Üdv! Szerintem nekem is a pcv gondom lesz......napi első indításnál kalóz leáll......harmadszorra már jó...és néha felpörög....merre felé találom a motortérben? Köszi
Üdv kartársak! Van némi dilemmám. Cserések lettek az első betétek, a tárcsa még mérethatáron belül van, de a legutóbb szabályozás után az előző használhatatlan lett. Vegyek új tárcsát is, vagy rakassam fel az új betéteket a régi tárcsára szabályozás nélkül? előre is köhi a válaszokat.
Az olcsóbbhoz is adnak mérő gombát elméletileg, a műszerekhez visszatérve én se hittem el de itt Vácon két vizsga állomáson is megkérdeztem az egyik helyen azt mondták,hogy ha beszerelem oda se vigyem mert nem vizsgáztatják le a másik helyen azt,hogy majd úgy fényképezik le a műszerfalat,hogy ne látszódjon de ott is azt mondták,hogy engedély köteles átalakításnak számít inkább ha belefutok a z NKH-ba állítólag akkor van baj mert tán a mezei rendőrt se izgatja
Ezt találtam. Ezen kívül sehol, még csak közelítőleg sem esik szó arról, hogy kiegészítő műszer beépítése engedélyköteles lenne.
"25. § (1) A gépjármű és pótkocsija pótalkatrészeinek és tartozékainak megfelelőségét - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - műbizonylattal kell tanúsítani.
(2) Nem kell a megfelelőséget tanúsítani: a) az általános használatú szabványos alkatrészek és szerelési anyagok, (csapágyak, kötőelemek, ékszíjak, vezetékek, csatlakozók, izzólámpák stb.) esetében, b) az alárendelt szerepű pótalkatrészek és tartozékok (díszítőelemek és kényelmi felszerelések stb.) esetében, amelyek a jármű rendeltetésszerű használatára befolyással nincsenek, c) saját üzemeltetésű járműhöz, az üzemeltető által előállított (gyártott, felújított) pótalkatrészek, tartozékok esetében."
Szerintem a kiegészítő műszerekre a (2)/b) pont vonatkozik - alárendelt szerepű pótalkatrész, tartozék (...), amelyek a jármű rendeltetésszerű használatára befolyással nincsenek...
Ne viccelj velem, hogy 3 ki műszer beépítése engedélyköteles átalakítás.............!? Ennek utána kell nézni, nem akarom elhinni...
Ez a közdarab a szűrőhöz tetszik, el is fér, egyszerű szerelni, a gyárit békén lehet hagyni. De az órák nem tetszenek, az Equus jobban hasonlít a gyári műszerekhez. Amúgy azok azért drágábbak, mert pl az olajnyomás mérőhöz adják a gombát is.
Wektor jó ötlet a kiegészítő műszereket berakni csak az a nevetséges,hogy hivatalosan átalakítási engedélyhez kötött a beszerelésük én is gondolkoztam rajta de az kicsit visszatart,hogy ha belefutok esetleg egy nkh ellenőrzésbe jól meg ..... érte egyébként a bp racing web oldalon hasonló órákat igaz kék háttér világításút már 5300 ft-ért kapsz amit te néztél azok majdnem dupla árba vannak és valószínű az olcsóbb órába is be tudnál rakni zöld égőt vagy ledet ami kell bele egyébként a bp racing weboldalon 6500-ft az órákhoz való adapter amit a blokk és az olajszűrő közé kell rakni amibe a hő és olajnyomás gombát kell becsavarni ha náluk veszel meg mindent kb:30e ft plusz posta és talán ennél olcsóbban nem lehet megvenni.
Hm.... Nekem is 16V SX van, de nem tudok róla, hogy a hátsó ablak fűtésével bekapcsolna a tükörfűtés is... Márcsak azért sem, mert a vezetőoldali tükröm mechanikus, és semmilyen elektromos kábel nem megy hozzá. Csak az utasoldali tükröm elektromos állítású. Létezik, hogy azt fűti.......?
Nézelődök majd bontókban, e-bay-en, satöbbi, elvileg a Chevrolet Kalos tök ugyan ez volt, csak az emblémát cserélték ki rajta, és abból mintha többet találnék fotókon a lent taglalt felszereltséggel.
Viszont, ha a tükrök fűtése tényleg a hátsó ablak fűtésével együtt kapcsolódik, annak a kapcsolójával, akkor az elakadásjelző melletti helyre mit kötöttek........?
