Én nem cseréltem még hátsó fékeket, valószínű még a gyári volt benne.
Igen, az itteni magyar nyelvű autószerelők az autóalkatrészekre inkább román, vagy kissé magyarosított román szavakat használnak mint pl. bieletta (kormányösszekötő gömbfej azt hiszem), planetár (féltengely), párbríz (szélvédő) és egy autószerelő még biztos tudna rengeteget mondani :)
Ferodo a cég volt, aki először megalkotta az azbesztes, tartós fékbetétet. Aztán rajtunk maradt, mint a druzsba vagy a flex, kicsit módosulva mindenhol.
Azért kiváncsi leszek, hogy ezzel megoldódik-e a problémád.
Nálunk Romániában feradónak hívják a magyar autószerelők, de rákerestem és Magyarországon ferodol néven használják. A Ferodo egy fékeket és kuplungot gyártó márkaként találtam meg :)
Igen, a szerelő is mondta, hogy a ragasztott fékekkel előfordul néha és volt akinek menet közben blokkolt a kereke.
Nem tudom, elképzelhető hogy befagyhatott vagy kézifékkel indultam, de ha megérkezek valahova mindig kiengedem a kéziféket :)
Nagy szerencséd volt, ez ősi Renault betegség a Cliok és Thaliak folyamatosan küzdöttek vele. Ha be is ékelődött volna a pofa és a dob közé, akkor onnantól szerelés.
Hát biztos nem egy Landcruiser, de remélem hogy 120.000 km-nél még nem kell számítsak a hajtáslánc széthullására, főleg, hogy eléggé kíméletes üzemmódban használom. Ma érte utól a vég, mert végleg valami kolompolással állandó zajt adott ki magából, fékezéskor lüktetett a pedál, így a szerelő azonnal megnézte és a hátsó fékben le volt esve a ragasztott feradó, de mindkettő ráadásul. Nem voltak nagyon elkopva szerintem, de ha meglátom az újat azt is meg tudom saccolni, hogy mennyire. Valószínüleg a roppanás is innen eredt, de majd megírom ezt is, ha kicserélték, hátha valakinek jól jön.
Szia! Mindegy mit írsz, mert tele lett trollokkal a csoport :( Ez az index fórum már nagyon nem az mint sok évvel ezelőtt volt.
Típus hibából 1 van, az a lengőkar gömbcsuklók hibája. Ez szokott olyat produkálni, amit írtál. De nem tudunk évjáratot, km-t, így strapás használat/kor miatt sok más egyéb is lehet. Pl. alsó és felső motortartó bak is, kardán felfüggesztés, eslő és hátsó futómű stabilizátor szilentek. Irány egy szervizbe, és rázópad. Mindegyik jól felderíthető hiba.
Sziasztok! Kissé visszaolvasva a beszélgetéseket, igen precíz emberek ezek a Dusteresek. Igyekezni fogok helyesen írni.
Hátramanetbe kapcsolva és elindulva az autóval erőteljes roppanás hallatszik elinduláskor, vagy elindulás után fél méterrel. 4x4 - es dci. Mi okozhatja? Tud - e valaki valamiféle típushibáról, vagy senki nem hallott még ilyet?
Ahogy írtam, minden sérült alkatrész cserés lett, tulképpen a biztosító a javítással a Nexus felé számol el (~2 MFt!!!), a bérgépjármű igényre egyelőre 5 napot adtak, a pótszemle miatt kértem, hogy ezt egészítsék ki további napokkal, várom a visszajelzést. Most fogalmazom az értékcsökkenéssel kapcsolatos igényemet. Összességében kb. egál a vége, a sok utánajárást, a többi kieső napra bérelt autó díját azt nem fogom visszakapni, viszont vadi újak a lámpák, ködlámpák, első műa. elemek, no meg a gallytörő! :)
Kis újévi meglepetésként ma végre átvehettem a megjavított gépsárkányt. Szépen sikerült a helyreállítás, mondjuk a kocsi aránylag fiatal korának köszönhetően mindent (is) cserére vett fel a biztosító. Ma visszaadtam a december óta bérelt Nissan Micrát, hát, szép kocsi, modern kocsi, jó kocsi, de a Duster sokkal jobb!!! :)
Nem volt igazán kényelmes sem a Veszprém-Zalaegerszeg, sem a Veszprém-Pécs bejáratott útvonalunk, ezeknek az autóknak kb. ennyi a vége amíg még érdemes elgurulni, vagy még ennyire sem. Remélem senki nem videózta mikor a célállomásokon kikászálódtam (kimásztam) a kis ülve szaladgálóból! :D
No meg a kis turbós hangja, alul még nem húz, aztán meg megindul(gat), aztán leforog, már csak a hangja van... Nem hiszem, hogy elviselném hosszú távon a kis turbóst. Persze kinek a pap, kinek a paplan, ugye! :)
Mint mondtam: uff. De elég lett volna egy aha, igazad van, nem jól tudtam, de a köznyelvben így van. A tárgyi, tudásbeli, utánanézésbeli hiányosságok elfedésére a kreténezés sem működik. Szerintem. Igaza nem attól lesz valakinek, ha hangosabb, trágárabb, beleáll a másikba, vagy nincs vitakultúrája.
Mindössze beidéztem helyetted az idevonatkozó jogszabályt, gyűjtő fogalomtárat. Emiatt nem kell leharapni a fejemet, miután kiderül, hogy valamennyi az támasztja alá, amit mondtam. Amúgy a köhém rendeletetet is jogászok írták , felesleges tehát a kresz nevűt degradálni mellette.
És nem, az útpadka nem szegélykő és nem szintben eltérő, legalábbis a beidézett anyagok alapján.
A köznyelvben helytelenül használják. Ez bántja fülem továbbra is.
Részemről ennyi volt, nincs mit tovább magyarázni rajta.