én csak a költségvetéshez szólnék hozzá, a többit sajna nincs időm végigbogarászni. Szóval a szálláset átlagban ki lehet talán hozni 10 doolár/napra, de ezért ne számíts semmi komolyra. Mindazonáltal Mumbaiban szvsz biztosan nem találsz ennyiért szobát, Delhiben sem könyű, viszont máshol lehet kevesebbért is.
A kaja kihozható 450 Rúpiából, ez kb egy főétkezést + ital, kisebb harapnivalók, stb jelent.
jegyeknél vedd figyelembe, hogy Agrában (+Fatehpur Szikri) és Delhiben 5-20 usd között vannak a fontosabb látnivalók. A 20 usd a Tádzs. Sőt, Kathmandu-Bhaktapur-Pátan látnivalói együtt olyan 30-40 usd között lehetnek (csak Bhaktapur 10 usd)
Kalkulálj bele nepáli vízumdíjat is: a 15 napos 25 usd
Ahogy mondták, légy rugalmas... Varanasziból például közvetlen busszal is el lehet jutni Kathmanduba, nem kell Patnában külön megállni (igaz hogy valahol a busz is megáll éjszakára, többnyire a határ előtt). Shimlát és vidékét a helyedben nem venném bele, ilyen kis időre nem érdemes nagy kitérőt tenni. Ami időt erre szántál volna, inkább Jaisalmerben töltsd, az a legregényesebb hely Rádzsasztánban. Arra viszont készülj fel hogy a helyi buszokon szenvedni fogsz, mert hozzád képest feleakkora emberekre optimalizálták az üléseket :) Én annakidején már a 70 kilómmal is nagyon szorongtam. Buszos tipp: lehetőleg nyitható ablak mellé ülj, mert anélkül meg lehet fulladni és hamar rájössz, hogy akármilyen eltérően fűszereznek a világban, az izzadtság és lábszag mindenhol egyforma.
Ja meg hat hét ottlét után annyi mondanivalóm lenne Indiáról, hogy csak na, szóval írtam róla egy fotóalbumszerű verset, még az utam vége felé, Varanasiban. Gondoltam, megosztom. Remélem, vannak, akiknek mondok vele valamit:-) Na íme:
Barát
Megindított s most Indáival India Magához húzva súg.
Élet a gép helyett, Lámpa helyett szentjánosbogártánc Mélytiszta, pontos éjen át A pálmafák tövében, Prücsök és riksacirpelés, Barátság harag helyett, Fa meg napszítta tehénlepény Pattog amott a fűszerteljes Csája talapzata alatt, Útmenti vasalók ölében Ma is szén hevül Desztillált víz helyett, Boldogan s fülsiketítve kígyózó esküvők, Majmos pályaudvarok, Tehenes, zarándokos belvárosok, Szemetes, szent helyek, tiszta szemek, Egy ország, melyet elmesélni nem Szabadna megkísérlenem, Istenkísértés, dióhélyban.
S otthon mi lesz? Már hallom is: de Fúj, India koszos! Ha látsz egy koszlepett Vén özvegyet Vaksin kéregetni, tudom, Elfordítod fejed. Hogy merte a drága útadat zavarni?
Pedig szeretheted, mi több, Magas magadnál jobb ember is lehet.
szerintem sok Delhiben annyi nap, illetve Kathmanduban, ott a rossz levegő miatt. Kathmandu helyett megszállhatsz Baktpurban, ami sokkal festőibb, középkori hangulatú kisváros, és onnan napont beugorhasz Katmanduba. Én speciel több napot adnék Varanasinak, persze ez mindenkinek mas. Agraból nekem sok volt egy nap is, bár az még az első utamon volt, akkor sokkolt. Agra és Varanasi közt beejtheted a Kama Sutra templomokat Kajurahoban, nekem nagyon tetszettek. Illetve Amritsarbol Delhi fele beugorhatsz Chandigarh-ba, nezd meg a Neck Chand Rock garden a google-ban, hogy érdekel-e, nekem hihetetlen elmeny volt.