Gondolkodok azon is, hogy a rádiót leteszem az alsóbbik helyre, felülre pedig veszek egy beépítőkeretet, és három órát, amik az olaj hőmérsékletét, az olajnyomást és az akku feszültséget jeleznék. Találtam órákat teljesen olyan stilisztikával és mutatóval, mint amilyenek a nagy műszerfali órák. Nem ütne el. Túl sok értelme nincs, de szeretem a sok kütyüt :), meg a minél több infót a motorról.
A 16 szelepes változatot SX felszereltségben lehetett megvásárolni.Ebben alap volt a fűthető, elektromos tükör. A fűtését azonban a hátsó ablak fűtés kapcsolóval lehet bekapcsolni, nincs külön kapcsolója.Ez biztos, mert az enyém ilyen.
Szerintem árultak itthon is olyan kalost amibe gyárilag volt magas hangsugárzó és elektromos tükör csak az a kérdés,hogy mennyit adtak el ebből a felszereltségű modellből próbálj bontóba keresgélni de még ilyen hűtőrácsot is lehet hogy tudsz szerezni mert én mintha láttam volna ilyen arcú kalost a használt autón is lehet,hogy bontóba találsz csak türelmesen kell keresni.
Kicsit kotorásztam neten, és láttam olyan fotót Kalos műszerfalról, amin az A-oszlop műanyag burkolatán alul gyári szürke kicsi rács mögött csücsült gyári magassugárzó, tehát eleve 6 hangszórós rendszer volt benne. Létezhet ilyen szürke A-oszlop borítás bontottban, amiben benne van a magassugárzó...? Találkozott már valaki egyáltalán Magyarországon ilyen felszereltséggel?
Illetve, ami még mocorgatja a fantáziámat, az a fűthető, mindkét oldalon motoros tükrök. Mert állítólag ilyen is létezett, és a tükörfűtés kapcsolója az egyébként semmilyen funkciót el nem látó fekete kerekség helyén van, ami az elakadás jelző mellett lakik jobbra. Tükörlapot találtam utángyártottban, ami fűthető, de ehhez beépíthető fűtés kapcsolót, plussz átváltható kapcsolót a motoros állításhoz már nem. Pedig volt ilyen, az tuti.
Gyakorlatilag bármerre ha átléped a határt (keletet kivéve), osztrák, cseh, svájci, szlovén, horvát, olasz tökmindegy, átlag minimum fél, de inkább egy literrel bír kevesebbet fogyasztani az autó még a sima 95-ösből is... ja és olcsóbb...
A régi 1,4-es 8 szelepes Kalosom elég sokat fogyasztott edigi élete során, míg idén egy olasz út során meglepődve tapasztaltam, hogy kb. 1 literrel csökkent a fogyasztás 100 km-enként. Utánanéztem a neten, és kiderült, hogy ott 100 oktános a super benzin. Kipróbáltam itthon is az Auchan olcsó 98-as benzinét (elötte Shell 95-öst tankoltam), és a fogyasztás csökkenés mellett a motor is jobban húz vele. Persze így sem extra alacsony a fogyasztás, de a városi 8 és az országúti 7 liter/100km már elfogadhatóbb számomra.
Igen, valamilyen paszta, amit polírozás után rákennek, hagyják száradni, majd újra fényesre políroznak. Állítólag jó pár évet kibír, eső, hó, jég, meg mosások mellett is. Elvileg...
Az 5W-30 csak szintetikus lehet, a 10W-40 meg szinte mindig rész-szintetikus. 5W-40 is általában full. Jobb a full, bár jobban párolog, de ez elenyésző, max azt hiheti miatta az ember, hogy eszi egy kicsit a motor az olajat. Viszont kenést tekintve egyértelműen jobb, illetve minden más szempontból is. Tisztábban is tartja a motort, meg kicsit tovább megtartja a tulajdonságait, általában 10 helyett 15ezer km-enként cserélendő. A 20 már túlzás, akár milyen csúcs olaj.
Hát, lehet, hogy semmi jót nem teszel a motorral, ha közel 150ezer km-nél az eddigi 40-es helyett elkezded 30-assal kenni. Valószínűleg rosszat se, de mint mondtam, ez eleve nem egy modern, precíz mazda motor, ennek már új korában is bőven jó volt a 40-es olaj, nem hogy 10évesen, 150ezer km-el a háta mögött. Elképzelhető, hogy tapasztalsz majd könnyedebb járást, esetleg mozgékonyabb lesz picivel, talán még decikben mérhető fogyasztás különbség is lesz, mert kisebb ellenállást fog jelenteni a vékonyabb olaj mind az olajszivattyúnak, mind a henger-dugónak, kérdés az, hogy ezek mellett a 40-eshez hasonlóan jó, megfelelő kenést is fog-e kapni az a motor ezzel a vékonyabb olajjal. Szerintem legjobban, pláne ha télen éjjel kint parkol a kocsi a szabadban, egy jó minőségű, 5W-40-es olajjal járnának ezek a motorok. Az 5W nem árt, a 40 meg szerintem elkél.
