ma reggel az M3-on lévő mátrixtáblákon ki volt írva, hogy M0 az M5 felé átadva :-)
egyébként én is végigmentem az M0-án M5 M2 között, érdekes volt, hogy Vecsésig nem volt kitáblázva az új szakasz, sőt Vecsésnél még egy autóút vége tábla is kinn maradt :-)
Leírta már itt valaki, hogy ha átértem a Megyeri hídon a 11-es úton merre menjek a 10-es felé? És mit ajánlanak (térképpel) a hivatalos szervek? Biztos bennem van a hiba, hogy egy óra altt sem találtam erről információt. Szerintem Budakalászon vér fog folyni, nem csak jelképesen...
Hát ha kiszámolom, ez a 7 milliárd azért nem hiszem, hogy elég lenne, mert ez a három projekt összesen megvan vagy 100 km... Örüljünk ha egy 10 km-es darabot megcsinálnak.
A még át nem adott Megyeri hídon is megjelentek már azonban az autósok: a fifikás sofőrök geodéziai műszerállványt, s egy sárga mellényt raknak autójuk hátsó szélvédőjéhez, s mérésre hivatkozva, a biztonsági őrök tájékozatlanságát kihasználva hajtanak át a hídon.
Tessék örülni!!!! :)
Világgazdaság - 2008.09.17 - (2. oldal)
Lekötetlen 30 millió euró
*Három útszakasz burkolatmegerősítését végzik majd el
Eddig mintegy 44 milliárd forintot fordítottak közútfejlesztésre a Kohéziós Alapból, de a támogatási keretből 30 millió euró lekötetlen maradt, miután a beruházások a terveknél olcsóbban valósultak meg - tudtuk meg. A közlekedési tárca a megmaradt forrás felhasználására három közútfejlesztési projektet javasolt az Irányító Hatóságnak és a Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezetnek. Hamarosan döntenek arról, hogy ezek benyújthatók-e az Európai Bizottsághoz. A végső határozat a támogathatóságukról majd Brüsszelben születik meg.
A mintegy hétmilliárd forint maradvány felhasználására javasolt fejlesztéseket nem volt könynyű kiválasztani. Mivel a 2004-06 közötti EU-programozási időszakban elkezdett projektek kiadásai csak 2010. december 31-ig támogathatók, a kiválasztásnál ez volt a legszigorúbb feltétel. Ennek csak a jól előkészített, építési engedéllyel és a fejlesztéshez szükséges területekkel ellátott projektek felelhetnek meg. Így választotta ki a szaktárca a javasolt három útszakaszt (31-es, 41-es, 81-es főút), ahol a maradványt burkolatmegerősítésre használnák fel. MK
A Szerencs utca miért? A Káposztásmegyeri lehajtó nem lenne jobb, vagy akkor Újpesten szaladsz bele valami nagyobb dugóba? (Azt tudom, hogy az Árpád út - Szőcs Misi- Szentmihályi reggelente bedugul)
Én is teszteltem az új szakaszt. Reggel munkába Rákoshegy-Újpest 20 km és 65 perc volt, még MO nélkül.
Hazafelé 24 km és 30 perc (esőben 1/2 6-kor). Nem akartam hinni az órámnak. Ma regggel szintén 30 perc volt, bár a szerencs utcai sorompónál álltam egy kicsit. Nem hiszem, hogy még egyszer a régi úton jövök melóba.
Két hét múlva ez még javulhat, mert a M3 bevezető forgalmának egy részét elviszi a Megyeri híd.
Akkor valszeg ezt láttam, volt terelés, villogás, de a régebben átadott szakaszon. Nem messze egy kicsi üzem/tanya 7-8 méteres, udvaron álló csöve lángolt 6-7 méteres lánggal. Kb. úgy nézett ki mint egy fáklyaüzem, de ilyen közel a talajhoz elég félelmetes volt. Gondolom azt nézte, nem az utat. A 4-esen meg nincs kitáblázva merre kell fordulni az M3 felé. A tábla ott van, csak nincs ráírva semmi.
Ennek akkor volna értelme, ha a legterheltebb szakaszokon (M0 végig, plusz minden pálya bevezető szakaszai) sűrűn (2 km-enként, csomópontok környékén sűrűbben) lennének, és tényleg dinamikusan dolgoznának. Pl. az M1-M7 bevezetőn gáz, maikor áll a forgalom, és fent világít a 100-as sebességkorlátozás.
Ebben a formában kevesebben érnek, bár láttam már dugóra ill. balesetre utaló jelzéseket rajtuk. De, ahogy már már is írta, ha túl ritkán van, akkor 10-20 km-re előre jelez pl. sávlezárást, ami nem sokat ér.
Köszi, ezek szerint nekem van szerencsém, hogy ritkán futok bele ilyenbe. Azért jó lenne, ha alapból is valami hasznosabb infó lenne rajtuk. Pl. Olaszországban láttam (de nyilván máshol is van ilyen), hogy a forgalom nagysága alapján becsült menetidőket írják ki ezekre vagy az üzemanyagárakat a következő 3-4 kútnál.
A tereléseket, balesetet szokták jelezni + télen a ködös, havas szakaszokat, de olyan ritkán vannak ezek a táblák pl M3 on, hogy néha 10-20 km-re jelzik előre az akadályt, addigra meg elfelejtem. M0 Anna-hegy M5 felé van egy tábla, amin kb 1 éve van a bővítés miatti sávelhúzás jelezve. Szóval szerintem hasznos és látványos (éjjel is jól látni).
Ha már szóba került a mátrixtábla: szokott ezeken néha hasznos infó is megjelenni (pl. forgalmi helyzetről, balesetekről, kerülőutakról)?
Ritkán járok autópályán (havonta egyszer-kétszer), de nem nagyon emlékszem, hogy a default üzeneteken (biztonságiöv, leállósáv, pihenő, ...) kívül bármi mást láttam volna ezeken.
nagytarcsánál jöttünk le, a 3-ason a város felé lépésben sem haladt a forgalom, egy lámpa egy autó volt kábé a sebesség, ezért indultunk a másik irányba, ha nem érjük utol kerepesen a minket egészen mogyoródig feltartó furgont, sokkal gyorsabb lett volna, addig robogtunk, mint a szél.