Amugy meg legy nagyon rugalmas. Az arakrol a kajara es a szallasra sokkal kevesebbet koltottem, de nem baj, ha tobbet viszel.
Berakom az útitervemet és költségeit, a kérdésem az lenne, hogy mennyiben tartható a költségoldal, és a jelzett helyeken kevés vagy sok az eltöltendő napok száma, illetve hova érdemes még elmenni az adott városok környékén.
London Mumbai 1 nap 165 Ł Mumbai Udaipur 2 nap 51 $ (repülővel) Udaipur Jaipur 2 nap 25 $ Jaipur Delhi 19 $ Delhi Amritsar 2 nap 10 $ Ambala Shimla 1 nap 10 $ Shimla Kalka 5 $ Kalka Delhi 4 nap 20 $ Delhi Agra 2 nap 9 $ Agra Varanasi 2 nap 20 $ Varanasi Patna 1 nap 9 $ Patna Kathmandu 5 nap 30 $ Kathmanduban 100 $ (helyi közlekedésre) Kathmandu Delhi 2 nap 100 $ (repülővel) Delhi Goa 11 nap 65 $ (repülővel) Goa Mumbai 1 nap 35 $ Mumbai London 165 Ł Összesen 36 nap (esetleg plusz 2-3 nap délen merüléssel): 25-ra nap, kaja, ital (10 $)/ nap 250 $ Helyi közlekedés: 500 $ Szállás: legfeljebb 10 $/éjszaka: 180 $ (a többi éjszaka Goa-ban és a vonaton) Belépők, városi közlekedés, egyéb: 300 $ Végösszeg: ~1400 $ költőpénz (lejön az itthoni foglalás kifizetése)
Én itt találtam nagyon jó leírásokat az indiai és a nepáli városokról: http://www.vegetarian-restaurants.net/
Furcsa oldal az utazóknak, de az alján vannak nagyon fontos menüpontok.
a jegyen rajta van, melyik a Te helyed. Vita nem szokott lenni belőle. Ha valaki a helyedre feküdne, megütögeted a vállát, megmutatod, hogy rossz helyre ment, és kész. A legalsó helynek egy hátránya van, ha a feletted lévő két utas később akarna lefeküdni mint Te. Ilyenkor vagy vársz, míg ők elkezdenek ágyat készíteni, vagy egyszerűen felállítod őket, és szólsz, hogy itt a takarodó ideje :-)
A jegyeket minél előbb foglald le, napokkal előtte, ha tudod, mert tele vannak a vonatok. A vonaton túl sokat nem érdemes mászkálni, elég randa, sehol sem szebb.
Szálláskeresés: egy olyan részre viteted magad, ahol a könyved több guest house-t is mutat. Pl. Delhi, Paharganj, más néven Main Bazar. Itt kiszállsz a cuccoddal, és gyalog járod körbe a helyeket. Ha egyik sem jó, fogsz egy másik riksát, és tovább állsz. Ne hagyd benne a cuccod.
A lustaság átka: nem akartam hosszú nevet...! Jobb lett volna a B-Gábor! Nagyfiú vagyok, és ha nem is beszélek igazán angolul megértetem magam. A gond elsősorban az, hogy nehezebb megérteni, amit mondanak az akcentus miatt. Pár helyen voltam már, nem tévedtem még el. Szeretek nagyokat enni, milyen ára van egy nagyon jó éttermi ebédnek, mert azt már tudom tőletek is, hogy nagyon finom, sőt talán finomabb ételeket lehet kapni egyszerűbb helyeken.
