Köszönöm szépen, az egész család és az autó nevében :-) Kérdésem: E39-hez vettünk gyári zseblámpát, amit a kesztyűtartóban töltött. Cikkszám alapján hozta E60-hoz is. Hol lehet neki a helye?
Elvan törve, és szerintem a fény is rosszul esik rá! Ha megy szervízbe akkor cseréljük. Fogyasztás most 10,2 áll, túlnyumó részt város. Egészen baráti. Az akku elég gyenge benne gondolom a sok állástól. Ha 10 percet nézek benne pld TV-t gyújtáson, akkor már szól, hogy gyenge az akkufeszültség. Van esetleg valakinek "elfekvőben" gyári nyárigumi szettje? 17-18as méretben érdekelne!
Üdv:
Máté
Hát elment végül...a kereskedő beszámolta..inkább nem írom le mennyiért :-(. De hát sajnos ez van. Rájöttem, hogy fapados a kocsi.....nincs benne pohártartó :-( :-):-). Majd teszek fel képeket, ha egyszer végre látom itthon :-) Csütörtök este jött meg, akkor mentem vele azóta világosban még nem volt itthon :-) Majd jön egy pár kérdés is! Szép napot! Üdv: Máté
Az ültetésről lebeszéltek, pont ott, ahol rendeltem volna éppen akkor az M futóművet. :) Nagyon nem ezekre a hazai utakra való, és az illető egyik ismerőse most emelteti vissza az autóját, mert pár hónap múlva elkezdett zörögni a kárpit és a nullával volt egyenlő a komfortérzete. Én sokat járok ugyan autópályán, de Budapesten is mozgok és mivel allergiás vagyok a belső kárpit zajokra, és arra, hogy szétrázza a seggem az autó, így nem mertem bevállalni. :)
Ezek után a sima sportfutóműben gondolkodtam, de mivel azt nem lehet csomagban rendelni, mint az M-est, így kiszámoltuk alkatrészenként a helyszínen és 350eHUF környékén lett volna a vége.
Ha esetleg tud valaki sima sportutóművet, akkor arra szívesen vevő lennék.
Egyébként a sportfutóműnél is mások a gátlók, rugók stb, mint a normálnál, tehát pusztán egy sima rugócserével nem ildomos ültetni ezt sem. Egyébként az enyém normál futóműves, de ha megfigyelitek, akkor a Magyarországra, illetve a Kelet-Eu, Orosz piacra gyártott 5ösök magasabbak jóval, a nyugati országokba exportált társaiknál. Ez azért van, a volt keleti blokk országaiba szánt új autókba a gyengébb utak és a tartósság miatt gyárilag magasabb gátlókat raknak.
Tehát összességében 4 féle futómű létezik a BMW-nél:
Viszont van egy érdekes hírem Neked... Öcsém ma volt a Wallis Pestnél és a raktár részlegen említették neki, hogy ezen a héten érkeznek kezelési útmutatók, abból a célból, hogy akinek esetleg nincs az autójához, az utólag is meg tudja vásárolni. 1500HUF/ db, ha minden igaz bőrtokkal együtt. Neki speciel E46-hoz ajánlották, azt nem kérdezte, hogy E60-hoz érkezik-e, de szerintem egy telefont megér Neked ez az infó. :)
A zárcserének nem tudom, hogy hogyan tudnál utánanézni. Esetleg úgy, hogy elkéred Tőle a régi kulcsot, ha megkaptad az új zárhoz a zsír új 3 db kulcsot. :)
Szervízkönyvet utólag nem csinálnak szerintem. Max. kinyomtatják Neked a kocsi szervíztörténetét a számítógépből, de szerintem ez is elég Neked bizonyítéknak, hogy szervízelve volt. Nem beszélve arról, hogy a jövőbeni eladást is megkönnyítik ezek a kinyomtatott dokumentumok, ha megunta a család a gépet. Te meg ettől függetlenül elkezdhetsz vezetni egy új szervízkönyvet. Én így adtam el most egy autót. Persze az lenne a legjobb, ha kapnál egy új szervízkönyvet.
Megmondta a kereskedő,hogy két lehetőség van. 1.Kulcs után rendelés 2. Komplett zárcsere. Mi a 2.at választottuk:) Az árrával a kereskedő és mi is tisztában vagyunk.(200e körüli összegről beszéltünk) Hogyan tudok utána nézni amúgy? Szervízkönyvet meg csináltatok a Wallisnál, ha lehetséges :)) Tehát elmondhatjuk, hogy szerelem autó és - idővel minden meglesz hozzá :)))
A komplett zárcsere nem kis tétel. Szerintem nézz utána, hogy nem csak arról van szó, hogy plussz 2 db gyári kulcsot rendel. Egy kulcs utánrendelése 30-40e, a komplett zárcsere az előbbi összeg kb. 5ös szorzóval.
