Tavaj már hörivel járt a fürdővonat és Gyeseves Halbi kocsikkal. Kicsit más: Értesüléseim szerint nem lesznek Desiro-fordák csak 1 pár, állítólag nem tudnak kiállítani többet erre a célra.
Ehhez hasonló képet csörgővel összelehet hozni még? Szerintem Szepezdnél van és nem Rendesnél. Vagy tévedek? Remélem nem kell fát mászni meg erdőt írtani. Balaton mennyire látszódik?
Kivi leszek, hoyg milyen kocsik fognak járni ezen a viszonylaton.... Ha már fürdő vonatnál járunk.... egy kis emlék a nem olyan régi "hőskorból" : (sajna nix képem a full szerelvényről. :S:S )
Én amióta az eszemet tudom mindíg a 972-es mentünk a Balcsira, de amikor megtudtam, hogy IC-t csinálnak belölle elöntött a méreg, és kíváncsian vártam mi lessz belölle íme a tapasztalat: a 3 másod és 1 első kocsiból álló szerelvényen 1 másod osztályú kocsi fullra tömve utassal ( én csak túrista osztálynak hívom az ilyeneket...) míg a másik 2 üresen ( néhány utassal akik átpályáztak a nyomorgásból..) és persze az első osztály amin megint csak kb. 10-en lehettek... és persze a 7:00-kor induló 9702-es tapolcai személyre meg már 6:30-kor ki lehet rakni a megtelt táblát... Ennek aztán marhasok értelme volt... Kivi lennék mit vártak ettől az akciótól anno: hogy a nyugdíjas majd megveszi az IC-re a pótjegyet, meg a táborozni menő diáksereg????? Nem madárból vannak hanem Magyarból.. Ráadásul azzal, h jobban megkurtítják a nyári mentrendett még kevsebben fogják igénybe venni a 29-esen a szeméylvonatokat, inkább autóval fognak közlekedni azok akik lemennek, apropo autó: a 71-es út a nyári szezonban olyan forgalmas mint egy pest 40km-es vonzásközelében lévő fő útvonal az átkelés szinte lehetetlen rajta... Ez a kurtításos rendszer meg valahonnan kisértetiesen ismerős régebbről...
Június 21-én meg indul a Wien-Sopron-Szombathely-Tapolca-Balatonfüred-Székesfehérvár vonat. A MÁV-START június 5-én tart sajtótájékoztatót a nyári menetrendről Siófokon. Én ott leszek és hozom a híreket.
Mint minden más - azt hiszik, ha valami drágább, akkor majd több bevételt hoz, de emlékeim szerint közgazdaságtanból első dolgok egyikeként tanultam, hogy ha drágul a kínálat, akkor csökken a kereslet... Mellesleg a mostani IC még lassabb is, mint anno a 972. Egyébként ha az Avala nem pótjegyes bp-kelebia közt, akkor ennek sem kéne annak lenni, hisz épphogy 60km/h az átlagsebessége tapolcáig...
Igen,abban az időben amikor még nem őrült meg a vasút az IC-től,annyival ment,és tömve volt. Az még igazi gyorsvonatnak számított (nem úgy mint a mostaniak.) Visszafele a párja (971) is jóval több utast szállított. Az én bajom az IC-kel csak annyi,hogy semmilyen extra szolgáltatásért pótdíjat kérnek. Mert a vasúton a pontos tiszta kultúrált vonat extra díjas...........
És a reggeli 972 mikor még celldömölki gyors volt reggel? Télen-nyáron tömve volt, akárhány kocsi volt. Helyette van egy hülyeségic, 3 v 4 kocsival, 20-30% kihasználtsággal (ahogy hallottam, vmi fejes rokona lakik almádiban...)
Már kezdődnek a gondok. Mivel kitolták a nyári menetrendet a jelenlegi vonatikat erősitgetik. (Ma pédául a 9702 10 kocsi volt). A csörgők egyszerűen nem bírják,már Polgárdig összeszed legalább 10 percet. Sajnos minden héten van egy fekvemaradás,(két hete az volt a szerencsénk,hogy Szbattyánba állt le a gép,a csere villanyt el tudtuk küldeni,ugyanis nemvolt jól működő tartalék diesel a fütőháűzba, kivéve az iparos szergejt,amin meg nem volt személyzet.) Amikor lehet és megoldható a fűtőház megpróbál M62-est kiadni,igaz ez csak hétvégén megy,mivel szabadul a tehervonatos fordából (Komárom-Szfvár),vagy az iparos van még üzemszünet miatt. Az igazi gondok akkor kezdődnek,amikor bejönnek a plussz vonatok. Nem akarok elkeseríteni senkit,de ha valaki idén (is) a 29-esen vonattal utazik egyel több palack ásványvizet vigyen magával.......
Valaha volt. Én még emlékszem amikor a 9729 (05:37) gépcsere után ment a Délibe és este a 9728 (22:50) gépcsere után ment Balatonfüredre. Sajnos sok volt az utas,gyorsan meg kellett szüntetni........
én akarattyára járok ezen a vonalon és mióta eszemet tudom, bosszant, hogy nincs pestről később is vonat. sőt, ami van ha van, az is egyre bénább, fehérváron át kell röppenni a kis pirosba. itt lehetne erősíteni egy kicsit.