Ja, igen, a jegyvásárláskor kérheted, hogy alulra adjanak jegyet a sleeperen. Ha van még olyan, biztosan adnak. Sokszor nem lehet kapni órákkal az utazás előtt jegyet a megfelelő vonatra, de angoltudás nélkül elég macera lehet neten rendelni jegyet, úgyhogy időben menj az állomásra és vedd meg a következő jegyedet. Pl. kétszer utaztam Delhiből Varanasiban és mind a kétszer egy nappal az utazás előtt csak Mughal Saraiba kaptam jegyet. Mondjuk nem nagy ügy átriksázni onnan Varanasiba, és ott az állomáson lehet rendesen gyakorolni az alkudozást is. Ha egyedülálló ejrópai nőként odavetődsz, fürtökben fognak lógni rajtad a fuvarosok és teherhordók. Na meg a kéregetők. Nem árt akár ideig- óráig is egy-egy társasághoz csapódni.
Az állomásokon keresd a tourist office-okat. Ezek általában vannak külön a külföldi turistáknak. Alapszinten legalább meg kéne tanulnod angolul, ha nem akarsz magadnak sok bosszúságot (és kiszolgáltatottságot). A vonatjegy vásárlása állati körülményesen és akkurátusan folyik. Ki kell tölteni egy nyomtatványt és mindent meg lehet beszélni a jegykiadó emberrel, aki számítógépen foglal helyet, és a jegyen lévő adatok eléggé szentírások, tehát mindenki ragaszkodik a helyéhez tapasztalataim szerint. Ezt a kalauz ellenőrzi is (név, életkor, útlevélszám, minden ilyen van az igénylőlapon és az alapján vannak nyilvántartva az utasok). A vonatokon van utaslista (a fotóim között ilyet is látsz). Az állomásokon lehet rendelni prepaid taxit. Lehetőleg itthon (neten vagy LP-ből) keresd ki a szállásokat és vitesd magad oda. Van persze olyan verzió is, hogy rábízod magad a riksásra vagy taxisra, és fog neked ajánlani szállást, mert ott kap némi pénzt ezért. Ezek tapasztalataim szerint nem a legolcsóbb megoldások és általában nem is a legjobbak, bár pl. Jaipurban így találtunk egy jó helyet. Igaz, előtte szétcikiztem a taxis fejét, hogy úgyse mutat nekünk normális szállást, mert ők arra képtelenek, aztán nagyon akart bizonyítani a nagyarcú fehérembernek. Én persze jól megjátszottam, hogy eléggé ismerem Jaipurt (pedig előtte csak egyszer jártam ott rövid időre). Én nem hagynám a riksással vagy a taxissal a cuccomat. Ha megérkezem, kipakolok, fizetek, a taxistól elbúcsúzom (kivéve, ha többen vagyunk és akkor valaki bent tud maradni a kocsiban a pakkokkal). A többi utast meg tudod kérni, hogy a nagy csomagodra vigyázzanak a vonaton, a kisebbet vidd mindig magaddal, főleg ha fotócucc vagy pénz vagy egyéb érték van benne. Nekem minden fontos hastáskában volt, és azzal aludtam is a vonaton. A pénz nagy részét ruha alatt hordható kis rekeszben tartottam. Ilyeneket lehet kapni túraboltokban.
Ezek szerint amikor megveszem a jegyet, el tudom már akkor dönteni, hogy a sleeper osztályon melyik fekvőhelyre szóljon a jegyem? Ezt mennyiben tartják be a többi utasok, tehát a jegy az szentírás? Van e lehetőség arra, hogy egy helyen, adott esetben Mumbaiban megveszem már előre a jegyet több másik állomásra, illetve mikor célszerű megvenni a jegyeket, mert nem igazán szeretném a sorokban tölteni az időmet, nem is az én vérmérsékletemnek való. Bocsi a sok kérdésért, de még nagyon sok szorult belém. Visszatérve a vonathoz. Mivel teljesen egyedül fogok utazni az angolt alig beszélve, mennyire lesz a cuccom biztonságban, ha netalán nem maradok helyemen.
