Keresés

Részletes keresés

petfol Creative Commons License 2005.03.04 0 0 658
A gond az, hogy nem biztos, hogy a hajtómű mindíg ment is. Ha a 60s alatt meg is tette a 43 ezer métert, akkor 717 m/s átlagsebesség jön ki, ami kb. 2581 km/h. 
Előzmény: Hpasp (654)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.04 0 0 657
Az nem a rotordóm baja volt, hanem az erősen alultervezett hajtóműé. Hiába volt rajta két darab dugattyús csillagmotor, hiába volt a helikopter rettentő könnyű, nem volt elég. Ha csináltak volna hozzá egy rendes sugárhajtóművet, fele akkorából is meg lehetett volna oldani. Bár azt hozzáteszem, hogy ilyesmit sose tanultam.
Előzmény: petfol (650)
petfol Creative Commons License 2005.03.04 0 0 656
Igaz.
Előzmény: Hpasp (654)
petfol Creative Commons License 2005.03.04 0 0 655
1986-ban a debreceni kiképzőbázison. Honi légvédelmi rakétás rajparancsnok volt. Nekem Volhovról beszélt, erre kifejezetten emlékszem. Viszont nem volt szakértő, gondolom azt mondta, amit neki is mondtak.
Előzmény: Volt tüzér (652)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.04 0 0 654

Ha tudod emellet azt ist, hogy mennyi üzemanyagot égetett el, és mennyi volt a hajtóanyag kiáramlási sebessége. Plusz korrigálj a légellenállással is. Jó munkát! :-)

 

Nem, tudom a hatótávolságát.

Előzmény: petfol (651)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.04 0 0 653
Egészen pontosan nem tudom, durván 1 percig.
Előzmény: Hpasp (649)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.04 0 0 652

Kérdés. A bátyád mikor volt ott katona? bár ha Volhovról beszél, akkor csak 1978. augusztus 19.  és 1981 január 12. között lehetett.

Az az egy azért kapaszkodott a rakéta orrába, hogy a rakéta stabilizátorait rátöltéskor - pontosabban a töltő és indítópálya egyeztetésekor - még csak véletlenül sem üssék oda az indítóállványhoz. Meg lehetett volna ezt oldani úgy is, hogy a farkát emelik, de így a mérleg hatást kihasználva egyszerűbb volt.

Hogy lekötötte? Azért volt az a raj. az volt a dolguk.  Képzeld el, hogy a Vietnami háború idején a vietnamiaknál a kannibál rajok dupla létszámúak voltak.

A hajón ez egyébként automatikusan ment, az indítóberendezés alatt a fedélzeten belül volt a tartalék, és az indítópályát csak függőlegesre kellett állítani, és máris jöhetett az új répa.

Azt azért meg kell említeni, hogy a Vegánál már részben automatizálva volt a rátöltés, de amíg a rakéta odakerült, hát volt vele egy kis munka.

Előzmény: petfol (647)
petfol Creative Commons License 2005.03.04 0 0 651
Ha tudod emellet azt ist, hogy mennyi üzemanyagot égetett el, és mennyi volt a hajtóanyag kiáramlási sebessége. Plusz korrigálj a légellenállással is. Jó munkát! :-)
Előzmény: Hpasp (649)
petfol Creative Commons License 2005.03.04 0 0 650

Ráadásul a KA-26 olyan is volt, mintha a gulággal fenyegetőzés hatására tervezték volna. Úgy olvastam, hogy a motorteljesítménye annyira alacsony volt, hogy 95% körüli teljesítményen ment szinte mindíg. Nem volt elég teljesítménytartaléka.

Amikor a főkonstruktőre Magyarországra jött, és látta, hogy mit mernek a magyar pilóták a KA-26-tal művelni, nem mert beűlni melléjük. Hiába, ő tervezte...

Előzmény: Volt tüzér (648)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.04 0 0 649

Mennyi ideig működött a volhov motorja?

Ebből ki lehetne számolni a sebességét.

Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.04 0 0 648
Azt a makettet nézve nem tartom kizártnak a több évig készítést. Bár ahogy ismerem az oroszt, csak egy kis Gulagot kell neki beigérni és máris szárnyakat kap. Állítólag a KA-26 rotordómja is így született.
Előzmény: petfol (644)
petfol Creative Commons License 2005.03.04 0 0 647
Egy hajón piszok sok helyet vehetett el egy ekkora rakétával felszerelt rendszer. A bátyám mesélte hogy az egész raját lekötötte a szf-i Volhov kilövőállvány újratöltése (beleértve az egy főt, akit a többiek felemeltek az állvány végére csimpaszkodni, hogy a súlya lehúzza). Hajón nem egy hátrány, ha ez automatizálható.
Előzmény: Hpasp (645)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.04 0 0 646

a Nyeva is hajón volt.

 

Korábban is került hajóra, és sikeresebb is lett mint a Volhov.

Amúgy az M-1 Volna rendszernek hívták.

 

 

 

 

Előzmény: Volt tüzér (643)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.04 0 0 645

a Dvinát is hadihajóra építették fel először

 

Igen, bár nem aratott nagy sikert...

... amúgy M-2 Volhov rendszernek nevezték, a V-753 -as rakétával.

