A DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ 2016. június 16-tól (csütörtöktől)alábbi menetrend módosításokat vezeti be.
Új 1499 Békéscsaba –Kecskemét –Siófok –Zalaegerszeg autóbuszvonalon:
Új 1 sz. járat (Békéscsaba, aut. áll.indul 6:00óra, Kecskemét, aut. áll. indul 9:10 óra, Siófok, aut. áll. indul 13:00 óra, Hévíz, aut. áll. indul 15:03 óra, Zalaegerszeg, aut. áll.érkezik 15:40 óra) kerül meghirdetésre,
Új 2 sz. járat (Zalaegerszeg, aut. áll. indul 8:40óra, Hévíz, aut. áll. indul 9:20 óra, Siófok, aut. áll. indul11:40 óra, Kecskemét, aut. áll. indul 15:25 óra, Békéscsaba, aut. áll. érkezik 18:15 óra) kerül meghirdetésre.
A lakossági fórumon többek között szó volt arról ,hogy Zalaegerszeg jegykínálata eléggé hiányos a többi városéval összevetve.Hiányzik a 24 órás jegy ,72 órás jegy ,30 napos bérlet.Ezért ezeket szeretnék bevezetni.
A menetrendnek az érthetetlenségéről is szó volt.Felhozták példának az 5-ös járatot.Van 5,5Y,5C,5U..mire az ember kikeresi,hogy merre megy, mint érint először,meg is bolondul.(ez annak okoz nehézséget aki nem jár napi szinten arrafele pl.)
Minden számhoz csak két féle betűt alkalmaznának, az A és a B betűt,ahogy ez a más nagyvárosokban van, az egyszerűbb menetrend érdekében. És ugye az új vonalhálózat. Először is összekötnék a botfai és az andráshidai járatokat.Mivel a botfai lakosok csak átszállással tudnak eljutni belvárosba most.Tehát Botfától egészen Hatházáig közlekednének járatok.
A 2-es csácsbozsoki járatok nem az Autóbuszállomásig közlekednének,ill.indulnának, hanem a Csertán Sándor utcából.A 10C jelű járat maradna a mostani útvonalán, csak 12-es jelzéssel közlekedne. A 3-as pózvai járatok a kertvárosi autóbuszfordulóból indulnának és oda is érkeznének.
Az 5-ös ságodi járatok is úgyszintén a kertvárosból indulnának és oda is érkeznének.
Közlekedne egy új járat 6-os jelzéssel a vasútállomástól Neszelébe.
A 8-as járat az Erdész utcán keresztül közlekedne és utána érintené a Hegyalja utcát.Ugyanis megszüntetnék a 8E,8C járatokat,mivel a pózvai és a ságodi járatok kiszolgálnák a Köztársaság útját,így menne a 8-as az Erdész utcán. Inditanának egy új járatot ,88-as jelzésseé,ami szintúgy a Kovács Károly térről indulna, mint a 8-as,annyi különbséggel ,hogy a Mártírók utján közlekedne a Kossuth út helyett és először érintené a Hegyalja utcát és utána pedig az Erdész utcán keresztül menne vissza a belvárosba. A 10,11 járatok maradnának az eredeti útvonalukon,viszont a 10Y,11Y járatok 18 és 19 jelzéssel sűrvebben közlekednének, mint most,utasok panaszkodtak ,hogy nincs meg a megfelelő buszközlekedés a két legnagyobb városrész között, és ezt ezzel a két járat sűrítésével oldanák meg.
Közvetlen járatokat közlekedtetnének Páterdomb és Szenterzsébethegy között,ezek egy része a Tescotól indulna. A 26-os és 30-as járatok maradnának úgy,mint eddig. Olyan járatokat indítását is tervezik,amik olyan helyeket érintenének ahol eddig nem volt buszközlekedés. Ilyen például a Kertvárosi autóbuszforduló-Cinke utca és a Kertvárosi autóbuszforduló-Gálafej-Zalabesenyő Ezek tervek januártól valósulhatnak meg.
Sziasztok! Valaki le tudná írni nekem DUD-878 fordáit? Múlt héten kedd reggel találkoztam vele Bakon. Itt tartalék lehetett, mert egy kék Mercit szoktam látni ezen a fordán (?)
Nem olyan vészes az a 256-os. Szerintem semmivel sem rosszabb, mint egy 260-as volt. Hosszabb kis utas csereju vonalra ideiglenesen megfelel. A Raba contact viszont alkalmasabb.
LOW-189-ről nemrég kaptam egy infót, miszerint egy TS Fahrzeugtechnik GmbH névre hallgató cég szerelte busszá új korában, felépítményt illetőleg saját gyári táblával, saját gyári számmal, egyébbel. Így volt-e, és ha igen, mi ez a gyári szám? (Valami ilyen táblára gondolok.)
