Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Ha Model3-ra régóta várakozó ügyfél lennék, most éppen síkideg fejjel keresném a gyógyszerem a szekrényben, a "jó hír" elolvasása után...... Az én kocsim mióta nincs kész, b... meg, közbe meg itt kiderül, hogy ti munka helyett valami kamionnal bohóckodtok?? A prájdra akartok vele menni???
.....és ezen a ponton a nejem aggódva megmérné a vérnyomásom.... :)
"Az oroszok most restrukurálásban, architektúra váltásban vannak"
Platon, kedvelem, értékelem az oroszokat, de ebben már max csak szeretnék hinni. Az oroszok már 90 óta restrukturálásban vannak, és eddig az a helyzet, hogy jelenleg már az se működik, ami korábban működött...
Na, pont ez az! De ez lefelé is áll. Ha pl Kína álpiacgazdasági cégei le akarják egyszer tarolni a piacot, akkor 5 millióért vállal egy indítást, és az állam fizeti a többit, mondjuk 10 éven át, nekik sajnos ez aprópénz.
egy amerikai utast 51 millióért visznek fel egy Szojuzon, két másik és valamennyi poggyász mellett, szóval két komplett Proton áráért egy ülés?
Volt erről pár éve egy tanulmány, egy utas fellövése az ISS-re cca. 6 millió dollár önköltségben az oroszoknak. Persze az 56 (51?) millióban) a kiképzés is benne van. Viszont más nem tud oda embert vinni, így monopolhelyzetben vannak, annyit kérnek amennyit nem szégyellnek.
Az oroszok most restrukurálásban, architektúra váltásban vannak, de ha lesz kapacitásuk külföldi megrendelésekre - jelenleg nem ez a helyzet sajnos - akkor simán alá tudnak ígérni bárkinek Kínát kivéve,
Szerintem a SpaceX a hazai és nyugati versenytársakat akarja kiütni leginkább. A kínaiak egyelőre nincsenek a piacon, csak a saját műholdjaikat lövik fel, alapvetően állami kézben van az egész, átláthatatlan árazás mellett, szerintem a kínaiak kitiltása a nyugati rakétaüzlet nagy szerencséje egyelőre. Az oroszok a Protonnal gyakorlatilag mostanra magukat szorították ki a piacról, még pár megmaradt foglalást teljesítenek, azután maradnak az állami műholdjaik, már amennyi van nekik. Ha ezzel a Protonnal akarnak még valamit, nagyon sokat kéne rá költeni, és szinte veszteséges áron szolgáltatni, hogy a piacon újra képbe kerülhessenek. Kíváncsi vagyok amúgy, hogy a biztosítók hogy árazzák az utakat, mondjuk Protonon, és mondjuk Arianen, mert az is befolyásolja a végső költséget.
Másrészt az is látszik, hogy az össze rakétaprogram nagyon szorosan állami háttérrel működik, beleértve a SpaceX-et is, és hogy melyik rakétát kinek mennyiért adják, az szándék kérdése is. Pl azt írod, Proton önköltsége 26m, de közben egy amerikai utast 51 millióért visznek fel egy Szojuzon, két másik és valamennyi poggyász mellett, szóval két komplett Proton áráért egy ülés?
A tisztánlátás kedvéért, meg persze „ismétlés a tudás anyja”:
Ami „állami támogatás” az igazából megnyert pályázati pénz, mérföldköves megoldásban; előbb teljesíts, utána állhatsz be a kasszához. SpaceX eddig minden esetben olcsóbb volt, mint a szintén nyertes versenytársak. Szóval mi is a probléma?
Persze, a vallalat iranyitasahoz es a dontesek meghozatalahoz nagyon fontos informacio, de a befektetoket kevesbe erdekli, nem is nagyon tudnak vele mit kezdeni, mert ezerfele modon lehet szamolni, es napokig lehet vitatkozni hogy mi tartozik bele a gyartasi koltsegekbe.
Egy ceg meg altalaban belsoleg definialja az ilyesmit, es mindig mindent ugy szamol, hogy ossze tudja hasonlitani a projekteket.
A befektetok szamara valoban csak akkor lenne lenyegi info, ha amugy a gyartosor adamantium szerszamokkal dolgozna es a vasarloi igenyek sem valtoznanak. :)
Ekkor valoban csak egyszer kell kifejleszteni es felszerszamozni, aztan meg mar dol a zse :)
Nem teljesen semmitmondo, de leginkabb a belso info, mert ugye arrol szol, hogy ha mar igyis-ugyis kifejlesztettuk ezt a modellt, ha mar igyis-ugyis felszerszamoztuk a sort, akkor gyartsuk-e tovabb vagy ne. Ennek az eldonteseben segit valamennyit (kitermeli-e legalabb az aktualis mukodesi koltsegeit).
A fenét. A bruttó profitja ennyi, az egyszerű gyártási költség és az eladási ár különbözete. Valójában ez egy teljesen semmitmondó adat, mert egyáltalán nem foglalkozik sem a költségekkel sem az invesztíciókkal. Annyira semmitmondó hogy a többi cég ezt a mutatót nem is közli mert minek.
A konkurencia ettől sokkal magasabb bruttó profittal dolgozik, egyes szakértők szerint 30% alatt nem is lehet nyereségesen működni.
Egy éven belül eldől Musk cégeinek a sorsa, nem kell már sokat várni, hogy kiderüljön, kinek van igaza, a károgóknak, vagy azoknak, akik örülnek, hogy valaki csinál valami újszerűt, és előremutatót.
Másoknak akkor lesz jó hatótávú EVje, amikor azt majd gazdaságosan lehet gyártani. Musknak ez nem sikerül. Kábé annyira zseniális húzás amit csinál mintha minden eladott Tesla csomagterébe betenne egy köteg pénzt és örülne neki hogy milyen jól viszik...
Reménykedik benne hogy a Model 3 már nem ilyen lesz, és kábé ez az egyetlen esélye. Persze a Model 3ban nem is lesz 100KWh akku, csak 55 alapáron...
Lássuk csak befektetett 200 milliót, sosem volt profit ezekben a cégekben, de van 16 milliárdja, miközben kicsalt másoktól úgy 30 milliárd befektetést ;)
Elon Musk 200 milliót fektetett a saját pénzéből ezekbe a cégekbe. Ez az amit kockáztatott. A többi 99% az MÁSOK pénze.