Hali! Az első lámpák fognak is opálosodni, pláne, ha polírozás után nincsenek bekenve UV védővel. Sajnos elkerülhetetlen, műanyag, öregszik is, nap is szívja...ez van.
A hifihez én annyit mondok, hogy én is azt hittem, hogy a gyári hangszórók sz*rok. Mert egy Panasonic magnós fejegység volt a kocsiban, mikor vettem, és az elég hitványul szólt. Aztán vettem bele egy mp3-as CD-s Daewoo fejegységet, és azzal egészen elfogadható lett a zene, úgyhogy úgy hagytam. Aztán most karácsonyra párocskám meglepett egy Clarion CD-s USB-s fejegységgel, amitől a gyári hangszórók megtáltosodtak. Sosem gondoltam, hogy ezekből a papírmembrános kis vackokból ilyen hang tud kijönni. De ki tud, úgyhogy végképp letettem a cseréjükről, nekem ez így már bőven megfelel. Ha hozzányúlok maximum egy pár magassugárzót teszek be valahova előre, mert a magasakon azért lehetne javítani. De ez a fejegység brutálisan szépen szól, és ebből is van zöld világítású változat:
A digitális km kijelző szépen lassan félig meg fog halni neked is. Nekem is behalt. A számok fele látszik. Ha rácsapok a konzolra, akkor bevillan, ha feszegetem le-föl, néha beugrik rendesen kb az első huppanóig. Szétszedtem, próbáltam kontakt tisztítóval befújni a csatlakozásához, de az a fura, hogy a szalagkábel, amivel csatlakoztatva van a nyákhoz, ki van öntve műgyantával, úgyhogy ott kizárt, hogy oxidáció lenne, a nyákra meg forrasztva van a szalagkábel, és ott is minden jó. Szóval valószínűleg magában a kijelzőben van valami gixer, aprópici érintkezési hiba...én nem tudtam vele semmit kezdeni.
A táblázatból leginkább az a lényeg, hogy az 5-ös hidegoldali olaj mennyivel folyósabb hidegen. Jó lett volna, ha be van írva mondjuk egy 20fokos, meg egy -10fokos érték is, mert a 40fok az kb egy nyáron napon kint álló kocsi motortéri hőmérséklete. De az látszik, hogy már ott is jobb az 5-ös olaj. Üzemmelegen (100fokon) én még mindig azt mondom, hogy ennek a motornak tök teljesen mindegy, hogy 30 vagy 40-es az olaj benne. Az a kb 3-4-es viszkozitási különbség semmi. Új korában esetleg számít, de ezek már 10 éves körüli járgányok, 100.000km-t a java minimum lefutotta. Az enyém is, és új kora óra 10W40-es olaj volt beletöltve, köszöni nagyon jól megvan vele.
Fogyasztás csökkenést, illetve egyéb, pozitív változást csak hidegindításnál, és főleg téli hidegindításnál fog jelenteni az 5-ös oldal. De hogy az a kuplungot meg a váltást nem befolyásolja, az tuti :) Amúgy meg, ha az ember nem nyélgázzal kezdi a napot a téli -10fokban, hanem hagyja szerencsétlent legalább addig melegedni, míg bezárja a kaput, aztán szépen pianóba elindul, kigurul az útra a házak közül, finom gázzal beáll a sorba és észnél van, míg legalább a hűtővíz hőfokjelző fel nem kúszik a helyére, akkor a 10-es olaj se tesz kárt a motorban. A hülyeségtől meg az 5-ös olaj se védi meg.
Szerintem simán jó lesz előre csak kiemelő keret kell hozzá azt vagy tudsz csinálni fából vagy autóhifivel foglalkozó boltba lehet venni a pio fejegység szerintem jó választás habár az új szériákat nem ismerem és a pio-nak még az az előnye is meg van,hogy zöld világításút is lehet kapni mint a kalos műszerfal világítása, írtad ,hogy nem akarsz erősítőt de én a magam részéről azért ajánlanám egy erősítő és mély láda beépítését mert ég és föld a különbség és végül is azt se kell bömböltetni de a végeredmény magáért beszélne de ezt már neked kell eldönteni.
Ráadásul továbbra is az a kérdés: ha melegen azonos tulajdonságokkal bírnak ezek az olajok akkor miért baj, ha hidegen előbb kap megfelelő kenést a motor?