Sajnos így van. Én azt sem értem, hogy a cikkben 32 db helyi autóbusz szerepel. Viszont a város 34 db utastájékoztató szettet vásárolt. Hol van a maradék kettő? Jó lenne, ha az "új" Mercedes is megkapná, hogy lehessen követni, merre jár. Mondjuk nekem az ex győri 415-vel semmi bajom, én szeretem ezt a típust és esztétikailag ez a legjobb állapotú a csapatból. A Rába csuklóssal se lenne baj, de kilóg a színével a flottából, na meg végre leszedhetnék a függönyöket és erre is felrakhatnának egy garnitúra kijelzőt. Viszont attól elvenném a diplomáját, aki a 256-ost betette helyi fordára. Egy napig utaztatnám rajta és minden megállóban le- illetve fel kellene szállnia. Viszont mostanában eltűnt a két E94-es is. Róluk nem sok hír van...
A cikk nem teljesen alaptalan. A 7700-as Volvo-k közül már 3 nem Egerszeg helyiben közlekedik, hanem máshol. Ezen kívül 2 fiatal Mercedes Connecto is átköltözött máshova. Jöttek viszont öreg, máshonnan kiutált kocsik (Rába csuklós Győrből, Ikarus 415, Rába Contactok, Ikarus 256 helyköziből). Viszont tudjuk, hogy ezeket a változások nem csak most történtek, és nem is azért, mert más Volánhoz kerültek volna kocsik. Az egyszerű utasoknak viszont tényleg feltűnhet a változás.
Hollandiából van érdeklődő az egyik Berkhof Europa 2000NLG iránt. Ha sikerülne megvennie akkor egy felújítás után egy maastrichti közlekedési múzeumba kerülne. :)
Sajnos nem értem oda, de azért találtam infókat. A videót érdemes 0:53-nál megállítani, látható, hogy részben új hálózatot és viszonylatszámozást terveznek:
Nem biztos, hogy tudok menni, kb. 50 százalék az esély rá. De pont ezért tettem ki ide. Ha valaki éppen ráér, kedve is van hozzá, az menjen el bátran, mert engem is érdekelne. Több fejlesztést is csicseregnek a madarak, bár nem tudom, hogy azoknak mennyi a valóságalapjuk.
Ezek mind szép és jók amit leírtál, de a 2 város jelenlegi helyzetét elnézve 10-10-nél több felesleges lenne. Az oké, hogy gondolkodnak ilyenen, de a megvalósításig már nem jutnak el, mivel az elmúlt évekből kiindulva, gyakorlatilag már a finanszírozást is úgy kell kikönyörögniük a várostól, nem hogy az új járműveket. Saját járműparknál meg megint nem kevés pénz kellene nekik, ami szerintem egy ekkora városnál nem biztos, hogy elsődleges szempont lenne jelenleg. Feltéve, ha nem terveznek olyan horderejű fejlesztést (mint pl. regionális központ megépítése), ami elvinné az egész pénzt A politikai dolgokról meg ne is beszéljünk...
Amúgy a piacnyitás elhalasztása meg enyhén sántít, miszerint a Magyar buszokat helyeznék előtérbe. Itt valami nagy sumákság készül a háttérben.
A vidéki városaink NEM saját pénzükből vesznek, városi, helyi autóbuszokat.
(bár törvényileg így kellene)
A kormány ad nekik erre külön pénzt/hitelt, lásd Kaposvár, Miskolc, Nyíregyháza.
Ahogy Budapestnek is engedélyezte, hogy kormánygaranciás hitelből vegyen buszt, míg meg nem gondolta magát pártunk és kormányunk és abból a hitelből amit a kormány garantál, Budapest sok mindent vehet, de buszt nem.
Tehát vidéki városaink ugyanúgy kormány pénzből jutottak eddig is új, városi buszokhoz, és ezután se a város fog venni új buszt.
Megyei jogú városa válogatja, hogy amikor a Kedves Vezető odamegy a városra juto kb. 30 milliárd forintnyi hűség pénz elosztására, akkor mit kérnek ?
- van aki új völgyhidat,
- van aki városi színház rekonstrukciót,
- van aki új, városi buszokat...................................Nyíregyháza.
Nagykanizsán és Zalaegerszegen járt már a..........Modern Városok Programja..........nevű roadshow ?
Nagykanizsának és Zalaegerszegnek is joga, hogy kérjen 20-20 új városi csuklós (vagy amennyit akar) vagy ők is a vadaspark/skanzen/stadion/akármi felújítására kérjenek pénz új városi buszok helyett.