudja vki esetleg, h a BDZ-s hálókocsi már az új török gyártású lesz (DSO-n olvastam, h elkezdték valamikor idén forgalomba állítani őket), v. a szokásos? Vagy esetleg továbbra is csak papíron fog közlekedni, mert a legtöbb BDZ közvetlen kocsi?
Másik kérdés: a szarajevói megszűnése mennyire biztos?
Salzburg-Villach között pedig a Bécs/München - Velence járattal. A Lisinski pedig nemcsak ülőkocsikból áll. Ha ezt sikerült keresztülvinni, akkor valami olyan képződmény lesz, mint a mostani Belgrád-Zürich járat, ahol szintén csak az ülőkocsi megy végig, a nappali és az éjszakai részt pedig nem egy helyen cserélik, hanem átlapolva.
A SZVÖR egyik nagy újdonsága az EC204/205-ös számú Agram EuroCity. A járat a Maestral gyorsvonatot váltja, Budapest-Déliből Nagykanizsán, Zágrábon, Ljubljanán és Salzburgon át Münchenbe lehet majd vele utazni. Az Agram EC a keszthelyi és gyékényesi közvetlen vonatrész halberstadti kocsijain kívül egy Bpmz, egy Bvmz, egy WRmz és egy szlovén EC minőségű ABlmee kocsit továbbít majd. Az étkező és a szlovén 1.-2. osztályú kocsi csak Ljubljanáig megy, a két 2. osztály pedig egészen Berlinig. Érdekesség, hogy a szlovén EC kocsi a 846-os és a 859-es számú belföldi gyorsvonatba is beforog majd.
Dolog az én általam olvasottak alapján (a vasútmániásban van vhol az utsó napok termésében most nem tudom precízen linkelni):
- osztrákoknál (meg gondolom ezek szerint az osztrák gépekkel is) 09. hó végétől bekapcsolt ETCS-el kell közlekedni, akkor is, ha a pályán nincs ETCS
- olyankor az ETCS kommunikál valahogy az egyes nemzeti vonatbefolyásoló rendszerekkel, és a user (mozdonyvezető) felé az ETCS dolgai látszanak, akkor is ha mondjuk magyar vb.-vel ellátott pályán megy
- gondolom ezt a kommunikációt tesztelik most itt. hogy miért a 150-esen azt nem tudom, kevésbé forgalmas mint az 1-es vagy mittudomain
Ha valamit nem jól értelmeztem, javítson ki aki hozzáértő
Ezt az ETCS2 dolgot en is tudtam, de ez nem mondott sokat, hogy miert is kell tesztelni :)
Azt, hogy NAGYSEBESSEGU VONATOT erre a vonalra pazarolni ertelmetlen azt pedig en is igy latom, holott en igen csak szoktam lobbizni a 150esert... De szerintem oda boven eleg a B(p)mz kocsifelek valamelyike nemzetkozi forgalomban... Jarjon csak az RJ ott, ahol 160+ -os a palya...
Aszerint ETCS próba (vhol azt írták, h az osztrákoknál ezentúl bekapcsolt ETCS-el kell közlekedni akkor is ha nincs erre alkalmas pálya, és a magyar vonatbefolyásolási rendszerrel való együttműködését tesztelték a zetécsének). De ha nem jól tudom, egy hozzáértő majd kijavít.
Vannak a szerelveny(tipussal) tervek Beograd fele?
A 150-es vonal állapota, ill. különösen a szerb vasút pályáinak állapota és annak financiális helyzete ismeretében ez igencsak meglepő lenne... :S
Fáziskésés rula. Jó, hogy a médiamunkás is akkor írja meg cikkét, amikor a HZ honlapjára is hivatalosan kikerült, h a korábban tervezettnél kevesebb járat szűnik meg. Mo és H viszonylatában egyelőre csak az IC Kvarner eltűnése biztos, és lehet h ennyi is marad (ha a szarajevói is megmaradna ami még nem eldöntött)
A 24 járat (12 pár) meg vmi régebbi elképzelés lehetett amit most talált meg a médiamunkás, a balkános topicba belinkeltem a horvát közszolgáltati rádió honlapján lévő cikket ami szerint 32-vel számolnak aktuálisan.
Ez a színvonal... A külföldi ING bank sem ájendzsí volt náluk, hanem szépen ing mint a ruhadarab. Lehet valami aluljáróban fogdosták össze a munkatársakat.
"Eszék és Pécs között már évek óta napi kettő - egy reggeli és egy esti járat közlekedik"
Azért a magát újságírónak tartó egyén elővehette volna a menetrendet. (Persze lehet, hogy elővett egy 15 évvel ezelőttit.:-) ) Meg esetleg egy értelmező szótárt, hogy mi a különbség a vasútvonal és a vonat között.
November 4-én az EC 173, 5-én az EC 172 (Hamburg-Villach) magyar szerelvény lesz, 4-én az EC 171 és 175, 5-én pedig az EC 170, 174 (Berlin-Bp illetve Hamburg-Bp) pedig cseh vagonokból lesz kiállítva.
Nekem is megvannak a jegyeim Berlinbe a hónap végére, 12-es hely a hálóban, a zuhany nekem alapból nem kell aznapra szóval tökéletes :) Az alsó helyben reménykedtem mert így nem zavarok senkit ha esetleg egy kicsit felhúzom a redőnyt nézegetni vagy kimegyek a folyosóra :D hát ez is megoldva :)