Ha megérkezek egy városba - mivel nem igazán akarok előre lekötni szállást - akkor taxit vagy riksást bérelve keresek hotelt, igénybe véve a segítségüket, megint bajban vagyok, mert ha bemegyek az első helyre körülnézni, addig a muksi kint marad a holmimmal, ami nem igazán megnyugtató számomra. Mi lehet erre a bevett gyakorlat?
Én ugyan nem vennék first AC-t. A sleeper-en kérhetsz alsó szintre jegyet és akkor bőven elférsz, nem kell mászni, és van társaságod is :)) Az a tapasztalatom, hogy a magasabb osztályokkal nem vásárol az ember nagyobb kényelmet, mondjuk a first-ön biztonságot igen, mivel bezárják az embert, mint a börtönben. Delhiben nem romantikus, de nagyon olcsó és gyors a metró. Én mondjuk a legjobban autóriksázni szerettem. Az alkudozásnál mindig kb. a felét mondtam a felajánlott árnak, és ha nem jöttek utánam, akkor tudhattam, hogy túl keveset ajánlottam fel. Nem tudok igazán árakat, mert ez totál attól függ, hogy honnan hova akarsz eljutni. Városon belül mindenképpen bőven 100 rúpia alatt utazgattunk azért jellemzően (leginkább 30 és 50 rúpia között). Legolcsóbbak a biciklis riksák, aztán jön az autóriksa és végül a taxi. Cangás riksával csak akkor mentem, mikor én akartam hajtani, mert valahogy nagyon gáznak éreztem, hogy nagy fehér disznóként pöffeszkedek és a vékonydongájú illető megszakad a szállításunk közben. A helyi buszok nem nagyon játszottak be (kivéve Nepálban, mert ott viszont sokat mentünk ilyenekkel).
Köszi a képeket, nagyon érdekes a többi is. Mint látom, ha én egy olyan fekvőhelyre felfeküdnék a 100 kg-mal, az csoda lenne. Azt tudom, hogy megnéztem a tervezett útvonalam valamennyi olyan lehetőségét, ahol vonattal fogok utazni, bizony jópár éjszakát kell eltöltenem a vonaton alvással. Mivel sajnos mindenképpen meg akarok - mert meg kell tartanom egy bizonyos komfortosztályt, legtöbbször a legdrágább a First Class AC (A1) kategóriát fogom választanai.
Mivel a jelzett ok miatt meglehetősen drága lesz az utazás a városok között, azt a pénzt a helyi közlekedésben szeretném megspórolni. Örülnék ha írnál néhény ötletet arra, hogy mit tudok prakatikusan csinálni a helyi utazás során, illetve milyen költséget jelent Indiában és Nepálban a riksázás (motoros vagy biciklis), hogyan tudok a helyi buszokkal utazni, egyáltalán mennyibe kerülnek a riksák és a taxik meg a buszok, vagy milyen tarifa alapján állapítják meg az árakat. Ezer köszönet az utibeszámolóért, mert azt figyelembe véve terveztem meg az utamat, készítettem egy előzetes költségtervet, így részben azokkal a lehetőségekkel tudok élni vagy azokkal a gondokkal tudok szembe nézni, mint ti. Ezért is szól most ilyen személyesen a kérdésem (de szívesen tanulok más válaszából is), mert ahogy olvasgattam több kérdés is megfogalmazódott bennem.