Se szervízkönyv, se gyári kulcsok, szóval végül elmondhatjuk, hogy szerelem autó lett. :))))))
Igen, úgy tünik, hogy mi szerencsések vagyunk. :) Tegnap viszont az M1 autópályán Mosonmagyaróvár környékén láttam egy fekete, német rendszámú 530d touringot, kb. 80-al araszolt a külsőben elakadásjelzővel, aztán ki is állt 100 m után a következő parkolóba. Gondolkodtam, hogy megállok, de túl későn vettem észre és gyorsan mentem, visszatolatni meg nem akartam a leállósávban. :(
Mindjárt feldobom a fórumot egypár alapkérdéssel:-) Napok kérdése és itthon lesz az autó:-) Magyar könyve van valakinek hozzá?(halkan jegyzem meg, hogy Mo.-i a vas) - Angolom és németem van. Prof.naviba a magyar lemez májusban jön ugye? Nekem most 2008-as Europe inc. Euro Cams van - de abban még nincs Mo.
A magyarország térképét is tartalmazó navi Dvd állítólag 60 % os részletességgel tarttalmazza magyarország térképét, de tapasztalataim nem ezt mutatjáők, vagy esetleg az ország nyugati része és pest van benne. Nyíregyházából néhány utca, de pl: Karcag, Hajdúböszörmény, Balmazújváros, Poroszló egyáltalán nincs benne. És ez csak néhány hely ahol jártam és se kép, se hang. Na de legalább a nagyvárosok közül benne van néhány ha nem is túl részletesen.
Elvileg ez sem gyári BMW, amivel nekem van tavaly óta, hanem eredetileg valami más autótípusé, de valaki belenyúlt és kompatibilissé tette a BMW-hez. Ezt az a srác mondta, akitől beszereztem.
A többi környező és nem környező nyugati ország nekem tökéletes (Németország, Ausztria, Olaszország, Franciaország), de ezeket nyilvánvalóan a gyári is tökéletesen kezeli. Magyarországon az előbb említett hiányosságok mellett a traffic information menü sem működik, ami a dinamikus útvonaltervezést segítené elő. :( Estére megnézem Neked, hogy pontosan mely országok vannak a DVD-n, mert úgy emlékszem, hogy nem túl hosszú a lista. Nincs is rajta az összes Kelet-Eu. ország az biztos.
Igen igy már pontos a navigáciodefinicio. :-) A 3D nekem nem hiányzik, igy pont ugyan azt tudja mit a régi automé,csak gyorsabban számól. A Magyar DVD-n a többi, környezö ország is ilyen hiányos? Valaki itt irta, hogy hamarosan lesz uj DVD, én semi jelét nem láttam neki egyenlöre. Kereskedö szerint évente 2 jön ki.
Navigáció típusok jellemzői BMW katalógusok szerint:
2007es katalógus:
"Business navigációs rendszer: 6,5" képátlójú kijelzővel, Professional rádióval, közös CD navigációs-DVD-meghajtóval. Az útmutató jelzések behelyezett navigációs DVD esetén nyilak és hangüzenetek, illetve 2D térkép segítségével érkeznek"
"Professional navigációs rendszer: 8,8" képátlójú színes kijelzővel és Professional rádiókészülékkel, külön meghajtóval a CD és navigációs DVD számára. Az útmutató jelzések nyilak és hangüzenetek, vagy 3D térkép segítségével érkeznek. Osztott képernyő funkcióval."
2006os katalógus
"Business navigációs rendszer: Professional rádióval. Gyorsan és pontosan elvezeti Önt úti céljához. Funkciók: irányjelzés nyillal és hangüzenetekkel, TMC-funkció dinamikus útvonaltervezéssel."
"Professional navigációs rendszer: 8,8" képátlójú színes kijelzővel; az útmutató jelzések nyilak és hangüzenetek vagy térkép segítségével érkeznek. Az osztott képernyő funkcióval a képernyő kettéosztható, egyszerre jeleníthetőek meg rajta pl. a rádió és navigáció adatai."
Tehát a Business navi facelift előtti és utáni változatánál a különbség az, hogy facelift előtt nem volt 2D térkép, csak nyilak és hang. Egy meghajtó vezérli a CD-t és a navi DVD-t is a facelift előtti és utáni business navi, ez tehát nem változott. Ez a legnagyobb különbség, illetve a 3D megjelenítés a business és a professional navigációs rendszerek között. Illetve nem osztható a képernyő a business navinál, csak a navigációt képes megjeleníteni többek közt a kisebb képátló miatt.
Magyarország tekintetében valóban bőven akad még hiányosság a business navi DVD-nél. Pár példa: Budapest és agglomerációja nagyjából OK, Győrben a főbb utcákat ismeri csak, Tatabánya OK, Debrecen OK, Szombathely-Sárvár-Pápa területet pedig nem ismeri egyáltalán, a navi meghal, csak az iránytűt mutatja.