Keresés

Részletes keresés

morgen66 Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87178

Légtelenítésre nem jó a biztonsági.

A tartály közelébe jó.

Valahogy így.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=75759475&t=9054448

Előzmény: topikolos (87166)
C20NE Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87177

Igen, így csináld. Szerinted mennyire fogja előmelegíteni a villanybojler vizét így a rendszer? Miért nem teszel be egy plusz indirektet a HMV-nek? Miért ilyen "hőcserélővel" választod le a padlót a többi résztől?

Előzmény: topikolos (87175)
C20NE Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87176

Igen a tetején az egy légtelenítő. Nem kell a tartálynak alacsonyan lenni, oda teszed ahová akarod, de érdemes olyan helyet választani ahol létra nélkül hozzáférsz. A szükséges rendszernyomás alá fújod 2 tizeddel, majd felszerelsz mindent és vizet töltve a tágulási plusz 2 tizedre töltöd  a rendszert. Én így csináltam.

 

_ A légtelenítő akkor kell ha a cső úgy van elhelyezve, hogy feltöltéskor nem megy ki a levegő, ha a plafontól hozod le a tágulási csövét akkor nem kell, tehetsz oda nyomásmérőt is ha a kazánon nincs._

Előzmény: topikolos (87165)
topikolos Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87175

Még kérdés:

Az indirekt tartály bekötése:

Ha a padlófűtés körébe a tartály vize lesz kötve, az egyértelmű, hogy felülről veszem el a meleg vizet.

Az alsó csőkígyóval melegítem a tartály vizét a kazánnal, itt a kazán meleg oldala a csőkígyó felső bekötési pontjára legyen kötve? Nekem úgy tűnik logikusnak.

A felső csőkígyóval melegítem elő a HMV-t a villanybojlernek. Ott a csőkígyó alsó bekötési pontjára kössem a bejövő hideg vizet, a felsőre a kimenő meleget, gondolom. (?)

 

Köszi.

topikolos Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87174

A padlófűtés "kazánja" az indirekt tartály lesz, ott alapból nincs semmi.

Előzmény: C20NE (87172)
topikolos Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87173

Köszi.

 

Beteszek egy csapot, majd leveszem a karját, hogy nehogy véletlenül el lehessen zárni...

1,5 bar-t írnak előnyomásnak. Ez akkor a membrán levegő oldalán lévő gyári nyomás, amit a tartály alján lévő autószeleppel tudok növeli/csökkenteni.

Töltő nyomás: tehát ha 1,5 az előnyomás (ellenőrizzem?), akkor 1,8-ra töltsem a rendszert, közben légtelenítem.

 

"Zárja le a Hőleadó helyeket"

Ha elzárom, egy normál rendszerben megszűnik a keringés, nem? Akkor hogy?

Én akkor zárjam le a padlófűtéságakat?

 

"Melegítse fel a rendszert, amennyire csak lehet, egy fél napig, és rendszeresen ürítse ki."

Felmelegítem az indirekt tartályban a vizet, és közben folyassam ki úgy a vizet, hogy 1,8 bar-on legyen a nyomás a legmelegebb álllapotban is?

 

"Amikor a víz hőmérséklete kb. 50 °C fok alá esik, töltse fel a rendszert 0,5 bar-al nagyobbra mint a tágulási tartály előnyomása."

Ha lehűlt a víz, felnyomom 2 barra. (?)

 

 

Előnyomásnak mennyinek kell lennie, ha a gyári 1,5 bar volt, ez gondolom jelentősen emelkedik, ha a másik oldalon 2 bar lesz? Vagy ha kész vagyok a beállításokkal, ellenőrizzem, mennyi lett, és annyira állítsam? És miért kell elzárni a csapot, ha előnyomást állítunk? Vagy olyankor elzárom a csapot, kieresztem a víz oldalona nyomást, és úgy ellenőrzöm?

Előzmény: t.zsolti (87171)
C20NE Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87172

A kazánban nincs biztonsági szelep? Ha nincs akkor be kell tenned egyet. Én a legalacsonyabb pontra tettem és ezzel lehet vízteleníteni ha kell. Légteleníteni nem jó. A szelep amúgy bárhol lehet, de célszerű a visszatérőbe tenni.

Előzmény: topikolos (87166)
t.zsolti Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87171

Elonyomas=levego oldali nyomas (ezt mert meg nyomasmerovel, auto kereknyomas)

A tolto nyomas = amikor hidegen feltoltod vizzel es ez legyen tobb 0,3barra

De ha jol tudom ezeket a tartalyokat gyarilag 1,5barra toltikl ha neked alacsony az ingatlanod lehet kevesebb is az elonyomas ha leengedel belole.