Köszi :)) Én utaztam egyszer first class-on Varanasiból Gorakhpurba. Nem kértünk AC-t,mert nem akartunk megfagyni. Sima légkergető volt a fülkében, ami éjszakai utazásnál nyáron is teljesen elegendő. Az 1. osztályt úgy képzeld el, hogy ugyanaz a kétes tisztaságú (viszont piszkos) zöld műbőr ülés, ill. átalakítva (felső felhajtva vizszintbe) emeletes ágy, csak a kupéban ketten voltunk összvisz (plusz pár egér), és az ajtót be lehetett zárni, na meg a vagon ajtaja is zárva volt, tehát a másik kocsiba és -ból nem lehetett menni. Szóval úgymond biztonságban voltunk, de azért rendesen börtön-fílingje volt a dolognak. Elfogyott a sleeper-re a jegy, azért vettük ezt, kben nekünk a sima sleeper jött be. Az olyan hogy ha leülsz, akkor az ülésen hárman férnek el, a háttámla este felhajtható (az lesz a középső szint a háromszintes emeletes ágyon) és a felső szint pedig fixen van. Tehát ha alvásra kerül sor, mind a három embernek van egy-egy szintje. Nekünk nem volt semmi problémánk a sleeperrel, sőt érdekes volt együtt utazni a zömében helyi erőkkel. Több külföldivel találkoztunk az AC-helyeken, na meg ott adnak ágyneműt is, de nekünk erre nem volt különösebb igényünk.
Köszi a gyors válaszokat mindkettőtöktől. A neten megnéztem az a merülési lehetőséget, és biztosan elmegyek legalább 2-3 napra, ennyivel érdemes meghosszabbítani a nyaralást.
Ha jól értettem (és emlékezetem szerint olvastam valahol a neten), akkor vegyem meg a méregdrága jegyet, kellően klimatizálva "lehűtik a kedélyemet", miután a vonaton kifizethettem mindazt, amit ott kérve elfogyasztottam. Most, hogy a vega kaját írtad, valamelyik angol lapon olvastam, hogy az csak 1 $-ba kerül. A sleepers vonatokon mi volt a gyakorlat? Más idegenekkel együtt kell eldönteni az alvás idejét? A nyelvtudás: az igaz, hogy "csak kicsit angol...vagy még annyi se...", de bátor vagyok és szégyentelen, mert annak ellenére, hogy nem tudom beszélni a nyelvet igen aktívan próbálkozom. Nem szégyellek megszólalni a semmi tudásommal, és az eddigi útjaim során is addig birkózta, amíg nem tisztáztam a dolgaimat.
Erre is igaz hogy azt kapod, amit megfizettél... vagyis kis pénz, kis vonat. Az infóim nem túl naprakészek, mert utoljára 10 éve jártam Indiában, de a helyzet valószinűleg nem lett áttekinthetőbb. Pld konkrétan emlékszem hogy egész más volt a first class AC a delhi-munbai Shatabdi expresszen mint a delhi-dehradun közti Dun expresszen.
Ha szeretsz kényelmesen utazni, azaz lábad csirkés ketrecen, fejed egy rizseszsákon, vegyél nyugodtan olcsóbb jegyet :) Ha hosszabb útra mész, főleg ha éjszaka utazol, jobb ha a lehető legdrágább jegyet veszed meg. Az AC sleeperek a jobb vonatokon olyanok, mintha hűtőszekrényben utaznál, hermetikusan elzárva a külvilágtól. Nem rosszabb egyáltalán, mint egy európai vonat, a kupék is ugyanakkorák. Egy pincér az út elején megkérdezi, mit akarsz enni (rutinos utazó a vegetariánus kaját választja), 1-2 óra múlva meghozza, aztán lehet rágcsákat meg üdítőket is venni. És persze soha, de soha ne fogadj el ételt-italt idegenektől.
Egyébként ha Delhiből indulsz, az új-delhi állomáson a külföldieket egy külön irodában szolgálják ki, ott minden kérdésedet felteheted (ami nem jelenti azt hogy választ is kapsz). Persze ha nem kommunikálsz angolul, akkor India eléggé nagy kihívás lesz...