 

 

 

 

Előzmény: Volt tüzér (643)
petfol Creative Commons License 2005.03.04 0 0 644
Gondolom azt valakik főfoglalkozásban csinálták, pár héten/hónapon keresztül... 
Előzmény: Volt tüzér (643)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.04 0 0 643

Azt azért tudnod kell, hogy a Dvinát is hadihajóra építették fel először, meg a Nyeva is hajón volt. A hajós Nyeva nagyon jó volt abból a szempontból, hogy nem volt állócél, és az UNV? nagyon magasan volt a vízszinthez képest. Az a Nyeva 11 méter magasan mindent leszedett. Érdekes, ott az SZDC is csak viharban, erős hullámzás esetén kellett.

Mindkettőt egy leningrádi haditengerészeti múzeumban láttam, és szakértő? szemmel azonnal felismertük az antennaerdő között azt, ami nekünk ismerős lehetett. Képzelj el egy 10 méter hosszú élethű makettet. Valamikor előtte csináltam néhány légvédelmi harcjármű makettet, de amikor azt a hajót láttam, megevett a sárga irigység.

Előzmény: Hpasp (642)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.04 0 0 642

A Tor alapvetően hadihajók légvédelmére tervezett rendszer szárazföldi válltozata.

 

 

 

petfol Creative Commons License 2005.03.04 0 0 641
Elírtam, igazad van.
Előzmény: Hpasp (639)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.04 0 0 640

A Buk rendszer alapvetően a SA-6 leváltására készült...

... van aki szerint Móron az 55. ruszki légvédelmi rakéta brigádnál ez volt rendszerben.

 

 

 

 

Hpasp Creative Commons License 2005.03.04 0 0 639
SA-11 Gadfly néven a 9K37 Buk rendszer fut, amit te írtál az a SA-15 Gauntlet kód alatt futó 9K330 Tor rendszer.
Előzmény: petfol (638)
petfol Creative Commons License 2005.03.04 0 0 638

http://www.aeronautics.ru/torm1greece.htm

 

A fenti link a Görögországnak szállított Tor M1 (SA-11) komplexumokról szól. Négy darabot adtak el a görögöknek belőle, amiket kénytelenek voltak AN-124-esekkel leszállítani, mert a rendszert orosz vasúti kocsikra, nagyobb nyomtávú szerelvényekre tervezték, és az európaiakra nem fért fel. Félő, hogy beragadt volna az alagutakba.

 

Pár kép:

http://www.aeronautics.ru/torm1photos.htm

 

 

Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.04 0 0 637
Írígy vagyok, mint a dög. Hogy miért nem én voltam ott.
Előzmény: mezenguz (635)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.04 0 0 636

Az APP stimmel. Az volt az a berendezés, ami a cél mozgási paraméterei alapján az indikátorra felrajzolta a zónahatárokat.

A 6 másodperces taktusnak meg az volt a legfontosabb oka, hogy ha a cél az első rakétára csinált egy manővert, akkor a második rakéta már tudott valami kis ellenlépést tenni. Ugyanakkor ha 2 másodpercenként indítottunk volna, akkor a második rakéta is manőverbe került volna. Ez a 6 másodperc optimális időnek tűnt. Hat másodpecen túl egyébként lehetett, csak rövidebb idő alatt nem.

Előzmény: Hpasp (634)
mezenguz Creative Commons License 2005.03.04 0 0 635
Volt tüzér!

Siklóernyő..
Előzmény: Volt tüzér (556)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.04 0 0 634

Az Automata Indító Műszer micsoda? Ez az APP, ami berajzolja az indítási zónát?

 

Mi volt az oka, hogy csak 6 másodpercenként lehetett indítani?

Hpasp Creative Commons License 2005.03.04 0 0 633

A párja meg a túloldalon akkor világított, ha a PV mögül akartak lőni?

 

 

Előzmény: Volt tüzér (632)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.03 0 0 632

Megtaláltam!

 

Előzmény: Hpasp (620)
petfol Creative Commons License 2005.03.03 0 0 631
Az 1950-es esztendőkre az Ő téves tervük (1. Ötéves terv), 2,3 milliárd forintot iránzott elő, 1951-re 5 milliárdot. Ráadásul akkori forintban. Szerintem ez az egymillió valami urban legend lesz, mert Dunapentele/Sztálinváros prioritást kapott.
Előzmény: Volt tüzér (629)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.03 0 0 630
Tény és való, nagyon sokáig képes volt fluoreszkálni anélkül, hogy meg kellett volna világítani. Na meg az a megvilágítás sem volt valami híres, hiszen a kabinban többnyire félhomály volt. Hogy a méréseket rendesen meg tudjuk csinálni, jó időben sarkig kinyitottuk az ajtókat, egyébként meg a garanciaidő lejárta után majdnem minden kabinban volt beépítve külön világítás. Általában fénycső. Csak a PV kabinba nem tudtunk rakni, mert az olyan alacsony volt, hogy a 173 centimmel nem tudtam kiegyenesedni. Képzeljétek el, volt 192 centi magas sorkatonám.
Előzmény: Jeff Lebowski (628)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.03 0 0 629
Ne haragudj, nem akartam semmibe beletaposni, csak magát a jelenséget akartam egy kicsit kigúnyolni. Hát sikerült ezek szerint.
Előzmény: petfol (627)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!