Az elzarot meg azert irtam mert az elonyomast celszeru ellenorizni 6havonta.

Előzmény: topikolos (87164)
t.zsolti Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87170

Szerelj fel egy kulso tagulasit , ami a kazanban van az draga ha cserelni kell.

Előzmény: kovacs51 (87162)
Kapocska Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87169

Víz oldalon nyomás mentesíts és mérd meg a tágulási levegőoldali nyomását.

Állítsd be 0.8barra .

Előzmény: kovacs51 (87167)
GoPosSum Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87168

Sziasztok!

A FÉG C24 típusú kazánom csöpög a képen jelölt összetételnél. Nem tudom mi a nevük az alkatrészeknek, az alsó réz szerintem az a szelep, amely a víz átfolyását és a nyomást érzékeli. A túloldalukon szivárog, de oda nem fértem be lefotózni. Házilag javítható, vagy mindenképp szerelő kell?

Előre is köszönöm!

kovacs51 Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87167

köszönöm! 

ezek szerint erdemes kazan szerelovel megnezetni? gondolom nem lesz 5 ft a tagulasi tartaly csereje.

 

 

Előzmény: Kapocska (87163)
topikolos Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87166

Köszi.

A biztonsági szelepet tehetem bárhová, vagy a tartály közelében legyen? (ha nem jó légtelenítésre a biztonsági szelep, akkor át kel variálnom az elrendezést)

Előzmény: morgen66 (87145)
topikolos Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87165

Pont ilyet sikerült vennem. Még jó, hogy a másik helyen nem vettem meg 10e ft-ért a konzolt. Persze az profibb volt, mint ez, de gondolom ez is megteszi 1500-ért.

A tetején az egy légtelenítő? Ha ugyanoda teszem a biztonsági szelepet, akkor azzal nem lehet légteleníteni?

A tartály elhelyezésére már írtátok, hogy a visszatérőbe tegyem, arra vonatkozólag van valai kitétel, hogy a legalacsonyabb ponton legyen, vagy ilyesmi? Vagy elég, ha biztosan tudom légteleníteni minden részén a csőrendszert?

A viszsatérő cső elég magasra került, jó lenne ha le lehetne tenni a föld közelébe a tartályt.

Előzmény: C20NE (87124)
topikolos Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87164

Köszi.

Ezt nem teljesen értem. Ír itt olyat, hogy előnyomás, töltőnyomás, te írod a légoldali nyomást...

Elvileg ha összeszerelek mindent, felengedem a rendszert vízzel, légtelenítem, és mondjuk 2 barra állítom, utána mit kell tennem?

A tartály alján van valami szelep, azzal mi a teendő beüzemeléskor? Oda is kell valami nyomásmérő?

 

Ezt írja a szerelési útmutató:

"Üzembehelyezés

Az előtöltést ellenőrizni kell és - ha szükséges - a rendszer paramétereinek megfelelően be kell állítani a tartály feltöltése előtt.

  1. Nyissa ki a hőleadás helyeit (6., 7. ábra).
  2. Töltse fel lassan a rendszert, amíg a töltőnyomás a tágulási tartályban 0.3 bar-al nagyobb mint az előnyomás. Légtelenítse a rendszert a feltöltés alatt (8. ábra).
  3. Légtelenítse a tágulási vezetéket (8. ábra).
  4. Zárja le a Hőleadó helyeket (9. ábra).
  5. Melegítse fel a rendszert, amennyire csak lehet, egy fél napig, és rendszeresen ürítse ki.
  6. Amikor a víz hőmérséklete kb. 50 °C fok alá esik, töltse fel a rendszert 0,5 bar-al nagyobbra mint a tágulási tartály előnyomása. Gondoskodjon róla, hogy a töltőtömlő légtelenítve van."

Ezt így kell? Mert részben nem értem...

Előzmény: t.zsolti (87122)
Kapocska Creative Commons License 2016.10.08 0 1 87163

Nincs megfelelő levegő nyomás/mennyiség a kiegyenlítőben.

Előzmény: kovacs51 (87162)
kovacs51 Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87162

sziasztok!

 

adott egy kb 2 eves futesrendszer (bele ertve kazan, csovek, radiatorok is ujak),

- 60 nmes lakas(ntom ez szamit-e).

- sanier duval 24F kombi kazan.

 

0.3 bar (kikapcsolt futes, hideg vizcsovek) -rol futes soran

2.5 bar fole felmegy a viznyomas. (ami mar a piros zonaban van a kazan merojen).