Semmiképpen sem szeretnék általánosítani, csak Goáról beszélek. Pl. állítólag akár a Lakshwadeep, akár az Andeman szigetek remek búvárhelyek és azok is Indiához tartoznak, csak még sajnos nem jártam ott. Goán én a Barracuda Diving nevű céggel merültem párat, 4 évvel ezelőtt. Kedvesek, aranyosak, látás nulla, trágya felszerelés, leginkább halászcsónakra emlékeztető hajó. Ha meg a PADI látná amit a biztonsági előírások terén művelnek, biztosan tökönszúrná magát. Persze lehet, hogy az elmúlt években ez változott... Van egyébként a vízben mindenféle élőlény meg roncsok is, csak hát mit sem ér az egész, ha 2 méterre kell menni hozzá, hogy meglásd. Nem véletlen, hogy egy ilyen túrista helyen is csak pár bázis vegetál. Mondjuk, ha már itt tartunk, nem mondanám olcsónak sem, a goai búvárkodás ára a horváttal vetekszik és sokkal magasabb, mint mondjuk a thaiföldi.
Az említett, murudeshwari cég új, egy éves: www.dreamzdiving.com Benéztem hozzájuk nem rég csak kíváncsiságból, de nem merültem velük még. A felszereléseik újak, jók és állítják, hogy 15-30 méteres a látás. Goáról olyan 4-5 óra autózás, de a goai bázisok is szerveznek több napos túrákat ugyanoda.
Összességéban azt hiszem, hogy néhány merülésre befizetni nem nagy kockázat, főleg ha van időd bőven és biztosan érdekes élményekkel leszel gazdagabb...
Egy hetembe került, mire végeztem az olvasással, de így sem vagyok kellően "kiművelt", ennek megfelelően a kérdést is rosszul tettem fel. A probléma oka az, hogy az angol ismeretem nem valami magas szintű, sőt inkább semmilyen, és nem igazán tökéletesen tudok megbirkózni az angol oldalakkal. Ezért is inkább kontroll céllal kérdezgetek majd itt. Na ennek megfelelően a kérdést rosszul tettem fel. Az érdeklődésem konkrétan a First Class AC (1A) osztályra vonatkozik (az IndiaMike.com-on olvasgattam róla nagyon nehézkesen, de nekem nem eleget), amit a menetrendeken a legdrágább árral jelölnek. Bár némi kép kialakult már bennem, de a személyes tapasztalatok nagyon fontosak a számomra. Vagy pl. milyen egyéb szolgáltatások tartoznak a jegy árába, mit jelent az, amit valaki itt előzőleg leírt, hogy valami kaját is meg újságot kapott. Egyáltalán fizetni kell érte pluszban? Mennyire kényelmes a kabin, illetve olvasatom szerint természetesen nem egy, hanem kettő vagy négy személyes, így persze másokkal kell együtt, aminek meg van az előnye (legalább lesz információ a kinti lehetőségekről) meg a hátránya is, ami meg nem érdekel.
Köszi a választ. Amiket leírtál, más helyeket azok sem igazán megbízhatóan nyújtanak nagy élményt? Vagy mennyire ismered őket. Látom nem lehet érdemben figyelembe venni amit a dive centerek oldalain mutatnak, mert a valóság más. A Karib-tenger is hasonlóan szívatós volt, csak néztél de nem láttál szinte semmit, de még csak a tengeri világ sem volt olyan gazdag, mint a Vörös-tengeren. Ha van tapasztalatod az Indiai-óceán élővilágáról örömmel venném. Teszem hozzá csak műkedvelő búvár vagyok, csak egy-két alkalommal mennék merülni.
Goán nagy búvárélményekre ne számíts. Van ugyan 4-5 bázis, de ha már 5 m a látótávolság, nagyon örülnek. Délebber, Karnatakában, Murudeshwarnál van egy sziget (Pigeon Island), az állítólag fasza.
