Persze.... El is hiszem... Maj nyáron számolgatok.... Meg ahozképest már megkésik a +10 a gyorsok... MÁV-START-nak üzenem kicsit kéne sűríteni a járatokat!
Ez egy részlet a MÁV sajtóanyagából, amit csütörtökön tartottak Siófokon:
" A vonatba besorozott kocsik számának határt szab az érintett állomások peronhosszainak mérete, illetve a vontató mozdonyok teljesítménye is. Ezeket is figyelembe véve a Balaton déli partján maximum 12, illetve az északi parton maximum 10 kocsis szerelvényekkel tudjuk a vonatokat közlekedtetni az utas-védelmi szempontok és a menetrend szerinti közlekedés betartása érdekében."
Az egész doksi egyébként az alábbi linkeken megtalálható, ebből dolgoztak az újságírók is:
Nos itt vannak a 10-11 kocsis vonatok! Mondjuk így sem elég.... Tömve voltak ma is! És csörgősök voltak... M41 2143 +30-al jött, a 9705is megkéste a +10-et... És már jól felhúzatják a vonatokat a peron végéig... Ja és a Tihany IC Halberstadtis!
Széles vállaimat nem igazán tudom hova tenni, az 1. osztálynak mondott fülkésre hajazó rész rosszabb, mint a másod. A nagy, semmerre nem lehajtható asztal egy köpedelem... Nem lenne rossz vonat, ha - lenne benne hőlégbefúvó (hasonló, mint ami az usgyikon is van, mert ha bekapcsolják rajta, egész jó interfrigo szokott lenni némelyik pusztametró) - minden ablak nyitható lenne - kisebb karfa lenne benne.
Mert elég praktikus vonat lehetne - elég jó az 4es, illetve a kétszemélyes helyek aránya - van kerékpáros rész - max 1/4 rész a bagós
Egy kárpitos By szvsz nagyonis üdvös lenne. Egyébként azt meg lehet kérdezni, hogy ilyen fejlesztéseket, ami nem is kerülne sokba, direkt nem csinálnak? Pl a gysevnél sincs bőrülés, a Bh kocsijaik is mind kárpitosak.
By: KIsebb lépcső Ha sokáig süti a nap felforrósodik a bőrülés Jól fordul benne a levegő, Jó rugózása van... :-) És nem nyikorog amikor megáll...
Halbi: Magas lépcső... Nem mozog benne a levegő, tehát élve megsülsz... Ha megáll nyikorok. (De legalább tudod, hogy megállt)
A magas lépcső miatt én is a By-ont vállasztom, főleg úgy hogy a Balatonon elég kevés helyen van magas peron... És az a gond, hogy a késést is ez okozza, mert 3-4 perc amíg felszállnak az utasok a nap/heti cumóval a vonatra...
az északi part nyári menetrendje nem különbözik jelentősen a tavalyitól, csupán egyetlen dolog ami érdekes lehet:
a 16906 számon futó Tapolca-Nyíregyháza gyors és a 9703-as számú vonat helyet cserél, vagyis a nyíregyi 14:30-kor indul Tapolcáról, a 9703-as pedig 15:22-kor
Viszont a hírek szerint ugyebár a GYSEV is ad kocsikat a bécsi gyorshoz, tehát lesz itt sárga-zöld halbi is.:-))) Amiről szintén le tudsz majd esni. :-)))
Nekem speciel leginkább az, ami az IC-knél: a párhuzamos ülések. Gyűlölöm.
A vonat (lassan egyetlen) előnye a buszhoz, hogy van az embernek tere: nincs az orra előtt senki más, fel tud állni, ki tud menni, stb. Szükség is van erre a 3 órás menetidőknél...
Én nem ragadok a bőrhöz! :P A büdös meg belefér, engem annyira nem zavar, mert miután hazaértem úgyis leszedem magamról. :-) A hely sztem meg még mindig jobb mint a halbinál!
De lesz 8:40-es fonyódi gyors. 18702. számon és C jelzést kapott, vagyis csak hétvégén közlekedik. Bagolyvonat pedig Fonyódról indul Székesfehérvárra 2:05-kor és 3:00-kor.