 

 

"egeszseges" ekkora ingadozas a rendszerben?

 

igazabol mukodik minden, fut is a rendszer rendesen, ne aggodjak h a pirosba ugrik a nyomas futeskor?

 

koszonom elore is!

Mindenváró Ádám Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87161

Lyukas lesz az... Én is jártam így, mikor letakarítottam láthatóvá vált a lyuk is... Nem cseréltem, elvittem egy lakatos ismerősömhöz és lánggal, ezüsttel beforrasztotta. Azóta már a lakást is eladtuk, szerintem ma is működik. Igaz, az réz hőcserélő volt. 

Előzmény: Shoterq (87142)
morgen66 Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87160

Levegős lehet a rendszer.

Légteleníteni kellene.

Előzmény: Mihalyne (87155)
Kapocska Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87159

HMV kapcsoló hiba lehet (beragadt).

Előzmény: Vakeráznak (87156)
Kapocska Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87158

Olvasd el a termosztát leírásában,hogy milyen szabályozási mód szerint

üzemel és ezáltal milyen módon közelíti meg a beállított hőfokot,hogy

ne legyen túllendülés.

Én hibának tartom az ilyen PID szerű termót mert sok működéssel jár

és a technológia (nem gyógyszer előállító v. atomerőmű) nem is igényli(az ember sem).

Előzmény: Mihalyne (87155)
sjohn Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87157

...alacsony hőfokra van állítva a kazán

...nagy a teljesítménye

...szivattyú alacsony fordulaton kering, stb.

Előzmény: Mihalyne (87155)
Vakeráznak Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87156

Üdv. 

 

Kis segítséget szeretnék kérni.

 

Adott egy kombi turbós cirkó, jó vezérlő panellal!

 

1. Ahogy feszültséget kap elindul, begyújt, és kérdezés nélkül melegíti a vizet, miközben nincs nyitva a csap.  Persze csak addig ,míg fel nem forralja a kazántestben lévő x mennyiságü vizet, és le nem kapcsolom, mert durrogni kezd, nincs hova táguljon gondolom.

 

A változatosság kedvéért a fűtés sem jó.

 

Ha úgy helyezem feszültség alá a készüléket( bekapcsolom) hogy el van zárva a gázcsap ,akkor gyújt, de mivel nincs gáz ezért az 1. pont itt nem játszik, ergo elindul a fűtés része (szivattyú).

 

Ez mi a szent .........

 

 

Mintha fordítottan működne.  Aminek nem kéne az megy, aminek kéne az nem megy :)

 

 

Mihalyne Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87155

Sziasztok!

Akad még egy kérdésem.

A termosztátot sikerült felrakni, köszönöm szépen. 

Mitől lehet az, hogy a szoba 21 fokos, a termosztátot beállítom 23ra és a kazán nem folyamatosan melegít míg el nem éri a kívánt 23 fokot, hanem 2 percenkét ki be kapcsolgat és megy kb fél percet. A radiátorok meg nem melegednek.  ( A régi termosztáttal is csinálta)

Ametist Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87154

Szervusztok,

Junkers Cerastar ZR24KE kazán, TRP31 termosztát. Tegnap kapcsoltam be a fűtést. Hibajelenség: éjszakai állásban 18 C-ra van állítva, a hőmérséklet a termosztátnál 21 C, és mégis fűt. Csak ha kb. 14 C-ra veszem le, akkor áll le. Visszafelé ugyan ez, leveszem teljesen, elkezdem felfelé tekerni, és kb. 15 C-nál bekapcsol. Beüzemelés előtt volt karbantartás és hőtágulási tartály kiváltása külsőre. Találkoztatok már hasonló problémával, mi volt a hiba oka, a megoldás? Termosztát leírása nem utal semmiféle hibakeresési eljárásra.

sjohn Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87153

tök mindegy

Előzmény: Mihalyne (87152)
Mihalyne Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87152

Azt esetleg meg tudod mondani, hogy melyik ki és melyik a bemenő ?

Előzmény: sjohn (87151)
sjohn Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87151

az egyik a bemenő fázis a másik ugyanaz, csak a kapcsoló keresztül megy vissza a készülékbe...a régi termosztát is így volt kötve...

Előzmény: Mihalyne (87150)
Mihalyne Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87150

Okés ez így akkor már világos csak az nem, hogy hogy kössük be hogyha a fázison kívül csak egy vezeték van.

Előzmény: sjohn (87149)
sjohn Creative Commons License 2016.10.08 0 0 87149

a no és a com a kapcsoló

Előzmény: Mihalyne (87148)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!