A first class nem sokat jelent - azon belül is van first class, aztán first class sleeper, first class AC (légkondis), first class AC sleeper... dehát guggli a legjobb barátod :)))
Végigolvastam az összes itteni vonatkozó topicot, elolvastam a neten fellelhető élménybeszámolókból néhányat, és élvezettel olvastam át Nagy Erzsi tavalyi élménybeszámolóját (kétszer), de még mindig vannak bennem kérdések!? Hát kérem szépen a segítséget. Én március végén, április elején szeretnék teljesen egyedül (egy szál magam) Indiába utazni 35-40 napra (alap a 35 nap), és a városnézések után Goán akarok egy nagyot pihenni, búvárkodni valami jó szállodában, teljes henyéléssel és kiszolgálással. Szinte kizárólag csak vonaton tenném meg az út jó részét, illetve három esetben repülőn is mennék.
Bizonyos okok miatt kénytelen vagyok viszonylag komfortosabb körülmények között utazgatni, de semmit nem olvastam a a First Class osztályú vonatokról. Ebben is kérném a segítségeteket, meg másban is, de egyelőre nem akarok ajtóstól rontani a házba.
Na, ez nagyon szuper útiterv, előre is irigyellek érte. A thorn tree-t én is ismerem és használom, szintén tudom ajánlani. A másik kettőt kösz, megnézem.
londonbol megyek delhibe, ott par napot eltoltok, megnezem delhi agra jaipur kort, utanna darjeelingbe megyek teaultetvenyeket vegigjarom, megnezem a teaszuretet. ezutan nepal par hetig onnan vissza darjeeling majd kalkutta ha marad idom atmegyek bangladeshbe vagy egyenesen bangkokba (elmeletileg aprilis vegere lesz repjegyem, ezt meg nem vettem meg). bangkokbol laosz, vietnam, cambodia, vissza thailandba innen singapore, malaysia majd indonezia ahol hosszab idot szeretnek eltolteni a kisebb nagyobb szigetek felfedezesevel. a tura vege mar csak a penztol fugg, ha jol kijovok fulop szigetek, ha nem akkor visszafele sri lanka..
egyebkent tudom ajanlani a lonely planet thorn tree forumot talan a legjobb mindkozul, rengeteg utazo tapasztalatait lehet fellelni. konyvek kozul lonely planet india nagyon jo, az utitars kiado india konyve mar kevesbe, foleg mert kiejtes szerint vannak a varosnevek irva es igy nagyon nehez kibogaraszni h mi is van, viszont csomo hasznos dolog van oda is leirva, kepek a kajakrol, helyekrol leirasok, tortenelmi dolgok de ahhoz h a-bol b-be eljuss abszolut hasznalhatatlan.. a utam legnagyobb reszet a http://seat61.com/ segitsegevel szervezgetem, de sok okossag van a http://www.travelfish.org/ on is.
Kieg: Erről a könyvesboltról van szó (itt látszik a nagytudású vezetője is): http://www.indiamike.com/photopost/showphoto.php/photo/2814 Találtam olyan májusi posztokat a neten, hogy megszűnt volna a könyvesbolt, de ez azért nem stimmel, mert én augusztus végén még ott jártam. Ha valaki azért tud róluk friss infót, megköszönném.
Én innen: http://www.indiamike.com rengeteg infót gyűjtöttem, és persze az LP-ből. Apropó, 300 rúpia szállítási költségért 3 hónap után megjöttek a Delhiben (Bookworm, 29-B Connaught Place, Delhi, India Phone: 11-2332-2260) megrendelt LP-k. Ott darabja 25 dollárba kerül a legfrissebb kiadás (én kaptam némi kedvezményt is, mert éppen akció volt), a vastag kötetek (mint az India is) 33-ba. Érdemes bevásárolni és hazaküldeni a kincseket. Nagy eséllyel meg fognak érkezni a gondosan becsomagolt kötetek. A boltban kártyával is lehet fizetni.
helobelo, jomagam marcius 3an indulok kb 7-8 honapos turamra, es az elso allomas india, delhi lesz, ha valaki arra jar akkor szoljon es utkozhetunk, vagy utazgathatunk egyutt. jo es praktikus tanacsokat en is szivesen vennem, bar mar par konyvet meg forumot kiolvastam de azert meg biztos lenne mit tanulni..